Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2007, 08:27   #561
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
wat is "volwaardig"?
60 pct.

Citaat:
Trouwens als 5 miljoen mensen in België voor een behoud van België zijn en 3,5 miljoen voor een separatie (wat al heel veel is maar soit ik voldoe uw deugden ) en 2 miljoen dat gewoon niet kan kiezen en die het niet kan schelen. Wat moet er dan democratisch gebeuren volgens u?
Wat ik daarvan vind, doet er niet toe. Ge moogt duizend keer roepen dat de regen moet stoppen, dat regen egoïstisch is, ge moogt er wetten en petities tegen houden: het zal niet stoppen met regenen.

België werkt niet omdat het gebouwd is op een scheve machtsverhouding en discriminatie. Zolang men die niet wil rechtzetten, zal België verder aftakelen tot het ineenstuikt.

Geen petities, geen wetten, geen repressie, geen verkiezingsoverwinningen, geen referenda kunnen daar iets aan veranderen.

Ge moet mij niet geloven. Ge kunt u misschien wel eens afvragen waarom:
1/ er geen land in Europa is waar zoveel burgers vijandig staan tegenover de staat
2/ de Belgicisten ondanks alle inspanningen geen resultaat boeken.

De discriminatie opheffen en reële machtsverhoudingen instellen, mijn beste: ge zult er niet om heen kunnen.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 08:37   #562
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
60 pct.

Wat ik daarvan vind, doet er niet toe. Ge moogt duizend keer roepen dat de regen moet stoppen, dat regen egoïstisch is, ge moogt er wetten en petities tegen houden: het zal niet stoppen met regenen.

België werkt niet omdat het gebouwd is op een scheve machtsverhouding en discriminatie. Zolang men die niet wil rechtzetten, zal België verder aftakelen tot het ineenstuikt.

Geen petities, geen wetten, geen repressie, geen verkiezingsoverwinningen, geen referenda kunnen daar iets aan veranderen.

1/ er geen land in Europa is waar zoveel burgers vijandig staan tegenover de staat

De discriminatie opheffen en reële machtsverhoudingen instellen, mijn beste: ge zult er niet om heen kunnen.
1 In spanje zijn er ook anders ook heel wat die vijandig tegenover de staat staan. Om nog maar te zwijgen van alle perikelen in Italie. Dus ik denk niet dat Belgie daarop een uitzondering is. Wat wel is in belgie, de politiek zet de mensen tegen elkaar op en maakt 2 kampen.
2 En wat hebben de nationalisten al bereikt? Het enige wat we hebben is hopeloos veel minister postjes in allerhande parlementen die gewoon het volk ophitsen en eigenlijk verder niets doen voor de burger. Ondanks herhaaldelijke winsten van het VB zijn het wel de vlaamse partijen die hen buiten een regering houden. Ik had ze al veel eerder in de regering willen zien, dan hadden we dadelijk kunnen vaststellen dat het schapen zijn. "veel blaten maar weinig wol".
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 08:41   #563
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
60 pct.
We zijn iets minder dan 60% van België nuja soit dit is mierenneuken... Ik versta waar je op doelt maar dat klopt niet!
En zelf een petitie voor BELGIE maakt geen onderscheid tussen franstaligen, duitstaligen of nederlandstaligen...

Citaat:
Deze petitie is niet om iets tegen te houden . Je probeert het toch door te drukken he maar het lukt niet; hoe spijtig .

Citaat:
Neen dat is België niet... Dat is wat een minderheid in belgië probeert te maken van België. Een minderheid die zich houdt voor een meerderheid en die hiervoor over lijken gaat om hun visie op te leggen aan de meerderheid...

Citaat:
Er valt niks te veranderen (ale jawel maar niet in de zin die jij bedoeld )... Op een dag zal je frank vallen. Dat is misschien binnen een paar maand maar dat kan ook nog een aantal jaren duren.

Citaat:
1/ Er zijn heel weinig burgers die vijandig staan tegenover de staat in België. Algemeen zijn de mensen hier zelf zeer gelukkig (5mio autos rijden er in België, de mensen sparen minder omdat ze meer vertrouwen hebben in de staat,... De kranten staan bol van de positieve kritiek op onze samenleving alleen leven mensen als jij daar meestal over).
2/Er zijn nog niet veel inspanningen geleverd door "belgicisten".

Citaat:
hahahaha je antwoord was volledig naast de vraag dat besef je toch?
Jij gaat er van uit dat men ergens moet om heen kunnen maar dat is niet zo en zoals al gezegd zal je dat ooit wel eens beseffen...(als je op dit forum blijft rondcruisen misschien niet maar zet eens een stap buiten onder de echte vlamingen...)

76479 and rising
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 08:49   #564
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Neen dat is België niet... Dat is wat een minderheid in belgië probeert te maken van België. Een minderheid die zich houdt voor een meerderheid en die hiervoor over lijken gaat om hun visie op te leggen aan de meerderheid...
Ja, dat is België.

La Belgique sera latine ou elle ne sera pas: dat is de opdracht die zijn stichters het gegeven hebben.

Achteraf niet komen zeggen dat ik u niet proberen in te lichten heb hé. Ik heb mijn best gedaan.
Oud 4 september 2007, 08:52   #565
largo_w

Standaard

Citaat:
Ja, dat is België.

La Belgique sera latine ou elle ne sera pas: dat is de opdracht die zijn stichters het gegeven hebben.

Achteraf niet komen zeggen dat ik u niet proberen in te lichten heb hé. Ik heb mijn best gedaan.
Nu al aan het eind van u latijn (ey latin... ) ik had meer verwacht van jou...

Wat dat laatste betreft lees het zelf nog eens na en doe alsof ik het schreef .
Oud 4 september 2007, 08:57   #566
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nu al aan het eind van u latijn (ey latin... ) ik had meer verwacht van jou...
Ik kan jou best hebben, maar zo belangrijk ben je nu ook weer niet. Ik heb niet de behoefte je te overtuigen. Wie niet gelukkig wil zijn, kan men niet tegen zijn zin gelukkig maken.

Overigens zijn er op dit moment nuttiger dingen te doen, zoals het opruimen van de laatste restjes België.
Oud 4 september 2007, 12:07   #567
largo_w

Standaard

77 000 and growing!
Oud 4 september 2007, 12:11   #568
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
77 000 and growing!
Inderdaad, en bijna uitsluitend Franstaligen die de petitie ondertekenen. Belge, belge, belge... lees ik bijna steeds. Dit zegt genoeg.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 12:18   #569
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Heeft er hier iemand een probleem mee indien ze la Wallonie in de toekomst Belgique zouden noemen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 12:37   #570
Pier den Drol
Provinciaal Statenlid

Pier den Drol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Heeft er hier iemand een probleem mee indien ze la Wallonie in de toekomst Belgique zouden noemen?
Ik niet nee. Het lijkt me zelfs logisch dat ze dat zouden doen, blijven teren op de internationale weerklank die "België" nu heeft. Het lijkt me alleen zeer waarschijnlijk dat in dat scenario die reputatie snel tot zéér snel aan diggelen ligt. Hun probleem natuurlijk. Zal het dan trouwens Royaume de Belgique, of Republique de Belgique worden? Ik gok op het eerste.
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello
Pier den Drol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 12:46   #571
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Inderdaad, en bijna uitsluitend Franstaligen die de petitie ondertekenen. Belge, belge, belge... lees ik bijna steeds. Dit zegt genoeg.
Dat is nu wel het verschil tussen u en mij ik lees niet belge, belge, belge,... Ik lees: sint genesius rode, brussel, wemmel, antwerpen... Soms in andere taal maar daar lees ik gewoon over.
Oud 4 september 2007, 12:50   #572
Pier den Drol
Provinciaal Statenlid

Pier den Drol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nu wel het verschil tussen u en mij ik lees niet belge, belge, belge,... Ik lees: sint genesius rode, brussel, wemmel, antwerpen... Soms in andere taal maar daar lees ik gewoon over.
Dan zijn het incivieken
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello
Pier den Drol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 13:24   #573
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik lees veel meer Waalse en Brusselse plaatsnamen dan Vlaamse; ik zie ook dat de meerderheid zich in het Frans uitdrukt en niet in het Nederland. Allemaal heel duidelijke aanduidingen wie er eigenlijk België wil laten bestaan...
Oud 4 september 2007, 13:29   #574
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne Bekijk bericht
Ik heb vandaag eindelijk nog eens wat verstandige praat uit de mond van een politieker gehoord. Karel De Gucht over de Vlaamse houding naar Franstaligen in de Rand: "In Vlaanderen wonen nu eenmaal op bepaalde plekken Franstaligen. We moeten daarmee leven". Ik vind dat hij groot gelijk heeft. Alsof je de geschiedenis van een land zomaar eens even kan gaan wissen.
En waarom menen die franstaligen in de Rand dat ze de taal niet moeten leren en het rechten moeten hebben om op franstalige partijen uit een ander gewest te moeten stemmen? Met andere Franstaligen in Vlaanderen bestaan er niet zoveel problemen, ik kan me vaag een probleempje herrineren met een burgemeester uit de Panne.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 13:33   #575
largo_w

Standaard

Citaat:
Ik lees veel meer Waalse en Brusselse plaatsnamen dan Vlaamse; ik zie ook dat de meerderheid zich in het Frans uitdrukt en niet in het Nederland. Allemaal heel duidelijke aanduidingen wie er eigenlijk België wil laten bestaan...
Er zijn veel vlamingen ook hoor je bent van slechte wil...
Veel vlamingen schrijven in het frasn (ik ook) wat is je punt?
Heel duidelijk wie wil he...Veel volk
Oud 4 september 2007, 13:33   #576
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
En waarom menen die franstaligen in de Rand dat ze de taal niet moeten leren en het rechten moeten hebben om op franstalige partijen uit een ander gewest te moeten stemmen? Met andere Franstaligen in Vlaanderen bestaan er niet zoveel problemen, ik kan me vaag een probleempje herrineren met een burgemeester uit de Panne.
Dat er anderstaligen in Vlaanderen wonen lijkt me nu echt geen probleem. Wel wordt het problematisch als groepen anderstaligen zich vijandig opstellen en weigeren Nederlands te spreken of te leren, of bewust ernaar zoeken om hun taal ingang te laten brengen in het ambtelijke verkeer. En d�*t doen de Franstaligen nu, in het bijzonder in de Vlaamse Rand.

Inderdaad, op andere plaatsen, zelfs daar waar ze aanzienlijke aantallen uitmaken als bijvoorbeeld in Nieuwkerke, zijn er geen problemen.
Oud 4 september 2007, 13:34   #577
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn veel vlamingen ook hoor je bent van slechte wil...
Veel vlamingen schrijven in het frasn (ik ook) wat is je punt?
Heel duidelijk wie wil he...Veel volk
Waarom schrijven ze in het Frans? Daar is immers geen reden toe: de tekst van de petitie is drietalig. Schamen ze zich voor hun Nederlands? Of spreken ze alleen maar Frans en zijn ze niet in staat Nederlands te schrijven? Of gaan ze ervan uit dat Frans dé taal van België is? Of dat de meerderheid van de ondertekenaars - en dat kunt u niet ontkennen: dat zijn Franstaligen - hun bijdragen niet zouden begrijpen?
Oud 4 september 2007, 13:36   #578
largo_w

Standaard

Citaat:
Wel wordt het problematisch als groepen anderstaligen zich vijandig opstellen en weigeren Nederlands te spreken of te leren.
Euhm ja en? Ga jij mij soms verplichten nederlands te spreken? Ik wil het u wel eens zien doen sie...
Oud 4 september 2007, 13:37   #579
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Euhm ja en? Ga jij mij soms verplichten nederlands te spreken? Ik wil het u wel eens zien doen sie...
Blijkbaar begrijpt u de problematiek niet. Niet zo verwonderlijk eigenlijk.
Oud 4 september 2007, 13:40   #580
largo_w

Standaard

Citaat:
Waarom schrijven ze in het Frans? Daar is immers geen reden toe: de tekst van de petitie is drietalig. Schamen ze zich voor hun Nederlands? Of spreken ze alleen maar Frans en zijn ze niet in staat Nederlands te schrijven? Of gaan ze ervan uit dat Frans dé taal van België is? Of dat de meerderheid van de ondertekenaars - en dat kunt u niet ontkennen: dat zijn Franstaligen - hun bijdragen niet zouden begrijpen?
Ik persoonlijk schreef in het frans omdat de petitie uit wallonië kwam en omdat mijn omgangstaal thuis frans is. Ik kan nederlands, toch een beetje. Ik schaam me niet voor het nederlands en al zeker niet om vlaming te zijn... Frans is niet de taal van België, België is namelijk een land waar 3 talen gesproken worden (ik kan geen duits). De bijdrage van één naam op een petitie van 77000 namen is miniem dus dat laatste is het zeker niet...

Je gaat rats over het feit dat velen ook in het nederlands hun nationaliteit opschrijven... Of ga je ervan uit dat het er maar 5 op 100 zijn zoals kortaf hier al zei? dat was dus nonsense he...

Denkt u dat franstalige vlamingen minderwaardig zijn?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be