![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 987
|
Citaat:
Maar toch even de passagiersaantallen in Charleroi op een rijtje zetten, om niet af te komen met volledig, 10 jaar achterhaalde cijfers 2014 6.432.611 2019 8.226.572 (=28% stijging, Deurne 155%) 2024 10.504.554 (=63% stijging, Deurne 74%) tja, en dan nog zijn er Groene fundamentalisten die afkomen met waanzin als dit: De Walen die moeten toch krom liggen van het lachen, met de jaarlijkse 8 miljard noord-zuid transfers en met een partij zoals Groen, die de Vlaamse keuterboer keer op keer zichzelf in de voet doet schieten. Ecolo weet wel wanneer ze hun mond moeten houden als het overheidsgeld rijkelijk binnenstroomt. Ze zijn nog zo lomp niet die Walen. |
|
|
|
|
|
|
#162 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 23.930
|
Citaat:
Zo zegt de site van de luchthaven zelf. https://www.luchthaven-antwerpen.com/statistieken/ Het zijn gemiddeld 570 passagiers per dag. Dat is lachwekkend weinig.
__________________
Think I forgot how to be happy. Something I'm not but something I can be. Something I wait for. Something I'm made for. Laatst gewijzigd door dalibor : 19 oktober 2025 om 20:01. |
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: Toxandrië
Berichten: 24.559
|
Deurne zou beter boeren als het Ryan Air kon aan de haak slaan.
__________________
Tijd voor Ättestupa. |
|
|
|
|
|
#164 | |||
|
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 987
|
Citaat:
En als je vindt van dat een passagiersstijging van 155% voor Corona en 74% over periode van tien jaar, dik tegenvalt, dan begrijp ik dat dit voor een Groene fundamentalist, enorm pijnlijk moet zijn, om de volgehouden Groene leugen ontkracht te zien worden. Citaat:
Citaat:
Maar nu is het een geluk dat Deurne veel te klein is voor de Boeings van Ryanair. Ik ben pro luchthaven Deurne, maar blijf objectief en ga zeker niet de fundamentalist uithangen zoals Groen. Dus Ryanair in Deurne, no way! |
|||
|
|
|
|
|
#165 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 23.930
|
2019 was het laatste jaar pre corona: 306.000 passagiers.
2024: 208.000 passagiers. Waar je de indrukwekkendheid haalt ontgaat me. En eens te meer: de redenen waarom de barak beter sluit hebben met verstandig omgaan met overheidsgeld te maken. Ik ben geen groene en vind dat luchtvaart zijn plaats heeft in ons land. Ook al ben ik Antwerpenaar, dat betekent niet dat de luchthaven als een soort statussymbool moet blijven.
__________________
Think I forgot how to be happy. Something I'm not but something I can be. Something I wait for. Something I'm made for. |
|
|
|
|
|
#166 | |||
|
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 987
|
ja, als je maar blijft de basiscijfers herhalen en de interpretatie telkens negeert.... enfin, nog een laatste keer:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laat de Vlamingen maar besparen, zullen ze daar denken. |
|||
|
|
|
|
|
#167 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: Toxandrië
Berichten: 24.559
|
Citaat:
__________________
Tijd voor Ättestupa. |
|
|
|
|
|
|
#168 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 45.662
|
Rode cijfers?
Met hogere landingsprijzen voor privéjets kan de luchthaven snel 1,5 ?* 2 miljoen euro extra verdienen Een hekelpunt, zeker stof om over na te denken?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|
|
#169 |
|
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 9.287
|
|
|
|
|
|
|
#170 |
|
Partijlid
Geregistreerd: 13 mei 2004
Berichten: 260
|
Sluit al die lokale vliegveldjes. Heel Vlaanderen wordt permanent overvlogen door die brommende sprotvliegtuigjes. Voor wat asociale pleziervluchtjes.
|
|
|
|
|
|
#171 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 26.944
|
Citaat:
__________________
“Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and then beat you with experience.” - Mark Twain |
|
|
|
|
|
|
#172 |
|
Minister-President
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.467
|
Luchthaven dicht
Bij de luchthaven van Deurne was de klassieke scheidingslijn tussen links en rechts helemaal duidelijk. Voor PVDA, Groen, Vooruit en CD&V mag Antwerp Airport verdwijnen en is Zaventem al de luchthaven voor Antwerpen – Vooruit pint zelfs 2034 vast als afscheidsjaar. Open VLD, OL-A, N-VA en Vlaams Belang blijven voorstander. “Zolang ik iets te zeggen heb in deze stad, zal de luchthaven altijd openblijven. Een big fat no tegen sluiting”, aldus De Wever. Willem-Frederik Schiltz (Open VLD) wil de luchthavensite net uitbouwen tot een sterkere economische pool, “na al die jaren tussen hangen en wurgen”. Linkse coalitie De angel zat in de afsluiter van het debat. Toen de mogelijke coalities ter sprake kwamen, viel de gematigde houding van Groen en Vooruit tegenover PVDA op. De voorbije maanden klonk het bij de socialisten steevast dat een zogenaamd progressief front van linkse partijen wel heel moeilijk lag na een “vuile kiescampagne waarin PVDA zich tégen Vooruit had afgezet”. Maar op het Voka-debat zei Karim Bachar dat er “met iedereen onderhandeld kan worden, behalve met Vlaams Belang”. Bij Groen volgde eenzelfde standpunt. Volgens de recente stadspeiling van Gazet van Antwerpen is het linkse trio PVDA-Groen-Vooruit maar twee zetels verwijderd van een meerderheid. En dat met nog 15,9% onbesliste kiezers. “Burgemeester of premier? Mijn hart klopt in Antwerpen, maar mijn hoofd zegt Brussel.” Bart De Wever (N-VA) “Ik ben ontsteld door het gebrek aan democratische hygiëne aan de linkerkant”, reageerde De Wever op het uitblijven van een afwijzing van de communisten. Waarop Dewinter aanhaalde dat de linkerzijde slimmer is dan de rechterzijde, “want zij gaan wel coalities aan en sluiten niemand uit”. Waarop De Wever opnieuw: “Niet persoonlijk, maar gij kunt het nogal uithangen.” bron: https://www.made-in.be/antwerpen/de-...ers-op-scherp/ |
|
|
|
|
|
#173 |
|
Minister-President
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.467
|
De Diaboloverbinding werd gebouwd om Brussels Airport beter te ontsluiten via het spoor, met snellere verbindingen naar Antwerpen, Mechelen en Leuven. De kostprijs liep op tot bijna €700 miljoen. Oppositiepartijen, vooral Groen, bekritiseerden het publiek-private contract als een “wurgcontract” dat de NMBS en belastingbetaler tot 2047 opzadelt met hoge kosten.
???? Waarom werd de Diaboloverbinding gebouwd? • Doel: De verbinding moest Brussels Airport rechtstreeks aansluiten op het Belgische en Europese spoorwegnet, met snelle verbindingen naar steden als Antwerpen (34 min), Mechelen (10 min) en Leuven (14 min). • Internationale bereikbaarheid: Via aansluiting op het HST-netwerk werd de luchthaven ook beter bereikbaar vanuit Amsterdam, Parijs en Frankfurt. • Veiligheid en modernisering: De tunnels onder de luchthaven werden uitgerust met het ETCS-systeem, het Europese treinbeïnvloedingssysteem, om de veiligheid te verhogen. ???? Kostprijs en financiering • Totale kostprijs: Ongeveer €700 miljoen. • Financiering: De aanleg gebeurde deels via een publiek-private samenwerking (PPS) met private investeerders zoals Babcock & Brown en HSH Nordbank AG. • Diabolotoeslag: Reizigers betalen een extra toeslag (in 2025: €6,4) bovenop hun treinticket naar de luchthaven. • Totale kost voor NMBS en Infrabel: In 13 jaar liep dit op tot €446 miljoen, inclusief jaarlijkse bijdragen en toeslagen. ???* Kritiek van de oppositie • Groen noemde het contract een “wurgcontract” dat vooral voordelig is voor de private partner Northern Diabolo, en nadelig voor de overheid en reizigers. • Problemen: • NMBS moet toeslagen verhogen als het aantal reizigers onder de verwachtingen blijft. • Jaarlijkse betalingen aan de private partner blijven oplopen, ongeacht het gebruik. • Voorstel van Groen: Het contract heronderhandelen en laten analyseren door het Rekenhof om de financiële impact objectief te beoordelen. bron: https://www.groen.be/wurgcontract_diaboloverbinding Laatst gewijzigd door N-Vb : 25 oktober 2025 om 16:24. |
|
|
|