![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1061 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
- Als we je een reden geven waarom men het kindergeld zou verhogen, dan zeg je "Ja goed, maar waarom alleen in Vlaanderen?" - Als men dan stelt dat het kindergeld van plaats tot plaats verschilt, dan zeg je "Ja goed, maar waarom moet het kinderheld omhoog?" En zo zijn we al ongeveer tien keer rond geweest. Lees de draad er maar op na. Evident dat er dan mensen afhaken, he. Het kindergeld in Vlaanderen gaat omhoog omdat dat een sociale maatregel is die de mensen helpt, en die we kunnen en willen betalen, en er geen enkele reden is om die op hetzelfde niveau te houden als een andere regio. Het kindergeld gaat alleen in Vlaanderen omhoog omdat het federale niveau dat niet kan of wil betalen. Voila. |
|
|
|
|
|
|
#1062 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
die Vlaming die op de partijen stemt die voorstellen doen om meer zaken te regionaliseren.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#1063 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1064 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
We kunnen nu wat beginnen zeveren over het volgende:
waarom moeten de Walen nog altijd kijk- en luistergeld betalen, en wij niet ???? (maar wel opletten: als er bij deze welles-nietes-diskussie een argument aanvaard wordt, dan moet die ook aanvaard worden bij de kinderbijslag !!)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#1065 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
1 Er zijn andere landen waar het kindergeld lager is. 2 Tegen de vergrijzing in Vlaanderen. 3 Omdat de Vlaming dit wil. 4 en nu is het een sociale maatregel. Mijn antwoorden werden niet weerlegd. 1 Dat het in andere landen lager is, is geen reden om nog meer ongelijkheid te creëren. 2 Het is helemaal niet zeker, zelfs onwaarschijnlijk dat deze maatregel iets verhelpt aan de vergrijzing. Als dit de reden zou zijn, en het is goed doordacht, zou er toch een studie over moeten bestaan. 3 Wie is die Vlaming? Welke Vlaming wil dit? 4 Als het een sociale maatregel is, waarom dan een sociale maatregel afhankelijk van waar je woont? Dat het kindergeld voor degenen met een vervangingsinkomen, hoger is, kan ik begrijpen. Dat het kindergeld voor gehandicapte kinderen hoger is, begrijp ik ook. Dat de leeftijdstoeslag hoger is voor +18-jarigen kinderen dan voor 12-18 jarigen begrijp ik ook. Dat de leeftijdstoeslag voor de oudste en enige kinderen, geboren na 31 december 1990 hoger is (ongeveer de helft) dan voor kinderen geboren voor die dag begrijp ik niet. Dat het kindergeld voor Vlaamse kinderen hoger zou zijn dan voor Waalse kinderen, begrijp ik ook niet. Citaat:
Over het andere discussiepunt : regionalisering van vennootschapsbelasting, CAO, lonen, arbeidsvoorwaarden, gaat iedereen akkoord, dat dit voordelig is voor het patronaat, maar de werknemer benadeelt? Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#1066 |
|
Europees Commissaris
|
Rare jongens die vlamingen.
De ene dag ijveren ze voor gelijke kinderbijslag voor kinderen van zelfstandigen, met argumenten die ze dan snel weer vergeten voor kinderen van Walen. Bovendien gaan ze moeiteloos verhoogd kindergeld toekennen binnen vlaanderen aan wat ze zelf de vijanden van hun volk noemen, omdat ze zich niet willen integreren op één of andere manier (taal, cultuur,...) maar gunnen dat dan weer niet aan de vele uitgeweken vlamingen in wallonie. Rare jongens die vlamingen die zich blindstaren op die voorschoot grond waarvan ze denken dat die van hen is. |
|
|
|
|
|
#1067 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Dan mogen de Vlamingen dat ook! |
|
|
|
|
|
|
#1068 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1069 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als ik in Brussel ben en ik zie arme vrouwen (met een kindje) die bedelen om een beetje geld, dan geef ik bijna altijd iets. Wanneer ik in gezelschap ben, geef ik niets meer. De mensen die bij me zijn, zeggen: gij zijt veel te goed. ge moet dat niet doen. Ze moeten maar gaan werken... Het is juist dat, afhankelijk v.d. bron, de "rijkdom" verschilt. De quotering die ik vermelde, gaat over het fameuze welZIJN, wat insluit een zekere graad van materiële welstand. Daar stond Vlaanderen in de top 3. Hoe komt het dat Vlaanderen zo "rijk" is ? |
|
|
|
|
|
|
#1070 | |
|
Burger
|
Citaat:
- ons onderwijs stond aan de top in de wereld - het kapitalisme is hier zowat uitgevonden, en "rijkdom" is zowat de meest kapitalistische term ooit, en dus gemakkelijker hier dan in Indonesië, bvb. Er zullen er wel nog zijn. |
|
|
|
|
|
|
#1071 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#1072 |
|
Minister
|
Natuurlijk kun je iemand meer toewensen dan zijn huidige situatie, als die huidige situatie '0' inhoudt. 1 is meer dan 0.
|
|
|
|
|
|
#1073 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1074 | |||
|
Minister-President
|
Citaat:
Als er een goede reden moet voordat ze 'mogen' verschillen, dan moet er ook een goede reden zijn waarom ze hetzelfde moeten zijn. Waarom begin je niet eens met die te geven? Vergeet niet te contrasteren met waarom ze tussen andere Europese landen wel mogen verschillen, zodat we ze niet collectief naar beneden moeten trekken. Er is geen 'goede reden' waarom een Vlaams kind meer krijgt dan een Waals kind of een Waals kind meer krijgt dan een Pools kind. De vraag is niet aan de orde. Dat is simpelweg iets dat wordt vastgelegd op het bestuurlijke niveau, rekening houdend met de mogelijkheden en de politieke wil van elke regio. Dat herhaalt het hele forum nu al een pagina of vier voor jou. En nee, Vlaanderen verhoogt het niet om meer te hebben dan Wallonie, Vlaanderen verhoogt het om morgen meer te hebben dan vandaag. Meer is beter, weet je nog? Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#1075 | ||
|
Partijlid
|
Citaat:
De federale regering zet het in zijn regeringsverklaring: Citaat:
Waarom moet iets dat op federaal vlak goed functioneert, geregionaliseerd worden? |
||
|
|
|
|
|
#1076 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En als U later gaat werken en, dankzij uw inzet en kennis, opslag krijgt... weiger dit dan als uw medeburgers ook geen opslag krijgen... |
|
|
|
|
|
|
#1077 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Qua vederlicht amusement tipt weinig aan de exploten van het collectieve onbenul waarmee Vlaanderen sinds verleden zomer naam en faam aan het verwerven is. Maar net nu het lekker hard liep, vertrekken de heren en dames van het kartel, de ex-ontslagnemend premier en tête, op welverdiende congé payé. Exit het betere zomers vertier. Gelukkig is er politics.be. Het waas van het flamocentrisme dat U en flamofielen-altegaar hedentendage te beurt valt, levert zonder twijfel nog tientallen typevoorbeelden van opstootjes van flamogalogamie op, als de bovenstaande die U aan politics.be deelachtig wenst te maken. Gelukkig kan ik helpen vermijden dat U zichzelf nog verdere schade zou toebrengen, via de heilzame techniek van de introspectie. Kan U mij om te beginnen even de plaats in Vlaanderen meedelen waar de uitvinder van het kapitalisme op een pied-de-stalleke op het dorpsplein staat? Laat mij raden: Pieter De Coninck, ex-voorman der ambachten en neiringen, op de Grote Markt te Brugge? Goedendag
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 10 augustus 2008 om 06:55. |
|
|
|
|
|
|
#1078 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1079 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Weet U Born,
Nimmer had ik dergelijk visionaire inzicht durven vermoeden in het amalgaam aan nulliteiten waar U hier bij politics.be patent op pleegt te leggen. Immer de voortrekster zijnde, verwoordde mevrouw Marianne Thyssen uw inzicht recentelijk als volgt: "Yves Leterme heeft hard gewerkt, dag en nacht". Voor mevrouw Thyssen hoeven (ex-ontslagnemende) premiers voortaan niet langer beoordeeld worden op de door hen geboekte resultaten, maar eenvoudigweg op het aantal dagen en nachten dat zij "hun best" plachten doen. Samen met Jean-Marie en Bruno, zal ook Caroline grootmoedig haar meerdere wel willen erkennen in de heer Leterme in zake de schier ondraaglijke lichtheid van dit innovatieve beoordelingscriterium en de plutoniumzware score dit die dezelfde heer Leterme dienaangaande ondertussen in de discipline "hardnekkigheid" wist op te laten tekenen. Best doendig (doch kortstondig), virmiljoen
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 10 augustus 2008 om 10:39. |
|
|
|
|
|
#1080 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ik heb nu nog altijd geen argument gekregen waarom Vlaanderen niet meer geld mag geven aan kinderen.
|
|
|
|