![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
in dat jaar deden wij mee met de "Antwerpse Vriendenclubs" - dat waren voornamelijk bedrijfsploegjes met mannen die vanzelfsprekend ons in kracht en ouderdom "überlegen" waren .. we zijn dat jaar kampioen geworden.... Tot zo ver mijn gloriemoment wat sport betreft.. Qua pronostieken is het nogal wat minder dacht ik..
|
|
|
|
#242 |
|
Banneling
|
Onze openbare financiën staan er zeer slecht voor. Overal waar er kan bespaard worden, moet er dan ook worden bespaard. De pensioenuitgaven vormen één van de grootste uitgavenposten van de overheid en door de vergrijzing dreigen de pensioenuitgaven compleet te ontsporen. Het is dan ook de hoogste tijd dat er drastisch wordt ingegrepen in de pensioenuitgaven.
Brugpensioen dient uiteraard onmiddellijk te worden afgeschaft. Inzake het wettelijk pensioen moeten we terug naar de bron, namelijk een inkomen voorzien tijdens de laatste levensjaren tijdens dewelke men écht niet meer in staat is om nog te werken. Toen de wettelijke pensioenleeftijd van 65 jaar indertijd werd ingevoerd, lag de levensverwachting lager dan de toenmalige pensioenleeftijd. Heden ligt de levensverwachting een stuk hoger dan de wettelijke pensioenleeftijd en blijven de mensen ook veel langer gezond. Het zou dan ook maar logisch zijn dat de wettelijke pensioenleeftijd wordt opgetrokken. De wettelijke pensioenleeftijd verhogen tot 75 jaar lijkt me in de huidige omstandigheden dan ook zeer redelijk. Een verhoging van de wettelijke pensioenleeftijd hoeft niet noodzakelijk te beletten dat de mensen er kunnen voor opteren om voor hun 75-ste te stoppen met werken. Wie vroeger wil stoppen met werken, kan er immers voor opteren een voldoende groot vermogen op te bouwen. Door het optrekken van de leeftijd waarop men recht heeft op een wettelijk pensioen, zou er ruimte vrijkomen om de belastingen te verminderen, zodat de mensen de mogelijkheid krijgen om tijdens hun loopbaan wat meer te sparen. Hoe staat u tegenover een verhoging van de wettelijke pensioenleeftijd tot 75 jaar ? |
|
|
|
|
|
#243 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
In theorie lijkt dat een zeer goed idee. Maar er is in de eerste plaats een onontkoombaar feit : vanaf uw 50ste verjaardag word je uit het normale arbeidscircuit verdreven. Leraars die heel hun carrière in het "technische" les gaven, worden plotseling naar het "beroeps" verplaatst met de opmerking dat "als het wat zwaar wordt" hij nog altijd op e"brugpensioen" kan gaan - om maar één voorbeeld te noemen. Ook diegenen die heel hun leven "zware handenarbeid" moeten verrichten zijn niet de eersten dien in staat zijn om langer dan hun 60ste te werken. Vergeet niet dat men naar een RVA instelling kan gaan vanaf zijn 80ste, tenzij er zwaarwichtige redenen zijn van sociale omstandigheden of gezondheid. Veel gepensioneerden doen momenteel onbetaald vrijwilligerswerk, een verhoging van de pensioenleeftijd zal onvermijdelijk voor gevolg hebben dat dit werk gewoon niet meer gedaan zal worden (zelfs in het geval men de verhoging van de pensioenleeftijd laat samenvallen met een "afbouw" van de arbeidsdruk). Flexibiliteit is een modewoord dat gewoonlijk gebruikt wordt om de bedienden en arbeiders op de meest onmogelijke uren voor het werk op te trommelen en overuren te presteren of langere perioden op tijdelijke werkloosheidssystemen terug te vallen resp. inkomen in te leveren en/of met zachte hand gedwongen in een minder beschermd interimsysteem te stappen. Laat flexibiliteit ook maar eens iets zijn om de oudere valide medemens aan te sporen zich nog nuttig te maken voor de maatschappij, wat overigens op grote schaal reeds gebeurd bv. als het over de opvang van kleinkinderen gaat. Als alle grootouders nog flexibel voor 100% in een loopbaan zitten, zal het tekort aan geld kostende kinderopvang nog tot onvermoede hoogtes stijgen. Het is ook weer een meer complexe materie dan wat eenvoudige slogans/pseudo-oplossingen. Mits wat denkwerk en studie kan er aan de bestaande toestand wqat gesleuteld worden. O.a. het voorstel om gepensioneerden toe te staan "wat meer bij te verdienen zonder uitkeringsverlies" is een goede piste om de algemene rentabiliteit van onze maatschappij op te vijzelen. Wat meer inspanningen op het gebied van "levenslang leren" zou ook niet slecht zijn - misschien zouden enkele lessen aan hogescholen en universiteiten van "ervaringsdeskundigen" die lesgeverskwaliteiten koncden aanleren ook niet te versmaden zijn. Steek ouderen in geen geval in een getto van maatschappelijk "uitgerangeerden" - onder andere de constante "verjongingsgolven" in de politieke wereld lijkt me nogal nefast voor de continuïteit.
|
|
|
|
#244 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]() Om het af te leren: een gedeelte van mijn personeel ... Allen hartelijk dank : oa. Pluche, Brutus, Duveltje 382, Cynikus, Burkide, Robert T, Eric V, Filosoof , André den Hollander en in het bijzonder Dronkoers voor mijn nieuwe avatar e.v.a. inclusief diegenen die wat gelezen hebben - ik hoop dat het soms wat vermakelijk was...
Tempo toleras sed vero aperas Laatst gewijzigd door roger verhiest : 15 juni 2008 om 19:03. |
|
|
|
|
|
#245 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Hello roger;
Hoe sta je tegenover de islamisering ? Heb je geen vrees als we straks vanuit Rabat met onze hordes europa binnen stormen ? De groetjes uit Marokko ! Lincoln.
|
|
|
#246 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Dagdagelijks zie ik moslims "europeanizeren" zonder daarom hun geloof te verliezen - een aanvankelijke "paniek" om met niet-moslims in kontakt te treden wordt hoe langer hoe meer afgelegd & dikwijls is het feit dat iemand al dan niet moslim is ongeveer het laatste dat men van die persoon ervaart. Ik stam nog uit een tijd dat de mensen in mijn buurt voor 80 % de zondagse mis gingen bijwonen en er op "hoogdagen" processies door de straten uitgingen. In mijn stad hangt er op menig straathoek een beeld van de H.Maagd Maria... ik denk dat de Islam tegen de tijd dat het de religie van de meerderheid van de mensen hier zou worden, zodanig vereuropeanizeerd zal zijn dat ze die beelden om historische redenen zal laten hangen en niet tot beeldenstormen zal overgaan. Geloof me Lincoln, binnen 25 jaar zal de wereld heel anders zijn dan nu, sommige evoluties versnellen & dat geldt ook voor de Islam.
Tempo toleras sed vero aperas Laatst gewijzigd door roger verhiest : 26 juni 2008 om 10:34. |
|
|
|
|
|
|
#247 | |
|
|
Citaat:
Maar is het niet meer. |
|
|
|
|
|
|
#248 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ik moet je volkomen gelijk geven.
|
|
|
#249 |
|
|
Ja toch?
Anders ga je toch gewoon hier verder |
|
|
|
|
|
#250 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
één taal dus voor alle mensen op aarden,mij lijkt het Nederlands al erg moeilijk,kan iedereen deze Wereldtaal waar ik de naam nog niet kan van schrijven leren?
|
|
|
|
|
|
#251 |
|
|
Goede vraag, duufje!
Nog ééntje voor Roger, de FVDW-2: Alles ok verder? |
|
|
|
|
|
#252 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Groen! is Uw welgenegen,wat vind Uw van mensen die onze aarden zo vol bouwen in naam van de vooruitgang Worden andere waardes in het leven dan weer niet te veel vergeten? Moeten we met zen alle een kast van een villa hebben,met een autosnelweg voor de deur om zo weinig mogelijk tijd te verliezen? |
|
|
|
|
|
|
#253 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Roger hoeveel kleinkinderen heb jij juist?
Je weet dat ik een apentroste opa ben hé |
|
|
|
|
|
#254 |
|
|
Roger wat vind je van het feminisme? Heeft het afgedaan? Heeft het zijn werk maar half afgewerkt?
Waar is de vrouwelijke solidariteit vandaag gebleven? Zijn vrouwen halve venten geworden die elkaar vertrappelen en elkaar als rivalen zien, of bestaat er nog zoiets als dat feministische ideaal? |
|
|
|
|
|
#255 |
|
|
(gelieve lang uit te wijden over deze vraag!!)
|
|
|
|
|
|
#256 |
|
Minister-President
|
't Is Kim haar week!!!
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
|
|
|
|
#257 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat vind je van de bejaardenhuizen in België,zijn ze niet veel te duur,zijn de zorgen niet ondermaats?
Moeten kinderen nog wel blijven opbrengen op hoge leeftijd van de ouders? Welke verantwoordelijkheid draagt de samenleving voor onze ouderen ? |
|
|
|
|
|
#258 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#259 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vind U het erg om tussen erg jonge mensen op een forum te zitten?
|
|
|
|
|
|
#260 |
|
|
Ja, maar Roger heeft aandacht nodig en wil lange posts posten, dus nodigen we hem vriendelijk uit dat HIER te doen (en niet in Kim d'r draad).
Hij heeft zijn week gehad maar die moet dan maar parallel. |
|
|
|