Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 18 juli 2008, 21:48   #41
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Natuurlijk is dat minder erg , het zit namelijk een pak dichter bij de waarheid. Toch wat hier op dit forum als rechts beschouwd wordt. Het is dus helemaal niet erg als je blokkers racisten noemt , dat is de evidentie zelf. Eigenlijk zijt ge zelfs nog braaf als ge die debielen racisten noemt. Als je dat vergelijkt met de manier hoe zij zich uitdrukken....
Straf , een rechtsgezinde beschuldigen van een door de wet verboden () iets is in jouw ogen dus minder erg dan hetzelfde doen met een linksgezinde .
Twee maten , twee gewichten dus . Zoals gewoonlijk .
Als u dan al 1.000.000 Vlamingen beschuldigt van "racist" te zijn gaat u wel erg ver hé , vind u niet ... Maar dat is toch perfect wat ik in m'n post wilde zeggen hoor , links gooit maar met woorden als "racist" en "discriminatie" , maar eigenlijk doen ze zelf niets ander ...
Maar ja , als ik al lees hoe u mensen gaat beoordelen op hun manier van uitdrukken vraag ik me af hoe u met mensen omgaat die een andere huidskleur hebben ...

Eneuh , die quote ... Een "miss burka of miss hoofdoekverkiezing organiseren is i.m.o. idd geen toonbeeld van integratie , maar dat had u gerust in diezelfde draad kunnen weerleggen hoor ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline  
Oud 18 juli 2008, 21:59   #42
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Straf , een rechtsgezinde beschuldigen van een door de wet verboden () iets is in jouw ogen dus minder erg dan hetzelfde doen met een linksgezinde .
Twee maten , twee gewichten dus . Zoals gewoonlijk .
Als u dan al 1.000.000 Vlamingen beschuldigt van "racist" te zijn gaat u wel erg ver hé , vind u niet ... Maar dat is toch perfect wat ik in m'n post wilde zeggen hoor , links gooit maar met woorden als "racist" en "discriminatie" , maar eigenlijk doen ze zelf niets ander ...
Maar ja , als ik al lees hoe u mensen gaat beoordelen op hun manier van uitdrukken vraag ik me af hoe u met mensen omgaat die een andere huidskleur hebben ...

Eneuh , die quote ... Een "miss burka of miss hoofdoekverkiezing organiseren is i.m.o. idd geen toonbeeld van integratie , maar dat had u gerust in diezelfde draad kunnen weerleggen hoor ...
Het probleem is dat er tussen sommige rechtsen ècht racisten zitten. Ook op dit forum. Meestal slagen ze er gelukkig wel in zich in het keurslijf dat goed fatsoen heet, te wringen. Vooral het oog van het CGKR zou daarbij erg stimulerend zijn. De vooroordelen die veel rechtsen hier hebben naar bepaalde bevolkingsgroepen toe zijn niet bij te houden (hier leidt dat tot het neerschrijven van dat vooroordeel, irl tot discriminatie). Geloof me maar, met deze te melden als uitingen van iets dat wettelijk strafbaar is (het zou zo geïnterpreteerd kunnen worden) hou ik me niet bezig. Dat zou te veel werk opleveren.

Ik ben zelf links. Je hebt geen idee hoe vaak ik beledigd word door rechtsen omdat ik zelf links ben. Dat is achterlijk, ik doe het om allerlei duistere redenen, ik ben een "poco" (dat is voor hun een scheldwoord, nou, voor mij ook). Daar heb ik nooit op gereageerd, ook niet dmv het driehoekje.
Maar een rechts iemand die regelmatig volledige bevolkingsgroepen beledigt maakte me uit voor raciste (tussen een heel groot aantal andere beledigingen)... Pure laster en eerroof dus.

Mijn persoonlijke ervaring is dat men milder is, naar mensen die een forumcarriëre die bol staat van beledigingen achter de rug hebben. Dat lijkt me juist de verkeerde aanpak. Maar wie ben ik, natuurlijk.
(Soit, ik zei daarstraks me hier niet meer te veel te willen mengen in serieuze discussies omwille van de negatieve ervaringen en uitgerekend vandaag heb ik weer hele forum volgekribbeld. )

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 juli 2008 om 22:02.
Groentje-18 is offline  
Oud 18 juli 2008, 22:26   #43
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Het probleem is dat er tussen sommige rechtsen ècht racisten zitten. Ook op dit forum. Meestal slagen ze er gelukkig wel in zich in het keurslijf dat goed fatsoen heet, te wringen. Vooral het oog van het CGKR zou daarbij erg stimulerend zijn. De vooroordelen die veel rechtsen hier hebben naar bepaalde bevolkingsgroepen toe zijn niet bij te houden (hier leidt dat tot het neerschrijven van dat vooroordeel, irl tot discriminatie). Geloof me maar, met deze te melden als uitingen van iets dat wettelijk strafbaar is (het zou zo geïnterpreteerd kunnen worden) hou ik me niet bezig. Dat zou te veel werk opleveren.
Er zijn idd racistisch ingestelde personen op dit forum (racistisch in verband met huidskleur e.d.) , maar als je het objectief gaat bekijken , en de letter van de wet zou volgen , dan zit men op politics.be met een groot probleem . Dan gaat men linksen die VB'ers uitsluiten en vrijblijvend in een hokje duwen ook als racist moeten aanpakken ... Alleen al het feit dat een volledige bevolkingsgroep in belgië zoveel vooroordelen naar het hoofd kan krijgen(VB) zonder dat iemand zich er aan stoort is al een deftig teken dat men eigenlijk niet eens eerlijk omgaat met de racismewet ...
De term "racisme" kan op zoveel manieren toegepast worden dat het op de duur absurd wordt . 't Is eigenlijk een mes dat langs twee kanten kan snijden , maar enkel langs één kant wordt gebruikt ...
Citaat:
Ik ben zelf links. Je hebt geen idee hoe vaak ik beledigd word door rechtsen omdat ik zelf links ben. Dat is achterlijk, ik doe het om allerlei duistere redenen, ik ben een "poco" (dat is voor hun een scheldwoord, nou, voor mij ook). Daar heb ik nooit op gereageerd, ook niet dmv het driehoekje.
Maar een rechts iemand die regelmatig volledige bevolkingsgroepen beledigt maakte me uit voor raciste (tussen een heel groot aantal andere beledigingen)... Pure laster en eerroof dus.
'k Heb al wel enkele voorbeelden gezien waar men nogal ... erm ... Deftig op het Groentje speelde ja .. En eigenlijk is dat jammer . De discussies zijn altijd leuker als er een kleine vorm van respect naar de "tegenstander" uitgaat .
Dus ik kan me best voorstellen dat jij op die momenten niet al te blij bent , daarom kan ik me ook voorstellen dat anderen het "racist" beu zijn .
Meestal zie je het aankomen dat een discussie uit de hand gaat lopen , en als het dan niet met een kwinkslag terug in goede banen geraakt , dan laat ik die topic gewoon even rusten ...
Citaat:
Mijn persoonlijke ervaring is dat men milder is, naar mensen die een forumcarriëre die bol staat van beledigingen achter de rug hebben. Dat lijkt me juist de verkeerde aanpak. Maar wie ben ik, natuurlijk.
Milder zal men niet zijn , er zal eerder een vorm van gewening zijn waardoor mensen minder snel aanstoot nemen hé . En mensen beledigen kan ook gewoon een aversie opwekken bij andere forummers en zodoende het beoogde effect totaal te niet doen ...
Citaat:
(Soit, ik zei daarstraks me hier niet meer te veel te willen mengen in serieuze discussies omwille van de negatieve ervaringen en uitgerekend vandaag heb ik weer hele forum volgekribbeld. )
Poco's en hun internet hé ...

(en da's een grapje hé ...)
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline  
Oud 18 juli 2008, 22:30   #44
Weerbarstig!
Burger

Weerbarstig!'s schermafbeelding

Standaard

Ik ben traag denk ik...wat bedoel je met poco?
Oud 18 juli 2008, 22:42   #45
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weerbarstig! Bekijk bericht
Poco = Iemand die politiek correct is.
Savatage is offline  
Oud 18 juli 2008, 22:45   #46
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weerbarstig! Bekijk bericht
POlitiek COrrectelingen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 19 juli 2008, 01:09   #47
Weerbarstig!
Burger

Weerbarstig!'s schermafbeelding

Standaard

Ah, dan was mijn eerste ingeving toch correct.

Thanks beiden
Oud 19 juli 2008, 01:40   #48
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vooroordelen die veel rechtsen hier hebben naar bepaalde bevolkingsgroepen toe zijn niet bij te houden (hier leidt dat tot het neerschrijven van dat vooroordeel, irl tot discriminatie).

Zeggen dat:
1) allochtonen procentueel overtegenwoordigt zijn in gevangenissen...
2) de ongelijkheid tussen man en vrouw in de islam aanklagen..
3) de overlast op straat, zwembaden, openbaar vervoer en recreatiecentra aanklagen...

Heeft niets met discriminatie of vooroordelen te maken maar wel alles met de waarheid.
daiwa is offline  
Oud 19 juli 2008, 11:49   #49
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo jagen ze mensen weg die wel geïnteresseerd zijn in inhoudelijke argumenten. Ik hoor daar vanaf nu ook bij. In serieuze discussies zal je me de eerstkomende tijd dan ook niet veel meer zien.
Zou spijtig zijn, temeer omdat er juist behoefte is aan wie serieus wilt discussiëren in plaats van enkel te modderen of schelden. Dus, niet opgeven zou ik zeggen, de meerwaarde van een interessant dialoog wordt wel gesmaakt. Ik denk zelfs dat je postings vrij frequent worden gelezen, ook al wordt er niet steeds op geregeerd. Gebrek aan respons dient dan ook te worden gerelativeerd. Geen reden om zich geviseerd te voelen. Kwestie van al eens een brede rug te kunnen opzetten. Ik denk dat de moderatie goed genoeg kan inschatten wat constructief is en wat puur praat tegen de vaak is, maar zoals ze zelf zeggen beroep doen op de forumleden om wantoestanden aan te kaarten, gezien ze zelf de tijd en middelen niet hebben om alles te analyseren.

Blijf nog maar efkes, in het belang van iedereen.
Rudy is offline  
Oud 20 juli 2008, 13:43   #50
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Heel deze draad toont nog maar es aan dat de moderatie op dit forum gewoonweg niet neutraal is, maar linksgezind.

Ik zeg het al langer, dit forum wordt naar de ondergang gemodereerd en tegen dit tempo is het niet meer dan een kwestie van tijd eer het wordt weggespoeld door het nieuwe forum dat al maandenlang aan een onafgebroken groei bezig is. http://www.politiek.messageboard.be/index.php
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 20 juli 2008 om 13:44.
Den Ardennees is offline  
Oud 20 juli 2008, 16:43   #51
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Heel deze draad toont nog maar es aan dat de moderatie op dit forum gewoonweg niet neutraal is, maar linksgezind.
Linksgezind ? Toch maar eens goed lezen. Niet mee eens. Ik denk dat er juist gepoogd wordt het reglement te laten respecteren hoewel het moeilijk is met beperkte middelen alle postings te controleren.

Laatst gewijzigd door Rudy : 20 juli 2008 om 16:44.
Rudy is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be