![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat het ook waard moge zijn:
Nederlandse politiek en meer bepaald hun binnenlands bevolkingsgedrag daaromtrent heb ik nooit gevolgd. Maar ere wie ere toekomt: als Belgenlandse expat uit Z-O Azië lees ik hier wel dat er opvallend geciviliseerder wordt gesproken en gediscussiëerd over politieke standpunten dat wat gebruikelijk blijkt bij de "Weledel & Hooggeboren" Vlondereirs van de Pol.be entertainment en gossip (achterklap) site. Een spijtige maar duidelijke feitelijkheid die eens te meer mijn onderschrift helpt verklaren.
|
|
|
#242 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik hoop dat de Vlaamse partijen die observatie ook maken. Kies voluit voor een eigen centrum-lijn ipv te reageren/af te zetten tegen (extreem) rechts, en je zal een kiespubliek vinden. De meeste mensen willen stabiel en degelijk beleid en geen rechtse noch linkse revolutie (met lantaarnpalen of wat dan ook). Het is ok om de luide minderheid aan extreemrechtse en -linkse zijde gewoon te negeren. Ik hoop dat dat ook hier doordringt
|
|
|
|
#243 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ethisch zijn ze echter resoluut progressief in schril contrast met de religieus conservatieve NVA.
Caroline Leavitt: ‘aa moeder’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 31 oktober 2025 om 09:17. |
|
|
|
|
|
|
#244 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, zowat 25% van België (en nu ook van Nederland) stemt extreemrechts of extreemlinks, maar dat is het. De overgrote meerderheid zit nog altijd in het centrum.
|
|
|
#245 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Nu de VVD als conservatieve partij is opgeschoven naar de PVV , kreeg D66 de ruimte om de grootste te worden. Daarbij is D66 nog de enige liberale partij in Nederland , naast de rechts conservatieve , die zich liberaal noemen maar het niet zijn. Jette is ook een uitstekende partijleider , die net als Rutte met iedereen kan communiceren.. Gelukkig hebben we in Nederland nog een duidelijk progressieve liberale stroming die nu de grootste partij is geworden . Echter het is maar 26 zetels en daarom komt er geen brede midden coalitie. Voor de stabiliteit en toekomst gericht politiek zal het komend kabinet niet gaan zorgen. Het vormen van een regering gaat een moeilijke klus worden en het beste voor D66 zal zijn om een minderheidsregering te vormen met CDA en VVD en vervolgens wisselende minderheden zoeken in de kamer. Als D66 met JA21 en de BBB gaat regeren , dan zijn ze bij de start al de helft van hun kiezers weer kwijt, Laatst gewijzigd door cato : 31 oktober 2025 om 09:26. |
|
|
|
|
|
|
#246 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat Rood Frenske Timmerman een oplawaai gekregen heeft vind ik leuk.
|
|
|
#247 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#248 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nederland is democratischer ingesteld dan wij.
|
|
|
#249 | |
|
|
Citaat:
Het bestaande systeem werk niet meer. Ook zal een interne democratie van een partij voorwaarde moeten worden om aan verkiezingen deel te nemen. Daarom zal de PVV een democratische partij moeten worden met leden. Uit verschillende bronnen is bekend geworden o.a. Hirshi Ali ,dat Wilders naar Amerika gaat werken bij een denktank. Martin Bosma zal zijn functie overnemen en ik verwacht dat hij van de PVV een ledenpartij gaat maken. Dus bij de volgende verkiezingen veel minder partijen en alleen democratische partijen , wordt de beste verandering om parlement en regering beter te laten functioneren . Laatst gewijzigd door cato : 31 oktober 2025 om 10:22. |
|
|
|
|
|
|
#250 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zou er in Nederland al ooit een kabinet zo zijn afgestraft?
Allemaal achteruit en 36 zetels minder dan vorige keer.
|
|
|
#251 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
NSC zat met 20 zetels van de 150 in de regering Schoof en haalt na verkiezingen 0 zetels. Volgens mij is dat een primeur.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
#252 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het was dan ook te verwachten. Een éénmanspartij waarvan die ene man opstapte nog voor er een regering gevormd was.
|
|
|
#253 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
NSC stapte uit de regering wegens de steun aan de genocide. Er was ook veel protest tegen deze steun in Nederland.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
#254 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je leest het niet graag hé Panda. Maar toch is het zo. Op economisch vlak is N-VA véél meer liberaal dan OVLD. Jullie hebben veel teveel tijd en energie verspild aan thema's die de vrijzinnigheid nauw aan het hart lagen, de zogezegd "ethische" thema's zoals euthanasie en abortus.
|
|
|
#255 |
|
Minister-President
|
En ze zijn die janet nu al op een voetstuk aan het plaatsen, vooral bij den vrt en de gazetten, past volledig in hun kraam.
Zou echt hun smoel willen zien moest den uitslag nog veranderen naar Wilders. |
|
|
|
|
|
#256 |
|
|
We hebben een aantal populaire nieuwe partijen gehad die daarna afvlakten de laatste decennia, maar helemaal terug naar 0 vanaf zo'n overwinning is inderdaad volgens mij nieuw. Zelfs de LPF had nog een tussenstap onderweg naar beneden, en die hebben echt meer hun best gedaan om zichzelf op te blazen dan het NSC.
|
|
|
|
#257 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is spijtig te "ontdekken" dat je het niet aan kan ,na toch al 20 jaar in de politiek aanwezig te zijn geweest... We hebben er hier in belgie ook wel zulke...Politiekers die alleen maar willen "vertegenwoordigen" maar niet uit het juiste hout zijn gesneden om te BESTUREN,met alle miserie die daar bij komt kijken... Het is een van de redenen waarom ik stel dat iemand maar 2 termijnen zou mogen verkozen worden voor eenzelfde positie en dan ofwel een BESTUURSTERMIJN moet doen,dan wel verdwijnt en de zetel overlaat aan een ander iemand...Zich nestelen als beroeps oppositiepoliticus,of automatische stemmachine van de meerderheid,neen,dat is niet werken....Men zoekt nog NUTTIG volk in de fabrieken...
Allemaal te vinden via links naar websites op het Internet Laatst gewijzigd door kelt : 31 oktober 2025 om 11:31. |
|
|
|
|
|
|
#258 |
|
|
Nederland kiest rechts. Allez, centrum-rechts dan.
https://archive.ph/5Ka67 Ik schreef eerder al dat chatgpt mij te melden had dat D66 het meest overeenkomt met OVLD. Chatgpt vergeet misschien dat OVLD al zijn liberale roots al lang verloochend heeft, en gewoon een zoveelste links groepje nietsnutten is geworden. Maar wat blijkt, erg (centrum)rechts blijkt D66 dan ook weer niet te zijn volgens Ronald Plasterk.
|
|
|
#259 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|