Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2006, 22:05   #141
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Nee dat kunnen we niet.
We kunnen misschien wel beginnen met misdrijven niet langer te belonen.
Dus geen kindergeld, de vader niet belonen door hem te legaliseren maar uit te wijzen.
Het is niet moeilijk om uw voeten aan alle regels te vegen als de maatschappij voor uw stommiteiten moet opdraaien.
over wat begin jij hier ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2006, 22:14   #142
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
over wat begin jij hier ?
Wat begrijpt ge niet ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2006, 23:30   #143
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat begrijpt ge niet ?
awel ... het stukje in het rood

Laatst gewijzigd door praha : 5 april 2006 om 23:32.
Oud 5 april 2006, 23:33   #144
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

een kind geen kindergeld geven omdat z'n vader in fout was is wel een beetje... erg eigenlijk.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2006, 23:36   #145
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
awel ... het stukje in het rood
Blijkbaar gaat het inderdaad om een illegaal die een kind zwanger maakt om op die manier te kunnen huwen en de nationaliteit te verkrijgen.
De vraag was dus of we misdrijven moeten belonen ?
Oud 5 april 2006, 23:44   #146
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
een kind geen kindergeld geven omdat z'n vader in fout was is wel een beetje... erg eigenlijk.
Inderdaad, daar ben ik mij van bewust.
Maar het probleem is natuurlijk dat niet het kind de kinderbijslag krijgt.
Niemand kan garanderen dat het geld het kind ten goede komt.
Niet alleen de vader was fout, de rechter veroordeelde ook de grootmoeder dacht ik.
Het wordt eens tijd dat de mensen eens de verantwoordelijkheid opnemen voor hun eigen daden en die niet altijd op de rug van de gemeenschap afschuiven.
Oud 6 april 2006, 00:24   #147
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Eerst 16 jaar, nu 14 jaar, binnen 10 jaar wordt het 12 jaar...enz...
Tja, alles moet kunnen, drugs moet kunnen, sex met minderjarigen moet kunnen, tienerzwangerschappen dat moet ook kunnen, 120 rijden in de bebouwde kom..waarom ook niet,...
zie onderschrift.
phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 00:30   #148
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet alleen de vader was fout, de rechter veroordeelde ook de grootmoeder dacht ik.
Het wordt eens tijd dat de mensen eens de verantwoordelijkheid opnemen voor hun eigen daden en die niet altijd op de rug van de gemeenschap afschuiven.
als die mensen hun verantwoordelijkheid nu niet opnemen, dan gaat dat ten koste van dat kind. Jij wil het dan nog eens extra bestraffen door het geen kindergeld te geven.

Als er nu één iemand in heel die situatie is die geen verantwoordelijkheid draagt, dan is het wel het kind.
Oud 6 april 2006, 00:37   #149
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Een paar maanden geleden is hier zo'n straf verhaal daarover in onze lokale krant verschenen: een jongen van 16 die veroordeeld is geweest door de jeugdrechter voor verkrachting omdat hij seks had gehad met z'n 15-jarig lief.
Dat verhaal kan alleen maar bullshit zijn, want de wet is zo helemaal niet. Er is wel een strafbaarheid voor seks onder de 16, maar die wordt nooit uitgevoerd als er geen beduidend leeftijdsverschil (in dit geval een jaar, quod non dus!) is. "Verkrachting" is dat in elk geval niét als geen van de twee onder de 14 is. Als één van de twee partners jonger is dan 14 en de andere ouder dan 16, is er wel automatisch sprake van verkrachting. Maar in geval van 15 en 16-jarigen gaat dat dus niet op...

Ofwel zijn je cijfers fout, ofwel moet ge van gazet veranderen.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 00:44   #150
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Dat verhaal kan alleen maar bullshit zijn, want de wet is zo helemaal niet. Er is wel een strafbaarheid voor seks onder de 16, maar die wordt nooit uitgevoerd als er geen beduidend leeftijdsverschil (in dit geval een jaar, quod non dus!) is. "Verkrachting" is dat in elk geval niét als geen van de twee onder de 14 is. Als één van de twee partners jonger is dan 14 en de andere ouder dan 16, is er wel automatisch sprake van verkrachting. Maar in geval van 15 en 16-jarigen gaat dat dus niet op...

Ofwel zijn je cijfers fout, ofwel moet ge van gazet veranderen.
ik weet het, dan is het normaalgezien aanranding.
maar m'n nichtje is 15, en dat meisje is van 't zelfde jaar, misschien gewoon wat later op 't jaar geboren dan.
ik heb het krantenbericht maar met een half oog gelezen omdat m'n nichtje al naar me toe was gekomen met dat verhaal. Dus ik vergiste me ofwel in de leeftijd, ofwel in de veroordeling. Punt is wel dat 'm veroordeeld is en dat zulke dingen brokken maken.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 00:45   #151
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar gaat het inderdaad om een illegaal die een kind zwanger maakt om op die manier te kunnen huwen en de nationaliteit te verkrijgen.
De vraag was dus of we misdrijven moeten belonen ?
?
'k dat dat het algemeen was hoor
maar als het van Snoepje komt zou dat wel eens kunnen
Oud 6 april 2006, 11:36   #152
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als die mensen hun verantwoordelijkheid nu niet opnemen, dan gaat dat ten koste van dat kind. Jij wil het dan nog eens extra bestraffen door het geen kindergeld te geven.

Als er nu één iemand in heel die situatie is die geen verantwoordelijkheid draagt, dan is het wel het kind.
Dat kind is hoe dan ook het slachtoffer van het onverantwoordelijk gedrag van zijn ouders en grootmoeder.
Zoals gezegd is er helemaal geen zekerheid dat het kindergeld het kind ten goede komt.
Ge straft er dus het kind niet mee maar de (groot)ouders. Als de ouders hun verantwoordelijkheid niet opnemen zal de gemeenschap hoe dan ook moeten ingrijpen.
Het signaal geven dat een misbruik loont zet aan tot meer misbruiken waar dan opnieuw kinderen het slachtoffer van worden.
Oud 6 april 2006, 11:37   #153
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
?
'k dat dat het algemeen was hoor
maar als het van Snoepje komt zou dat wel eens kunnen
Wat heeft snoepje daarmee te maken ?
Oud 6 april 2006, 12:27   #154
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Adrian Mole vraagt waar het kindergeld naartoe gaat, (hij denkt er recht op te hebben )

antwoord van zijn moeder :

dat gaat op aan Gin en sigaretten, ...

Adrian Mole (Sue Townsend )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 12:32   #155
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik weet het, dan is het normaalgezien aanranding.
maar m'n nichtje is 15, en dat meisje is van 't zelfde jaar, misschien gewoon wat later op 't jaar geboren dan.
ik heb het krantenbericht maar met een half oog gelezen omdat m'n nichtje al naar me toe was gekomen met dat verhaal. Dus ik vergiste me ofwel in de leeftijd, ofwel in de veroordeling. Punt is wel dat 'm veroordeeld is en dat zulke dingen brokken maken.
Vandaar ook het bewijs dat seks tussen bakvissen best te vermijden is, ze zijn er verstandelijk / emotioneel gewoon niet rijp voor.

Die gast kan best toestemming gehad hebben van dat meisje, maar daarna geraakt het af, en hop heeft hij haar verkracht...

't kan ook best zijn dat ze helemaal geen goesting had , maar hem maar zijn goesting gegeven heeft. is dat verkrachting ? dat zit in de heel duistere zone hé...

kortom voilla de reden voor een minimum leeftijd ...
Oud 6 april 2006, 13:44   #156
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard Recht van antwoord pas bekeken...

Had al wat gelezen van de postings, maar de opname van het programma nog niet bekeken... Met welk gevoel ben ik nu uit mijn luie zetel gestapt...
figurant 1: een 14-jarig dom en arrogant meisje dat aan haar moeder en aan de maatschappij eens duidelijk gaat maken dat ZIJ beslist heeft om seks te hebben met die 25-jarige Noordafrikaan. Haar moeder heeft zich daar niet mee te moeien en met haar mening zal ze toch geen rekening houden... Verder zou ze die man hebben verteld dat ze 17 was ipv 14. Ze zou ook geen pil genomen hebben "die dag" want ze wilde een kind, en dat beslist ze toch zelf, zeker! De 25-jarige zou van niets geweten hebben, en de moeder die haar dochter het bed liet induiken kon hem dat ook niet gezegd hebben, dat haar dochter pas 14 was... Naar mijn gevoel: maak dat de ganzen wijs, daarmee willen ze die man gewoon wat uit de wind zetten...
figurant 2: de moeder (niet de grootmoeder, dacht ik, maar doet er niet toe) die blijkbaar even dwaas is als haar dochter en op haar beurt meent de rechter en de maatschappij haar mening te moeten zeggen... Ze kon toch geen 24 uur iedere dag haar handje vast houden - liever dan haar dochter in hoekjes en kantjes en garages enz hoe dan ook te laten vrijen, dan toch maar liever in haar eigen huis, nietwaar? Wat kan een mens daar aan doen ,nietwaar? Dat haar dochter samen met die Noordafrikaan boven sliep, ze kon toch niet denken dat ze ook seks gingen hebben! Had daar nu
een meisje van 10 gezeten met "dikke buik" ging ze gewoon dezelfde nonsens uitkramen!
figurant 3: een illegale Noordafrikaan van 25 jaar. Die wist niet (ahum) dat het meisje maar 14 was, een condoom gebruiken, ook niet aan gedacht enz, en als 25 jarige vreemdeling, ilegaal, met een plaatselijk meisje van 14/17 een vrijpartij + kind, dat is toch maar normaal, nietwaar. Zijn profeet was nog een straffere...
Naar mijn gevoel, gewoon iemand die met medewerking van moeder en dochter dacht dat hij meteen zijn ticket voor verblijf in België aan het verdienen was...
Ter ondersteuning kregen we nog het verhaal van een ander blond meisje, toen 16 jaar, dacht ik. Besliste ook zelf te vrijen met een oudere gast en wilde een kind. Ze wist zogezegd niet dat die een "junk" was en heeft hem na de geboorte wandelen gestuurd. Zeer interessant allemaal, zo moet het... Eveneens op het toontje van "ik doe toch wat ik wil, zeker!"
Persoonlijke conclusie: gezien het ongelooflijk sfeertje waarin moeder en dochter nog een brutale bek moesten opzetten ook zou ik zeggen:
- stuur die illegaal "illico presto" terug naar zijn moederland
- laat die 14 jarige domme trut hem vervoegen, zodat ze als jong meisje ter plaatse de zegeningen van de Islam-maatschappij kan ondervinden
... en maak nog eens een reportage binnen een paar jaar hoe het hen ondertussen is vergaan.
Indien ze dank zij onze multicul-vrienden hier zullen kunnen blijven:
... en ze leefden nog lang... van het OCMW.

Laatst gewijzigd door andev : 6 april 2006 om 14:12.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 15:14   #157
Confucius
Gouverneur

Standaard

Ik vraag me af wat de reactie van die 25 jarige Marokkaan en zijn familie zou zijn moest een blanke zijn zuster van 14 zo arrangeren. Eremoord ? Betogingen tegen het blank racisme ? De wet is er om minderjarigen tegen zich zelf te beschermen, niet om asielzoekers aan een verblijfsvergunning te helpen. Straffen, opsluiten en daarna het land uitzetten vind ik. Nu kan de gemeenschap opdraaien voor mijnheer en zijn "twee" kinderen en dan heb ik het nog niet over de toekomstkansen van de baby. Hoe moet een kind een kind grootbrengen ?
Confucius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 15:20   #158
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius Bekijk bericht
Ik vraag me af wat de reactie van die 25 jarige Marokkaan en zijn familie zou zijn moest een blanke zijn zuster van 14 zo arrangeren. Eremoord ? Betogingen tegen het blank racisme ? De wet is er om minderjarigen tegen zich zelf te beschermen, niet om asielzoekers aan een verblijfsvergunning te helpen. Straffen, opsluiten en daarna het land uitzetten vind ik. Nu kan de gemeenschap opdraaien voor mijnheer en zijn "twee" kinderen en dan heb ik het nog niet over de toekomstkansen van de baby. Hoe moet een kind een kind grootbrengen ?

Laat ons maar gerust stellen dat die gast dan voor de eerste en tevens ook laatste keer een kind zal gemaakt hebben.

Bovendien zal het kind nie eens geboren worden, want zal de abortus worden uitgevoerd door de moeder te vermoorden. En als dat niet gebeurd, zal ze vast en zeker worden gexporteerd naar land van herkomst om daar eenen te huwen voor grof geld die dan weer naar hier geimporteerd wordt.

kom, we weten allemaal wel hoe het gaat.
Oud 6 april 2006, 15:51   #159
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
de moeder (niet de grootmoeder, dacht ik, maar doet er niet toe)
Inderdaad, dus de grootmoeder van het kind die het kind zal moeten grootbrengen.
Een schoolgaande tiener en een illegaal kunnen er natuurlijk niet voor zorgen.
Goede samenvatting trouwens.
Oud 6 april 2006, 17:05   #160
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Men zou dat arrogant kind met haar grote bek beter steken in een streng katholieke tuchtinstelling, waar ze normen en waarden wel zal leren.
En die vreemdeling gewoon buiten. En laat de grootmoeder (de moeder die hier het zwaarst is aangepakt) voor het kindje zorgen. Ik vind het niet kunnen dat het altijd alleen de ouders zijn die moeten opdraaien voor misdrijven van de minderjarigen. Het wordt eens tijd dat er strenge repressieve wetten komen ook voor minderjarigen. Dat betekent het volgende:

Mijn voorstel is om de huidige beschermingswet voor minderjarigen onder de 16 af te schaffen en te vervangen door een verbodswet voor seksuele handelingen van minderjarigen onder de leeftijd van 18 jaar. Dat betekent dat minderjarigen die instemmen met seksuele handelingen met wie dan ook (meederjarig of minderjarig speelt geen rol) ook gestraft kunnen worden door bijvoorbeeld plaatsing in een katholieke tuchtinstelling door de jeugdrechtbank. Meederjarigen die seksuele handelingen doen met minderjarigen die blijven uiteraard ook strafbaar met hoe jonger de leeftijd van de minderjarige, hoe zwaarder de straf. Echter als iemand van 17 jaar liegt over zijn of haar leeftijd en ze ziet er merkelijk ouder uit. Dan kan de rechtbank die meerderjarige eventueel wel vrijspreken. Die minderjarige krijgt dan wel een strenge straf. Is er sprake van seksueel misbruik op een minderjarige dan zal de minderjarige uiteraard niet gestraft worden. De dader (zowel meederjarig of minderjarig) krijgt dan een zeer strenge straf. Indien twee minderjarigen onder de 18 jaar aan seks doen met wederzijdse toestemming dan worden beiden streng gestraft. Dat betekent eigenlijk dat tienerzwangerschappen niet meer zullen kunnen in het Dietse Rijk der Nederlanden...

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 6 april 2006 om 17:07.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be