Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2025, 18:58   #1
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard (drama taxiprijs) Vrouw (21) zwaar mishandeld door taxichauffeur op Schiphol

onderwerp
(drama taxiprijs) Vrouw (21) zwaar mishandeld door taxichauffeur op Schiphol

analyse

(01) dit soort incidenten komt nu vaker voor, ruzie om ritprijs met taxies, ja vechten vechten en het is zo dom en primitief, zie mijn idee. Ik maak hier een mailing van naar diverse politieke apenclubjes ok en partijen, zo zielig en dom is Nederland nu geworden.

(02) OOK in INdia maakte ik ritjes met de rikshas en taxies en ik had het geluk dat ik een Euro KOELIE aapje ben dus ik kon probleemloos 500 roepia's betalen, is net 4,50 euro en de normale prijs is in INdia slechts 50 roepia's per riksha ritje. IK gaf tienmaal meer en ik gunde het die arme koelies wel ok. Heb bijstand maar in INdia noemden de lagere kaste paria's mij (EURO) Raja, Koning he en het is echt zielig.

(03) Geef jou visie en ideeen ok om dit probleem aan te pakken zie onder mijn idee.

==========================

Mijn Reactie zonet: Waldo en Wieroe (is in moderatie nu )

Aangemeld als
Waldo_en_Wieroe

01) Ik begrijp niet waarom men niet gewoon de Ritprijs al van tevoren kan berekenen met een simpele simulator, die via gps dus alles kan uitrekenen, is niet eens hi tech en de taxichauffeurs hebben allemaal GPS Tomtom ea navigatie apparatuur. 02) Onbegrijpelijk, is er een politieke partij of activist die hier werk van wil maken?? Ik zit bij groenlinkspvda nu en zal hen dit snel verzoeken ok. 03) Dus vooraf al een indicatie prijs, MINIMAAL en MAXIMAAL aan de klant vertellen, zodat de klant zekerheid heeft en zelf weet of er geld in kas is om af te rekenen na de rit, eventueel kan de klant al vooraf het berekende minimum vooruit betalen he, even pinnen klaar, en stapt in zonder verdere konflikten.

===============================
https://www.nu.nl/binnenland/6374562...hol.html#nujij

Vrouw (21) zwaar mishandeld door taxichauffeur op Schiphol
Door onze nieuwsredactie
2 nov 2025 om 16:01Update: 2 uur geleden
157 reacties
Een vrouw is zaterdagavond op Schiphol mishandeld door een taxichauffeur, bevestigt de Marechaussee aan NU.nl. De mishandeling vond plaats vlak bij een van de vertrekhallen op de luchthaven. De man vluchtte, maar werd niet veel later opgepakt.

Het 21-jarige slachtoffer en haar broertje (16) kregen rond 18.15 uur een woordenwisseling met de chauffeur, zegt de Marechaussee-woordvoerder na berichtgeving door NH Nieuws. "Dat mondde uit in een ruzie."

Daarbij werd de vrouw geslagen en geschopt door de man. Ze hield er een scheur in haar neus en een gebroken pols aan over.

De taxichauffeur ging ervandoor in zijn auto, maar werd later door de politie van de weg geplukt en aangehouden op verdenking van zware mishandeling.

Het slachtoffer heeft aangifte gedaan tegen de chauffeur. De zaak is overgedragen aan de Marechaussee, die de mishandeling verder onderzoekt.
Heb jij een vraag over dit nieuws?
Laat het ons weten. Dat helpt ons bij het bedenken van nieuwe artikelideeën.
Bedankt voor je vraag, we gaan ermee aan de slag.
Beeld: ANP
157 reacties
Lees meer over:
Schiphol
Misdaad in Nederland
Binnenland

=============================== Reacties

Welkom bij NUjij!

Hier kun je met anderen in gesprek over het nieuws. Houd je aan onze huisregels, anders verwijderen we je reactie. We hebben de belangrijkste verduidelijkt:

Wees respectvol naar je medemens
Blijf on-topic
Reageer op iemands argumenten
Verspreid geen onwaarheden
Onderbouw je mening
Presenteer je mening niet als feit
Speculeer niet

Alle huisregels vind je hier.
Je kan niet meer op dit artikel reageren. Er kwamen te veel reacties binnen die op diverse punten onze huisregels overtreden. Het filteren van deze reacties kost ons momenteel te veel tijd die we liever besteden aan andere discussies op NUjij. Onder die artikelen ben je meer dan welkom. Bedankt!
Het is niet (meer) mogelijk om op dit artikel te reageren.
Uitgelicht
Alle 123
John_Verrips
2 uur geleden
Taxi chauffeurs zijn allang niet meer de chauffeurs van vroeger. Voorheen als je een taxi nam, stapte de chauffeur uit en hield de deur voor je open. Tegenwoordig komen ze hun auto niet meer uit en doen ze alleen het raampje open. En als het hun niet zint waar ze naar toe moeten rijden krijg je als antwoord, neem maar een andere taxi. De tijden veranderen en zeker niet in het voordeel.
Gerespecteerd ???? 998
Syncmaster
2 uur geleden
Waarom is de zaak eigenlijk overgedragen aan de marechaussee? Ze waren toch niet voorbij de douane?.
Gerespecteerd ???? 21
Erik_B_acbbda
2 uur geleden
Omdat de marechaussee verantwoordelijk is voor de handhaving van de beveiliging op Schiphol.
En dat start niet pas na de douanezone.
Gerespecteerd ???? 450
Quick_Boys
2 uur geleden
Waarschijnlijk valt het hele gebied in en rondom Schiphol onder de Marechaussee. Je ziet ze ook altijd buiten de vertrekhallen staan.
Respect ???? 114
Exitium
2 uur geleden
Maurechaussee is verantwoordelijk voor de openbare orde rondom Schiphol, niet enkel achter de beveiliging. Politie kan wel ondersteunen.
Respect ???? 90
M_H_daacdf
2 uur geleden
Heel het Schiphol terrein (en dat is flink groot) is onder beheer van de marechaussee. Die hebben de rol van politie op dat gebied
Gerespecteerd ???? 72
Pieter_cf1cffc8
1 uur geleden
Omdat de Marechaussee van oudsher de politiedienst is op onze nationale luchthaven. De politie regio waar Haarlemmermeer onder valt, doet hier niets aan.
Gerespecteerd ???? 47
jan_jansen_dbcace
1 uur geleden
Iedere strafbare feit op Schiphol wordt opgepakt door de kmar. Politie heeft daar niet te vertellen ivm onze landsgrenzen.
Gerespecteerd ???? 25
NUjij-gebruiker-7019fae7-cc4a-441b-bbbf-7b50896ea004
1 uur geleden
'Waarom is de zaak eigenlijk overgedragen aan de marechaussee? Ze waren toch niet voorbij de douane?.
De Koninklijke Marechaussee voert tevens de politietaken uit op de luchthaven.
Gerespecteerd ???? 16
PickMe
1 uur geleden
Heel Schiphol valt onder marechaussee. Je kan het vergelijken met een militaire basis, daar wordt "politiewerk" ook uitgevoerd door marechaussee.
Respect ???? 15
Nevermind1107
1 uur geleden
Omdat de marechaussee de politie van Schiphol is. Grensbewaking wordt altijd door de marechaussee uitgevoerd en omdat je van Schiphol vliegt naar een ander land is het grondgebied van Schiphol grensgebied. Vandaar!
Respect ???? 13
Willem_op_de_tribune
1 uur geleden
Heb het even voor je opgezocht. De inzet van de Marechaussee is breder dan je wellicht zou denken en omvat vier taken:

1. Grensbewaking: controle van paspoorten en visums bij aankomst en vertrek.
2. Bewaken van de openbare orde en veiligheid op de luchthaven.
3. Opsporing van strafbare feiten binnen hun domein, zoals identiteitsfraude, mensensmokkel, drugssmokkel, of geweld aan boord van vliegtuigen.
4. Luchtvaartveiligheid: optreden bij incidenten aan boord of op het vliegveld.
Respect ???? 27
RubberDucking
2 uur geleden
Bijzonder weinig context in dit artikel en ik betrap de redactie er wel vaker op dit soort clickbait artikelen te publiceren. Het enige wat je nu krijgt, is enorm veel speculatie. De rest kun je wel invullen.
Gerespecteerd ???? 200
N_VdM
2 uur geleden
Precies. Als het een 112 bericht via de politie was geweest, dan zou men niet kunnen reageren. Vanochtend exact hetzelfde over het ongeval net over de Duitse grens. Alles voor de centjes blijkaar..
Gerespecteerd ???? 44
Hubiex
2 uur geleden
Ik weet niet hoor. Maar het is gewoon een simpele makkelijk te begrijpen bericht. U wilt eeten waarover ze ruzie hebben gehad ? En welke richting de taxi heen vluchtte ?
Gerespecteerd ???? 119
PHS63
2 uur geleden
Als ik de keuze heb, doe ik Uber.
Je prijs is bekend.
Je betaalt.
De chauffeur is bekend.
Je kunt met een pincode verifiëren dat je de goede chauffeur hebt.
Je hebt zelfs een "alarm button".

Gewoon in een taxi stappen en "ik moet daar-en-daar heen" is op Schiphol vragen om moeilijkheden.
Echt bandieten in de Tesla's.
Gerespecteerd ???? 407
Heniu_Bulsie
2 uur geleden
Neem geen taxi daar torenhoge prijzen en als je niet betaald eorden ze agresief.Beter is met de bus veel goedkoper.
Gerespecteerd ???? 163
Sinter_Klaas
2 uur geleden
Ik heb ook een aantal negatieve ervaringen met Schiphol-taxi gehad. Uitgescholden en een keer opgelicht. Ik zag niet dat de chauffeur de taxi-meter had afgedekt en bij thuiskomst bleek dat het te betalen bedrag veel hoger was dan gebruikelijk. Een klacht ingediend, maar dan blijkt dat de klachtenservice erop gericht is om de chauffeurs in bescherming te nemen. Het eindresultaat was dat ik te horen kreeg dat men “zeer tevreden was over het product Schiphol-taxi”. De feiten deden er blijkbaar niet toe. Ik maak er NOOIT meer gebruik van.
Gerespecteerd ???? 287
Vrijwilliger020
Brandweerman
2 uur geleden
In dat gevalbde politie bellen ivm oplichting. Toeristen krijgen geregeld een rekening van 200 euro voor een ritje Amsterdam centrum naar Schiphol. Leuk visitekaartje
Gerespecteerd ???? 120
Auratus
1 uur geleden
Wat is het product Schiphol-taxi dat jij bedoelt? Schipholtaxi(.com) is gewoon een taxibedrijf net als vele andere taxibedrijven die een vergunning hebben om op Schiphol klanten op te pikken. Schiphol als luchthaven heeft geen eigen taxi's. Je hebt dus gewoon een slechte ervaring gehad met een taxibedrijf dat op Schiphol rijdt maar dat betekent niet dat alle taxi's die op Schiphol rijden oplichters zijn, althans niet meer dan andere taxi's.
Gerespecteerd ???? 20
Ikke_Zelluf
2 uur geleden
Dan hoop ik dat de marechaussee deze chauffeur flink aanpakt en de rechter hem zijn vergunning afneemt.
Gerespecteerd ???? 177
Ib_Akk
2 uur geleden
Je loopt te hard van stapel. We lezen hier niet wat er precies gebeurd is. Het verhaal van de slachtoffer en van de verdachte. Dat komt gelukkig wel ter sprake bij de rechter en tot die houd de marechaussee gewoon zijn handen thuis zoals het hoort.
Gerespecteerd ???? 25
Arnold_LG
2 uur geleden
Stop eens met deze nieuwsberichten. Ten eerste is het geen nieuws en het jut alleen mensen op. Het mist elke context en wat worden we er wijzer van. Koren op de molen van mensen die dit weer als bewijs van hun gelijk zien.
Respect ???? 92
Robyn1
2 uur geleden
Dus laten we gewoon stoppen met het hele nieuws toch? “Koren op de molen”….? Waar heb jij het over. Ik zie nog geen dader omschrijving of heb ik iets gemist?
Gerespecteerd ???? 147
Sophie_bea33644
2 uur geleden
De waarheid moet juist altijd naar buiten komen.
Het willen achterhouden is gevaarlijk, mensen behoren te weten waar ze voor moeten oppassen,
We kunnen er geen Disney nieuws van gaan maken , dit is het huidige Nederland helaas.
Gerespecteerd ???? 130
Eagle_Joe
2 uur geleden
Waarom is dit geen nieuws? Gebeurd het dagelijks dat mensen in elkaar geslagen worden op Schiphol door taxi chauffeurs? En context is duidelijk toch: woordenwisseling tussen taxi chauffeur en klant.
Gerespecteerd ???? 126
Toon meer reacties op Eagle_Joe
BootjeVaren
2 uur geleden
En welke context is er nodig die een taxichauffeur of wie dan ook het recht zou geven iemand zwaar te mishandelen?

Je blijft gewoonweg van elkaar af.
Respect ???? 159
Suenjo
Nederlander in Oostenrijk
2 uur geleden
Het helpt in ieder geval niet pleinvrees te verminderen. Je kunt werkelijk nergens meer komen, overal ligt geweld op de loer. Afschuwelijk. Ben je zelf geen slachtoffer sta je er ongewild met je neus bovenop.
Respect ???? 26
Hellootjes_0d91c299
2 uur geleden
Nou ik vind dat dit best gemeld mag worden. Het gedrag van die taxichauffeur is buiten proportioneel en onprofessioneel. Zeker tegen een jonge vrouw.
Gerespecteerd ???? 118
FlowB_90
2 uur geleden
Ik lees hier in principe dat u het niet wilt lezen omdat het uw ongelijk bewijst. Struisvogel politiek verliest volgens de laatste peilingen.
Respect ???? 61
LucaCosta
2 uur geleden
Niks mis mee als ons gelijk bewezen kan worden. Je kunt er in dit geval weer een weddenschap op afsluiten om welke categorie het gaat.
Gerespecteerd ???? 52
Michael_f0edbde1
2 uur geleden
Hoezo is het geen nieuws? De taxichauffeurs op Schiphol zijn al veel langer een probleem. Dat is breed uitgemeten in de pers. Het is een structureel probleem waar maatschappelijk via de pers aandacht voor gevraagd wordt. Het maakt mensen ook alerter. Daar is de pers voor. Dus ook al komt het nieuws jouw niet goed uit om een of andere redenen. Het heeft wel een maatschappelijke functie.
Gerespecteerd ???? 104
De_Conducteur
Hoofdconducteur
2 uur geleden
Dat slaat natuurlijk nergens op. Ongeacht de context is het nergens voor nodig om iemand te mishandelen.
Respect ???? 48
Dirk_Van_der_Heide_bfeacc
2 uur geleden
Wat we er wijzer van worden begrijp je niet? Door de reacties waar duidelijk wordt verteld hoe hun ervaringen zijn met de taxichauffeurs heb je een idee en kan je kiezen of je wel of geen gebruik wil maken van hun!
Gerespecteerd ???? 15
X_fromOuterSpace
2 uur geleden
Beter zou zijn: de context is wel degelijk bekend (want te vinden in andere media), maar deze website kiest ervoor dat niet te plaatsen maar zou dat wel moeten doen.
Respect ???? 16
Luister_Eens
1 uur geleden
Het feit dat jij het hier over hebt qua dader laat al zien dat het dus helemaal geen koren op een molen is maar gewoon dagelijkse praktijk. Ik hoef de context niet te weten die kan ik zo zelf invullen. ILT zou al die cowboys met blauwe platen eens consequent elke week moeten controleren. En de politie moet er eens een paar weken met een burgerauto achter gaan rijden. Dan zijn er na een maand een stuk minder taxi's op de weg.
Gerespecteerd ???? 27
NUjij-gebruiker-5b9fedc3-058c-44a1-ae0d-52aab28be6ac
1 uur geleden
Meestal wordt het commentaar gesloten vanwege dat het dat soort speculatie aantrekt. Vreemd dat het hier niet is gebeurd.
Respect ???? 7
Theo_361f1425
2 uur geleden
Op Bristol Airport boekte en betaalde je de taxi aan een loket in de hal van luchthaven met bonnetje naar buiten en de eerste in de rij stapte je in prima veilig systeem.
Respect ???? 41
Erik_B_acbbda
2 uur geleden
Je weet toch helemaal niet waar de ruzie om ontstond?
Of zo'n bonnensysteem deze ruzie had kunnen voorkomen weet je dus ook niet.

Je kunt in het wilde weg allerlei mogelijke zaken noemen. Maar de relevantie daarvan is nu nog volkomen onduidelijk.
Gerespecteerd ???? 13
Toon meer reacties op Erik_B_acbbda
Jan_Bavel
2 uur geleden
@Theo:
"Op Bristol Airport boekte en betaalde je de taxi aan een loket in de hal van luchthaven met bonnetje naar buiten en de eerste in de rij stapte je in prima veilig systeem."

Prima systeem; maar voorkomt dat ook ruzie?
Er wordt niet vermeld waar de ruzie over ging, dus misschien ging het niet over geld, maar gewoon ergens anders over.

De chauffeur zal nu vast wel spijt hebben.
Gerespecteerd ???? 9
NRo
2 uur geleden
Dat klinkt als heel ernstig geweld, gezien de verwondingen. Wat denkt zo een man wel niet. Een vrouw ben je als man altijd de baas, deze mate van geweld doet me denken aan een gekrenkt ego. Want wat zo’n jonge vrouw ook doet, deze mate van geweld is altijd zijn eigen verantwoordelijkheid.
Gerespecteerd ???? 88

===============================

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be