![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik begrijp maar al te goed dat iets dat op je eigen kop terug botst plots 'ironie' wordt.
|
|
|
#22 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zijn jullie nu echt achterlijk?? |
|
|
|
|
|
|
#26 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#27 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#28 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ooooooooooooh, wat een blunder van mij!
Nu dacht ik toch écht dat ik dit tussen de lijnen kon lezen! Sorryyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy
|
|
|
#29 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Daaruit leid ik af dat Doornaet aan de kant staat van jullie, de BUB dus. Als een bestuurslidvan Agalev zoiets zou beweren, dan concludeer ik daaruit evengoed dat Doornaet pro-Agalev zou zijn. Maar goed, je verduidelijkt nu dat Doornaet niet aan jullie kant staat. Mogelijk heeft ze sympathie voor B-Plus, maar dat zijn jullie niet. |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Europees Commissaris
|
Gelukkig worden communautaire zaken altijd heel helder ende objectief bekeken.
Schild en vriend! En als je vraagt waarom je dat moet zeggen word je ook neergestoken. |
|
|
|
|
|
#31 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En ik ben ook actief lid van het Antwerps Comité van Bplus, zoals mijn onderschrift aangeeft. Of kan je die kleine lettertje B P L U S niet lezen? |
||
|
|
|
|
|
#32 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Blijkt dat Doornaet helemaal niet pleit voor de krachtlijnen van het BUB-programma: individuele tweetaligheid, unitaire partijen, herstel van de oude provincie Brabant, ontmanteling van de gewesten en gemeenschappen. Citaat:
"Nationaal Politiek Secretaris" is wel een héél belangrijke functie. Is dat een soort partijideoloog? |
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
Banneling
|
Ja.
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Banneling
|
'Tacticus' bestaat niet.
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Banneling
|
Dat zijn interne partijzaken.
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Schepen
|
Citaat:
|
|
|
|
#39 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nu word ik pas écht nieuwsgierig!
Wat is er zo bijzonder aan de verkiezing van een NPS van de BUB dat er zo geheimzinnig over gedaan wordt? Of was er niet eens een verkiezing? Wordt daar misschien niets door de leden bedisseld maar �*lles door een kleine kern 'insiders'?
|
|
|
#40 |
|
Schepen
|
Ik denk dat ze strootje trekken of bingo spelen.
|