![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 |
|
Banneling
|
Zulke salarissen drijven het levensonderhoud van de gewone werkmens op, dat is onvermijdelijk.
Na aftrek van hun belastingen, houden ze er nog een fortuin aan over |
|
|
|
|
|
#142 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ikzelf heb er geen probleem mee dat de manager van het bedrijf waar ik werk veel verdient. Hoe beter de managers betaalt worden, hoe groter de kans dat het bedrijf waar ik voor werk de best mogelijke managers heeft. En dat is voor mijn job en mijn salaris een goede zaak. |
|
|
|
|
|
|
#143 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Kan je mij dat eens uitleggen. |
|
|
|
|
|
|
#144 |
|
Banneling
|
Het is daarom dat topmanagers moeten inbinden zoals Alain Deneef (of is het Didier Bellens). Belgacom heeft onlangs nog de tarieven van de gesprekken verhoogt.
Lees ook: Hij vergeet er wel bij te zeggen dat hij dat resultaat bereikt heeft door de loonmassa te verminderen in verschillende herstructureringen. En zeggen dat net die mensen ons een concurrentiepact willen opleggen en onze lonen matigen in naam van de moeilijke periode die de ondernemingen doormakenhttp://www.archivesolidaire.org/scri...ABW&obid=31225 Laatst gewijzigd door Walter X : 28 augustus 2008 om 12:48. |
|
|
|
|
|
#145 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar Belgacom is geen normaal bedrijf. De staat is nog altijd hoofdaandeelhouder. |
|
|
|
|
|
|
#146 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Inflatie kent u blijkbaar trouwens ook nog niet. Dat heeft niks te maken met die topsalarissen. Ach, waarschijnlijk heb ik er nooit een, maar ik ben niet afgunstig. De mensen hebben er voor gewerkt om op die positie te komen. |
|
|
|
|
|
|
#147 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En hoe komt u tot die conclusie? Denkt u dat ze na afloop van de belasting uit de hoogste schaal misschien nog slechts een armenloon overhouden? Die hoogste schaal is 50%. Welnu, als Bellens in 2007 meer dan 2 miljoen euro verdient, houdt hij daar dus zeker - ruwweg bekeken en even voorbijgaand aan de progressiviteit van de schalen - 1 miljoen over. Dit bedrag jaarlijks op je bankrekening ontvangen, beschouw ik wèl als een fortuin verdienen. Wat Bellens jaarlijks achterover slaat, is voor de meeste mensen wat ze op een heel leven verdienen...
|
|
|
|
|
|
#148 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik vind het mooit dat dit mogelijk is. Ik zou het erg deprimerend vinden als die er niet was, en iedereen ongeveer hetzelfde moest verdienen. Wat is dan de motivatie om bvb manager of kader te worden ? Tis veel werk, veel stress, veel verantwoordelijkheid ? |
|
|
|
|
|
|
#149 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#150 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#151 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ja, nogmaals, ik heb geen enkel probleem met een mooie vergoeding voor een manager. Alleen is de recente stijging van de toplonen niet meer in verhouding tot de overige relatieve loonkost. Daarenboven staat een manager van grote bedrijven er nooit alleen voor: hij laat zich omringen met een legertje adviseurs, analysten, e.d. |
|
|
|
|
|
|
#152 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Er zijn er velen die uit afgunst staan te roepen dat die lonen niet kunnen, maar geen van hen zou in staat zijn die functie effectief uit te voeren. Die lonen zijn volledige gerechtvaardigd. |
|
|
|
|
|
|
#153 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#154 |
|
Partijlid
|
Wat heeft dat hier nu nog te maken met de hoge prijs/slechte regeling van het openbaar vervoer???
|
|
|
|
|
|
#155 |
|
Burgemeester
|
ik weet niet, ik denk dat je eerder het totaalbedrag moet uitrekenen op een jaar, en dan vergelijken hoeveel dat je aan een auto uitgeefd, of aan het openbaar vervoer. hier word gesteld dat je dagelijks het vervoer neemt, mooi maar dan heb je zoiets als jaarabonementen of dergelijken, en als je die allen samenteld kom je lang niet aan het bedrag dat je uitgeefd om met de auto te rijden...want die gebruik je niet steeds enkel om dat traject af te leggen.
|