![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006. |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 | |
|
Burger
|
Citaat:
Zorgen voor een beleid die niet stigmatiseerd en dan spreek ik hier niet alleen over de stigmatisering van allochtonnen maar ook autochtonnen, zoals kansarmen, woonwagenbewoners, daklozen, enz,.. Zorgen voor een beleid waarin "anders zijn" mag en iedereen met respect behandeld wordt. Dat zou een goede begin zijn want meestal vormt men vooroordelen vanuit het niet aanvaarden van "het anders zijn" en dat omwille van onbekendheid. "Wat onbekend is , is onbemind" |
|
|
|
|
|
#142 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#143 |
|
Burger
|
En sory het is geen nonsens he het is de realiteit.
|
|
|
|
|
#144 |
|
Burger
|
Wel begin maar met mijn eerste voorstel de rest zal wel komen
|
|
|
|
|
#145 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
"Zorgen voor een beleid zodat iedereen tof is naar mijn maatstaven," daar moet je in het parlement niet mee afkomen.
|
|
|
#146 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
#147 | ||||
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Citaat:
1. Maar hoe heeft het dat dan concreet gedaan volgens jou? 2. Welk beleid had er dan gevoerd moeten worden om dat te voorkomen, volgens jou? Ben jij een voorstander van positieve discriminatie? Hoe dan ook, in deze context is discriminatie op basis van ras/biologische afstamming oncontroleerbaar, en tenzij je concrete bewijzen van levert, onstrafbaar. (ik denk dat ik dat al 3x herhaalt heb) Citaat:
Citaat:
P.S. Kan je je mening iets duidelijker weergeven? Je praat een beetje met lege woorden, waardoor je standpunten onduidelijk zijn. Laatst gewijzigd door Garben : 15 mei 2006 om 18:01. |
||||
|
|
|
|
#148 | ||
|
Vreemdeling
|
Citaat:
je zuurtegraad heeft betrekking op de beslissingen van de huidige regering inzake je standpunten over het selectief verhuren van bv.appartementen. Dat heeft onrechtstreeks dus wel te maken met verdraagzaamheid. Wanneer je selectief verhuurt vanwege andere redenen dan die, die je eigen belangen in gedrang brengen (bijvoorbeeld een onmogelijkheid van het betalen van de huur), valt dat onder de noemer van "asociaal" of "egoïstisch gedrag". Of je het nu wilt of niet. Citaat:
Laatst gewijzigd door Garben : 15 mei 2006 om 18:00. |
||
|
|
|
|
#149 |
|
Minister-President
|
Op omgekeerde bewijslast? Zo off-topic is dat nu ook weer niet. Het is namelijk erg moeilijk om te bewijzen dat je niet discrimineert. Mensen ontmoedigen om te verhuren kan ook de bedoeling niet zijn, want dan stemmen die VB.
|
|
#150 |
|
Lokaal Raadslid
|
Het is idioot en onzinnig de schuld op het VB af te schuiven. Veel te gemakkelijk. Maar natuurlijk handig voor de traditionele partijen die politiek er winst mee kunnen maken. Erg typisch maar het begint triestig te worden ...
|
|
|
|
|
#151 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
1. na te denken 2. discussiëren in plaats van wenen 3. de thread te lezen als je je nog nuttig wilt maken, lees dan mijn reactie op Turkje's post: http://forum.politics.be/showthread.php?t=50860&page=5 en probeer mijn tegenargumenten te ondermijnen. Veel succes. |
|
|
|
|
|
#152 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Als alles koek en ei was, dan zou er uiteraard geen politiek zijn. Hoe meer een maatschappij echter "divers" wordt onder invloed van de zuilen, partijen, lobby's, sektes, godsdiensten, vreemdelingen, asielbedriegers enz. hoe meer het maatschappelijke conflict zal toenemen. Daarom: leve de liberale democratie (en haar repressieapparaat)! Laatst gewijzigd door Volksstormer : 16 mei 2006 om 10:23. |
|
|
|
|
|
#153 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Net zoiets als: "Die moord kon enkel mogelijk zijn door het klimaat geschapen door het Vlaams Blok". U komt er niet uit hoor
|
|
#154 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
#155 | ||||||||||||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Bovendien is het utopisch om te stellen dat we het menselijk leven zo kunnen organiseren dat er geen frustraties meer mee gepaard gaan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
PS: nogmaals "simpele, naïeve mensen" gebruikt hé... Ge zoudt ze bijna hun stem willen afpakken, niet? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
#156 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Neem nu alle anti-Blok wetten die de laatste jaren zijn goedgekeurd: al die grote partijen staan op de eerste lijn om hun goede inborst te laten zien door die wetten goed te keuren in het parlement. Maar als het er dan op aankomt om ze ook te gebruiken (afnemen dotatie bvb.), dan moet men beroep doen op een vzw'ke (Kifkif), want zelf zijn de partijen te laf om de eigen geschapen middelen toe te passen. Ik vind dat dikke zever: als ge wilt dat er geen partij mag bestaan die de multiculturele maatschappij sterk bekritiseert, zeg dat dan openlijk, schaf zo'n partij af, en laat uw gezicht zien. Citaat:
|
|
|
#157 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Maar dat wil niet zeggen dat wij dat niet moeten zijn: de lezersbrief kan dus ook in twee richtingen gelezen worden. Als het Vlaams Blok volgens velen nu schuldig is, of medeschuldig, dan zijn alle zware kritikasters van Fortuyn en het Blok ook schuldig aan alle geweld die tegenover deze personen wordt aangedaan.
|
|
|
#158 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ik zou er het volgende aan bijvoegen: de verantwoordelijken voor de opmars van het VB zijn de andere politieke partijen, die nooit een zinnig antwoord hebben kunnen of willen geven tov het VB. Men heeft zich beperkt tot het demoniseren van de partij (met als gevolg dat ze zich in de rol van het slachtoffer hebben kunnen moffelen) en tot "politieke correctheid" (met als gevolg dat men over bepaalde problemen niet meer mocht spreken omdat het "in de kaart van het VB zou spelen). Ze hebben dus ook nooit geen echte alternatief gegeven voor de burgers die op het VB stemmen. Indien de "democratische" partijen hun energie hadden gestoken in het politiek bekampen van het VB (en geloof mij, van hun argumenten en standpunten kan men, mits een correcte aanpak en kennis van zaken, brandhout maken) en in het echt aanpakken van de maatschappelijke problemen (dwz geen compromissen die iedere partij tevreden moet stellen, wel radicale, daadkrachtige oplossingen) met een correcte communicatie, zou het VB wss veel kleiner zijn dan nu, en zou de maatschappelijke sfeer ook wss minder "verzuurd" zijn. Maar dat zou nog altijd niet betekenen dat de moorden van verleden week niet gebeurd zouden zijn.
|
|
|
#159 | |||||||||||
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Ik vind die "vrijemeningsuiting zonder grenzen" zelfs gevaarlijk. Het manipuleren, beïnvloeden, tegen elkaar opzetten van de bevolking is al eens gelukt door iemand, zo'n 70 jaar geleden. Citaat:
Citaat:
Ik zeg: "VB is een rascistische partij wat af te leiden valt uit de uitspraken van de partijtop, het verleden van de VB-kopstukken en hun standpunten". Jij zegt: "VB is geen rascistische partij, want ze zeggen het zelf niet, het zijn de anderen die het zeggen!" DUS omdat VB zichzelf niet als "rascistisch" waant, en niet-VB'ers wel, wilt dat zeggen dat ze het niet zijn? [SARCASME]Mooie redenering[/SARCASME] Het probleem zit 'm, echter, in het feit dat ik mijn stelling kan bewijzen aan de hand van uitspraken, standpunten en het verleden van de VB-kopstukken. En dat jij het louter moet doen met het "ze zeggen toch zelf van niet"-argument. Maar wat verwacht je dan? Dat ze dat openlijk gaan bekennen, zodat ze nogmaals veroordeelt worden? Citaat:
In een maatschappij waar het begrip "racisme" veel minder "familiar" is, veel minder aanvaard en veel minder aanwezig, zal de sprong naar een rascistische houding, naar een steriotype beeld van allochtonen veel groter zijn. Als dit het geval was, zou hij niet wraak hebben genomen op mensen met dezelfde huidskleur maar wel op de indiviuen waarmee hij slechte ervaringen had, zelf. En de sfeer van racisme en haat, is iets waar het VB onder meer voor verantwoordelijk is.Voor de rest weet ik zelfs niet eens of je stelling klopt. Ik ben dan ook geen psycholoog, jij wel? Citaat:
JIJ stelde de invloed van politiek op de jongen in vraag, het is hier helemaal geen kwestie van het al dan niet "in fout zijn" van het VB. Vreemde reactie. Jij zei letterlijk "Waarom, als politieke partijen zoveel invloed hebben, die jongen dan niet beïnvloed was door de overgrote meerderheid aan politieke tegenstanders." Ik zei: "1. De familie van de jongen waren/zijn Vlaams Belang aanhangers (invloed uit de naaste omgeving)" 2. De jongen had slechte ervaringen met allochtonen. Wanneer je van zo'n ingesteldheid vertrekt is het veel gemakkelijker je aan te sluiten bij iets wat die ervaring bevestigd (en versterkt)." En tenzij je één van bovenstaande argumenten kan weerleggen, heb ik je vraag beantwoord en je insinuatie ontkracht. Citaat:
De meerderheid van de VB-kiezers zijn mensen die makkelijk te beïnvloeden en te indoctrineren met stellingen die hun eigen ingebakken steriotypen bevestigt. Er zijn ook enkele intellectuelen (onder meer de VB-kopstukken), die hun intelligentie verkwisten aan het verdedigen van belachelijke standpunten. Feit blijft dat de standpunten van het VB veel makkelijker te begrijpen zijn door de irationele mens. En dat is een argument dat je wederom niet kan weerleggen, of wel? Humor. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Omdat ik zeg dat VB vooral rekent op stemmen van mensen die ze makkelijk kunnen beïnvloeden (== dus NAIVE mensen, minder intelligente individuen), redeneer je dat ik ze hun stem zou willen "afpakken"? Laat je op bullshit geïnspireerde insinuaties maar achterwege. Ik verkondig theoriën aan de hand van argumenten, jij bent er tot nogtoe alleen maar in geslaagd defensief reageren in plaats van mijn argumenten of theoriën ECHT te ontkrachten. En in het geval dat deze stelling de waarheid reflecteert, weet u evenmin of het VB de moord NIET heeft medeveroorzaakt, en is deze discussie een tijdsverpilling. Citaat:
1. Motief. Het motief in beide zaken is totaal verschillend. Een "MP3 speler" enerzijds, en "racisme" anderzijds. 2. Vanwege het motief, kan je een bepaalde groep aansprakelijk achten voor het medecreëren/doen geloven van/in dat motief. DUS je kan bij "racisme" het VB aansprakelijk kan stellen voor bijdragen tot het vertrouwd maken van het begrip "racisme", maar wie zou JIJ dan voor de MP3 moord aansprakelijk stellen? De makers van een iPod? 3. Het huidig bestuur heeft NIET bijgedragen of heeft GEEN enkele verantwoordelijkheid voor de MP3 moord, aangezien zij niet het idee hebben verspreid dat je "mensen met een MP3-speler moet haten". Want dat is wat het VB wél heeft gedaan, haat verspreidt tegenover mensen met bepaalde biologische kenmerken, en vanaf het moment dat een psychoot moeilijkheden heeft met mensen mét die bepaalde biologische kenmerken, heeft dat verspreiden van die haat wel degelijk effect. Dat had ik een beetje overhaast getypt, en daar was ik fout in. Citaat:
Heb ik dan ooit beweerd dat jij dat hebt beweerd? Neen dus. |
|||||||||||
|
|
|
|
#160 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
het duurde nog lang vooraleer A.H. erbij gesleurd werd.
|
|
|