Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2025, 12:59   #21
IJsboer
Eur. Commissievoorzitter

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er zijn hier geen islamterroristen. Dus ja, het helpt.
Gelieve geen anitvaxerlogica te gebruiken rond iets serieus als terrorisme

IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2025, 21:10   #22
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Sinds ik met Covid in het ziekenhuis heb gelegen neem ik jaarlijks het vaccin.
Dankzij de toediening van cortisone ben ik er toen doorgesparteld,
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2025, 09:28   #23
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Sinds ik met Covid in het ziekenhuis heb gelegen neem ik net geen vaccin.

De ziekte krijgen en overleven is het beste vaccin, daarop reageert het lichaam het best. Een vaccin is maar een poging om in de buurt te komen van die bescherming. Dat is de wetenschap.

Er waren maar enkele redenen om iedereen vaccins op te dringen.
- Om besmettingen te vermijden, dat bleek echter niet het geval
- De vaccins waren aangekocht en moesten dus verbruikt worden, nuttig of niet
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2025, 10:28   #24
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Sinds ik met Covid in het ziekenhuis heb gelegen neem ik net geen vaccin.
Net zoals influenza en rhinovirussen is de corona familie een zeer veranderlijk virus.
Citaat:
De ziekte krijgen en overleven is het beste vaccin, daarop reageert het lichaam het best.
Grappig, de eerste echte vaccinatie was bescherming tegen de pokken door het toedien van een koepokken "extract". Ik heb nog een mooi littekentje op mijn rechter bovenarm van dit vaccin. Mijn behandeling tegen hondsdolheid heeft me zo geen memento opgeleverd.
Citaat:
Een vaccin is maar een poging om in de buurt te komen van die bescherming. Dat is de wetenschap.
Yep. Wees blij, anders waren we nu nog bezig met toverdokters en heksen.
Citaat:
Er waren maar enkele redenen om iedereen vaccins op te dringen.
- Om besmettingen te vermijden, dat bleek echter niet het geval.
Zoals ik schreef, corona virussen zijn veranderlijke klootzakjes. Voor elke verandering die voldoende groot is, werkt het vaccin niet meer.
Citaat:
- De vaccins waren aangekocht en moesten dus verbruikt worden, nuttig of niet
Maar we missen nog steeds de miljarden doden door de opgedrongen vaccinaties.

Ik ben alvast blij met mijn 10 jaarlijkse vaccinatie tegen tetanus, en het feit dat mijn vaccinatie 1/4 500 000 000 deel van het uitroeien van het pokkenvirus heeft verwezenlijkt.
Oud 11 november 2025, 11:35   #25
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Net zoals influenza en rhinovirussen is de corona familie een zeer veranderlijk virus.

Grappig, de eerste echte vaccinatie was bescherming tegen de pokken door het toedien van een koepokken "extract". Ik heb nog een mooi littekentje op mijn rechter bovenarm van dit vaccin. Mijn behandeling tegen hondsdolheid heeft me zo geen memento opgeleverd.

Yep. Wees blij, anders waren we nu nog bezig met toverdokters en heksen.

Zoals ik schreef, corona virussen zijn veranderlijke klootzakjes. Voor elke verandering die voldoende groot is, werkt het vaccin niet meer.

Maar we missen nog steeds de miljarden doden door de opgedrongen vaccinaties.

Ik ben alvast blij met mijn 10 jaarlijkse vaccinatie tegen tetanus, en het feit dat mijn vaccinatie 1/4 500 000 000 deel van het uitroeien van het pokkenvirus heeft verwezenlijkt.
Ik neem die ook, geen probleem met vaccins. Vaccins gebruiken stukken van het virus of zelfs complete levende virussen zoals bij Polio of de Pokken.

Ik heb wel een probleem voor het verplicht vaccineren van een complete bevolking tegen een 'zeer veranderlijk virus' met iets wat ze een vaccin noemen maar dat eigenlijk niet is.
Oud 12 november 2025, 12:19   #26
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een verkoudheid heeft niks met griep te maken, als je eens griep gehad hebt dan zal je het wel weten. Zelfs al ben je nog geen 65.
Klopt, maar met Covid natuurlijk wel. Geen 65 en het al gehad dit jaar --> Vaccin niet nuttig. En voor Griep was het nog te vroeg.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2025, 13:22   #27
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Klopt, maar met Covid natuurlijk wel. Geen 65 en het al gehad dit jaar --> Vaccin niet nuttig. En voor Griep was het nog te vroeg.
Bij ons thuis is de griep er al, ik ben wat ziekjes maar mijn zoon is al 2 dagen helemaal buiten dienst en het is nog niet voorbij.
Oud 12 november 2025, 17:33   #28
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Dan heb ik volle begrip voor uw motivatie.
Mijn vrouw en ik (twee oudjes) hebben ons een paar weken geleden bij de apotheker ook tegen Covid laten prikken.
Oud 16 november 2025, 09:15   #29
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij ons thuis is de griep er al, ik ben wat ziekjes maar mijn zoon is al 2 dagen helemaal buiten dienst en het is nog niet voorbij.
Ben zelf nu al meer dan een week ziek en het lijkt erger te worden, mijn zoon zit enkel nog te hoesten. De rest van het gezin lijkt er compleet geen last van te hebben.

Het voelt helemaal niet als corona maar eerder griep, het lijkt er op dat dit jaar een stevig griepjaar wordt, zo afgaand op persoonlijke ervaring. Normaal gezien heb ik nooit griep, dit jaar is duidelijk anders.
Oud 16 november 2025, 10:09   #30
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben zelf nu al meer dan een week ziek en het lijkt erger te worden,

mijn zoon zit enkel nog te hoesten. De rest van het gezin lijkt er compleet geen last van te hebben. Het voelt helemaal niet als corona maar eerder griep, het lijkt er op dat dit jaar een stevig griepjaar wordt, zo afgaand op persoonlijke ervaring. Normaal gezien heb ik nooit griep, dit jaar is duidelijk anders.
Noch bloemen, noch kransen hoop ik.
't Is crise voor iedereen èh.
Oud 16 november 2025, 23:43   #31
DIBO
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Vooral als ge bewust enkel blijft kijken naar het veranderlijke deel van het virus en niet naar het vaste, steeds terugkerende deel van het influenza virus, wat 30 jaar geleden al ontdekt was.
En dierproeven 25jaar geleden om een vaccin te maken gebaseerd op dit Me2 proteïne-onderdeel, dat tot nader order altijd terug aanwezig blijkt te zijn in elke nieuwe variant van het influenza virus, die dierproeven dus waren veel belovend om een universeel vaccin te maken met een zeer langdurig werkende immuniteit als gevolg.

Maar ja, we gaan toch niet de kip met de gouden eieren slachten zeker, zodat we onze jaarlijkse influenza-vaccin industrie-boost verliezen.
Beter elk jaar het 'griepvirus voorspelling' theater opzetten en paar maand later is het volop kassa kassa.... laat de kudde melkkoeien maar weer eens langskomen om ze (en vooral de ziekenkas) uit te melken!
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2025, 17:05   #32
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht
Vooral als ge bewust enkel blijft kijken naar het veranderlijke deel van het virus en niet naar het vaste, steeds terugkerende deel van het influenza virus, wat 30 jaar geleden al ontdekt was.
En dierproeven 25jaar geleden om een vaccin te maken gebaseerd op dit Me2 proteïne-onderdeel, dat tot nader order altijd terug aanwezig blijkt te zijn in elke nieuwe variant van het influenza virus, die dierproeven dus waren veel belovend om een universeel vaccin te maken met een zeer langdurig werkende immuniteit als gevolg.

Maar ja, we gaan toch niet de kip met de gouden eieren slachten zeker, zodat we onze jaarlijkse influenza-vaccin industrie-boost verliezen.
Beter elk jaar het 'griepvirus voorspelling' theater opzetten en paar maand later is het volop kassa kassa.... laat de kudde melkkoeien maar weer eens langskomen om ze (en vooral de ziekenkas) uit te melken!
Acambis had zelfs een succesvolle fase 1 achter de rug tot het werd overgekocht door sanofi in 2008. Die het dan begroef
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be