![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4361 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#4362 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En nog iets. Ik heb nooit gezegd dat ik Israëliet ben. Dat is ook iets wat jij ervan maakt. Gebeurd wel meer met jou. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 14 augustus 2006 om 14:04. |
|
|
|
|
|
|
#4363 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#4364 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4365 | |
|
|
Citaat:
Syrië heeft zich officieel teruggetrokken, inderdaad. Officieus niet. Maar dat is maar een gedeelte van 1559. Het gedeelte waar ik op doelde, zoals u weet, is de ontwapening van Hezbollah. Het probleem in het midden-oosten is complex. Veel te complex om eenzijdig de schuld bij Israël te leggen. Ik wil ook de oplossing van het probleem best met u bespreken maar mijn visie zal u waarschijnlijk niet aanstaan. |
|
|
|
|
|
|
#4366 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus de Hesbollah moest al lang ontmanteld zijn zeg je? Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#4367 |
|
Gouverneur
|
Leef jij nog in de eufemistische jaren zeventig van de vorige eeuw?
|
|
|
|
|
|
#4368 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4369 | |
|
|
Citaat:
Mijn tijd is nu te kort om oplossingen m.b.t. het midden-oosten te bespreken. Ik hoop later op de dag meer tijd ervoor te hebben. Ik kan het met een one-liner proberen op het gevaar af dat ik mijn stelling aan het eind van de dag onderuitgehaald zie voordat ik een toelichting heb kunnen geven: De beste, en meest voor de hand liggende, oplossing voor het midden-oosten probleem is dat de internationale gemeenschap ervoor zorgt dat de palestijnse vluchtelingen een nieuw leven kunnen opbouwen in de omringende landen. |
|
|
|
|
|
|
#4370 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ook het feit dat u de USA en Israël kritisch wil volgen... kan ik alleen maar toejuichen. Resolutie 1559 die erop gericht is om Hezbollah te ontwapenen, is bespreekbaar indien ook Israël de VN-resoluties en de Conventies in verband met de Rechten van de Mens strikt naleeft en uitvoert (wat tot nogtoe niet gebeurt). Wat ik vooral onaanvaardbaar vindt inzake Libanon is dat het Israëlische leger na de ontvoering van 2 Israëlische soldaten die mogelijks op Libanees grondgebied opereerden, heel Libanon plat heeft gebombardeerd waarbij meer dan 1.000 onschuldige burgers vielen en 1.000.000 mensen op de vlucht werden gedreven. Ik ben ook helemaal niet akkoord met de ontvoering van Palestijnse parlementsleden en de paar duizend Palestijnen die in Israëlische gevangenissen zijn opgesloten. Verder vind ik dat het zogezegde 'recht op zelfverdediging', door de Verenigde Staten en Israël op een onaanvaardbare manier misbruikt wordt. Misschien kan men het 'recht op zelfverdediging' eens duidelijk definiëren. Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 14 augustus 2006 om 14:51. |
|
|
|
|
|
|
#4371 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
awel kijk Paulus...
om je eveneens een 'snelle reactie' te geven op die van jouw de situatie is geenzins te vergelijken met WOII waarin de Duitsers over het hele bezette gebied verspreid waren, het de opzet was deze bezette gebieden te bevrijden en een gegarandeerd verdere opmars van nazi-Duitsland te stoppen uiteraard vallen er steeds onschuldige slachtoffers daar gaat 'm hier niet over en om het verder enigszins met jouw woordenschat uit te drukken: Ik vind het persoonlijk moreel en filosofisch onverantwoord, dat mensen, het bestaansrecht van andere mensen even totaal opzij zetten, teneinde een beperkte groep te treffen nog even in de verf zettende dat er een groot verschil is tussen iets dat verantwoord zou zijn en iets dat 'begrijpelijk' zou zijn en dat alles onder voorbehoud van je weet wel wat en exclusief het extra stellingske dat je me hier heimelijk wilt doen slikken Praha |
|
|
|
|
|
#4372 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Ik zeg het zo en daarom juist wel moreel en filosofisch, ....je weet wel... is. En dat is een belangrijk verschil. Paulus. |
||
|
|
|
|
|
#4373 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zo ken ik er hier nog een paar... Zelfs een hele groep..; |
|
|
|
|
|
|
#4374 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
het is toch godsgeklaagd dat je ...
enerzijds Israël, beschikkende over zowat alle mogelijkheden betreffende terreurbestrijding en militair chirurgisch precisie tuig, die ergens faalt/faalde in het verslagen van de Hezbollah omwille dat ze de burgerbevolking steeds zoveel mogelijk hebben trachten te ontzien ophemelt : 'het siert hen alleen maar', zeg je letterlijk... want ze hadden evengoed een a-bommetje kunnen droppen maar dat doen/deden ze niet en anderszijds Libanon, een staat die zowat met haken en ogen aan elkaar hangt met nihil aan mogelijkheden, die net voor hetzelfde dilemma staat/stond ( opgelegd door resolutie ) en eveneens faalt/faalde totaal in de grond boort :'Zeker als de Nederlandse regering weigert om daar zelf iets aan te doen' , zeg je letterlijk... goed besseffende dat de aandachtige lezer weet welk woordje door welk woordje dient gesubstitueerd te worden van twee maten en twee gewichten gesproken... kan dit tellen Laatst gewijzigd door praha : 14 augustus 2006 om 14:56. |
|
|
|
|
|
#4375 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#4376 |
|
Banneling
|
Dat is een merkwaardige opmerking. Waarom zou de internationale gemeenschap er niet voor zorgen dat Palestijnse en Libanese vluchtelingen hun leven in eigen land kunnen opbouwen zonder dat het weer vernietigd wordt door het Israëlische leger ?
|
|
|
|
|
|
#4377 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4378 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
dat hoefde niet echt hoor....
Citaat:
daar die 'hen' op beide groepen kunnen slaan uiteindelijk heb ik het er toch maar bewust van afgelaten omdat het reeds verondersteld is/was, remember ons akkoordje, en het de quote verder onnodig verwarrend zou maken... en dat is het laatste wat we willen, dacht ik geenszins was het mijn bedoeling of opzet niet het probleem wat minder gewichtig voor te stellen ... dat is eerder jouw specialiteit ( cfr. jouw initiële vraagstelling en mijn bedenkingen ) niettemin... we plakken dat stukje van je er gewoon weer terug achter goed in de wetenschap dat we beiden er wel hetzelfde onder zullen verstaan mij geen problemo immers.. Citaat:
voor mij dus duidelijk niet op dit vlak... dus het zal me, persoonlijk, worst wezen of dat stukje er nu bij achter staat of niet Citaat:
ik zie echter geen verschil in moreel of filosofisch opzicht want oef...nu dat we daar dan eindelijk uit zijn kan je je vraag misschien eindelijk wat objectiever formuleren en kijken wat mensen dan antwoorden Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 14 augustus 2006 om 15:33. |
||||
|
|
|
|
|
#4379 |
|
Banneling
|
Zeg Kingtiger, onder hoeveel namen sta jij hier in feite ingeschreven ?
|
|
|
|
|
|
#4380 | |
|
|
Citaat:
Als je tot in de kern van het conflict teruggrijpt is dat de beste oplossing. De rest is actie op reactie op reactie. |
|
|
|
|