Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2025, 16:18   #361
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Stress bestaat, maar is niet hetzelfde als hard labeur.
Ik heb in m'n jonge jaren nog meegegaan met een ploeg klinkerleggers.
En nu doe ik uitsluitend mentale arbeid. Althans in m'n job.

Ik weet dat ik als klinkerlegger véél beter sliep dan nu.
En ik weet dat stress veel vermoeiender kan zijn dan lichamelijk moe zijn.

Het komt er op neer, ieder zijn meug, en ik heb respect voor beide.
Oud 5 november 2025, 16:33   #362
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik weet dat ik als klinkerlegger véél beter sliep dan nu.
Ik geloof dat, maar ik geloof ook dat ge op geen enkel moment gezegd hebt, fuck deze job, ik ga terug klinkers leggen.
Oud 5 november 2025, 16:53   #363
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dus alle bazen zijn zo.

Ik heb discipline geleerd als intern bij de jezuïeten. Ze hebben het er letterlijk en figuurlijk ingeklopt.
Ik zie ook veel arbeiders aan wegenwerken die met met 4 of 6 man babbelen terwijl er één of twee werken. Dat zijn van die veralgemeningen.
Op de werkvloer van grotere bedrijven is het tegenwoordig iets anders.
Per "team" zijn er een paar die als compleet doorgedraaiden alle taken tegelijk invullen, een paar die af en toe eens helpen, en de rest, die zijn op hun smartphone aan't kijken of hebben andere tijdsinvulling, gaande van 5 keer 10 minuten rookpauze per uur, tot het guinnes record koffiedrinken oefenen.
Oud 5 november 2025, 17:07   #364
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Ik geloof dat, maar ik geloof ook dat ge op geen enkel moment gezegd hebt, fuck deze job, ik ga terug klinkers leggen.
Men zou het moeten kunnen afwisselen. Mentale en fysieke arbeid.

Ik vloekte er toen ook op hoor. Net zoals nu soms.
Maar ik zou toen misschien ook niet hebben gewild wat er nu is.
Ik zou misschien gezegd hebben fuck die job, ik blijf wel klinkers leggen.
Oud 5 november 2025, 17:33   #365
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er wordt hier nogal lapidair over hard werken gesproken. De klassieke Jan met de pet redenering aan de toog.
Mensen die achter een bureel zitten of aan de top staan en soms kapot gaan psychisch van de stress dat zijn maar luierikken.
Alleen een handarbeider werkt hard, meer simplistisch dan dat kan niet.
Ik zag een paar dagen geleden een reportage over "internes" in de Franse ziekenhuizen. Aanleiding was een crisis in het ziekenhuis van Caen in Normandië, waar de werkkondities niet langer houdbaar waren.

Die internes zijn laatstejaarsstudenten geneeskunde en stagiairs, die op de spoeddiensten van ziekenhuizen werken. Normaal gezien onder toezicht van een arts, maar door een gebrek aan artsen staan ze zelf dikwijls voor beslissingen die eigenlijk boven hun verantwoordelijkheid liggen. De stress is immens.
Ze verdienen daarmee een paar honderd euro per maand, niet genoeg om een huur te betalen. Sommigen werken 60 uur per week, hetgeen hen een uurloon van zo'n 3 € geeft.

Soms moet men verder kijken dan de clichés.
Oud 5 november 2025, 17:38   #366
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Da's dan omdat die bazen aan het poepen zijn en hun volk nie in de gaten houden, allee zo kunnen we doorzeveren hé, in elke laag zitten er kiekens die er niets van terecht brengen.
ps in mijn bericht hierboven zou je met de initialen en woonplaats wel erachter moeten kunnen komen wie het is, En ik zwijg dan nog over de zuid W. Vl. textiel boeren die hun zaak kapot hebben gemaakt,
of diene W. V. R. met zijn houtscheletbouw die ze ook kapotgeneukt heeft.
Kan er gerust een stuk of tien noemen hoor.
U kan gerust die bedrijven bij naam noemen. In de textiel trouwens is het eerst de confectie of verwerking van het product dat gedelocaliseerd werd.
Omdat we concurrentiel niet meer opkonden tegen goedkopere confectie in Azië. Uiteindelijk zijn ook de weverijen en stof fabrikanten gevolgd omdat het geen zin had voor pakweg de Chinezen hun stoffen en producten in Europa nog te kopen. Dat konden ze goedkoper ter plaatse doen op enkele tientallen km van hun fabrieken de nutteloze heen en weer transport uitsparen uit Europa.

Ik woon in een regio waar er tientallen grotere en kleine bedrijven waren in de jaren zeventig en tachtig. Allemaal op de fles gegaan omdat ze niet opkonden tegen de goedkope Aziatische import. Ik kende een vrouw die een schoenen fabriekje had. Soms na 10 u s'avond's zag ik nog licht toen ik passeerde met de auto en men kon haar zien snijden met lintsnijmachine.

Het was ooit een zeer welvarende fabriek met goede winsten. Toen ze failliet ging is ze met haar 2 nog zéér kleine kinderen in de Schelde gestapt haar kinderen meenemende in de dood
Die fabriek was haar leven en haar leven was gedaan.
Het is gemakkelijk kritiek te leveren op mensen die hun bedrijf laten voorgaan op hun privé leven en niet zelden zich in de schulden steken omdat hun bedrijf voorgaat.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2025, 17:40   #367
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ze verdienen daarmee een paar honderd euro per maand, niet genoeg om een huur te betalen. Sommigen werken 60 uur per week, hetgeen hen een uurloon van zo'n 3 € geeft.
Ja, dat heet stage.

Dat is minder tof voor degenen die eruit vliegen in hun laatste jaar, voor niets werken.

Maar alleszins te verkiezen over klojos die niet met stress kunnen omgaan dokter maken.
Oud 5 november 2025, 18:49   #368
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U kan gerust die bedrijven bij naam noemen. In de textiel trouwens is het eerst de confectie of verwerking van het product dat gedelocaliseerd werd.
Omdat we concurrentiel niet meer opkonden tegen goedkopere confectie in Azië. Uiteindelijk zijn ook de weverijen en stof fabrikanten gevolgd omdat het geen zin had voor pakweg de Chinezen hun stoffen en producten in Europa nog te kopen. Dat konden ze goedkoper ter plaatse doen op enkele tientallen km van hun fabrieken de nutteloze heen en weer transport uitsparen uit Europa.

Ik woon in een regio waar er tientallen grotere en kleine bedrijven waren in de jaren zeventig en tachtig. Allemaal op de fles gegaan omdat ze niet opkonden tegen de goedkope Aziatische import. Ik kende een vrouw die een schoenen fabriekje had. Soms na 10 u s'avond's zag ik nog licht toen ik passeerde met de auto en men kon haar zien snijden met lintsnijmachine.

Het was ooit een zeer welvarende fabriek met goede winsten. Toen ze failliet ging is ze met haar 2 nog zéér kleine kinderen in de Schelde gestapt haar kinderen meenemende in de dood
Die fabriek was haar leven en haar leven was gedaan.
Het is gemakkelijk kritiek te leveren op mensen die hun bedrijf laten voorgaan op hun privé leven en niet zelden zich in de schulden steken omdat hun bedrijf voorgaat.
Die bedrijven bij naam noemen, wie weet leest er hier eentje mee en krijg ik nog een rechtzaak aan mijn been, nee dank u.
Om te concurreren moesten ze vernieuwen van weefmachines wat er vele niet zagen zitten, liever den boel versassn naar de lage loonlanden, het vlas naar de Russen enz.
Als ik het goed heb de streek Izegem / Roeselare. Ikzelf geboren in Vichte toen één van de grootste textielindustrie van de streek de laatste is verhuist naar Ieper en heeft nu samengesmolten met Bekaert Waregem, matrasstoffen fabrikant, Deslee was de laatste werkende fabriek in de streek, enkele van mijn vrienden hun ouders hadden (Geen namen, je zult wel weten wie ik bedoel) in Lendelede hebben ook hun schup afgekuist en naar Ko Samui verkast, van het goei leven gaan profiteren en of ze gelijk hadden.
T'ja van die schoenfabrik, triestig als ge het zover laat komen hé.
Persoonlijk heb ik ook veel te veel gewerkt en ben er nu voor aan het boeten, gelukkig op tijd gestopt.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be