Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2008, 12:48   #1061
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik wist niet dat christenen als basisprincipe hadden dat de bijbel en het NT letterlijk door god was gedicteerd.

kan je me daar wat bronnen van geven?
op deze thread wordt hierover gediscussieerd: woord van god of niet
http://forum.politics.be/showthread.php?t=106973
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 12:51   #1062
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
1) In de praktijk dus wel
2) wij ook niet
3) Ik ook niet. Wij zijn dus beide erg verdacht!
4) De Oeral. Draagt dat gebergte je goedkeuring weg?

Waar blijft nu je loze beschuldiging dat het VB ALLE vreemdelingen buiten wil?
Ik sprak over de slogan 'eigen volk eerst'; ik dacht niet dat ik mij zodanig uitgelaten heb over 'het VB wil alle vreemdelingen buiten'.

Btw: of ze nu uit de Oeral, alpen of himalaya is ... het is allemaal goed.
Oud 19 juni 2008, 14:23   #1063
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Ik sprak over de slogan 'eigen volk eerst'; ik dacht niet dat ik mij zodanig uitgelaten heb over 'het VB wil alle vreemdelingen buiten'.

Btw: of ze nu uit de Oeral, alpen of himalaya is ... het is allemaal goed.
Je zegde wel 'hetze tegen al wie anders is '
wat dus wel op hetzelfde neerkomt.
Maar laat ons nu maar aannemen dat dit niet zo bedoeld was.

En dat "Eigen Volk Eerst' werd reeds tot in den treure uitgespit.
Voor zover ik weet zorgen 'Marokkanen eerst voor Marokkanen' wat me eigenlijk niet vrerbaasd.
Oud 19 juni 2008, 14:50   #1064
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
ik wist niet dat christenen als basisprincipe hadden dat de bijbel en het NT letterlijk door god was gedicteerd.

Hier vind je veel bronnen over, het volstaat te goochelen op 'bijbel woord van god"

vb:
http://www.bijbel.nl/Wijgeloven.htm
Oud 19 juni 2008, 14:59   #1065
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Hier vind je veel bronnen over, het volstaat te goochelen op 'bijbel woord van god"

vb:
http://www.bijbel.nl/Wijgeloven.htm
"

ik heb nog nooit gehoord dat de bijbel het RECHTSTREEKSE woord van god is, zoals de koran rechtstreeks door Allah werd neergeseind.

In de bijbel staat bijvoorbeeld: ZIJ kwamen Jahweh tegen.... Als Jahweh dat zelf had verteld dat hij die gezegd: IK kwam die gasten tegen....

In de koran zegt Allah toch altijd: "Mohammedje jongen, ZEG AAN DE GELOVIGEN...."

soms vergist allah zich wel eens maar daar gaan we niet moeilijk over doen

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 15:28   #1066
luc broes

Standaard

Citaat:

Nu zijn dit zeker grote uitzonderingen maar vroeger was dit voor zeer veel christenen wel het geval;
Denk maar aan Galileï'
Oud 19 juni 2008, 16:52   #1067
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee het ging over een verbod voor gehoofddoekten in vlaamse scholen.
Juist. Je hebt gelijk: de topicstarter heeft het over hoofddoeken. Wel een gemakshalve reactie om een netelig onderwerp te ontwijken. Ik geef je het voordeel om op de valreep te wijzen op het on-topic blijven.

Laatst gewijzigd door Rudy : 19 juni 2008 om 17:06.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 17:14   #1068
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoe kan je de koran volgen zonder de koran te volgen?

Of is het toch zo dat ze bepaalde hoofdstukken dan maar gewoon negeren?
bijgevolg was Allah af en toe een beetje fout en dus niet almachtig en alwetend?
Ik vrees dat je in je nabije omgeving toch wat wereldvreemd bent.
Oud 19 juni 2008, 17:16   #1069
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Nu zijn dit zeker grote uitzonderingen maar vroeger was dit voor zeer veel christenen wel het geval;
Denk maar aan Galileï'
"vroeger" is een slechte referentie. Met "vroeger" moet ik niet leven, en m'n nakomelingen geenszins.
Oud 19 juni 2008, 17:22   #1070
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Luc, sinds de verlichting heeft religie hier aan macht flink ingeboet; en aangezien het overgrote deel van de mensen zelf kunnen lezen zien weinigen de bijbel als letterlijk het woord van God.
Dat is zeker anders onder moslims; het begint al bij het gebod dat de koran eigenlijk in het Arabisch gelezen moet worden.
Teksten in de moskee worden dan ook in het Arabisch voorgelezen waarna de imam uitlegt, ongeacht de taal van de gelovigen en dat schept afstand om zelf te oordelen, als dit al mag.

Rudy, dus een verpleegster mag van jou een hoofddoek dragen, mooi en wat als ze vervolgens verklaart dat het tegen haar geloof is mannen te verzorgen?
Dat kan dan ook?
Of dat dan niet; dan mag ze van jou wel uiterlijk tonen waar ze voor staat maar het niet toepassen, mij lijkt het veel beter duidelijk te zijn en een verpleegster niet te laten afwijken van het gangbare uniform en dus ook daar hoofddoeken niet toe te staan.
Evenmin bij een politieagente, ookal voert ze een administratieve taak uit, in uniform houdt ze zich aan dezelfde regels als collega's.

Voor mij zijn moslims hier in Vlaanderen welkom; maar de verwachting dat de samenleving zich moet aanpassen aan islam blijft voor mij een brug te ver!
En Rudy? Vrouwen die lastig gevallen worden zijn geen zeldzaamheid meer, ik heb verschillende collega's die dit overkwam, en mocht het ook persoonlijk meemaken; ik had maar moeten zorgen niet alleen te zijn he? De fout ligt bij vrouwen, zij moeten maar zorgen dat ze s'avonds niet op straat te komen of vermijden alleen te zijn met een man; dan geef je 'aanleiding'!
Maar laten we vooral niet kritisch zijn en dit gedachtegoed alle ruimte geven!

Laatst gewijzigd door alice : 19 juni 2008 om 17:23.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 17:50   #1071
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
daarom mijn vraag natuurlijk.
Welke vraag? Deze?
Citaat:
Bedoel je : "de moslimgemeenschap die hier woont"
of
bedoel je: "de moslimgemeenschap accepteert dat hier vrij aan meningsuiting mag gedaan worden"

Wat is dan "hier": Europa, West Europa, "het westen " --- in elk geval dan uitgezonderd Denemarken. Denemarken is dus niet "hier"....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Keer eens terug in de draad (volg de pijltjes, iedereen heeft mooi gequot, dan kom je ook je eigen berichten terug tegen)

Dan is het duidelijk dat het gaat over de moslimgemeenschap die hier woont, in België.
Was mijn antwoord niet duidelijk?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 19:08   #1072
T-101
Burger

T-101's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Om de radicale Islam te begrijpen moet je gaan kijken waar het zijn oorzaken vindt. Vaak merk je dat de radicale Islam ontstaat, uit tal van elementen die je ook terugvindt bij andere groeperingen. Zo bijvoorbeeld uit fenomenen zoals verzet tegen de globalisering, verzet tegen de corrupte oliebaronnen die zich laten uitverkopen door het westen, haat tegenover het vele naakt op televisie, tegenover het verlies ven bepaalde normen en waarden, een reactie op toenemende geschooldheid,enz. Allermaal zaken die je dus niet terugvindt in de Koran...
Sinds de 7e eeuw worden er oorlogen gevoerd en aanslagen gepleegd door radicale moslims. Toen was er nog helemaal geen sprake van globalisering, corrupte oliebaronnen, veel naakt op televisie, discriminatie,... . Om de radicale islam te begrijpen zal je 'iets' dieper moeten graven vrees ik.
T-101 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 20:09   #1073
Solomon
Vreemdeling

Standaard

Wat lees ik hiernet?
Dit !

Hoofddoekjes verboden op bijeenkomst Obama
donderdag 19 juni 2008 15:03

Campagnevrijwilligers hebben tijdens een bijeenkomst van Barack Obama twee moslima's tegengehouden toen de in hoofddoekjes getooide dames achter de zwarte senator wilden gaan zitten. Hun hoofddoekjes mochten niet in beeld komen. Het campagneteam van Obama heeft intussen zijn excuses aangeboden voor het 'incident'.

Het campagneteam heeft zijn excuses aangeboden aan de twee moslima's
Bekijk ook

Een van de vrouwen kreeg bij de bijeenkomst in Detroit te horen dat Obama niet met moslims mocht worden geassocieerd.

Gediscrimineerd
De dames voelden zich gediscrimineerd door uitgerekend de man die voor verandering zou moeten zorgen.

Een vrijwilliger zou tegen een van de dames hebben gezegd, dat ze in principe welkom was, maar niet met die hoofddoek om.

Excuses
De Obama-campagne heeft zich verontschuldigd tegenover de vrouwen voor het gedrag van de vrijwilligers. ‘Het is kwetsend en het tegengestelde van Obama's belofte om Amerikanen samen te brengen,’ zei de woordvoerder van Obama, de Democratische presidentskandidaat.

Tijdens de bijeenkomst gaf voormalig vicepresident en Nobelprijswinnaar Al Gore (‘maker’ van de omstreden film An Inconvenient Truth) zijn steun aan Obama in diens race naar het presidentschap.

Door Robin van der Kloor- Elsevier

Blijkbaar roepen de ingepakte moslima's al even veel weerzin op in de USA als in Europa met hun provocatief gedrag.
Solomon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 20:17   #1074
willem1940NLD

Standaard

Ja, logisch toch; als Obama dat wou dan was hij zelf wel in djellaba opgetreden.
Oud 19 juni 2008, 21:56   #1075
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solomon
Wat lees ik hiernet?
Dit !
d�*t is verdorie een goei!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 20 juni 2008, 08:37   #1076
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Luc, sinds de verlichting heeft religie hier aan macht flink ingeboet; en aangezien het overgrote deel van de mensen zelf kunnen lezen zien weinigen de bijbel als letterlijk het woord van God.Dat is zeker anders onder moslims; het begint al bij het gebod dat de koran eigenlijk in het Arabisch gelezen moet worden.
Teksten in de moskee worden dan ook in het Arabisch voorgelezen waarna de imam uitlegt, ongeacht de taal van de gelovigen en dat schept afstand om zelf te oordelen, als dit al mag.

Rudy, dus een verpleegster mag van jou een hoofddoek dragen, mooi en wat als ze vervolgens verklaart dat het tegen haar geloof is mannen te verzorgen?
Dat kan dan ook?
Of dat dan niet; dan mag ze van jou wel uiterlijk tonen waar ze voor staat maar het niet toepassen, mij lijkt het veel beter duidelijk te zijn en een verpleegster niet te laten afwijken van het gangbare uniform en dus ook daar hoofddoeken niet toe te staan.
Evenmin bij een politieagente, ookal voert ze een administratieve taak uit, in uniform houdt ze zich aan dezelfde regels als collega's.

Voor mij zijn moslims hier in Vlaanderen welkom; maar de verwachting dat de samenleving zich moet aanpassen aan islam blijft voor mij een brug te ver!
En Rudy? Vrouwen die lastig gevallen worden zijn geen zeldzaamheid meer, ik heb verschillende collega's die dit overkwam, en mocht het ook persoonlijk meemaken; ik had maar moeten zorgen niet alleen te zijn he? De fout ligt bij vrouwen, zij moeten maar zorgen dat ze s'avonds niet op straat te komen of vermijden alleen te zijn met een man; dan geef je 'aanleiding'!
Maar laten we vooral niet kritisch zijn en dit gedachtegoed alle ruimte geven!
Hiermee geef je wel aan dat er toch zijn, die hiervan uitgaan.

Bedankt dat je de moslims hier verwelkomt en dat je (nog eens voor de zoveelste keer, een beetje afgezaagd eigenlijk, heb je niets beters te melden) stelt 'de verwachting dat de samenleving zich moet aanpassen aan islam blijft voor mij een brug te ver!', wat logisch is.

En nu terug on-topic.
Oud 20 juni 2008, 08:39   #1077
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T-101 Bekijk bericht
Sinds de 7e eeuw worden er oorlogen gevoerd en aanslagen gepleegd door radicale moslims. Toen was er nog helemaal geen sprake van globalisering, corrupte oliebaronnen, veel naakt op televisie, discriminatie,... . Om de radicale islam te begrijpen zal je 'iets' dieper moeten graven vrees ik.
het is goed dat je nadruk legt op 'radicaal'.

En nu,wat denk je van het onderwerp van de topic ?
Oud 20 juni 2008, 08:40   #1078
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Solomon Bekijk bericht
Wat lees ik hiernet?
Dit !

Hoofddoekjes verboden op bijeenkomst Obama
donderdag 19 juni 2008 15:03

Campagnevrijwilligers hebben tijdens een bijeenkomst van Barack Obama twee moslima's tegengehouden toen de in hoofddoekjes getooide dames achter de zwarte senator wilden gaan zitten. Hun hoofddoekjes mochten niet in beeld komen. Het campagneteam van Obama heeft intussen zijn excuses aangeboden voor het 'incident'.

Het campagneteam heeft zijn excuses aangeboden aan de twee moslima's
Bekijk ook

Een van de vrouwen kreeg bij de bijeenkomst in Detroit te horen dat Obama niet met moslims mocht worden geassocieerd.

Gediscrimineerd
De dames voelden zich gediscrimineerd door uitgerekend de man die voor verandering zou moeten zorgen.

Een vrijwilliger zou tegen een van de dames hebben gezegd, dat ze in principe welkom was, maar niet met die hoofddoek om.

Excuses
De Obama-campagne heeft zich verontschuldigd tegenover de vrouwen voor het gedrag van de vrijwilligers. ‘Het is kwetsend en het tegengestelde van Obama's belofte om Amerikanen samen te brengen,’ zei de woordvoerder van Obama, de Democratische presidentskandidaat.

Tijdens de bijeenkomst gaf voormalig vicepresident en Nobelprijswinnaar Al Gore (‘maker’ van de omstreden film An Inconvenient Truth) zijn steun aan Obama in diens race naar het presidentschap.

Door Robin van der Kloor- Elsevier

Blijkbaar roepen de ingepakte moslima's al even veel weerzin op in de USA als in Europa met hun provocatief gedrag.
Elsevier is allesbehalve een objectieve bron.

Langs de andere kant begrijp ik de reactie van Obama wel.
Oud 20 juni 2008, 08:41   #1079
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ja, logisch toch; als Obama dat wou dan was hij zelf wel in djellaba opgetreden.
grappig
Oud 20 juni 2008, 09:03   #1080
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elsevier is allesbehalve een objectieve bron.
Is er buiten Indymedia voor jou nog wèl een "objectieve" bron?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be