![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vooral wanneer het Amerikaans Engels betreft.
|
|
|
#22 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik waardeer.
|
|
|
|
#24 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zo erg heb ik het niet
|
|
|
#25 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb op IMDb al anders gelezen ...
|
|
|
#26 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De Amerikaanse en Australische accenten en woordenschat ben ik gewoon en versta ik. Ook posh Brits versta ik goed al heb ik er een hekel aan, zeker in combinatie met Amerikaanse accenten. Zelfs Zuid-Afrikaans en Quebecs Engels versta ik vrij vlug. Ierse en sommige Britse zijn al wat moeilijker. Maar in sommige series en films spreekt men ze allemaal door elkaar en dan lukt het niet meer en gebruik ik Engelstalige ondertiteling.
|
|
|
#27 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#28 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Persoonlijke ervaring vanuit de gemeenschap hier -naast het autochtone Cantonees en Mandarijns- zijn de diverse Engelse taalaccenten uit een plenitude van landen.
De twee groepen waar ik het meest moeilijkheden mee ervaar qua verstaanbaarheid: 1. Jongere HK Chinezen hun zeer zwakke algemene articulatie vergeleken met duidelijk beter opgeleide mainlanders enerzijds. 2. De hot-potato speak van hedendaags Posh 'Engeland' Engelse dialecten anderzijds. Geef mij maar de neutrale standaard Mid-West US speak, any day.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 25 november 2025 om 15:24. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik aan VTM tout court
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hoofdredacteur van Het Nieuwsblad. Was vroeger bij de beste politieke journalisten bij De Morgen, vooraleer ze het samen met vele anderen afbolde toen Van Thillo daar met de grote herstructureringsborstel door is gegaan.
Ze heeft niet lang geleden zware chemo gehad. Ik vind dat ze momenteel idd minder duidelijk articuleert dan in vroegere interviews. In haar podcasts daarentegen valt me dat totaal niet op. Maar het is en blijft subjectief. Wat de ene irriteert hoort een andere misschien nauwelijks. Een politica die ik écht niet kan horen is Caroline Gennez. Dat fake gedoe, su-per traag spreken, ondertussen met het hoofd continu zitten 'ja' knikken, en een airke alsof ze tegen 14 jarigen iets aan het uitleggen is werkt op mijn zenuwen. Of Anneleen Bossuyt, met haar stem van een schriele kip... |
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Proficiat DIBO, stelling bewezen.
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar rotsituatie voor de mensen ginder.
|
|
|
|
#36 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 26 november 2025 om 16:51. |
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
https://www.hln.be/buitenland/zeker-...iken~a8dd5105/ Zeker al dertien doden... Ben blij dat onze Belgische chinees van Luxembourg ongedeerd is. |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het stereotype bevestigen dat West-Vlamingen dom zijn. Mag niet, hè.
|
|
|
#39 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ah , ok , da's natuurlijk al iets anders !!
Ik kijk nooit naar de schrijversnamen in de kranten !!
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|