![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#162 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Kun je trouwens niet proberen om die cijfers te posten zonder al die haakjesbrol? |
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
ik zou zeggen, groentje, ga iets nuttigs doen. En als je niks nuttigs vindt, ga dan wat leuks doen. Echt waar, van mij m�*g het.
Namelijk, als Debels écht zo'n onzin zou zijn, dan zou je niet zo hard hoeven te gillen, en Edinake erbij halen om in de aanval te gaan. Ik ben nog stééds niet met Oxfam ontbijtjes gediend, en de persoon die me erop wilde uitnodigen nu ook niet meer. Dag!! |
|
|
|
|
|
#164 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Was dus zuiver ironie bedoeld. En nee, ik heb dat al eens gepost ergens, telkens als ik een exel stuk wil copyeren van een andere site krijg ik die haakjesbrol er bij. Daarom ook dat ik bijna geen bronnen doorgeef. Want met de links gaat men toch niet kijken. |
|
|
|
|
|
|
#165 |
|
|
Jawel Jantje, ik ben wél gaan kijken.
|
|
|
|
|
|
#166 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#167 | ||
|
|
Citaat:
Misschien moet je maar eens reageren op deze post: Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 2 december 2007 om 16:53. |
||
|
|
|
|
|
#168 | |
|
|
Citaat:
http://www.oneworld.nl/index.php?page=1&articleId=12898 En het eigenlijke rapport kan je hier downloaden. Misschien interessante literatuur voor Debels... Laatst gewijzigd door Edina : 2 december 2007 om 16:53. |
|
|
|
|
|
|
#169 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
2000€ beginloon is zelfs voor een master hoog. Zij stijgen dan wel sneller in loon dan een arbeider, maar de meeste arbeiders verdienen Bij aanvang vaak meer dan een A1 of Master. Het is een totale foute opvatting dat Masters direct beginnen aan superlonen. Het is zelf zo erg dat Masters zelfs vaak de brui geven aan hun diploma en een lager geschoolde job gaan doen, juist omdat ze daarmee meer kunnen verdienen. Citaat:
http://www.confederatiebouw.be/misc/....nl.asp?id=332 http://www.confederatiebouw.be/files..._employees.pdf Dit zijn de lonen van bediende en arbeiders binnen één en dezelfde sector. Laatst gewijzigd door Jantje : 3 december 2007 om 09:22. |
|||
|
|
|
|
|
#170 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Over Debels: in zijn boek heeft GEEN ENKELE maar dan ook GEEN ENKELE serieuze bronvermelding vanwaar hij dat haalt. Er zijn genoeg gerechtsdeurwaarders die alles controleren en alles is gewoon onzin wat Debels zegt.
|
|
|
|
#171 | |
|
Burger
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#172 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daarbij heeft hij dan ook nog gezegd dat het helemaal niet verstandig is om die mensen zomaar alles kado te geven, zonder hen er voor te laten werken. Je gaat nu toch niet beweren dat de woordvoerder van 11.11.11 zelf niet weet waar het geld heen gaat. Trouwens ik ben meer in Afrika en zuid-amerika geweest dan je denkt en dan goed is. Ik heb dus zelf gezien wat de NGO's daar doen, en daarom is er ook maar één NGO die van mij nog steun kan krijgen. En hoewel ook bij deze NGO de lonen hoog liggen, vind ik het toch een verantwoord loon dat ze betalen. Maar het is ook de enige NGO waarvan ik vind dat ze verantwoord werken. |
|
|
|
|
|
|
#173 |
|
Parlementslid
|
Over welke NGO heb je het op het einde?
|
|
|
#174 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De enige NGO die werkelijk zonder ander doel dan mensen helpen werkt.
De enige NGO die mensen tot niets verplicht en geen dure installaties weg zet. De enige NGO die de mensen pas alleen laat als ze zichzelf werkelijk kunnen behelpen. De enige NGO die overal ter wereld actief is zonder winsten te maken. De enige NGO die overal ten diensten staat van de hulpbehoevende bevolking. Namelijk "Artsen Zonder Grenzen" |
|
|
|
|
|
#175 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Ten eerste Oxfam: Hier gaat bijna geen geld naar de lonen aangezien het overgrote deel als vrijwilliger werkt. Daarbij komt ook nog eens kijken dat Oxfam een buitenbeentje is. Ookal zou Oxfam met maar 20% naar het zuiden gaan, ze doen er toch zowieso goed aan. Bekijk ze dan als een gewoon consumeringsbedrijf. Ze voeren eerlijke handel met het zuiden en dat is al heel wat want zeker meer dan 80% van de boeren in het zuiden krijgt een oneerlijke prijs. Maar ze zijn geen consumeringsbedrijf, want alsof het nog niet genoeg is die eerlijke handel, gaat er ook nog een groot deel van hun geld naar het zuiden, dus is het een NGO. Ten tweede Plan: Ik ben zelf lid van Plan-Belgium in de Youth Board http://www.plan-belgie.org/plan_youth_board/ (doorklikken naar "onze leden") en ik kan je zeggen dat daar alles heel eerlijk verloopt. Voor als het nog niet wist: Plan is een organisatie die zich inzet voor de kinderrechten in het zuiden. Ze starten massa's projecten op in verschillende landen. Elk land in het zuiden heeft ook een Plan organisatie, zo is er een heel goede samenwerking tussen Noord en Zuid. Die van het zuiden zouden ons wel op de vingers tikken als het niet goed zou verlopen. Dit dan ook hun enige doel. Er wordt geen geld achtergehouden met kapitalistische motieven. Al het geld gaat naar het Zuiden na determinatie van lonen en materiaal. En het geld van de lonen is maar een klein deeltje van hun inkomsten als je weet dat Plan precies €11.524.237,53. Meer dan 11 miljoen dus. Daar van gaat €9.029.963,17 rechtstreeks naar de programmawerking in het Zuiden. Dat is 78,36%! Meer dan 1 procent dus hmm! Dit zijn officiele cijfers die je kan nalezen op http://www.plan-belgie.org/pdfs/jaarverslag0607 te beginnend bij bladzijde 29. Controle van Plan's financiële toestand door o.a: nationale bank, federale overheidsdienst financiën, Directie-Generaal ontwikkelingssamenwerking. Genoeg zo?
|
|
|
|
#176 |
|
Parlementslid
|
komaan komaan! Ik wil reacties!!!
Nu zijn ze stil he?
|
|
|
#177 |
|
|
Goh. Ik ben onder de indruk.
Waf! Waf! |
|
|
|
|
|
#178 |
|
Parlementslid
|
Ik ook. Zo een tekst zomaar afslaan zonder ook maar een mini argumentje. Zo kennen we de naievelingen weer. Sorry hoor maar zeg nu zelf, dat is toch ongehoord en zielig.
Take sides. Neutrality helps the oppressor, never the victim. Silence encourages the tormentor, never the tormented. - Elie Wiesel. Laatst gewijzigd door Linkse Vogel : 3 december 2007 om 21:19. |
|
|
|
|
|
#179 |
|
|
Linkse Vogel jij bent nog puur en gelooft nog in Het Goede Doel. Goed zo.
Ik hoop echter dat je dat, net zoals voor het emo-geladen abstracte "België" trouwens, niet tegen wil en dank en alle logica in blijft bevechten ook wanneer je later eigenlijk andere inzichten krijgt, want dan wordt het pas écht erg. Voor mij zijn die bourgeois-clubs van een Oxfam en andere vingerwijzende tantetruttebollen bijna filosofisch onmogelijk geworden. Als ik goed wil doen, dan zoek ik goed, en dan doe ik dat. Ik wil daarvoor niet door Oxfam gebruikt worden, of door 11.11.11. of door Pax Christi of Broederlijk Delen. Ik zou bijvoorbeeld wél heel graag willen weten waar hun subsidiegeld vandaan komt (CNCD krijgt toch geld dat het verdeelt?) en waar het naartoe gaat. Dat de Goede Belg met Slecht Geweten af en toe een duit toestopt daar hoef ik me al helemaal niet mee te bemoeien. PS: ben net op de site van le CNCD (in het Frans) gaan loeren. Ze hebben daar een link naar Hun Partners. Daarbij de CGRI en het Ministerie van Ontwikkelingssamenwerking. Wanneer ik echter op hun links klik, dan krijg ik niks. Ben benieuwd welk (belastings)geld via hun naar de Overkoepelende ellende stroomt.
Ook zo blij dat 2010 het Europees Jaar van de Strijd tegen de Armoede en de Sociale Uitsluiting was? Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 3 december 2007 om 21:26. |
|
|
|
|
|
#180 |
|
|
kvnz.be is ook van naam veranderd blijkbaar: http://www.11.be/
En nergens een link naar hun Partners te vinden, die misschien uitleg kunnen geven over hoeveel van onze belastingscenten naar kvnz/11.11.11 wordt doorgesluisd? Misschien kan Edina of Groene Jager me daarmee helpen? Die weten dat v�*st wel, die kennen alles over de goede cijfertjes. |
|
|
|