![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 |
|
Banneling
|
Wevertje is een raar manneken.
Wat gaat hij in september nu weer uitvinden om zijn achterban onnozel te houden? Al maar goed dat de VU zijn grote voorbeeld is. De achterban was akkoord maar de kiezers bleven weg. |
|
|
|
|
|
#222 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Leg mij voor de rest nog eens uit waarom jij niet mag stemmen. En tot slot: de nva zit dus niet in de regering. Ze steunt via het kartel de regering zonder erin te zitten. Er is geen enkele (federale) minister of staatssekretaris van de nva. Knoopt dus een goed in je oren: ze zitten niet in de regering. en om ook eens in het Duits af te kunnen sluiten: God shave the queen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#223 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Zie je hoe redelijk ik ben schoofzak? Citaat:
En dan over mijn stemmen of het ontbreken daarvan, iedere keer dat ik voor een rechter verschijn is die van mening dat ik beter geen politieke rechten heb. Dat is alles. |
||
|
|
|
|
|
#224 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
NVA logt zich uit van het forum, en schakelt de computer uit nadat Windows alle applicaties afgesloten heeft. VB doet deze handelingen echter niet, maar trekt meteen de stekker eruit, zonder over de consequenties na te denken (b.v. crash van de harde schijf). En nu moet NVA zich bij VB verantwoorden waarom ze zo omslachtig te werk gaat? Als VB het na drie keer uitleggen nog steeds niet wil begrijpen, dan kan men het net zo goed laten. |
|
|
|
|
|
|
#225 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
De politieke voorstanders van Belgie moeten stemmen. De politieke tegenstanders van Belgie mogen niet stemmen. En dat noemt men democratie..... |
|
|
|
|
|
|
#226 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Het is nogal iets: het is - bij mijn weten - nog niet voorgekomen in onze "vaderlandse" geschiedenis. In het buitenland hoor je soms wel zo van die dingen als een minderheidsregering die gedoogd wordt door sommige partijen of partijtjes .... Dat de Walen hun oren niet geloofden toen ze van die konstruktie hoorden, en pisnijdig werden, dat kan ik me inbeelden. Hoe dan ook: het is niet het kartel dat in de regering zit, het is voorlopig alleen de tsjeven-vleugel. En dat kan niet blijven duren. Nu herinner ik me het weer. Beperkt geheugen, dedju toch.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
|
|
|
|
|
#227 | ||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Citaat:
En waarom speelt het kleine schaamlapje N-VA in de huidige politieke formatie een nooit geziene rol? En waarom speelt het VB een kleinere rol, ondanks dat ze 3 keer zo groot zijn? Juist... door de politieke keuzes van het N-VA. Mijn vraag heb je nog steeds niet beantwoord: Waarom hakken de belgisten en de franstaligen zo hard in op BDW en de N-VA en kunnen ze het VB heel eenvoudig ignoreren? Ik zal het je vertellen: het VB heeft helemaal geen toegang tot de stekker, het kartel echter wel. |
||
|
|
|
|
|
#228 | |
|
Minister
|
Citaat:
Ook de Franstaligen willen zich tegenover hun kiezers geloofwaardig maken. Ze hakken als gek in op het schaamlapje en spelen het spelletje met Leterme mee, goed wetend dat de N-VA de stekker nooit zal of kan uittrekken. Laatst gewijzigd door Duym : 16 augustus 2008 om 19:54. |
|
|
|
|
|
|
#229 |
|
Banneling
|
Zijn dat geen duymspijkers op laag water?
|
|
|
|
|
|
#230 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ik zou wel eens graag weten wat jij presies bedoelt met het begrip "de stekker eruit trekken". Kwestie van mekaar goed te begrijpen hé.
|
|
|
|
|
|
#231 | |
|
Minister
|
Citaat:
Ook N-VA gebruikt het: http://nvadendermonde.be/wp-content/...03/scholen.pdf Concreet voor Bart Destreber houdt dat in dat hij uit eerlijke schaamte het kartel onmiddellijk opblaast en niet langer wacht tot de vette vis poten krijgt en uit het water naar hem toe kruipt. Maar gezien Strebertje geen schaamte kent... |
|
|
|
|
|
|
#232 | |
|
Banneling
|
Citaat:
U weet toch dat er dan 25% van de Vlamingen als pekelharing (= vis zonder kop) op de oever zouden liggen... Die 5% van de NVA heeft het laatste jaar voor de Vlaamse bewustwording veel meer gedaan dan het VB... Dat het spel zo hoog wordt gespeeld is zeker en vast niet de verdienste van het VB... Of ik moet me vergissen, wat eerlijk gezegd niet de eerste maal zou zijn... Daarbij vergeet U iets heel belangrijk... Het zou interessant zijn dat minstens 50% van de Vlamingen een complete splitsing wensen...Of speelt dit voor U als democraat geen rol? Destreber zal misschien denken... 'Liever een kleine vis dan een een vis zonder kop' Laatst gewijzigd door Chipie : 17 augustus 2008 om 10:10. |
|
|
|
|
|
|
#233 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat een rare kronkel zeg Laatst gewijzigd door duveltje382 : 17 augustus 2008 om 10:16. |
|
|
|
|
|
|
#234 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Of denkt u misschien dat een volk zelfbeschikkingsrecht heeft tenzij er zich een aantal Belg voelen? |
|
|
|
|
|
|
#235 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#236 |
|
Minister
|
.
Laatst gewijzigd door Duym : 17 augustus 2008 om 10:56. |
|
|
|
|
|
#237 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#238 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De stekker uittrekken is voor mij (persoonlijk) onmiddellijk en definitief de zaal lam leggen, waarbij geen rekening gehouden wordt met negatieve gevolgen die men kan vermijden door de boel volgens het boekje af te sluiten. Maar je kan op politiek vlak de stekker uittrekken: - uit het kartel (voor mij persoonlijk zou dat kiezersbedrog zijn) - uit de regering (als ze niets of echt te weinig verwezenlijkt van je programma, dan stap je eruit en laat de anderen het alleen proberen) - uit het land (maar hoe doe je dat als je geen grondwetswijziging kan bekomen wegens geen 2/3 ?, Alleen maar door te weigeren in een regering te stappen, als je weet dat de anderen onvoldoende zetels hebben om zelf een regering op poten te stellen, - vooral in het licht dat de regering paritair samengesteld moet zijn ...) Ik weet niet wat het blok er onder verstaat, of wel senario zij voorstaan ...
|
|
|
|
|
|
#239 |
|
Banneling
|
In een interview (Le Soir 16.08.2008) zegt Joëlle Milquet onderandere :
« Mon principal défaut ? Je ne sais pas dire non... » Wel, als d�*t madame Joëlle’s inschatting is van haar grootste gebrek, dan moet men zich niet eens meer afvragen hoe het gesteld is met haar realiteitszin en evaluatievermogen bij de behandeling van haar dossiers als Vice-Eerste Minister en Minister van Werk en Gelijke Kansen… Het zit daar kwalitatief goed in mekaar bij dat federaal regeringske Leterme, zo te zien. Yves, jongen, heb je nu echt nòg niet gesnapt dat er met jouw gouvernement fédéral weinig meer dan hoongelach te rapen zal vallen ? |
|
|
|
|
|
#240 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
En Leterme, die doet niets, het land staat op springen, maar hij gaat rustig een week naar Peking (als ik maar in de 16 zit!-> juist, wie gelooft die mens nog? Hij, en niemand anders, zou nu volop achter de schermen moeten aan het onderhandelen zijn, desnoods in Toscanië of aan een of andere Costa, maar neen-> après moi, le déluge - en dat domme dwaze Vlaanderen zal er weer in trappen; er zal niets gebeurd zijn, en het zal weer eens de fout van de anderen zijn... Een privé-bedrijf was reeds lang op de fles gegaan, maar ja, CEO's zijn immuun, net als afgod-politiekers. |
|
|
|
|