Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Waarom was u zo achterlijk om op Leterme te stemmen?
Ik was zo dom op Leterme te stemmen en liet me als een onnozel joenk verblinden door dat hilarische gerampetamp over “goed bestuur” 0 0%
Ik was zo dom op Leterme te stemmen en liet me diens irrealistische Vlaamse slogans door de strot rammen 0 0%
Ik was zo dom op Leterme te stemmen omdat ik dacht dat de prutser in werkelijkheid competent was op alle vlakken 0 0%
Ik was zo dom op Leterme te stemmen omdat ik dacht dat men niet slechter kon regeren dan Paars; ik heb me dus schromelijk vergist 1 1,92%
Ik was zo dom op Leterme te stemmen omdat ik altijd op tsjeven stem, los van het feit of ze capabel zijn of niet; ik ben een oer-tsjeef 0 0%
Ik ben een van de weinigen die niet zo achterlijk was om op Leterme stemmen; ik heb namelijk een werkend stel hersenen 51 98,08%
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2008, 16:58   #161
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
gezagsargument Azert zegt zoveel... het wordt vervelend.
Tja... als Dewever al geen gezag heeft over wat er met het kartel zal gebeuren...
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2008, 17:05   #162
Don Quichote
Banneling

Standaard

Toet...

Dit zieke onland ligt plat door de verschillen tussen Vlamingen en Walen.
Reeds 1 jaar.

Barst, smerig land.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2008, 17:17   #163
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Barst, smerig land.
Can I second that emotion sir?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2008, 17:44   #164
Matjas
Vreemdeling

Standaard

Als je je afvraagt waarom zoveel mensen op Leterme gestemd hebben:

Omdat ze geloofden dat er een onderhandelbare oplossing was voor de de communautaire problemen en dat Leterme dat (in tegenstelling tot paars) wel zou gedaan krijgen zonder de Vlaamse eisen onder de mat te vegen.

Dit lukt blijkbaar ook Leterme niet, op groen! en sp.a moeten we zeker niet rekenen als het om Vlaamse eisen gaat. Vlaanderen radicaliseert dus in sneltempo en separatistische partijen halen de overhand. (Zie poll laatste nieuws, een meerderheid is voor de splitsing van België)

Met partijen als LDD, N-VA en VB in de meerderheid zullen de Walen voor een voldongen feit gesteld worden. Plat op de buik of byebye Belgium.

Laat uw stem dus gelden, Vlaming en draai de rollen om!
Matjas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2008, 17:50   #165
Sundancer
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik heb nog nooit en zal ook nooit voor een tjeef stemmen. Jam�*s! Eén bende kazakkedraaiers vroeger, nu en in de toekomst, helemaal niet te vertrouwen.
Oud 8 juni 2008, 18:02   #166
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Toet...

Dit zieke onland ligt plat door de verschillen tussen Vlamingen en Walen.
Reeds 1 jaar.

Barst, smerig land.
Is dat een poging om een haiku te schrijven?
Oud 8 juni 2008, 18:39   #167
flamingant
Provinciaal Statenlid

flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Dewever heeft al gezegd: men zal het kartel niet kapotkrijgen.
misschien gaat het kartel nog me tot de verkiezingen van 2009, en misschien nog wat langer. Maar ge moogt er zeker van zijn dat OOIT Dewever eieren voor zijn geld gaat kiezen en het kartel desnoods zelf opblaasd, zodat hij zijn communotaire populariteit kan cashen (als in, N-VA 10%)
flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2008, 18:43   #168
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flamingant Bekijk bericht
misschien gaat het kartel nog me tot de verkiezingen van 2009, en misschien nog wat langer. Maar ge moogt er zeker van zijn dat OOIT Dewever eieren voor zijn geld gaat kiezen en het kartel desnoods zelf opblaasd, zodat hij zijn communotaire populariteit kan cashen (als in, N-VA 10%)
Hij ziet er inderdaad zelf al een beetje opgeblazen uit. Vermoedelijk aan het oefenen.
Oud 8 juni 2008, 18:44   #169
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Tja... als Dewever al geen gezag heeft over wat er met het kartel zal gebeuren...
Je weet wel beter.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2008, 18:48   #170
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Doe geen moeite: nu zegt hij: jamaar dat is 5 jaar geleden...

Moest je een studie citeren van 7 dagen geleden zegt hij doodleuk:
'dat is al een week geleden: wat is er sindsdien allemaal veranderd in Belziekske'
Heel het communautaire debat in België is pas goed in gang gekomen de laatste 5 jaar, in 2003 was dat veel minder. Nogal logisch dat de meningen er ondertussen over gewijzigd zijn bij de mensen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2008, 18:51   #171
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Heel het communautaire debat in België is pas goed in gang gekomen de laatste 5 jaar, in 2003 was dat veel minder. Nogal logisch dat de meningen er ondertussen over gewijzigd zijn bij de mensen.
De Vlamingen zijn in de eerste wereldoorlog beginnen zagen over Vlaanderen uit verveling en omdat ze minder soldij kregen dan de Engelse soldaten.

Sinds enkele jaren zwemt de Vlaamse regering in het geld en moeten de Vlaamse politici zich toch ergens mee bezig houden hé.
Oud 8 juni 2008, 19:17   #172
system
Banneling

Standaard

Citaat:
De Vlamingen zijn in de eerste wereldoorlog beginnen zagen over Vlaanderen uit verveling en omdat ze minder soldij kregen dan de Engelse soldaten.
Sinds enkele jaren zwemt de Vlaamse regering in het geld en moeten de Vlaamse politici zich toch ergens mee bezig houden hé.
Neen, neen. Dat kan misschien een van de kleine grieven zijn geweest. Een deel van de Vlamingen is vooral beginnen te morren aan de IJzer (en terecht) omdat ze vaak bevelen kregen door Franstalige officieren die geen Nederlands verstonden. De waarheid heeft zijn rechten.

Laatst gewijzigd door system : 8 juni 2008 om 19:19.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2008, 19:27   #173
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neen, neen. Dat kan misschien een van de grieven zijn geweest. De Vlamingen zijn beginnen te morren (en terecht) omdat ze vaak bevelen kregen door Franstalige officieren die geen Nederlands verstonden. De waarheid heeft zijn rechten.
Heb ik ook altijd gedacht. Tot ik in De Morgen van enkele weken geleden een artikel las van de conservator Franky Bostyn van het Memorial Museum Passchendaele 1917 in Zonnebeke.

Hij schreef: in de brieven en andere geschriften van de soldaten blijkt weinig of niets van de Vlaamse zaak. Bovendien waren alle tweetalige officieren Vlamingen en alle bevelen werden in het Nederlands vertaald.

Grootste "probleem" voor de soldaten was dat men daar met zijn vingers zat te draaien. Koning Albert wilde (gelukkig) alleen verdedigen. Het aanvallen liet hij aan de Engelsen en de Fransen over.
Gevolg was: soldaten die zich verveelden en ook jaloers waren op de Engelse soldaten die meer soldij kregen en de mooiste meisjes inpikten.

De Vlaamse zaak was vooral een zaak van de elite zei Bostyn en zij begonnen met hun Vlaamse zaak de leegte te vullen bij de Vlaamse soldaten die toch weinig te doen hadden. Met enig succes en het is vooral na de oorlog dat men daarop verder gegaan is.

Laatst gewijzigd door azert : 8 juni 2008 om 19:27.
Oud 8 juni 2008, 19:34   #174
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb ik ook altijd gedacht. Tot ik in De Morgen van enkele weken geleden een artikel las van de conservator Franky Bostyn van het Memorial Museum Passchendaele 1917 in Zonnebeke.

Hij schreef: in de brieven en andere geschriften van de soldaten blijkt weinig of niets van de Vlaamse zaak. Bovendien waren alle tweetalige officieren Vlamingen en alle bevelen werden in het Nederlands vertaald.

Grootste "probleem" voor de soldaten was dat men daar met zijn vingers zat te draaien. Koning Albert wilde (gelukkig) alleen verdedigen. Het aanvallen liet hij aan de Engelsen en de Fransen over.
Gevolg was: soldaten die zich verveelden en ook jaloers waren op de Engelse soldaten die meer soldij kregen en de mooiste meisjes inpikten.

De Vlaamse zaak was vooral een zaak van de elite zei Bostyn en zij begonnen met hun Vlaamse zaak de leegte te vullen bij de Vlaamse soldaten die toch weinig te doen hadden. Met enig succes en het is vooral na de oorlog dat men daarop verder gegaan is.
Dat de Vlaamse zaak vooral een zaak was van een zekere elite, staat buiten kijf. Wies Moens, die deze tijd meemaakte, vertelt in zijn autobiografie dat hij de boer optrok om aan 'culturele verheffing' te doen. Dat was ook nodig in die tijd. Maar men kan onmogelijk de Frontbeweging wegcijferen. Er zou geen Frontbeweging geweest zijn indien de taaltoestanden in het Belgisch leger perfect zouden zijn geweest. En dat waren ze allesbehalve.

Laatst gewijzigd door system : 8 juni 2008 om 19:54.
Oud 8 juni 2008, 19:35   #175
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tip: http://www.vvb.org/winkel/product_in...roducts_id=103
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2008, 19:40   #176
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Ja maar dat zegt niets. Of beter: niet veel. Men kan pas zinnige conclusies trekken aan de hand van zulke brieven, indien men bijna alle brieven verzamelt die de frontsoldaten naar huis schreven. En dan kijken waarover ze kloegen. En dan zouden we kunnen afleiden in hoeverre de taaltoestanden voor de gewone piot van belang zijn geweest.

Laatst gewijzigd door system : 8 juni 2008 om 19:41.
Oud 8 juni 2008, 19:58   #177
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Azert, Straatrue of whatever : als u totaal geen wellevendheid hebt, doe dan tenminste alsof, en oordeel niet over zaken waar u de ballen verstand van hebt. Al zeker niet als u daarmee inmiddels overleden Vlaamse jongens beledigt die van moetens en onder bevel van omhooggevallen franstalige officieren mochten gaan creperen voor een staat en een monarchie die dit niet verdienden, zoals inmiddels is gebleken.

Ik heb geen idee uit welk nest u zelf gevallen bent, maar iemand met enige opvoeding zou zich niet veroorloven van de houders van het nest - zegge uw voorvaderen - losweg te beledigen, ook niet als het eruit gevallen vogeltje - in casu : u - niet veel soeps blijkt te zijn.

En voor wat uw stelling betreffend uw geliefde "defensieve" koning Albert I betreft : iemand die in de gegeven omstandigheden de kolen uit het vuur laat halen door anderen mag u dan wel een slimmerik en een held vinden, ikzelf vind dat een lafaard.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2008, 20:04   #178
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Azert, Straatrue of whatever : als u totaal geen wellevendheid hebt, doe dan tenminste alsof, en oordeel niet over zaken waar u de ballen verstand van hebt. Al zeker niet als u daarmee inmiddels overleden Vlaamse jongens beledigt die van moetens en onder bevel van omhooggevallen franstalige officieren mochten gaan creperen voor een staat en een monarchie die dit niet verdienden, zoals inmiddels is gebleken.

Ik heb geen idee uit welk nest u zelf gevallen bent, maar iemand met enige opvoeding zou zich niet veroorloven van de houders van het nest - zegge uw voorvaderen - losweg te beledigen, ook niet als het eruit gevallen vogeltje - in casu : u - niet veel soeps blijkt te zijn.

En voor wat uw stelling betreffend uw geliefde "defensieve" koning Albert I betreft : iemand die in de gegeven omstandigheden de kolen uit het vuur laat halen door anderen mag u dan wel een slimmerik en een held vinden, ikzelf vind dat een lafaard.
De stelling van Albert was: België wilde in wezen neutraal blijven en wij verdedigen hier nog het kleine stukje België dat ons nog rest. Met wat nog overblijft van mijn legertje kan ik niet meer doen.

Voor de rest geloof ik maar wat Bostyn zegt. Het is iemand die al lang met WO1 bezig is en in de aanloop naar 2014-2018 zal Bourgeois wellicht heel wat subsidies uit te delen hebben.
Mocht Bostyn niet zeker zijn van zijn zaak, dan zou hij het risico niet nemen om leugens te vertellen. Wellicht kan niemand weerleggen wat hij beweert.

Er doen hel wat mythes de ronde over WO1 hé. Onder andere van die 2 vlaamse broers die in elkaars armen stierven en waar ook een waal blijk bij te zijn, maar die werd geschrapt wegens verstoring van het romantisch beeld van de 2 arme vlaamse jongeren.
Oud 8 juni 2008, 20:16   #179
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Er doen hel wat mythes de ronde over WO1 hé. Onder andere van die 2 vlaamse broers die in elkaars armen stierven en waar ook een waal blijk bij te zijn, maar die werd geschrapt wegens verstoring van het romantisch beeld van de 2 arme vlaamse jongeren.
De Waalse jongens die destijds naast de Vlaamse gevallen zijn, verdienen uiteraard evenveel respect. Zowel de enen als de anderen verdienen het niet nu beledigd te worden in een discussieforum door één of andere kwiet die niets beters weet te verzinnen om zijn haat te ventileren.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2008, 20:26   #180
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
De Waalse jongens die destijds naast de Vlaamse gevallen zijn, verdienen uiteraard evenveel respect. Zowel de enen als de anderen verdienen het niet nu beledigd te worden in een discussieforum door één of andere kwiet die niets beters weet te verzinnen om zijn haat te ventileren.
Heeft niets met haat te maken; ik herhaal alleen wat iemand die de hele dag met de herdenking van WO1 te maken heeft, zegt.
En Bostyn is iemand met veel respect voor de gesneuvelde soldaten.

Ik was even verrast als jullie toen ik het las; maar ik zie niet in waarom hij zou liegen.

Ik begrijp echter dat je nu overstuur bent wanneer iets wat in jullie catechismus staat, een mythe zou blijken te zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be