Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 september 2007, 14:37   #661
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Men hoeft geen groot psycholoog te zijn om die truuken te doorzien.

Die betoging was verboden (door de stad Brussel en bevestigd door de Raad van State), dus het vreedzame ontgaat me compleet.
ik vind deze tekst van Marc Vanfraechem bijzonder lezenswaardig, Piet :

Zinloos geweld

Ik weet niet of onze Vlaamse intellectuelen, onze schrijvers, politicologen, stadsdichters, pastoors, woestijnvissen, slimste mensen &cet, hun analyses al klaar hebben van wat er eergisteren in Brussel is gebeurd.
Wellicht niet, al herinner ik mij vele gelegenheden waarbij zij sneller op de bal zaten, zoals dat in hun kleurrijke taaltje heet. Spontaan kruipen zij deze keer niet in hun pen, en er wordt hen ook niets gevraagd vermoed ik.
Kranten, radio en televisie willen alles zo snel mogelijk vergeten. Begrijpelijk, want wegmoffelen en vergeten is wat onze journalisten nog het beste kunnen, en je moet je eigen sterktes uitspelen.

Verrassend is dat dus allemaal niet, maar bloggers kennen geen redactionele consensus, en daarom deze vijf opmerkingen:

1– Vanhecke en Dewinter zullen zich dinsdag twintig jaar jonger hebben gevoeld. Op hun leeftijd (ik zwijg over de mijne) kan dat geen onaangename gewaarwording zijn geweest.

2– De politie zal misschien aanvoeren dat Befehl ist Befehl. Maar Neurenberg heeft dat argument flink uitgehold. In vele gevallen moet een officier zelf beslissen of hij aan een politiek bevel gevolg wenst te geven, en hoe.

3– Iemand die een interview staat weg te geven is geen direct gevaar voor de openbare orde, en als zo iemand overvallen wordt door een bende gewapende hooligans, dan ben ik geneigd om misschien de term zinloos geweld zinvol te gaan vinden.

4– Ik dacht dat, na Hervé Brouhon, er de stad Brussel niets meer kon overkomen. Maar wat bij die oude lapzwans komedie was, is bij Thielemans niets minder dan een tragedie.

5– De politiek in het algemeen, en de justitie hebben zich gedragen op een manier die met de beginselen van de burgerlijke democratie geen uitstaans meer heeft. Weken aan een stuk, en de dag zelf natuurlijk ook. De term democratie is in dit zieltogende landje aan vervanging toe.
.

.

Geplaatst door Marc Vanfraechem op zijn bijzonder interessante blog http://victacausa.blogspot.com/

hier is spijtig genoeg de lay-out verlorengegaan ... excuses daarvoor
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 14:37   #662
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
inderdaad, mr het is en blijft een feit dat rechts hier veel minder mag dan links, al is het idd zo dat de betoging a-politiek was.
Dat is correct. Daar niet van. Alleen vind ik dat je een dergelijk argument hier niet gebruikt, omdat het neerslaan van die bijeenkomst - er was nog niet eens een betoging! - op een ongelooflijk repressieve manier is gebeurd. Volledig conform aan de belziekse manier van het neerslagen van Vlaanderen, reeds getoond in 1830, toen oa ook weer luiks crapuul de orangisten terroriseerden, en opnieuw getoond na beide WO's.

Citaat:
Het VB heeft deze betoging echter niet naar zich toegetrokken, daar heeft de brussels politie voor gezorgd.
*knip*
En oppermoefti de burgemeester van brussel. Hij kan er fier op zijn.

Citaat:
De miserie is begonnen toen een van de organisatoren de betoging heeft afgelast en dit zonder medeweten van de andere organisatoren.
Volgens informatie, die ik heb was de afhaker niet eens een medeorganisator, maar werd hij er later bijgevraagd.

Citaat:
Een grote opkomst had de politie wel wat tegengehouden, toch in elk geval van zo hardhandig op te treden me dunkt.
Volgens dit getuigeverslag werden er velen tegengehouden vooraleer ze Brussel konden bereiken!
http://politiekforumrotterdam.web-log.nl/
hierbij een uittreksel:
Citaat:
Op weg erheen zagen wij al veel politiemotoren verdekt opgesteld, naïef als we zijn, dachten we aan verkeerscontrole, fout helemaal fout, we hadden beter kunnen weten, ze stonden langs de rijksweg opgesteld om bussen met demonstranten te “ontvangen” om zo te voorkomen dat deze naar Brussel zouden geraken.

Citaat:
in elk geval is en blijft het een schande dat een vreedzame betoging ( of wat een vreedzame betoging had moeten worden) op zo'n manier is neergeslagen. Een kaaslag voor de vrije meningsuiting.

ze hebben VB een cadeau gegeven voor de volgende verkiezingen, een godsgeschenk zelfs. Mr nu hebben ze het volste recht om het uit te melken.
Er is toch wel een beetje controversie over wat Vlaams Belang daar deed of niet deed.
Lees even mee op de SIOE website:
http://sioe.wordpress.com/
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 14:39   #663
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die betoging was verboden (door de stad Brussel en bevestigd door de Raad van State), dus het vreedzame ontgaat me compleet.
Er is nogal veel dat u ontgaat, kleine psycholoog, maar kan u mij eens vertellen op welke manier de manifestanten geweld gebruikten tijdens hun manifestatie? En kan u dat staven met bewijsmateriaal?

(ter informatie:vreed·zaam(bn.) 1 tot vrede geneigd of gezind => irenisch, pacifistisch, vredelievend 2 niet-militair, zonder geweld => geweldloos 3 vredig, rustig)
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 14:41   #664
Marlientje
Banneling

Standaard

amai,is al diene cinema hier nog bezig. HOEVEEL JAAR GAAT DAT DUREN ?

Laatst gewijzigd door Marlientje : 14 september 2007 om 14:41.
Marlientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 14:43   #665
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje Bekijk bericht
amai,is al diene cinema hier nog bezig. HOEVEEL JAAR GAAT DAT DUREN ?
Totdat ze ons doodslagen, hé Marlientje.
Oud 14 september 2007, 14:48   #666
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Er is nogal veel dat u ontgaat, kleine psycholoog, maar kan u mij eens vertellen op welke manier de manifestanten geweld gebruikten tijdens hun manifestatie? En kan u dat staven met bewijsmateriaal?
Het negeren van overheids- en rechtbankbeslissingen is imo een vorm van "geweld". Als de politie "zitstakers" ( geweldloos verzet) van de straat "veegt" zullen VB-ers daar ook niet moeilijk over doen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 14:49   #667
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Totdat ze ons doodslagen, hé Marlientje.
Waarmee ? Ik heb geen enkele agent met een matrak zien slaan.
Oud 14 september 2007, 14:54   #668
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Het enige wat ik zie is dat jij daarover begint.

2 zaken.

Ik weet dat je een beetje de autistische neiging hebt om altijd '(s)links' te schrijven, maar wie probeer je daar eigenlijk mee te overtuigen? Jezelf of de rest?

Het andere feit is dat ik niet bepaald homoseksuele neigingen heb. Ik hou van mijn vriendin - en alleen van haar. Dat u dat niet kunt geloven, zegt wrslk meer over u dan over mij. En dan zijn we weer bij mijn eerste zin. Jij begint met een homoseksuele fixatie te tonen.
M.a.w, u voelt zich aangesproken afgaande op uw reactie. Wat betreft homosexuele fixatie, u hebt dit opgemaakt uit de zin, 'voorover gebogen'. Dus voor 'u' is voorover gebogen homosexueel, voor een ander zou dit ook een andere betekenis kunnen hebben, zoals bv. haasje over. Dus indien ik u een raad mag geven, spreek er eens met uw wederhelft over misschien dat ze er begrip voor heeft.

Wat betreft (s)links, is een simpele beschrijving van wat links is. Of hoe zou u iets noemen wat leeft van leugen, bedrog, haat en tweedracht en dat zichzelf wil verkopen als zijnde verdraagzaam, tolerant en begaan met de samenleving en hun troetelkinderen de allochtonen misbruikt voor stemmenwinst (vb. a'pen).

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 15:11   #669
Diplomatius
Minister

Diplomatius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het negeren van overheids- en rechtbankbeslissingen is imo een vorm van "geweld". Als de politie "zitstakers" ( geweldloos verzet) van de straat "veegt" zullen VB-ers daar ook niet moeilijk over doen.
Diplomatius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 15:13   #670
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarmee ? Ik heb geen enkele agent met een matrak zien slaan.
De blokwatch-versie van de gebeurtenissen op 11 september raakt precies goed verspreid. De beelden waarin agenten met pepperspray spuiten, in de rug van parlementariërs stampen en met matrakken slagen komen daar logischerwijze niet in voor.

Maar ik had het eigenlijk over de uitspraak van Marlientje dat VB-ers best doodgeklopt kunnen worden.
Oud 14 september 2007, 15:15   #671
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Allé, ik wacht op de volgende zitstaking die hardhandig uiteen geklopt wordt. Ik neem aan dat u dan ook het optreden van de politie fervent gaat verdedigen.
Oud 14 september 2007, 15:15   #672
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Merkte iemand op dat bij de aankondiging van de betoging (paar maanden geleden) het Blok te laf was op die officieel te steunen ? Een beetje later een eerder zwak: 'we zullen niemand verbieden te gaan', gevolgd door 'we zullen niet deelnemen maar aan de kant aanwezig zijn'...
Het scoren (door de domhied van Thielemans en de media) ondanks deze lafheid tov van hun achterban, wat daarvan gezegd ?
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 15:15   #673
Marlientje
Banneling

Standaard

Citaat:
Totdat ze ons doodzwijgen, hé Marlientje.
in retard of zo ?

Laatst gewijzigd door Marlientje : 14 september 2007 om 15:16.
Marlientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 15:15   #674
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De blokwatch-versie van de gebeurtenissen op 11 september raakt precies goed verspreid. De beelden waarin agenten met pepperspray spuiten, in de rug van parlementariërs stampen en met matrakken slagen komen daar logischerwijze niet in voor.

Maar ik had het eigenlijk over de uitspraak van Marlientje dat VB-ers best doodgeklopt kunnen worden.
Er is ook niet met matrakken geklopt, anders waren "ze" niet meer rechtgestaan.
Je kent blijkbaar niet goed de impact van een matrak.
Oud 14 september 2007, 15:16   #675
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Wat betreft (s)links, is een simpele beschrijving van wat links is. Of hoe zou u iets noemen wat leeft van leugen, bedrog, haat en tweedracht en dat zichzelf wil verkopen als zijnde verdraagzaam, tolerant en begaan met de samenleving en hun troetelkinderen de allochtonen misbruikt voor stemmenwinst (vb. a'pen).

uw beschrijving van links is erg (s)links
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 15:16   #676
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
die zitten natuurlijk meestal lelijk in de weg ook hé ... in t midden van een kruispunt of zo
Oud 14 september 2007, 15:17   #677
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allé, ik wacht op de volgende zitstaking die hardhandig uiteen geklopt wordt. Ik neem aan dat u dan ook het optreden van de politie fervent gaat verdedigen.
En ik zal wachten (till pigs fly) tot dat je dat zal veroordelen.
Oud 14 september 2007, 15:18   #678
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Merkte iemand op dat bij de aankondiging van de betoging (paar maanden geleden) het Blok te laf was op die officieel te steunen ? Een beetje later een eerder zwak: 'we zullen niemand verbieden te gaan', gevolgd door 'we zullen niet deelnemen maar aan de kant aanwezig zijn'...
Het scoren (door de domhied van Thielemans en de media) ondanks deze lafheid tov van hun achterban, wat daarvan gezegd ?
nog net op tijd de meubelen gered ? (en met brio eigenlijk hé, zo achteraf bekeken)
Oud 14 september 2007, 15:18   #679
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje Bekijk bericht
in retard of zo ?
Oei, nu gaat ze het nog ontkennen ook, ons Marlientje.
Oud 14 september 2007, 15:19   #680
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

bron?

Volgend jaar is er een herdenking van 11/09.
WTC-aanslagen?

Neen.
Van de misdaad tegen de menselijkheid te Brussel op een vreedzame betoging van verdraagzame pacifisten.

Laatst gewijzigd door Maes_P : 14 september 2007 om 15:21.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be