![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#281 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#282 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
|
|
|
|
|
#283 | |
|
Minister-President
|
[quote=labyrinth]
Citaat:
|
|
|
|
#284 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
[quote=schaveiger]
Citaat:
Puur natuur met een bovennatuurlijk tintje. Iets dat ons eigen en dagelijks leven overstijgt, een gemeenschappelijk doel, een vreedzame en vreugdevolle toekomst voor ons nageslacht. De hedendaagse mens streeft naar persoonlijk genot en dreigt alles te vernietigen door zijn menselijke activiteiten, de toekomstige mens streeft naar duurzaam geluk. Utopisch misschien, maar het proberen waard, maw. het is een goddelijke uitdaging die we niet uit de weg mogen gaan. De God van onze voorouders zal ons dankbaar zijn voor deze jongere en nieuwere versie..... altijd dezelfde maar nooit dezelfde...... Net als het water in een rivier altijd water is maar nooit hetzelfde water, het vloeit, het stroomt vooruit..... het verandert elke seconde, het vervoert sporen van ons verleden en ook de kiemen van onze toekomst.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
|
|
|
|
|
#285 | |||||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
[quote=myrdjinn]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||||
|
|
|
|
|
#286 |
|
Banneling
|
labyrinth legt hem da gewoon uit van iets & niets want het iets is creatie zo ook het niets
|
|
|
|
|
|
#287 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Dat blanco blad wacht op jouw bevlogen woorden en daden.
|
|
|
|
|
|
#288 |
|
Banneling
|
lol ja moh zie t'is uwen topic & zo ; kweet ook niet of die verwoordingen van die'n atheïst wel op mijn persoon bedoelt zijn....zeg en moet ik op ' al ' verwoordingen replyen pffff.
Kunnen we het niet gewoon stap voor stap door bvb het woord god even laten vallen en het bvb hogere kracht/macht/natuur of g'd noemen ofzo |
|
|
|
|
|
#289 | |||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Als boeken hebben we wel de Bijbel en de Koran maar we hebben nog geen boek die 'God' noemt, een boek waar we iedere dag de evolutie van God op aarde kunnen volgen en die we zelf voor een deel meeschrijven. Het hangt van ons af of het een positief boek wordt voor de mensheid in de toekomst. Hieronder een stukje verleden die u kunt raadplegen ....... http://nl.wikipedia.org/wiki/Goden_e...en_van_A_tot_Z wikipedia de zelf nog vrij onvolledige vrije encyclopedie.....[edit] [size=1]Edit:[/size]
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 14 juli 2005 om 09:16. |
|||||
|
|
|
|
|
#290 | ||
|
Banneling
|
alsge nu is een positief en negatief boek weergeeft en ééntje die als het ware de weg beschrijft
wie weet verkoopt dat beter en maakt het ook alles wat duidenlijker maar dat is maar een suggestie . Even uw woorden bekrachtigen labyrinth, zodiakale tekens zijn iddd goddelijke tekens en hemel lichamen; woords beschrijvingen zoals natuur (naturalis) ook althans dat zeiden vele geleerden; elementaire lichts stralen die vanuit ons zelf/aarde/plant/dier verschijnen of weg schieten dus ook ...althans dat leert men in occulte kennis zelfs esoterische leringen beschrijven dit. Atheïstisch gezien voor de sommige die melden voor mij bestaat god A.K.A g'd niet meld ik hier even; oké goed ik respecteer uw meningen maar Mocht je dan toch willen omschrijven en me zeggen dat er niet zo iets bestaat als para normale dingen of boven natuurlijke dingen leg me dan ook ( atheïstisch ) uit waarom. Zelf woon ik samen met een atheïst en ik ken er enkele maar de vorm van absolute kennis die ik hier openbaar gaat soms vele hun petje te boven maar zelf heb ik althans niets tegen de vizie van het atheïsme als gelovige. Ook nog even dit 2 dingen nml : men beschrijft al eeuwen dat god iets hogers ongekend onbegrijpbaar is zo ook zijn kennis. De meeste atheïsten waar ik mee omga geef ik meestal 5 min dan zeggen ze ....ja toegegeven er is meer dan deze aarde Ge moogt altijd mijn woorden reflectief trachten te weerleggen zenne ....graag zelfs - labyrinth uit uw woorden bemerk ik dat u zowel studies - werk - trainingen goed reflecteerd naar de buiten wereld maar....grote kennis die mondiaal en soms niet meer gekend is zoals een kostbare zeldzame schat die zich op een dodenlijke plek verschuilt. Lijkt onbetredenlijk voor vele maar; soms studie & werk opzij plaatsen en stilte helpt maar afstand is dan het belangrijkste. Leuk dat ik hier even op mocht antwoorden in uw naam waarvoor mijn dank. Een verborgen schat op een dodenlijke plaats kan men best niet betreden of met de nodige kennis stap voor stap benaderen; wat ik zeggen wil dat je goed bezig bent maar als je tegen wind krijgt of men laat het zo overkomen gewoon even de onzichtbare wind spelen kan leerzaam zijn . Er zijn zelfs bepaald soort boeken waar men mens als god omschrijft en bij deze hoef ik zelfs niet meer aanwezig te zijn op deze topic binnekort want andere helpen mee. Zonder dat ik dit ( in deze wereld ) vraag komt het ons toe in het toeval; het zal iemand zijn die ook zo denk als ik maar vraag me niet zijn naam adres of zo iets want dat weet ik niet & wil ik niet weten Handig hé labirynth hoe het toeval ons zo gunstig kan zijn of mensen die plots jouw mening heum...onze mening mee ondersteunen. Tjah tijd en ruimte zal het uitwijzen; ik blijf alvast voorlopig bereidwillig aanwezig[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door duncan : 14 juli 2005 om 10:17. |
||
|
|
|
|
|
#291 | |||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Het doet deugd te weten dat men niet alleen is......... Na al deze lieve en 'bezorgde' raadgevingen ga ik me even onderdompelen in het licht van het leven. Het 'universum' ruilen voor een flinke portie aardse genoegens..... Welke portie ? Zal afhangen van mijn humeur en de omstandigheden.... Ik geef je een kus, je te donne une bise...... [size=1]Edit:[/size]
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 14 juli 2005 om 11:34. |
|||||
|
|
|
|
|
#292 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#293 | |||||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik vergat dat deze aardse genoegens toch eerder positief zullen zijn want..... op de dag van het laatste oordeel zal misschien niet elk mens afzonderlijk maar de ganse mensheid al dan niet kunnen genieten van een welverdiende rust in het aards paradijs dat, alhoewel een tijdje verloren, uiteindelijk teruggewonnen werd door de mens..... Na de kennis van het lijden zullen ze dan misschien genieten van de vreugde en het geluk...... Allelujah ![edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 14 juli 2005 om 13:59. |
|||||||
|
|
|
|
|
#294 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#295 | |||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Quand les dégoûtants s'en vont il n'y a que leurs égouts qui restent (Labyrinth). C'est du propre ! [size=1]Edit:[/size]
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 14 juli 2005 om 15:34. |
|||||
|
|
|
|
|
#296 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#297 | |||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Remember, ik ben tegen zinloos geweld. Die kamikaze zijn absoluut negatieve energie, ze maken de spiraal van geweld en haat alleen maar groter.[edit] [size=1]Edit:[/size]
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 14 juli 2005 om 15:43. |
|||||
|
|
|
|
|
#298 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#299 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#300 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Afijn, doe maar. Sinds ik dat religieus juk van me afgeschud heb voel ik me bevrijd. Een mens heeft al meer dan genoeg aardse bekommernissen om zich nog met bovenaardse fata morganas in te laten.
|
|