![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#661 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zinloos geweld Ik weet niet of onze Vlaamse intellectuelen, onze schrijvers, politicologen, stadsdichters, pastoors, woestijnvissen, slimste mensen &cet, hun analyses al klaar hebben van wat er eergisteren in Brussel is gebeurd. Wellicht niet, al herinner ik mij vele gelegenheden waarbij zij sneller op de bal zaten, zoals dat in hun kleurrijke taaltje heet. Spontaan kruipen zij deze keer niet in hun pen, en er wordt hen ook niets gevraagd vermoed ik. Kranten, radio en televisie willen alles zo snel mogelijk vergeten. Begrijpelijk, want wegmoffelen en vergeten is wat onze journalisten nog het beste kunnen, en je moet je eigen sterktes uitspelen. Verrassend is dat dus allemaal niet, maar bloggers kennen geen redactionele consensus, en daarom deze vijf opmerkingen: 1– Vanhecke en Dewinter zullen zich dinsdag twintig jaar jonger hebben gevoeld. Op hun leeftijd (ik zwijg over de mijne) kan dat geen onaangename gewaarwording zijn geweest. 2– De politie zal misschien aanvoeren dat Befehl ist Befehl. Maar Neurenberg heeft dat argument flink uitgehold. In vele gevallen moet een officier zelf beslissen of hij aan een politiek bevel gevolg wenst te geven, en hoe. 3– Iemand die een interview staat weg te geven is geen direct gevaar voor de openbare orde, en als zo iemand overvallen wordt door een bende gewapende hooligans, dan ben ik geneigd om misschien de term zinloos geweld zinvol te gaan vinden. 4– Ik dacht dat, na Hervé Brouhon, er de stad ![]() Brussel niets meer kon overkomen. Maar wat bij die oude lapzwans komedie was, is bij Thielemans niets minder dan een tragedie.5– De politiek in het algemeen, en de justitie hebben zich gedragen op een manier die met de beginselen van de burgerlijke democratie geen uitstaans meer heeft. Weken aan een stuk, en de dag zelf natuurlijk ook. De term democratie is in dit zieltogende landje aan vervanging toe. . . Geplaatst door Marc Vanfraechem op zijn bijzonder interessante blog http://victacausa.blogspot.com/ hier is spijtig genoeg de lay-out verlorengegaan ... excuses daarvoor |
|
|
|
|
|
|
#662 | ||||||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://politiekforumrotterdam.web-log.nl/ hierbij een uittreksel: Citaat:
Citaat:
Lees even mee op de SIOE website: http://sioe.wordpress.com/
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
||||||
|
|
|
|
|
#663 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
(ter informatie:vreed·zaam(bn.) 1 tot vrede geneigd of gezind => irenisch, pacifistisch, vredelievend 2 niet-militair, zonder geweld => geweldloos 3 vredig, rustig) |
|
|
|
|
|
|
#664 |
|
Banneling
|
amai,is al diene cinema hier nog bezig.
Laatst gewijzigd door Marlientje : 14 september 2007 om 14:41. |
|
|
|
|
|
#665 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#666 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het negeren van overheids- en rechtbankbeslissingen is imo een vorm van "geweld". Als de politie "zitstakers" ( geweldloos verzet) van de straat "veegt" zullen VB-ers daar ook niet moeilijk over doen.
|
|
|
#667 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarmee ? Ik heb geen enkele agent met een matrak zien slaan.
|
|
|
#668 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Wat betreft (s)links, is een simpele beschrijving van wat links is. Of hoe zou u iets noemen wat leeft van leugen, bedrog, haat en tweedracht en dat zichzelf wil verkopen als zijnde verdraagzaam, tolerant en begaan met de samenleving en hun troetelkinderen de allochtonen misbruikt voor stemmenwinst (vb. a'pen).
|
|
|
|
#669 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#670 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Maar ik had het eigenlijk over de uitspraak van Marlientje dat VB-ers best doodgeklopt kunnen worden. |
|
|
|
|
|
|
#671 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Allé, ik wacht op de volgende zitstaking die hardhandig uiteen geklopt wordt. Ik neem aan dat u dan ook het optreden van de politie fervent gaat verdedigen.
|
|
|
|
|
|
#672 |
|
Minister-President
|
Merkte iemand op dat bij de aankondiging van de betoging (paar maanden geleden) het Blok te laf was op die officieel te steunen ? Een beetje later een eerder zwak: 'we zullen niemand verbieden te gaan', gevolgd door 'we zullen niet deelnemen maar aan de kant aanwezig zijn'...
Het scoren (door de domhied van Thielemans en de media) ondanks deze lafheid tov van hun achterban, wat daarvan gezegd ? |
|
|
|
|
|
#673 |
|
Banneling
|
Laatst gewijzigd door Marlientje : 14 september 2007 om 15:16. |
|
|
|
|
|
#674 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je kent blijkbaar niet goed de impact van een matrak.
|
|
|
|
#675 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
uw beschrijving van links is erg (s)links |
|
|
|
|
|
|
#676 |
|
Banneling
|
die zitten natuurlijk meestal lelijk in de weg ook hé ... in t midden van een kruispunt of zo
|
|
|
|
|
|
#677 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En ik zal wachten (till pigs fly) tot dat je dat zal veroordelen.
|
|
|
#678 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#679 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#680 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
bron? Volgend jaar is er een herdenking van 11/09. WTC-aanslagen? Neen. Van de misdaad tegen de menselijkheid te Brussel op een vreedzame betoging van verdraagzame pacifisten.
Laatst gewijzigd door Maes_P : 14 september 2007 om 15:21. |
|
|
|
|