Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2007, 10:24   #81
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Dat hebt u idd duidelijk gezegd, maar u werd even emotioneel (weliswaar lichtjes). Er zijn mensen die wel gezond lijken, maar dat niet zijn...
Daar heb je volledig gelijk in. Beste bewijs van hoe de meeste mensen reageren op zieke mensen vind ik zelfs hier op het forum.
Enfin, het zegt meer over die mensen, dan over de zieken zelf.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=129
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 10:25   #82
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Maar zelfs om in't zwart te werken moet je de armen uit de mouwen kunnen steken ...
Dus diegenen die niet eens een job in't wit willen aanpakken doen dat in't zwart ook niet hé ...
Daar ben ik nog zo zeker niet van.
Maar soit.
Oud 25 september 2007, 10:27   #83
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Daar heb je volledig gelijk in. Beste bewijs van hoe de meeste mensen reageren op zieke mensen vind ik zelfs hier op het forum.
Enfin, het zegt meer over die mensen, dan over de zieken zelf.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=129
invaliden die mijn ecomische invaliditeit bagateliseren krijgen van mij idd van hetzelfde laken een broek. louter omdat dit de enige manier is om tot hen door te doen dringen wat ze zelf bij anderen doen.

mensen die mij dakloosheid toewensen of daar plezier in hebben die wens ik ook kanker toe idd

zal mij beke gaan inhouden zeker
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 25 september 2007 om 10:28.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 10:27   #84
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Daar ben ik nog zo zeker niet van.
Maar soit.
'k kan me voorstellen dat er volk rondloopt met zaken als loonsbeslag en dergelijke ... Die hebben uiteraard geen andere keuze ... Maar iemand die gewoon lui is , of liever profiteerd , zal ook in't zwart niets nuttig doen ..
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 10:28   #85

Standaard

iemand die lui is zal voor een zwarte job gewoon nie worden aangenomen he zeg
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 25 september 2007 om 10:29.
Oud 25 september 2007, 10:29   #86
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Maar zelfs om in't zwart te werken moet je de armen uit de mouwen kunnen steken ...
Dus diegenen die niet eens een job in't wit willen aanpakken doen dat in't zwart ook niet hé ...
Ik ken er nochtans die niet in 't wit willen werken, maar maanden als schilder/behanger zijn volgeboekt...

Aan 17€ per uur en minstens 50 u/week...

Dat verdienen wsl onze ministers nog niet netto..
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 10:30   #87
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
invaliden die mijn ecomische invaliditeit bagateliseren krijgen van mij idd van hetzelfde laken een broek. louter omdat dit de enige manier is om tot hen door te doen dringen wat ze zelf bij anderen doen.
Ander woord voor "lui" ??? Indien u geen invaliditeit krijgt , dan zal er wel een andere reden zijn zeker

Citaat:
mensen die mij dakloosheid toewensen of daar plezier in hebben die wens ik ook kanker toe idd
Niemand wenst u dat toe ... Jij kiest er zelf voor , en stoeft er nog over ook ... Dan moet je niet klagen natuurlijk ...
Citaat:
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 25 september 2007, 10:31   #88
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Ik ken er nochtans die niet in 't wit willen werken, maar maanden als schilder/behanger zijn volgeboekt...

Aan 17€ per uur en minstens 50 u/week...

Dat verdienen wsl onze ministers nog niet netto..
Klopt en ja hoor...+ hun verplaatsingen. In het zwart.
Als zelfstandige heb je minder noten op uw zang tegenwoordig.
Oud 25 september 2007, 10:31   #89

Standaard

in feite werkt de schaamtepsychologie van het werklozenstigma als volgt

uitkeringstrekkers beginnen zelf over luiaarden die van de dop profiteren omdat ze van zichzelf vinden dat ze dat doen maar om dat te camoufleren

door erover te praten als zijnde die profiteurs distantieren ze zich er namelijk ook van - maakte dat al verschillende keren mee met werklozen op de rva-vdab.

en hier zitten ook zo n paar onnozelaars

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 25 september 2007 om 10:32.
Oud 25 september 2007, 10:31   #90
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

zal mij beke gaan inhouden zeker

Kom eens met bewijzen naar boven dat ik u dat toewens of daar plezier in heb?
Als ge ze niet hebt, zou'k wel een verontschuldiging willen. Ik heb namelijk nooit plezier in mensen die miserie hebben, al dan niet zelf veroorzaakt.
Oud 25 september 2007, 10:35   #91

Standaard

Citaat:
Kom eens met bewijzen naar boven dat ik u dat toewens of daar plezier in heb?
Als ge ze niet hebt, zou'k wel een verontschuldiging willen. Ik heb namelijk nooit plezier in mensen die miserie hebben, al dan niet zelf veroorzaakt.
t is nu toevallig een citaat van je maatje maar t had net zo goed van u kunnen komen

Citaat:
Niemand wenst u dat toe ... Jij kiest er zelf voor , en stoeft er nog over ook ... Dan moet je niet klagen natuurlijk ...
als ge u nu bvb eens verontschuldigd om tegen mij te zeggen dat ik er zelf voor kies, te insinueren dat ik lui ben, en drink en drugs misbruik dan zal ik mij mss ook eens verontschuldigen

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 25 september 2007 om 10:39.
Oud 25 september 2007, 10:36   #92
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En waar net zeg ik dat ?
Oud 25 september 2007, 10:38   #93
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

De overheid kan de grootte van de lonen niet bepalen in een "vrije markteconomie" - ze kan hoogstens de minimumuitkeringen vastleggen en daardoor de loonminima onder druk -zetten. Het is duidelijk dat indien de uitkeringen hoger liggen dan de minimumlonen er minder arbeiders happig zullen zijn om tegen een geringer inkomen uit werken te gaan.

Stel dat de overheid zou ingrijpen in de "vrije markt" om de lonen te verhogen
alle kapitalisten die het enegzins kunnen zouden als de vliegende pest uitwijken naar staten waar de overheid zulks niet doet.

Gelukkig is de loonkost niet het enige criterium voor de vestiging van bedrijven.
Er zijn arbeidsintensieve en arbeidsextensieve bedrijven, er zijn bedrijven waar de nabijheid van een grote afzetmarkt belangrijk is of de nabijheid van grondstoffen, verkeersmiddelen enz.. Ook hier kan de overheid "iets" doen nl. zorgen voor voldoende en goed onderhouden spoorwegen, waterwegen, autowegen, voldoende hoge uitkeringen zodat de mensen koopkracht hebben.

..

De lonen zijn kortom een samenspel van diverse factoren.

Onze situatie ie. Het economische hart van West-europa (België, Nederland,
het Verenigd Koninkrijk, Duitsland) is precair omdat we stilletjesaan het belangrijkste consumptiegebied op deze planeet aan het worden zijn ipv het belangrijkste exportgebied. In de USA heeft men getracht dat probleem op te lossen oa. door een zeepbel van consumptiekrediet te scheppen - zeepbellen gaan zoals bekend stuk.

Europa kiest voor 2 stromingen op dat gebied :

1/Verkleinen van de inkomenskloof via fiskale en parafiskale maatregelen
2/ Inkrimpen van de sociale zekerheidssystemen.

Het ene is vanzelfsprekend tegengeseld aan het andere - maar een democratie heeft altijd de neiging om de kool en de geit te sparen.

....

Armoedebestrijding wortelt minder in de "werkende economie" - het moet eerder inderdaad zoeken in de assertiviteit van de "armen" - en eens die assertief zijn kunnen ze hun plaats vinden in de werkende maatschappij
en zijn ze per definitie niet arm meer...
Oud 25 september 2007, 10:38   #94

Standaard

Citaat:
En waar net zeg ik dat ?
over werklozen in het algemeen doet ge niet anders
Oud 25 september 2007, 10:39   #95
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
t is nu toevallig een citaat van je maatje maar t had net zo goed van u kunnen komen

Citaat:
Euh ... u beweert dat dat niet waar is ???
Oud 25 september 2007, 10:41   #96
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
over werklozen in het algemeen doet ge niet anders
Nee, niet over werklozen. Er zijn er genoeg die er helemaal niet zelf voor kiezen om hun job kwijt te raken. Die mensen moeten dan ook alle mogelijkheden krijgen om een andere job te krijgen, of om opleidingen te gaan volgen. Die werklozen zullen dat ook niet nalaten.
Wel over de profiteurs van het sociaal stelsel. Zij die kunnen en niet willen.
Oud 25 september 2007, 10:41   #97
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Wat verstaat u onder vlakaf? Moeten mensen dingen aanvaarden die ze niet aankunnen?
Over wat heeft u het?
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 10:43   #98
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 10:57   #99
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, niet over werklozen. Er zijn er genoeg die er helemaal niet zelf voor kiezen om hun job kwijt te raken. Die mensen moeten dan ook alle mogelijkheden krijgen om een andere job te krijgen, of om opleidingen te gaan volgen. Die werklozen zullen dat ook niet nalaten.
Ik denk dat men toch vaak een serieuze denkfout maakt dat men met een herscholing van enkele maanden een stiel of bepaalde beroepen zomaar kan aanleren.
Ik hoor dat vaak, ach we herscholen ze eventjes. Alsof je op enkele weken/maanden zomaar in iets nieuw volledig mee kan.

Mensen hebben er zo een gedacht over alsof dat allemaal niks is.
Oud 25 september 2007, 11:03   #100
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Typisch cultureel fascistisch gezwam.
Een mens staat niet ten dienste van het 'volk', 'het sociaal stelsel', de 'economie', of wat dan ook ... Maar enkel van zichzelf! En de rest van het sociaal/economisch model dient ten dienste te staan van de mens. Het dient de mens te koesteren opdat deze zich kan ontwikkelen en ontplooien. Op een ongedwongen manier draagt dan ieder toch zijn steentje bij aan de samenleving.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be