![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#581 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En plus: je hebt nog steeds niet kunnen aantonen wat processen voor illegalen te maken zouden hebben met het liberalisme.
|
|
|
#582 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waar is het streven naar kritisch denken gebleven? Wat met een vak als bronnenkritiek of de digitale geletterdheid die men aan scholieren wil leren? Allemaal uit den boze als het linkse dada's onderuit haalt?
|
|
|
|
#583 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Er wordt hier geargumenteerd dat een illegaal misdrijven, inbreuken of overtredingen zou kunnen begaan. Terwijl men dan gewoon voorbij gaat aan de illegaliteit van de aanwezigheid op het grondgebied. Een illegaal KAN louter juridisch gezien geen misdrijven, inbreuken of overtredingen begaan, want er is geen juridische grond hier aanwezig zijn. Dus het is héél correct te stellen dat zich daar een groot juridisch vacuüm presenteert; door een illegaal te laten verschijnen voor een rechtbank, impliceert men legaliteit. En dat ondergraaft de volledige rechtsgrond van burgerschap. Immers, burgerschap, en burgerrechten, impliceert rechtsgrond inzake de legale aanwezigheid op het grondgebied van het land waaraan men deze burgerrechten ontleent. Als legalen en illegalen dezelfde burgerrechten genieten (bijvoorbeeld, maar niet alleen; het recht op een eerlijk proces) dan is het zinloos legale burger van een land te zijn.
|
|
|
|
#584 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En dat is meteen ook de reden waarom het dulden van illegalen op het grondgebied in tegenstrijd is met alle liberale principes: het ondermijnt de grondvesten van de democratische rechtsstaat. Daarop berust ook het recht van legalen (= burgers) om illegalenvrij te leven. Maar eigenlijk is de minachting van links voor burgerschap, staatsgrenzen en de democratische rechtsstaat best begrijpelijk hé, zeker in combinatie met hun obsessie voor imaginaire rechten van illegalen, open grenzen, defunding van de politie etc. Wat zij fundamenteel nastreven is de afbraak van de natiestaten en de opheffing van alle gezag. De illegalen zijn maar de instrumenten die ze daarvoor inzetten.
“Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and then beat you with experience.” - Mark Twain Laatst gewijzigd door E. Gidius : 24 oktober 2025 om 10:03. |
|
|
|
|
|
|
#585 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, je begrijpt niet dat de moderatie hem daarvoor niet band hé?
|
|
|
|
|
#586 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#587 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee... het volstaat om het forumreglement te lezen om dat te begrijpen.
|
|
|
|
|
|
#588 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Niettemin leek je "surprised" in je reactie.
|
|
|
|
|
#589 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, daar sta je van te kijken hé. De oorzaak is je cognitieve dissonantie die je verhindert om buiten je pro-illegalen gezichtspunt te kijken.
Ik herhaal het nog eens, uit bezorgdheid voor jou hé: Citaat:
|
|
|
|
#590 | |
|
|
Citaat:
Louter volgens het geldend recht mag een illegaal zich niet op het grondgebied bevinden. Net zoals je niet door het rode licht mag rijden. Een illegaal op het grondgebied toelaten, is zo veel als een justitieel apparaat dat TOESTAAT dat iedereen door het rode licht rijdt. En wat gebeurt er dan als je een voetganger aanrijdt als je door het rode licht rijdt? Dan valt die rood-rijder in dat juridisch vacuüm, en de voetganger blijft in de kou staan. Als men morgen het juridisch kader creëert dat grondsgebied-illegaliteit niet meer bestaat, omdat iedereen die zich op het Belgisch grondgebied bevindt "par default" legaal is, dan houdt het concept "burger" op te bestaan. Dan houdt het concept "land" op te bestaan. En net dat is wat men met "regularisatie" wil bereiken.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 24 oktober 2025 om 13:57. |
|
|
|
|
|
|
#591 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is niet helemaal waar, want ik weet uit ervaring dat de illegalen die daadwerkelijk opgesloten zitten in de gevangenis veroordeeld zijn tot gevangenisstraf door een rechtbank wegens misdaden gepleegd op het Belgische grondgebied.
|
|
|
|
|
#592 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is niet omdat de overheid of zelfs het gerecht een bepaalde daad stelt dat die wettelijk of zelfs maar logisch is hé. Jij bent bij uitstek geplaatst om dat te weten.
|
|
|
#593 | |
|
|
Citaat:
Hoe kan je u uitspreken als rechtbank over feiten gepleegd door iemand die je onwettelijk hebt toegestaan hier feiten te KUNNEN plegen. Zoals in mijn voorbeeld; De rechter heeft U toegestaan door het rood te rijden, maar veroordeelt U voor het omver rijden van een voetganger. Het is de rechter die veroordeeld moet worden (ik simplificeer uiteraard) omdat hij U heeft toegestaan door het rood te rijden. Onze burgerrechten zijn, gezien er zich illegalen op het grondgebied bevinden, compleet waardeloos geworden.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 24 oktober 2025 om 14:39. |
|
|
|
|
|
|
#594 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus ja, ik zou zeggen dat de veroordelingen van illegaal aanwezig zijnde boeven in het algemeen conform de wetgeving verlopen.
|
|
|
|
|
#595 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je zou op die manier de onderzoeksrechter die hem aanhoudt al verantwoordelijk kunnen stellen wegens het toestaan dat hij illegaal in Belgie blijft. Daarna kan je dan eerst nog de raadkamers die hem in voorarrest houden verantwoordelijk achten nog voor die mens een strafrechter ziet.
|
|
|
|
|
#596 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Natuurlijk : iemand die pretendeert liberaal te zijn pure Blok retoriek zit te papegaaien dan is dat verwonderlijk. Even geloofwaardig als een club brugge supporter die zit te cheeren voor anderlecht.
|
|
|
|
|
|
#597 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Over voetbal weet ik niets.
|
|
|
|
|
#598 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ga je dit belangrijke nieuws niet best aan de rechterlijke macht laten weten, zodat zij hier ook van op de hoogte zijn ? |
|
|
|
|
|
|
#599 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#600 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zo werkt verandering in een democratie. En voor ge zegt dat we ons illusies maken: in de VS is deze interpretatie van illegale immigratie nu al beleid. Denk je echt dat Europa niet zal volgen?
|
|