![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er is inderdaad een kunstmatig probleem, het heet België.
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Minister
|
Citaat:
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Minister-President
|
Als je gisteren op het nieuws hoort dat in de Brusselse franstalige scholen 1 op 2 leerlingen de voertaaltaal niet eens begrijpt, dan vraag ik mij inderdaad af waar dat grote aantal zgz franstaligen in Brussel zich dan ophoudt!!!
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
'Franstalige' is het Brusselse codewoord voor iemand die een andere moedertaal heeft dan het Nederlands.
|
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De voertaal is in elk geval Frans, en die taal wordt door zowat �*lle leerlingen wel degelijk begrepen, maar ik zou ze daarom nog geen 'Franstaligen' noemen. De kinderen van deze leerlingen zullen wellicht wèl als 'Franstaligen' kunnen worden beschouwd. Ik vraag me bijgevolg af waar 'men' zich, voor die nieuwsuitzending waar jij het over hebt, op gebaseerd heeft.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Hoe verklaar je dat? Laatst gewijzigd door I amsterdam : 21 augustus 2008 om 08:05. |
|
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
In de meeste gevallen kunnen kunnen ze wel een bestelling begrijpen ,als je het op de kaart aanwijst.Je moet niet wat langer doorpraten, want dan wordt het te ingewikkeld. |
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ik heb in al die jaren nog nooit problemen gehad moet ik zeggen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#72 | ||
|
Minister
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#73 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#74 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Elke andere instelling of opstelling dan separatisme is net 'ontwijkings- en vluchtgedrag' .
|
|
|
#75 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Of je zou alsnog moeten proberen de Vlaamse meerderheid in België te doen gelden, maar daarvoor heb je jammer genoeg net iets teveel Vlamingen die met een slavenmentaliteit opgezadeld zitten.
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Minister
|
Interessante verhandeling over talen in Brussel.
http://www.brusselsstudies.be/PDF/NL_51_BruS13NL.pdf Helaas ben ik niet zo 'happy' met de conclusie. Blah.
|
|
|
#77 |
|
Minister
|
Maar dan weer. Als je de cijfers in de verhandeling over taal vergelijkt met de cijfers die je hier kan vinden:
http://www.brusselsstudies.be/PDF/NL_61_BruS19NL.pdf Dan kan je niet echt een eenduidige correlatie vinden tussen taal en het zich vereenzelvigen met een groep. Tenminste ik niet. Als je daarbij aanneemt dat het zich vereenzelvigen met een groep mensen een indicatie voor een politieke keuze is, dan kan je stellen dat taal NIET het meest dwingende argument is in het maken van politieke keuzes. Of in andere woorden. De discussie waarbij taal en politiek vereenzelvigd worden is overroepen ? En naast de kwestie ? Daarbij kan je Brussel dan ook zien als een interessant proefproject voor een Nationale Kieskring.
|