![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum. |
| Bekijk resultaten enquête: Welk diplomatisch standpunt mag België innemen ? | |||
| 1. Joden beschermen. |
|
31 | 65,96% |
| 2. Zionisten uitdrijven en hun eigendom confisceren. |
|
8 | 17,02% |
| 3. Geef Gaas, Hamaas ! |
|
3 | 6,38% |
| 4. Prins Laurent for president. |
|
13 | 27,66% |
| Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1761 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1762 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
|
#1763 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hart voor Israël
Wat een gezellige boel in de Robert Molsstraat in Antwerpen. De ene Palestijnse vlag na de andere hangt uit de herenhuizen. Alsof de Palestijnen het WK voetbal hebben gewonnen in plaats van een soeverein land te hebben aangevallen en 1200 onschuldige mensen hebben gedood. 24/10/2025, 13:40 Laatst gewijzigd door reservespeler : 26 oktober 2025 om 18:41. |
|
|
|
|
|
#1764 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Gelukkig zijn er nog uw "carnavalsjoden" om de Antwerpse eer te redden!
|
|
|
#1765 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
|
#1766 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Wij zijn dus Nederlandse Brabanders (door de loop van de geschiedenis, niet onze keuze) en geen Hollanders. Maar goed u doet graag aan Nederlander bashing, maar dat er veel minder Sinjoren zijn, ligt echt niet alleen aan de Nederlanders, maar de rest zal vast bij u in een blinde vlek zitten.... |
|
|
|
|
|
|
#1767 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je zal ook wel gemerkt hebben dat de populatie en de eigenheid van de Antwerpenaar de afgelopen decennia onherkenbaar is geworden. Dat geldt eveneens voor de Brusselaar. Hoe het gesteld is met Rotterdam en Amsterdam weet ik niet.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 27 oktober 2025 om 09:32. |
|
|
|
|
|
|
#1768 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Veel gedoe over het inzetten van het waterkanon in Antwerpen tijdens een Hamasbetoging. De betogers namen geen genoegen met protest op het Steenplein en wensten toeristen en de gemeenteraad lastig te vallen op de grote markt.
Men had met de FN303-P moeten schieten op de betogers die niet wakker liggen van het feit dat in Soedan op 5 dagen tijd meer mensen werden vermoord dan in Gaza tijdens 2 jaar oorlog gedood.
|
|
|
#1769 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Je kan zo Antwerpen vervangen door Rotterdam en Brussel door Amsterdam, ik zou net zoals bij Antwerpen niet zeggen totaal veranderd, omdat u en ik het geleidelijk hebben zien gebeuren, maar het is zeker veranderd ja. Een aangetrouwde oom van mij, helaas onlangs overleden, was midden jaren 1940 geboren in Hillegersberg nabij Rotterdam toen (nu opgeslokt door de stad). Hij zei minstens 15 jaar geleden al dat hij zijn Rotterdam niet meer herkende. Daar moet ik wel bij zeggen, dat hij er al decennialang niet meer woonde, zijn eigen zaak had hij in ander deel van het land, maar hij heeft wel altijd vrienden gehouden in Rotterdam (toegegeven wel in de betere delen van de stad). Ik mis hem wel, veel geleerd van hem, een echte Bourgondiër, maar ook als ondernemer overtuigd VVD-er, mijn ouders zijn zelf D66-ers, hebben mij politiek wel beïnvloed. Als we uit eten waren, na mijn ouders het meest van hem geleerd, zowel zijn inborst en omgang als zijn kennis van etiquette (nu had hij door ook een pleurishekel aan, maar hij wist het wel). Overigens heeft hij, omdat zijn vader in havenwezen werkte, is hij even expat geweest in Antwerpen, m'n oom had geniale anekdotes over zijn tijd als jongen in Antwerpen toen de elite nog onderling Frans sprak (maar wel vloekte in het Antwerps). |
|
|
|
|
|
|
#1770 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#1771 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Wel vreemd dat hij zijn mond moest houden, wat mij wel bekend is, dat vaak mensen uit de grensprovincies contacten onderhielden met het idee, dat zij iets beter bekend waren met de buren. |
|
|
|
|
|
|
#1772 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#1773 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Blijkbaar werd een Palestijn door de EU aangenomen volgens Belgische regels om op de grens van Gaza te werken maar verloor zijn werk door de oorlog.
Nu klaagt hij z’n ontslag aan voor de Belgische rechtbank omdat z’n ontslag zou gebeurd zijn op rasistische grond. https://www.theguardian.com/world/20...role-to-sue-eu A Palestinian man who was dismissed from his job in Gaza after the war broke out is suing the European Union for allegedly breaching Belgian law. Mohammed Baraka, who worked at the EU border assistance mission (EUBam) at Rafah after its inception in 2006 as an unarmed civilian third-party presence, has filed his case in a Belgian court. He had been evacuated to Cairo after the war broke out with the assistance of the EU and continued to work there, as did other colleagues in the West Bank. But he was dismissed this year after the EU decided to close the office in Rafah due to the war. |
|
|
|
|
|
#1774 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Poging tot brandstichting aan Antwerps stadhuis: “Brandbaar product en papierpropjes gevonden”
Ze moeten met scherp schieten of tenminste met die FN303-P op de Hamasaanhang.
|
|
|
#1775 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/12...esongfestival/
De Vlaamse publieke omroep neemt volgend jaar sowieso niet deel aan de wedstrijd omdat ons land dan vertegenwoordigd wordt door RTBF.VRT is lid van de EBU. In die zin is het belangrijk dat we wel, net vanuit de waarden waar we voor staan, de ledendemocratie respecteren. We zullen het Eurovisiesongfestival dus uitzenden. We zullen dat wel doen met bijkomende omkadering. Zwak. Ik ben blij dat Nederland eindelijk zich terugtrekt uit het songfestival. Het EBA heeft voor zover ik weest nog steeds de schade die Joost en Nederland heeft geleden niet gecompenseerd.
|
|
|