Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2008, 15:17   #1061
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik negeer de argumenten niet, ik weerleg, en krijg dan meestal geen antwoord meer.
Hier ben ik niet akkoord, hoor. Een half dozijn mensen zijn al ingegaan op je vraag.

- Als we je een reden geven waarom men het kindergeld zou verhogen, dan zeg je "Ja goed, maar waarom alleen in Vlaanderen?"

- Als men dan stelt dat het kindergeld van plaats tot plaats verschilt, dan zeg je "Ja goed, maar waarom moet het kinderheld omhoog?"

En zo zijn we al ongeveer tien keer rond geweest. Lees de draad er maar op na. Evident dat er dan mensen afhaken, he.

Het kindergeld in Vlaanderen gaat omhoog omdat dat een sociale maatregel is die de mensen helpt, en die we kunnen en willen betalen, en er geen enkele reden is om die op hetzelfde niveau te houden als een andere regio.
Het kindergeld gaat alleen in Vlaanderen omhoog omdat het federale niveau dat niet kan of wil betalen. Voila.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 15:40   #1062
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Vlaming wil dat zo? En wie is dat, de Vlaming?
die Vlaming die op de partijen stemt die voorstellen doen om meer zaken te regionaliseren.
Oud 8 augustus 2008, 15:53   #1063
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Hier ben ik niet akkoord, hoor. Een half dozijn mensen zijn al ingegaan op je vraag.

- Als we je een reden geven waarom men het kindergeld zou verhogen, dan zeg je "Ja goed, maar waarom alleen in Vlaanderen?"

- Als men dan stelt dat het kindergeld van plaats tot plaats verschilt, dan zeg je "Ja goed, maar waarom moet het kinderheld omhoog?"

En zo zijn we al ongeveer tien keer rond geweest. Lees de draad er maar op na. Evident dat er dan mensen afhaken, he.

Het kindergeld in Vlaanderen gaat omhoog omdat dat een sociale maatregel is die de mensen helpt, en die we kunnen en willen betalen, en er geen enkele reden is om die op hetzelfde niveau te houden als een andere regio.
Het kindergeld gaat alleen in Vlaanderen omhoog omdat het federale niveau dat niet kan of wil betalen. Voila.
Seffens gaat er 'iemand' vragen aarom het federale niveau dan niet kan of wil betalen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 16:05   #1064
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

We kunnen nu wat beginnen zeveren over het volgende:

waarom moeten de Walen nog altijd kijk- en luistergeld betalen, en wij niet ????

(maar wel opletten: als er bij deze welles-nietes-diskussie een argument aanvaard wordt, dan moet die ook aanvaard worden bij de kinderbijslag !!)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 16:08   #1065
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

En de redenen die aangegeven werden zijn :
1 Er zijn andere landen waar het kindergeld lager is.
2 Tegen de vergrijzing in Vlaanderen.
3 Omdat de Vlaming dit wil.
4 en nu is het een sociale maatregel.

Mijn antwoorden werden niet weerlegd.
1 Dat het in andere landen lager is, is geen reden om nog meer ongelijkheid te creëren.
2 Het is helemaal niet zeker, zelfs onwaarschijnlijk dat deze maatregel iets verhelpt aan de vergrijzing. Als dit de reden zou zijn, en het is goed doordacht, zou er toch een studie over moeten bestaan.
3 Wie is die Vlaming? Welke Vlaming wil dit?
4 Als het een sociale maatregel is, waarom dan een sociale maatregel afhankelijk van waar je woont? Dat het kindergeld voor degenen met een vervangingsinkomen, hoger is, kan ik begrijpen. Dat het kindergeld voor gehandicapte kinderen hoger is, begrijp ik ook. Dat de leeftijdstoeslag hoger is voor +18-jarigen kinderen dan voor 12-18 jarigen begrijp ik ook. Dat de leeftijdstoeslag voor de oudste en enige kinderen, geboren na 31 december 1990 hoger is (ongeveer de helft) dan voor kinderen geboren voor die dag begrijp ik niet. Dat het kindergeld voor Vlaamse kinderen hoger zou zijn dan voor Waalse kinderen, begrijp ik ook niet.

Citaat:
Dat heb ik nergens gezegd. Ik heb gezegd, ja goed dat er verschillen zijn, maar dan moet er een reden zijn.

Over het andere discussiepunt : regionalisering van vennootschapsbelasting, CAO, lonen, arbeidsvoorwaarden, gaat iedereen akkoord, dat dit voordelig is voor het patronaat, maar de werknemer benadeelt?

Citaat:
Ga je dan akkoord, dat elkaar kapot concurreren niet ten bate van de werknemer is. Dat het hoog tijd is voor Europa, om daar ook eens oog voor te hebben?
Citaat:
Natuurlijk, vakbondswerking is erg belangrijk. Rechten van werkgever en werknemer moeten in evenwicht zijn, maar in de context van de internationale markt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 16:12   #1066
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Rare jongens die vlamingen.
De ene dag ijveren ze voor gelijke kinderbijslag voor kinderen van zelfstandigen, met argumenten die ze dan snel weer vergeten voor kinderen van Walen.
Bovendien gaan ze moeiteloos verhoogd kindergeld toekennen binnen vlaanderen aan wat ze zelf de vijanden van hun volk noemen, omdat ze zich niet willen integreren op één of andere manier (taal, cultuur,...) maar gunnen dat dan weer niet aan de vele uitgeweken vlamingen in wallonie.
Rare jongens die vlamingen die zich blindstaren op die voorschoot grond waarvan ze denken dat die van hen is.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 16:25   #1067
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
We kunnen nu wat beginnen zeveren over het volgende:

waarom moeten de Walen nog altijd kijk- en luistergeld betalen, en wij niet ????

(maar wel opletten: als er bij deze welles-nietes-diskussie een argument aanvaard wordt, dan moet die ook aanvaard worden bij de kinderbijslag !!)
Betalen Walen nog altijd kijk- en luistergeld?

Dan mogen de Vlamingen dat ook!

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 16:27   #1068
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Rare jongens die vlamingen.
De ene dag ijveren ze voor gelijke kinderbijslag voor kinderen van zelfstandigen, met argumenten die ze dan snel weer vergeten voor kinderen van Walen.
Bovendien gaan ze moeiteloos verhoogd kindergeld toekennen binnen vlaanderen aan wat ze zelf de vijanden van hun volk noemen, omdat ze zich niet willen integreren op één of andere manier (taal, cultuur,...) maar gunnen dat dan weer niet aan de vele uitgeweken vlamingen in wallonie.
Rare jongens die vlamingen die zich blindstaren op die voorschoot grond waarvan ze denken dat die van hen is.
Dan moeten die Walen wel heel rare jongens zijn...
Oud 8 augustus 2008, 17:12   #1069
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Schamen ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LcGrs Bekijk bericht
Hangt er vanaf welke bron je volgt natuurlijk.
Volgens Eurostad is Brussel, na Londen en het Groot-Hertogdom Luxemburg de 3de rijkste regio in Europa.
Persoonlijk had ik het meer over de 'Human Development Index' van de Verenigde naties, waar we genoteerd staan als 16e rijkste land ter wereld en Niger als vijfde armste land ter wereld.

PS: komen opscheppen hoe rijk we als "Vlaanderen" wel zijn (met het onderliggend idee dat we als zelfstandig land "de anderen niet nodig hebben") als antwoord op een bericht over kinderen die door ondervoeding een behoorlijke kans maken hun 5e verjaardag niet te kunnen vieren - alleen maar omdat wij (de rijke landen in de wereld) hen "vergeten" zijn, vind ik bepaald niet kunnen...
Beste Boduo, u moest zich schamen...
U legt mij bedoelingen in mijn mond die ik NIET heb !
Als ik in Brussel ben en ik zie arme vrouwen (met een kindje) die bedelen om een beetje geld, dan geef ik bijna altijd iets. Wanneer ik in gezelschap ben, geef ik niets meer. De mensen die bij me zijn, zeggen: gij zijt veel te goed. ge moet dat niet doen. Ze moeten maar gaan werken...

Het is juist dat, afhankelijk v.d. bron, de "rijkdom" verschilt.
De quotering die ik vermelde, gaat over het fameuze welZIJN, wat insluit een zekere graad van materiële welstand. Daar stond Vlaanderen in de top 3.

Hoe komt het dat Vlaanderen zo "rijk" is ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 18:09   #1070
Thorum
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
U legt mij bedoelingen in mijn mond die ik NIET heb !
Hoe komt het dat Vlaanderen zo "rijk" is ?
- We zitten op het kruispunt van verschillende grootmachten van het voorbije millenium
- ons onderwijs stond aan de top in de wereld
- het kapitalisme is hier zowat uitgevonden, en "rijkdom" is zowat de meest kapitalistische term ooit, en dus gemakkelijker hier dan in Indonesië, bvb.

Er zullen er wel nog zijn.
Thorum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 18:36   #1071
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik negeer de argumenten niet, ik weerleg, en krijg dan meestal geen antwoord meer.
Ieder zijn mening, overtuiging, maar ik denk dat de bedoeling van dit discussieforum, discussiëren is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder Bekijk bericht
Er is meer vergrijzing in Vlaanderen dan in Wallonië.
Dus meer financiële stimulans om extra kinderen te krijgen zou goed zijn voor Vlaanderen.
Hebt er eentje vergeten om te weerleggen. Waarschijnlijk over het hoofd gezien ?

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 18:52   #1072
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik weet niet waar je dit vandaan haalt, maar Nigeriaanse kinderen hebben momenteel geen kindergeld, je kunt ze dus niet 'meer kindergeld' toewensen.
Natuurlijk kun je iemand meer toewensen dan zijn huidige situatie, als die huidige situatie '0' inhoudt. 1 is meer dan 0.
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 19:12   #1073
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder Bekijk bericht
Hebt er eentje vergeten om te weerleggen. Waarschijnlijk over het hoofd gezien ?
Jij hebt blijkbaar een paar posts vergeten te lezen? Waarschijnlijk over het hoofd gezien?
post 1017, 1065
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 21:27   #1074
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat heb ik nergens gezegd. Ik heb gezegd, ja goed dat er verschillen zijn, maar dan moet er een reden zijn.
"Er moet een reden zijn" en "Wat is de reden?" heb ik als hetzelfde gelezen. Mea culpa.

Als er een goede reden moet voordat ze 'mogen' verschillen, dan moet er ook een goede reden zijn waarom ze hetzelfde moeten zijn. Waarom begin je niet eens met die te geven? Vergeet niet te contrasteren met waarom ze tussen andere Europese landen wel mogen verschillen, zodat we ze niet collectief naar beneden moeten trekken.

Er is geen 'goede reden' waarom een Vlaams kind meer krijgt dan een Waals kind of een Waals kind meer krijgt dan een Pools kind. De vraag is niet aan de orde. Dat is simpelweg iets dat wordt vastgelegd op het bestuurlijke niveau, rekening houdend met de mogelijkheden en de politieke wil van elke regio. Dat herhaalt het hele forum nu al een pagina of vier voor jou.

En nee, Vlaanderen verhoogt het niet om meer te hebben dan Wallonie, Vlaanderen verhoogt het om morgen meer te hebben dan vandaag. Meer is beter, weet je nog?

Citaat:
Over het andere discussiepunt : regionalisering van vennootschapsbelasting, CAO, lonen, arbeidsvoorwaarden, gaat iedereen akkoord, dat dit voordelig is voor het patronaat, maar de werknemer benadeelt?
Ik vind het wat voorbijgestreefd om de belangen van werknemers diametraal tegenover die van werkgevers te stellen. Een positief investeringsklimaat komt allebei ten goede, bedrijven die wegtrekken het tegendeel. Vraag en aanbod zullen een veel grotere rol spelen in een globale economie. Dat is minder comfortabel dan voordien, maar wel een realiteit. De sociale partners moeten daarbij wel over de voorwaarden waken.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 21:47   #1075
LcGrs
Partijlid

Standaard

Citaat:
En nee, Vlaanderen verhoogt het niet om meer te hebben dan Wallonie, Vlaanderen verhoogt het om morgen meer te hebben dan vandaag. Meer is beter, weet je nog?
België doet dat toch ook?
De federale regering zet het in zijn regeringsverklaring:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Regeringsverklaring
Vertrekkend van de verhoging van de leeftijdsbijslagen zoals werd beslist, zal de regering
het systeem aanpassen om te komen tot een dertiende maand, betaalbaar in de maand augustus.
Als de federale regering het kindergeld verhoogd, zullen de Vlaamse kinderen toch ook een hoger meer krijgen, samen met de Waalse kinderen.

Waarom moet iets dat op federaal vlak goed functioneert, geregionaliseerd worden?
LcGrs is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2008, 00:09   #1076
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
België doet dat toch ook?
De federale regering zet het in zijn regeringsverklaring:

Als de federale regering het kindergeld verhoogd, zullen de Vlaamse kinderen toch ook een hoger meer krijgen, samen met de Waalse kinderen.

Waarom moet iets dat op federaal vlak goed functioneert, geregionaliseerd worden?
U hebt volkomen gelijk... Alles werkt prima in dit land...

En als U later gaat werken en, dankzij uw inzet en kennis, opslag krijgt... weiger dit dan als uw medeburgers ook geen opslag krijgen...
Oud 10 augustus 2008, 06:51   #1077
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thorum Bekijk bericht
- We zitten op het kruispunt van verschillende grootmachten van het voorbije millenium
- ons onderwijs stond aan de top in de wereld
- het kapitalisme is hier zowat uitgevonden, en "rijkdom" is zowat de meest kapitalistische term ooit, en dus gemakkelijker hier dan in Indonesië, bvb.

Er zullen er wel nog zijn.
Weet U,

Qua vederlicht amusement tipt weinig aan de exploten van het collectieve onbenul waarmee Vlaanderen sinds verleden zomer naam en faam aan het verwerven is. Maar net nu het lekker hard liep, vertrekken de heren en dames van het kartel, de ex-ontslagnemend premier en tête, op welverdiende congé payé. Exit het betere zomers vertier.

Gelukkig is er politics.be.

Het waas van het flamocentrisme dat U en flamofielen-altegaar hedentendage te beurt valt, levert zonder twijfel nog tientallen typevoorbeelden van opstootjes van flamogalogamie op, als de bovenstaande die U aan politics.be deelachtig wenst te maken.

Gelukkig kan ik helpen vermijden dat U zichzelf nog verdere schade zou toebrengen, via de heilzame techniek van de introspectie.

Kan U mij om te beginnen even de plaats in Vlaanderen meedelen waar de uitvinder van het kapitalisme op een pied-de-stalleke op het dorpsplein staat? Laat mij raden: Pieter De Coninck, ex-voorman der ambachten en neiringen, op de Grote Markt te Brugge?

Goedendag

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 10 augustus 2008 om 06:55.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2008, 08:58   #1078
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Weet U,

Qua vederlicht amusement tipt weinig...
karolien doet toch haar best?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2008, 10:35   #1079
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
karolien doet toch haar best?
Weet U Born,

Nimmer had ik dergelijk visionaire inzicht durven vermoeden in het amalgaam aan nulliteiten waar U hier bij politics.be patent op pleegt te leggen.

Immer de voortrekster zijnde, verwoordde mevrouw Marianne Thyssen uw inzicht recentelijk als volgt: "Yves Leterme heeft hard gewerkt, dag en nacht". Voor mevrouw Thyssen hoeven (ex-ontslagnemende) premiers voortaan niet langer beoordeeld worden op de door hen geboekte resultaten, maar eenvoudigweg op het aantal dagen en nachten dat zij "hun best" plachten doen.

Samen met Jean-Marie en Bruno, zal ook Caroline grootmoedig haar meerdere wel willen erkennen in de heer Leterme in zake de schier ondraaglijke lichtheid van dit innovatieve beoordelingscriterium en de plutoniumzware score dit die dezelfde heer Leterme dienaangaande ondertussen in de discipline "hardnekkigheid" wist op te laten tekenen.

Best doendig (doch kortstondig),
virmiljoen

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 10 augustus 2008 om 10:39.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2008, 10:53   #1080
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

ik heb nu nog altijd geen argument gekregen waarom Vlaanderen niet meer geld mag geven aan kinderen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be