![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#561 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
laat maar , ikkan evengoed tegen mijn stoel zitten argumenteren , al hoewel deze toch iets flexibeler is ................ ik vertrouw op het gezond verstand van de echte vlaming, en zolang komt het belang nooit aan de macht
|
|
|
|
|
|
#562 |
|
Minister
|
Een programmapunt is iets wat je wilt verwezenlijken, het cordon is niet vastgelegd in de wet ofzo he *KNIP*, het is een afspraak tussen partijen, dedecker zou zich ferm belachelijk maken door dat in zijn kiesprogramma op te nemen.
We are everywhere. Laatst gewijzigd door Peter Johan : 22 juli 2007 om 23:23. Reden: BELEDIGING VERWIJDERD |
|
|
|
|
|
#563 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
en met uw stelling is het dan ook mogelijk dat niet alle belangers tegen het cordon zijn ! |
|
|
|
|
|
|
#564 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
hij heeft wel niet voor de gemakkelijkste weg gekozen zoals coveliers
|
|
|
|
|
|
#565 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#566 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
@ Arkos: Ik ben niet degene die beweerd dat de huidige politieke partijen hun standpunt t.o.v. het cordon sanitaire als programmapunt gebruiken, ik stelde juist dat ze dit niet deden.
|
|
|
|
|
|
#567 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb je een klaar en duidelijk antwoord gegeven, Paulus. Dat het jou niet bevalt, is niet mijn probleem. Je zal het ermee moeten doen.
Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#568 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Precies. En de kiezer weet dat ook.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#569 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het betekent in ieder geval dat je er voldoende mee akkoord gaat om er je stem aan te geven. Je geeft immers je stem niet aan een partij die iets steunt waar je zelf radicaal tegen bent...
|
|
|
|
|
#570 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je zegt dat ik keuzes zou moeten maken. Keuzes die mijn voorkeuren verdoezelen, zodat mijn stemgedrag absoluut niet representatief meer is voor wat jij een referendum noemt. En daarom beste Raf, is het stemgedrag absoluut niet representatief als referendum over het cordon sanitair. Dat heb je nu nu wel heel duidelijk geillustreerd, waarvoor mijn dank uiteraard. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#571 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, dat heb ik wel. Ik heb je aangetoond dat iemand voor wie het cordon volstrekt onaanvaardbaar is, de mogelijkheid heeft om dat kenbaar te maken in het stemhokje. Dat is het enige wat telt. Al de rest is kwatch.
Raf.
|
|
|
|
|
#572 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je kunt toch lezen? Het enige wat je tot nog toe duidelijk hebt aangetoond is dat je rond de pot kan draaien. Dat is inderdaad heel duidelijk. Mijn vraag was, wat iemand moet doen om duidelijk te maken dat hij zowel tegen het cordon is als tegen het Vlaams Belang. Of voor wie hij zou moeten stemmen als hij voorstander zou is van het cordon en tegelijkertijd voor het Vlaams Belang zou zijn. En op deze vraag heb je absoluut geen duidelijk antwoord gegeven. Je hebt alleen maar rond de pot gedraait door te stellen dat men maar keuzes moet maken. Een referendum dient echter niet om keuzes maken maar om meningen kenbaar te maken. En daarom beste Raf, is het stemgedrag absoluut niet representatief als referendum over het cordon sanitair. Dat heb je nu nu wel heel duidelijk geillustreerd, waarvoor mijn blijvende dank uiteraard. Ik weet vrijwel zeker dat als het Vlaams Belang een absolute meerderheid zou halen, niet omdat mensen voor die partij zijn, dan wel tegen het cordon, je wel anders zou piepen over het democratisch gehalte van de kiesuitslag tegenover een referendum. Maar je draait liever rond de pot natuurlijk. Zo kennen we je. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#573 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Het kan zijn door alles als modern en aanvaardbaar te beschouwen dit bepaalde groepen goed uitkomt. Moet u dan eens afvragen welke misschien de volgende in rij zijn die staan te wachten om te kunnen worden gerekend onder modern en aanvaardbaar, de pedo's misschien deze hebben al een poging in NL ondernomen om politiek mee te spelen. Is niet omdat men voor een bepaald gedrag politieke interesse kan vinden dat dit voor de rest van de samenleving aanvaardbaar zou kunnen/moeten zijn.
|
|
|
|
#574 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#575 |
|
|
Op dat gebied is de kerk ultra modern.
|
|
|
|
#576 |
|
Minister-President
|
Vb.: zoals bij deze persoon, moest hij nu een politiek oor kunnen vinden om zijn afwijking, geilen op wippende en kotsende honden als modern en aanvaardbaar te verkopen zou de rest van de samenleving dat dan ook moeten doen? Want dan zou dit ook niet meer onder een geestelijke afwijking vallen, maar onder een meer aanvaardbare vorm van het abnormale. Politiek beschermd en goed gekeurd.
Gott mit uns. Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe) Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens. Laatst gewijzigd door ERLICH : 23 juli 2007 om 08:34. |
|
|
|
|
|
#577 | |
|
|
Citaat:
En dan nog... enzovoort enzovoort. |
|
|
|
|
|
|
#578 |
|
Minister-President
|
Is veralgemenen niet uit den boze. Dacht dat men zulks in het geval van bepaalde bevolkingsgroepen als gevaarlijk beschouwd(en).
Of is het maar langs welke kant/zijde men staat om dit als gevaarlijk te beschouwen. De één mag wat meer dan de ander, de één heeft meer recht tot spreken tegenover de ander enz. Is belzieke geschiedenis. Dat voor bepaalde groepen de kerk en religie in het algemeen een doorn in het oog is, is nu eenmaal een feit. Waarom, omdat deze niet zoals de politiek voorover gaan voor alles wat hen maar enigzins symphatie zou kunnen opleveren en deze zich vasthouden aan het feit, het abnormale blijft abnormaal.
|
|
|
#579 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
En wat betreft een uitdaging, waar hebt u deze gezien? Er is een triestig feit aangehaald van een bepaalde persoon z'n geestelijke afwijking, u moet dat niet bekijken als een uitdaging. Er zijn personen en instellingen die misschien zulk gedrag kunnen verhelpen. Dus, hulp is misschien nooit veraf.
|
|
|
|
#580 |
|
|
U moet er zichzelf nogal eentje zijn.
|
|
|