![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
EDIT : ik vergis me, het is Hans die de vroegere provincie Brabant wil herinvoeren.
“België heeft geen nationaliteit en, gezien het karakter van zijn inwoners, kan het er ook nooit een hebben. In feite heeft België geen politieke reden van bestaan.” Leopold I van Saksen-Coburg, Koning der Belgen Laatst gewijzigd door CHW : 7 maart 2007 om 12:25. |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Of zijn die gemeenten als Ruisbroek of nog maar vrij recent zo verfranst?
|
|
|
|
#24 |
|
Vreemdeling
|
Ik snap het probleem niet.
Er wordt net gedaan of Franstaligen in de rand rond Brussel een uitdijende groep ratten is (mogelijk is dit wel de perceptie van de Vlaams-nationalisten). Komaan zeg, die mensen hebben evenveel recht zich in Oostende te vestigen als in Dilbeek. Zij hebben een Belgische identiteitskaart, nietwaar? Dé oplossing is dat er meer verdraagzaamheid komen ten opzichte van mensen met een andere moedertaal. Je woont in de regio rond Brussel, dus zal je nu eenmaal met meerdere talen in aanraking komen. Wat is in godsnaam de bedreiging aan een Franstalige buurman? Je reinste xenofobie. Daar zijn Vlamingen goed in.
|
|
|
#25 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Laatst gewijzigd door baarle : 7 maart 2007 om 14:49. |
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ze moeten alleen beseffen en aanvaarden dat ze in Vlaanderen wonen en de voertaal het Nederlands is, en dat is zowel in Oostende als in Dilbeek zo. Waarom kunnen de Nederlandstaligen die zich in Wallonië vestigen zich anders wél aanpassen? Uiteraard moet de verdraagzaamheid wat jou betreft natuurlijk maar van één kant komen, nietwaar? |
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Vlamingen zijn gewoon de inwoners van West- en Oost-Vlaanderen. |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Minister
|
Citaat:
Dé oplossing is idd méér verdraagzaamheid, voor de taal van het gebied waar je woont. Met een franstalige buurman is idd niets mis mee, wel met het feit dat hij de tweetaligheid eist en dat je hem op zijn franskiljone wensen moet bedienen om niet het woord xenophobie naar het hoofd geslingerd te krijgen.
Laatst gewijzigd door Miguelito : 7 maart 2007 om 17:06. |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik denk dat je hier een potentieel lid voor je kaartersclub hebt. Of is Unitair gewoon één van de velen die hier ook af en toe als Hans1 inlogt? Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 7 maart 2007 om 17:06. |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Minister
|
roekoe
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Vreemdeling
|
Overdrijven is een nationale sport in het Vlaanderen van morgen.
Ik zie niet in waarom ik een kloon zou moeten zijn van wie dan ook. Is elke VLD'er op het forum een kloon van zichzelf? Er bestaan nog meer dan genoeg (Belgisch gezinde) jongeren met gezond verstand.
|
|
|
#33 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#36 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Je hebt in Quebec, Canada exact hetzelfde probleem maar dan andersom. De franstaligen proberen daar hun taal te verdedigen tegen de druk van hun engelstalige landgenoten. Dat heet dan de eigen taal en cultuur beschermen. Als Vlamingen het doen heet dat xenofobie. Ik leef al 15 jaar in een Vlaamse gemeente. Ik ben franstalig. Ik heb nog nooit, maar dan nog nooit één verwijt of één opmerking over mijn dak gehad. Ik spreek wel NL op het geementehuis. Dat is het enige dat men van mij verwacht. Veel franstaligen begrijpen dat, maar anderen vinden dat teveel. En waarom? Omdat zij vinden dat Frans een superieure taal is, terwijl Vlaams voor hen een boerendialect is. Dat mijn vriend is de "dirty little secret" van de francofone militanten in de periferie. Zij kunnen niet dulden dat men hen dwingt om al was het maar af en toe die boerkestaal te hanteren. Ze zijn daar te goed voor. Wel, ze mogen de pot op. Ik heb geen enkel medelijden met die mensen. Laatst gewijzigd door Kaal : 8 maart 2007 om 14:19. |
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
De valse "tolerantie"-pleiters staan meteen in hun onderbroek, en het zicht is niet fraai. |
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Vlaanderen (Imperial) [No title] - Hondius H., 1636. Copper engraving Size: 40 x 50.5cm (15.6 x 19.7 inches) Condition: Old coloured. References: Van der Krogt 3, 215:1A. The map showing the regions between Gent, Antwerp and Brussels, forms part of a wall-map of Flanders. Item number: 9919 Price: 200 Euro ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
Dank je maar deze had ik al gezien, je ziet er niet zo goed op wat de grenzen zijn? Waar is de zee eigenlijk, en waar zijn gent , leuven,...
|
|
|
#40 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daaronder, in het kleine roze cirkeltje ligt Mechelen, terwijl je ook onderaan in het midden goed het Zoniënwoud ziet liggen, met Brussel er vlak boven. Gent ligt helemaal bovenaan, links midden. En in de rechter benedenhoek zie je Leuven. |
|
|
|
|