Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2008, 20:53   #341
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wie betaalt de kosten voor de persoonlijke beveiliging van Wilders ?
De Nederlandse belastingbetaler. Daar ga je je toch niet druk om maken? Want die Nederlandse belastingbetaler betaalt ook de uitkeringen van de 10.000 verrijkers die Wilders naar het leven staan. En dan zwijg ik nog over de ontwikkelingshulp naar de schurkenstaten die nu fatwa"s uitspreken.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2008, 20:53   #342
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterC Bekijk bericht
Gisteren vroeg Antoine Bodar, een priester, zich af of Geert Wilders niet een psycholoog of psychiater nodig had.
Geen onterechte vraag. Niets tegen vrije meningsuiting maar Wilders speelt met de veiligheid van de Nederlandse burger.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2008, 20:58   #343
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen onterechte vraag. Niets tegen vrije meningsuiting maar Wilders speelt met de veiligheid van de Nederlandse burger.

Heeft Wilders gezegd dat hij auto's en gebouwen in brand ging steken?
Heeft Wilders doodsbedreigingen geuit tegen iemand?
Liegt Wilders als hij beelden laat zien hoe dat het er in moslimlanden aan toegaat?

Ik dacht van niet.
Het is niet zijn schuld dat moslims niet tegen kritiek kunnen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 1 maart 2008 om 21:00.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2008, 21:01   #344
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Hoe we van een potentieel slachtoffer van een misdaad een schuldige maken.
Oharme die Wilders.

Zit je echt te wachten op de eerste islamiet die na de eventuele vertoning van de film door het lint gaat ? Dan kunnen we lekker gezellig weer eens met z'n allen met de beschuldigende vinger wijzen. Die stoute moslims toch, het zijn toch allemaal dezelfde hé.
Oud 1 maart 2008, 22:05   #345
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oharme die Wilders.

Zit je echt te wachten op de eerste islamiet die na de eventuele vertoning van de film door het lint gaat ? Dan kunnen we lekker gezellig weer eens met z'n allen met de beschuldigende vinger wijzen. Die stoute moslims toch, het zijn toch allemaal dezelfde hé.
Jij vindt "door het lint gaan" wel normaal ofzo? (Ji)hatelijk hoor.
Oud 1 maart 2008, 22:18   #346
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oharme die Wilders.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Jij vindt "door het lint gaan" wel normaal ofzo? (Ji)hatelijk hoor.
Er zijn méér dan een miljard moslims in de wereld. Eén op 1.000.000.000 zal wel gestoord zijn en één is genoeg.
Hij speelt een macchiavellistisch spel.
Wilders rekent er duidelijk op dat zijn beveiliging 100% is en ik hoop voor alle onschuldige moslims en (bijkomstig) ook voor hem dat dat ook zo is.

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 maart 2008 om 22:19.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2008, 23:35   #347
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Volgens mij is Bodar duidelijk in paniek en in de war.
PeterC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2008, 23:58   #348
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij is Bodar duidelijk in paniek en in de war.
Bodar is een rk-priester. Balkenende is een protestantse zielenprediker. Wat is de overeenkomst? Beiden trachten religieuze kritiek met alle mogelijke en onmogelijke argumenten te stoppen.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2008, 00:44   #349
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Er zijn méér dan een miljard moslims in de wereld. Eén op 1.000.000.000 zal wel gestoord zijn en één is genoeg.
Hij speelt een macchiavellistisch spel.
Wilders rekent er duidelijk op dat zijn beveiliging 100% is en ik hoop voor alle onschuldige moslims en (bijkomstig) ook voor hem dat dat ook zo is.
Schrik dat de publieke opinie eindelijk gaat beseffen wat voor giftige serpenten zij aan haar boezem koestert & onderhoud ?
Inplaats van Wilders zijn film zou men gewoon een documentaire kunnen maken over de gevangenissen in de Lage Landen bij de Zee, zien wat voor volk men daar hoofdzakelijk tegenkomt, en wat ze uitgespookt hebben om daar te zitten...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2008, 01:27   #350
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gisteren vroeg Antoine Bodar, een priester, zich af of Geert Wilders niet een psycholoog of psychiater nodig had.
Goeie vraag...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2008, 04:39   #351
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Wilders lijkt mij sterk gefixeerd op Waarheid.
Oud 2 maart 2008, 08:09   #352
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Wilders lijkt mij sterk gefixeerd op Waarheid.
Willem, wat is dat voor iets "de Waarheid", en wie durft te beweren de waarheid in pacht te hebben ?

Als je een probleem wilt aanpakken, en ja er is dus wel degelijk een probleem, dan zijn er verschillende mogelijkheden. De manier waarop Wilders het ziet, door 'Wild' tekeer te gaan is mijn inziens de slechtste. Het is zelfs geen oplossing, het risico dat er ongelukken gebeuren buiten beschouwing gelaten, omdat je er enkel de spanningen tussen de bevolkingsgroepen mee opdrijft.

In België hebben we ondertussen al twee mislukte pogingen achter de rug om vertegenwoordiging van de moslims op poten te zetten. Het debat is weer volop aan de gang, en er wordt gezocht naar de oorzaken. Het is niet enkel de fraude van de kopstukken die aan de basis liggen, ook onderlinge onenigheden tussen de diverse strekkingen.

Nochtans, vind ik, moet er in deze richting worden gezocht: de vertegenwoordiging. Het heeft toch ook geen zin om alle protestanten en katholieken over dezelfde kam te scheren omdat een of andere tsjeef er middeleeuwse ideeën op nahoudt ?

Zoeken naar die vertegenwoordiging vind ik alleszins beter dan een soort kruistocht te willen organiseren met filmpjes en veralgemenende kwetsende uitspraken. Met deze laatste kwets je ook wie het goed meent.
Oud 2 maart 2008, 09:12   #353
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met deze laatste kwets je ook wie het goed meent.
Wie het goed meent, wordt niet gekwetst.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2008, 10:22   #354
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oharme die Wilders.

Zit je echt te wachten op de eerste islamiet die na de eventuele vertoning van de film door het lint gaat ?
Balkenende en de linkse zooi zitten er duidelijk op te wachten. Meer nog, voor hen is het een evidentie Ze zijn al zo erg geassimileerd met het islamitisch denken dat ze ervan overtuigd zijn dat een islamkritische film niet kan zonder bloedvergieten.

Citaat:
Dan kunnen we lekker gezellig weer eens met z'n allen met de beschuldigende vinger wijzen. Die stoute moslims toch, het zijn toch allemaal dezelfde hé
En jij gaat gezellig aan de kant staan roepen, arme slachtoffertjes toch, ten prooi aan de provocatie van een verdorven Westerling. Dan kan je weer gezellig die linkse zelfhaat etaleren, want die Westerlingen toch, het zijn toch allemaal dezelfde.

Wie verplicht hen naar die film te kijken Rudy?
Oud 2 maart 2008, 11:23   #355
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij kan die film zo onderhand alleen nog maar tegenvallen. Eigenlijk vond ik Submission ook maar gewoon een matige film.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2008, 11:50   #356
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
in Nederland zijn geen problemen hé... na de moord op Fortuyn is er Wilders opgestaan. Hij brengt ongeveer dezelfde boodschap... dus schieten op de boodschapper !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2008, 11:52   #357
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
...
De manier waarop Wilders het ziet, door 'Wild' tekeer te gaan is mijn inziens de slechtste.
...
Ik vind niet dat Wilders wild tekeer gaat Rudy. Eind januari zegt hij dat hij een film gaat maken en dat die film waarschijnlijk eind februari zal klaar zijn. Niet meer, niet min. Wie begon er toen wild te doen en te spreken over een forse crisis? Welke personen hebben de afgelopen maand allemaal over die 'film' gesproken en er dus eigenlijk op gereageerd zonder ook maar iets te hebben gezien van deze film? Wie liet naar alle burgemeesters van Nederland een brief sturen? Ik heb in ieder geval bijna alles opgenomen van mensen die hun 'klapke' moesten doen over een onbekende film. Er werden tegenfilms gemaakt. Het nut daarvan ontgaat me nog steeds. En de KRO die ook een tegenfilm ging maken is al van gedachte veranderd. KRO film gaat niet door. Die zien blijkbaar net op tijd in dat ze zich alleen maar belachelijk maken.

We zijn een maand verder en Wilders laat weten dat zijn film klaar is en dat hij in maart zal worden uitgezonden. Niet meer, niet min. En wie begint nu opnieuw wild te doen? Weer dezelfde slappe regeringspersonen. Ik heb Wilders zelf enkel horen reageren op de diverse (belachelijke) uitspraken van de regering. Logisch dus dat hij niet reageert op die onzin. Vrijdag ll. zelfs extra nieuwsuitzendingen, in Eén Vandaag, in Nova en bij Pauw & Witteman. Praten en nog eens praten (kwekken) over iets dat nog niemand heeft gezien. Dan stel ik mij de vraag wie zich aanstelt en zich allesbehalve volwassen gedraagt...

De film komt uit in maart en dat kan dus ook de 31ste maart zijn. Mijn conclusie tot nu toe: al die heisa rond een nog niet uitgebrachte film vind ik ronduit belachelijk en al die reacties geven Wilders eigenlijk nu al gelijk.

Van personen met een leidinggevende functie verwacht ik eerder een reactie na het uitkomen van iets zoals in dit geval 'de film'. Al wat er nu al gebeurd is (reacties, besprekingen in talloze programma's de afgelopen maand) is allemaal nutteloos geweest en men had beter gezwegen in plaats van wild te doen.
Oud 2 maart 2008, 12:02   #358
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

En de reacties blijven doorgaan op televisie. Momenteel in Buitenhof op Nederland 1 wordt er weer gesproken over die film. Het is ongelooflijk...

Laatst gewijzigd door PeterC : 2 maart 2008 om 12:03.
Oud 2 maart 2008, 12:05   #359
Banneling

Standaard

Moslims hebben geen Wilders filmpje nodig om aan het moorden te slaan ...

Citaat:
Bij de zelfmoordaanslag in het noordwesten van Pakistan zijn al 35 doden geteld. Tientallen anderen raakten gewond, laten veiligheidsdiensten weten.

Zelfmoordaanslag
Een man blies zichzelf op bij een bijeenkomst van stammenhoofden, die de veiligheidssituatie in de regio Dera Adamkhel bespraken.
In het noordwesten van het land, in het grensgebied met Afghanistan, worden veel aanslagen gepleegd. Het afgelopen jaar zijn in de regio al honderden mensen om het leven gekomen. (belga/vsv)
Oud 2 maart 2008, 12:12   #360
Revolutie
Parlementslid

Revolutie's schermafbeelding

Standaard

Nederland gaat nog economische katers te verwerken krijgen.
Volgens mij is een boycot niet uit te sluiten en dan zit Nederland pas met een probleem.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be