Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juli 2007, 18:29   #101
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Da's nogal wiedes. Inzicht komt niet voor de jaren.
Dus elke Vlaming die pro-België is, denkt als een kind. Simpel gesteld dan, hé.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2007, 18:31   #102
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Stem jij eigenlijk nog VVD, of kies je voor een andere liberale partij?
Ik zeg dit niet om je te pesten maar er �*s geen andere liberale partij. D66 is...tsja, wat eigenlijk? GroenLinks noemt zichzelf tegenwoordig ook liberaal maar we weten alletwee dat dat een farce is.
Dan houdt het op hé? Meer is er niet.

De VVD moet de komende vier jaar gebruiken om zichzelf te hervinden. Op dit moment...
Maar deze draad gaat over jou....

Ik heb begrepen dat je D66 niet meer zo ziet zitten. Ga je overstappen naar de VVD?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2007, 18:34   #103
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik zeg dit niet om je te pesten maar er �*s geen andere liberale partij. D66 is...tsja, wat eigenlijk? GroenLinks noemt zichzelf tegenwoordig ook liberaal maar we weten alletwee dat dat een farce is.
De VVD vind ik toch best wel conservatief hoor. Op D66 na (die op maatschappelijk vlak weer heel liberaal is) heb je ook nog de LibDems. Zeer klein, maar wie weet wat het ooit wordt.
Citaat:
Ik heb begrepen dat je D66 niet meer zo ziet zitten. Ga je overstappen naar de VVD?
Ik sta wel grotendeels achter hun standpunten, en ik steun ze daar graag in. Maar het is, ook voor veel van de andere leden, een beetje een gestreden strijd.
Oud 9 juli 2007, 18:35   #104
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kan hij vinden. Maar de bewoners van die gemeenten zijn helemaal niet daartoe bevoegd. Zoals het nu is, kan Vlaanderen als gewest de onafhankelijkheid uitspreken, mét rand. Als de Vlamingen het gebied kwijt willen omdat het een vlam in de pan kan worden, kunnen ze eventueel referenda organiseren, maar er is geen enkele reden om daartoe over te gaan. Want het hoeft niet. Zouden we bovendien niet dit principe op alle landen moeten toepassen? Ik vraag me af hoe de landkaart er dan uit zou zien!
Om even verder te gaan : hoe denk jij over Kosovo en Bosnië-Hercegovina?
De grenzen daar zijn echt heel grillig, eigenlijk overal wonen wel Serviërs en Bosniaks (en ook Kroaten).
Men heeft erover gewaakt dat men zich daar afscheidde volgens de grenzen van de deelstaten, maar heilig kan ook dit criterium niet zijn, want wie bepaalde die grenzen? Kosovo was of is een provincie van Servië, geen deelstaat van de federatie Joegoslavië. Wat denk jij? Als Kosovo een land wordt, mag dan Srpska zich dan losmaken uit Bosnië en bij Servië gaan?.
Oud 9 juli 2007, 18:40   #105
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dus elke Vlaming die pro-België is, denkt als een kind. Simpel gesteld dan, hé.
Dat heb ik niet beweerd. Al ben ik een overtuigd anti-belgicist en anti-monarchist, ben ik ook een overtuigd democraat. Ik respecteer iedereen zijn mening, voor zover ze maar overeenstemt met de mijne. (grapje)
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2007, 18:42   #106
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Om even verder te gaan : hoe denk jij over Kosovo en Bosnië-Hercegovina?
De grenzen daar zijn echt heel grillig, eigenlijk overal wonen wel Serviërs en Bosniaks (en ook Kroaten).
Men heeft erover gewaakt dat men zich daar afscheidde volgens de grenzen van de deelstaten, maar heilig kan ook dit criterium niet zijn, want wie bepaalde die grenzen? Kosovo was of is een provincie van Servië, geen deelstaat van de federatie Joegoslavië. Wat denk jij? Als Kosovo een land wordt, mag dan Srpska zich dan losmaken uit Bosnië en bij Servië gaan?.
Het jammere is, dat de verschillende volkeren in de staat Joegoslavië niet de tolerantie en efficiëntie konden komen, om tot een goed gezamelijk bestuur te komen. Want nodig is het wel. Het gebied is (m.u.v. Slovenië) niet homogeen. Bij elke deling die je maakt ontstaat er weer een nieuwe minderheid. De situatie van de Kosovaren terplekke is erg slecht, het zou voor het volk het beste zijn uit Servië te stappen. Helaas ligt dit voor de Serviërs heel gevoelig (slag op het Merelveld, e.d.), en bovendien ontstaat er dan weer een nieuwe minderheid, namelijk de Serviërs. Ik stel mijzelf nog wel de vraag of de Republica Srpska bij Servië zou mogen. Hoe homogeen is dat land, wat voor positie heeft het binnen Bosnië-Herzegovina, en bestaat daar in dat landsgedeelte de wil toe? De reden dat Servië niet groter zou mogen worden vind ik persoonlijk geen argument. Ik weet ook niet of dat al als argument is aangevoerd.
Oud 9 juli 2007, 18:45   #107
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Wel, dat weet ik nog niet. Wij kunnen de Nederlandse zenders zoals RTL4 en dergelijke niet ontvangen. Ik hoor toch ook veel kritiek daarop.
Ik had het over de Vlaamse commerciële zenders. Maar Nederlandse vrienden verzekeren me dat RTL4 en tutti quanti even rampzalig zijn. Dus zijn we het eens?
Oud 9 juli 2007, 18:46   #108
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had het over de Vlaamse commerciële zenders. Maar Nederlandse vrienden verzekeren me dat RTL4 en tutti quanti even rampzalig zijn. Dus zijn we het eens?
Het ergste, en dat is zowel op Nederlandse en Vlaamse commerciëlen zo, is de overvloed aan belspelletjes.
Oud 9 juli 2007, 18:56   #109
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het ergste, en dat is zowel op Nederlandse en Vlaamse commerciëlen zo, is de overvloed aan belspelletjes.
Juist. Voor de aardigheid heb ik zo een belspelletje op VTM tijdens mijn nachtelijke zap-periode een tijde bekeken. Onvoorstelbaar, je weet niet wat je ziet.
Oud 9 juli 2007, 18:57   #110
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist. Voor de aardigheid heb ik zo een belspelletje op VTM tijdens mijn nachtelijke zap-periode een tijde bekeken. Onvoorstelbaar, je weet niet wat je ziet.
Het is gewoon zo ongelofelijk dom, zelfs een zwakbegaafde zal nog twijfelen om te bellen.
Oud 9 juli 2007, 19:23   #111
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De VVD vind ik toch best wel conservatief hoor. Op D66 na (die op maatschappelijk vlak weer heel liberaal is) heb je ook nog de LibDems. Zeer klein, maar wie weet wat het ooit wordt.

Ik sta wel grotendeels achter hun standpunten, en ik steun ze daar graag in. Maar het is, ook voor veel van de andere leden, een beetje een gestreden strijd.
D66 kan het beste samengaan met Groen links en de progressieve liberalen van de VVD.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2007, 19:33   #112
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
D66 kan het beste samengaan met Groen links en de progressieve liberalen van de VVD.
GroenLinks en de VVD? Ik denk dat dat niet anders dan spaak kan lopen.
Oud 9 juli 2007, 19:55   #113
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
GroenLinks en de VVD? Ik denk dat dat niet anders dan spaak kan lopen.

Bij de oudgedienden zeker.
Ik weet niet hoe lang het nog duurt ,voordat de jongere generatie (30 'ers) het voor het zeggen krijgt.
Er zijn al hier en daar initiatieven voor de verkaveling van het vermolmde politieke landschap.
Oud 9 juli 2007, 20:00   #114
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij de oudgedienden zeker.
Ik weet niet hoe lang het nog duurt ,voordat de jongere generatie (30 'ers) het voor het zeggen krijgt.
Er zijn al hier en daar initiatieven voor de verkaveling van het vermolmde politieke landschap.
Je bedoelt zoals, LuxVoor?
Oud 9 juli 2007, 20:04   #115
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je bedoelt zoals, LuxVoor?
Onder andere en de waterlandgroep en heel veel jong afgstudeerden in cafegroepjes

Even terug naar de onze samenwerking met Vlaanderen
Hoe denk jij eigenlijk over "de Baarlegroep"?
Oud 9 juli 2007, 20:07   #116
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:

De VVD moet de komende vier jaar gebruiken om zichzelf te hervinden. Op dit moment...
Maar deze draad gaat over jou....

Sorry hoor ,maar de VVD vind ik geen liberale partij ,eerder een club vechtende rechts populisten.

Laatst gewijzigd door I amsterdam : 9 juli 2007 om 20:07.
Oud 9 juli 2007, 20:17   #117
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onder andere en de waterlandgroep en heel veel jong afgstudeerden in cafegroepjes

Even terug naar de onze samenwerking met Vlaanderen
Hoe denk jij eigenlijk over "de Baarlegroep"?
Ik heb geen idee wat ik er over moet denken, want ik ben er niet bij betrokken. Misschien dat als Hertog even kort kan samenvatten wat de resultaten inhielden...
Oud 9 juli 2007, 20:56   #118
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb geen idee wat ik er over moet denken, want ik ben er niet bij betrokken. Misschien dat als Hertog even kort kan samenvatten wat de resultaten inhielden...
Op verzoek van de forummer van de week:

Wat we tot nog toe hebben bereikt is dat een groep van tien, inmiddels zo'n twintig, individuen van noord en zuid bereid zijn eventuele politieke meningsverschillen opzij te zetten en zich in te zetten voor een gemeenschappelijk doel: Het naderbij brengen van een bestuurlijke samenwerking tussen Vlaanderen en Nederland.

Maar dit is denk ik niet het gewenste antwoord op de vraag van I Amsterdam. Hij bedoelt: ''Wat vind je van het initiatief?'' en dan moet jij antwoorden: ''Ik vind het niets, het zijn allemaal beneluxisten''.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2007, 21:14   #119
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op verzoek van de forummer van de week:

Wat we tot nog toe hebben bereikt is dat een groep van tien, inmiddels zo'n twintig, individuen van noord en zuid bereid zijn eventuele politieke meningsverschillen opzij te zetten en zich in te zetten voor een gemeenschappelijk doel: Het naderbij brengen van een bestuurlijke samenwerking tussen Vlaanderen en Nederland.

Maar dit is denk ik niet het gewenste antwoord op de vraag van I Amsterdam. Hij bedoelt: ''Wat vind je van het initiatief?'' en dan moet jij antwoorden: ''Ik vind het niets, het zijn allemaal beneluxisten''.
Dat ga ik helemaal niet zeggen, want ik ken ook niet jullie standpunt inzake Wallonië. Bovendien bereik ik er niks mee door het gezelschap af te kraken. Wat I Amsterdam van beneluxisten vindt, weet ik wel. Ik kan me er goed iets bij voorstellen.
Oud 9 juli 2007, 21:17   #120
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat ga ik helemaal niet zeggen, want ik ken ook niet jullie standpunt inzake Wallonië. Bovendien bereik ik er niks mee door het gezelschap af te kraken. Wat I Amsterdam van beneluxisten vindt, weet ik wel. Ik kan me er goed iets bij voorstellen.
Wat is jouw passie als je denkt aan een studie of een vak?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be