Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 juli 2007, 23:51   #161
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Ja, dat kan.

Enfin on topic.

Lang verhaal kort.
Straffen horen te straffen. Als een misdaad slechts een financiele bestraffing heeft, betekent dat dat je misdaad kan afkopen, indien je genoeg geld hebt.

Een misdaad die de veiligheid van anderen in gevaar brengt, 'toelaten' omdat men het kan betalen, kan imo niet door de beugel.

Daarom: in theorie een rechtvaardig voorstel.

Alhoewel ik een grotere voorstander ben van rijbewijsinbeslagname en dergelijke.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 00:53   #162
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ja, dat kan.

Enfin on topic.

Lang verhaal kort.
Straffen horen te straffen. Als een misdaad slechts een financiele bestraffing heeft, betekent dat dat je misdaad kan afkopen, indien je genoeg geld hebt.

Een misdaad die de veiligheid van anderen in gevaar brengt, 'toelaten' omdat men het kan betalen, kan imo niet door de beugel.

Daarom: in theorie een rechtvaardig voorstel.

Alhoewel ik een grotere voorstander ben van rijbewijsinbeslagname en dergelijke.
Ik ben geen liberaal, maar ik vind het huidige systeem zwaar genoeg. De boetes zijn hoog, maar als je in herhaling valt en dat is niet moeilijk te detecteren met het aantal flitspalen hier te lande, dan schakelt de verkeersrechter snel over naar zwaardere straffen.

Wat snelheid betreft hebben we genoeg controles. Er staan overal flitspalen en liefst dicht bij voetpaden zodanig dat je op je snelheidsmeter zit te kijken op het moment dat er een voetganger de baan oversteekt.

Ik denk dat we eerder een dure en minder financieel makkelijke opdracht hebben. Die flitspalen die leveren enorm veel geld op. Dat is wat de overheid wil. Maar kunnen we nu eindelijk de oorzaken aanpakken? Stuur hopen anonieme agenten de baan op (dat kost veel geld... dat levert amper iets op!!! wij willen geld zien!) en laat die uitkijken voor zwaar gevaarlijk gedrag op de weg.... asociaal rijden, verkeersagressie, enz... Dat zijn oorzaken voor ongevallen. Maar dat brengt geen geld op. En dus doen ze dat niet.

Iedere dag zie ik het... iemand die 40km/u rijdt op een snelweg.... als je 120 rijdt dan is dat een muur die op je afkomt. Als je niet snel naar een ander baanvak kan of je wagen is wat ouder en dus met mindere remmen dan knal je daartegen. Ik ben zeker dat het VTM nieuws het zal brengen als een geval van overdreven snelheid.

Al die idioten die op het derde baanvak kleven en dan over een afstand van 100 meter ineens een afrit willen nemen 4 baanvakken naar rechts. Als er een ongeval gebeurt dan zal men dat weer toeschrijven aan overdreven snelheid.

En ga zo maar door. Wat zie je rond je gebeuren op de baan? Mensen gebruiken hun richtingaanwijzers niet? 't zal weer overdreven snelheid zijn.

Overdreven snelheid brengt geld op... controleren op totaal asociaal rijgedrag niet.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 30 juli 2007 om 00:56.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 01:17   #163
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Iedere dag zie ik het... iemand die 40km/u rijdt op een snelweg.... als je 120 rijdt dan is dat een muur die op je afkomt. Als je niet snel naar een ander baanvak kan of je wagen is wat ouder en dus met mindere remmen dan knal je daartegen. Ik ben zeker dat het VTM nieuws het zal brengen als een geval van overdreven snelheid.
Wees gerust dat een wagen die met een dergelijke snelheid op de autosnelweg zit, heel snel aan de kant wordt gezet door de politie. Te traag rijden (onder 90 km/u) is immers op de autosnelweg strafbaar.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 01:23   #164
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wees gerust dat een wagen die met een dergelijke snelheid op de autosnelweg zit, heel snel aan de kant wordt gezet door de politie. Te traag rijden (onder 90 km/u) is immers op de autosnelweg strafbaar.
Nee Jan, de minimumsnelheid op snelwegen is 70 km/u en die wagens worden niet op kant gezet. Dat kost teveel werk. Flitspalen zijn lucratiever... die brengen meer op.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 01:25   #165
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wees gerust dat een wagen die met een dergelijke snelheid op de autosnelweg zit, heel snel aan de kant wordt gezet door de politie. Te traag rijden (onder 90 km/u) is immers op de autosnelweg strafbaar.
Ik heb verdorie al traktors gezien op de A12... en er reed een politiewagen voorbij. Geen probleem jong... het brengt geen geld op om daarvoor te stoppen.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 09:28   #166
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik ben geen liberaal, maar ik vind het huidige systeem zwaar genoeg. De boetes zijn hoog, maar als je in herhaling valt en dat is niet moeilijk te detecteren met het aantal flitspalen hier te lande, dan schakelt de verkeersrechter snel over naar zwaardere straffen.
Ik herhaal. Ik ben geen fan van hoge boetes bij overtredingen die gevaar opleveren voor anderen. Alle discussies over 'ja, maar, die maximumsnelheden zijn zelf verantwoordelijk voor ongelukken' ter zijde gelaten.

Maar als we puur met geld brengen, dan moet het ook effectief straffen. Een boete voor te snel rijden is een boete voor - in theorie - het in gevaar brengen van anderen (en jezelf). Imo staat daar geen bedrag op. (Dus het is niet zoals in een ander geval 'de schade betalen', dat moet logischerwijze voor iedereen gelijk zijn).

En vermits er geen bedrag op staat, is het imo redelijk dat het een procentueel bedrag is. En niet een absoluut.

Citaat:
Wat snelheid betreft hebben we genoeg controles. Er staan overal flitspalen en liefst dicht bij voetpaden zodanig dat je op je snelheidsmeter zit te kijken op het moment dat er een voetganger de baan oversteekt.
True. Maar gumball-scenario's enzv. Wie het geld heeft, die koopt het 'mogen' plegen van de misdaad af. Dat vind ik onredelijk.

Citaat:
Ik denk dat we eerder een dure en minder financieel makkelijke opdracht hebben. Die flitspalen die leveren enorm veel geld op. Dat is wat de overheid wil. Maar kunnen we nu eindelijk de oorzaken aanpakken? Stuur hopen anonieme agenten de baan op (dat kost veel geld... dat levert amper iets op!!! wij willen geld zien!) en laat die uitkijken voor zwaar gevaarlijk gedrag op de weg.... asociaal rijden, verkeersagressie, enz... Dat zijn oorzaken voor ongevallen. Maar dat brengt geen geld op. En dus doen ze dat niet.
Dat lijkt me een imo een zeer onredelijk aantal middelen.
Je kan openbaar drugsgebruik ook tegenhouden door naar elke fuif een paar agenten te sturen, maar ook dat is redelijk onredelijk. (Los van de discussie of drugsgebruik verboden moet worden.)

En dat heeft dan imo niet zoveel te maken met 'het kost geld'. Maar met 'het kost onredelijk vele geld', voor maar heel weinig output.

Citaat:
Iedere dag zie ik het... iemand die 40km/u rijdt op een snelweg.... als je 120 rijdt dan is dat een muur die op je afkomt. Als je niet snel naar een ander baanvak kan of je wagen is wat ouder en dus met mindere remmen dan knal je daartegen. Ik ben zeker dat het VTM nieuws het zal brengen als een geval van overdreven snelheid.
Lol. Nuja, te traag rijden, daar mogen ze ook voor flitsen. Zou dat gaan?

Citaat:
Al die idioten die op het derde baanvak kleven en dan over een afstand van 100 meter ineens een afrit willen nemen 4 baanvakken naar rechts. Als er een ongeval gebeurt dan zal men dat weer toeschrijven aan overdreven snelheid.
Speculatie etc. Ik heb dat btw nog nooit gezien?
Aleja, 't is wel al een tijd geleden dt ik frequent op een snelweg ben kwam.

Citaat:
En ga zo maar door. Wat zie je rond je gebeuren op de baan? Mensen gebruiken hun richtingaanwijzers niet? 't zal weer overdreven snelheid zijn.

Overdreven snelheid brengt geld op... controleren op totaal asociaal rijgedrag niet.
Tjah, de controle die jij wilt is vrij onredelijk, imo. Maar het is idd ook zeer irritant.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be