![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#361 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
En nu doe ik uitsluitend mentale arbeid. Althans in m'n job. Ik weet dat ik als klinkerlegger véél beter sliep dan nu. En ik weet dat stress veel vermoeiender kan zijn dan lichamelijk moe zijn. Het komt er op neer, ieder zijn meug, en ik heb respect voor beide.
|
|
|
|
#362 |
|
|
Ik geloof dat, maar ik geloof ook dat ge op geen enkel moment gezegd hebt, fuck deze job, ik ga terug klinkers leggen.
|
|
|
#363 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Per "team" zijn er een paar die als compleet doorgedraaiden alle taken tegelijk invullen, een paar die af en toe eens helpen, en de rest, die zijn op hun smartphone aan't kijken of hebben andere tijdsinvulling, gaande van 5 keer 10 minuten rookpauze per uur, tot het guinnes record koffiedrinken oefenen.
|
|
|
|
#364 | |
|
|
Citaat:
Ik vloekte er toen ook op hoor. Net zoals nu soms. Maar ik zou toen misschien ook niet hebben gewild wat er nu is. Ik zou misschien gezegd hebben fuck die job, ik blijf wel klinkers leggen.
|
|
|
|
#365 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die internes zijn laatstejaarsstudenten geneeskunde en stagiairs, die op de spoeddiensten van ziekenhuizen werken. Normaal gezien onder toezicht van een arts, maar door een gebrek aan artsen staan ze zelf dikwijls voor beslissingen die eigenlijk boven hun verantwoordelijkheid liggen. De stress is immens. Ze verdienen daarmee een paar honderd euro per maand, niet genoeg om een huur te betalen. Sommigen werken 60 uur per week, hetgeen hen een uurloon van zo'n 3 € geeft. Soms moet men verder kijken dan de clichés.
|
|
|
|
#366 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Omdat we concurrentiel niet meer opkonden tegen goedkopere confectie in Azië. Uiteindelijk zijn ook de weverijen en stof fabrikanten gevolgd omdat het geen zin had voor pakweg de Chinezen hun stoffen en producten in Europa nog te kopen. Dat konden ze goedkoper ter plaatse doen op enkele tientallen km van hun fabrieken de nutteloze heen en weer transport uitsparen uit Europa. Ik woon in een regio waar er tientallen grotere en kleine bedrijven waren in de jaren zeventig en tachtig. Allemaal op de fles gegaan omdat ze niet opkonden tegen de goedkope Aziatische import. Ik kende een vrouw die een schoenen fabriekje had. Soms na 10 u s'avond's zag ik nog licht toen ik passeerde met de auto en men kon haar zien snijden met lintsnijmachine. Het was ooit een zeer welvarende fabriek met goede winsten. Toen ze failliet ging is ze met haar 2 nog zéér kleine kinderen in de Schelde gestapt haar kinderen meenemende in de dood Die fabriek was haar leven en haar leven was gedaan. Het is gemakkelijk kritiek te leveren op mensen die hun bedrijf laten voorgaan op hun privé leven en niet zelden zich in de schulden steken omdat hun bedrijf voorgaat. |
|
|
|
|
|
|
#367 | |
|
|
Citaat:
Dat is minder tof voor degenen die eruit vliegen in hun laatste jaar, voor niets werken. Maar alleszins te verkiezen over klojos die niet met stress kunnen omgaan dokter maken.
|
|
|
|
#368 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Om te concurreren moesten ze vernieuwen van weefmachines wat er vele niet zagen zitten, liever den boel versassn naar de lage loonlanden, het vlas naar de Russen enz. Als ik het goed heb de streek Izegem / Roeselare. Ikzelf geboren in Vichte toen één van de grootste textielindustrie van de streek de laatste is verhuist naar Ieper en heeft nu samengesmolten met Bekaert Waregem, matrasstoffen fabrikant, Deslee was de laatste werkende fabriek in de streek, enkele van mijn vrienden hun ouders hadden (Geen namen, je zult wel weten wie ik bedoel) in Lendelede hebben ook hun schup afgekuist en naar Ko Samui verkast, van het goei leven gaan profiteren en of ze gelijk hadden. T'ja van die schoenfabrik, triestig als ge het zover laat komen hé. Persoonlijk heb ik ook veel te veel gewerkt en ben er nu voor aan het boeten, gelukkig op tijd gestopt. |
|
|
|
|