![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Pietje : 31 oktober 2008 om 02:23. |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wie zou het nu in zijn/haar hoofd halen om aangenaam te zijn jegens jou, carlgustaaf ?? Btw, dat piratenvlagske, is dat kindsheid die teruggekomen is ??
|
|
|
#23 |
|
Banneling
|
Jullie begrijpen het niet. De politiek zal niet rusten voor enkel de criminelen nog wapens hebben.
Kwestie van zeker te zijn dat deze lieverdjes zich niet bezeren bij het uitoefenen van hun beroep. Heb vergunningen voor al mijn wapens, en ben een geoefend parcoursschutter. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Heb nooit écht goed begrepen waarom iemand kan kicken op wapens.
|
|
|
#25 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zo hoort het ook.
|
|
|
#27 |
|
Minister-President
|
Alle wapens moeten toegelaten zijn tot het regime is ten val gebracht. Nadien moeten de wapens terug worden ingeleverd.
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Parlementslid
|
het feit dat duizenden argeloze sukkels in dit apenland hun wapens hebben moeten inleveren, is beschamend.
Zeker nu de politiek heeft ingezien dat de nieuwe wapenwet een onding van formaat is, en er een tussenoplossing uit de bus is gekomen waarbij men zijn wapens kan behouden, maar dan zonder munitie, is het een schande dat al die brave luitjes hun wapens zijn gaan afgeven aan nonkel agent. Die in sommige gevallen - als het een mooie Lüger of iets anders met enige historische waarde was- zeker de nieuwe eigenaar (mét vergunning) van het wapen is geworden. Er was echter een elegantere oplossing: een paar van mijn vrienden-schutters, die het niet zagen zitten om zich blauw te betalen aan de nieuwe vergunningen en tegen al de rompslomp opzagen, zijn zo schattig geweest hun spuiten niet in te leveren, maar ze aan mij cadeau te doen. Ik heb er zonder enig probleem de nodige extra-vergunningen voor gekregen, en nu blijkt dat er een vast forfait dient te worden betaald, los van het aantal vergunningen dat je hebt, ben ik de blije nieuwe eigenaar van een Colt snubnose en een oud FN-pistool.
|
|
|
#29 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Die hebben m.i. een voor de hand liggende reden. Ik zie niet in waarom ik een wapen in huis moet hebben. Jou kennende zie ik ook niet in waarom jij een wapen nodig zou hebben.
|
|
|
#34 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Banneling
|
hoe zit dat met metalen speelgoedwapens ?
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Wie had het hier over inleveren
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 31 oktober 2008 om 17:10. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Banneling
|
En omgebouwde alarmpistolen, waar je cal. 22 kogels mee kan afschieten ? Moet je die ook afgeven ?
Het is maar voor te zeggen, hé, zulke wetten, die lossen niks op. Een Browining kopen ? 500 euros, binnen het uur. Met munitie erbij. Het gaan weer alleen de arme eerlijke mensen zijn die er ongewapend voorstaan. Tussen de polies en de bandieten, tussen de hamer en het aambeeld. |
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen. Laatst gewijzigd door Duvelke : 31 oktober 2008 om 18:42. |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Mja als hij geen geweer had gekocht had hij waarschijnlijk een bom gemaakt (even bezoekje aan de brico en een tankstation) of een mes gebruikt. Veel verschil zou het niet gemaakt hebben.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 31 oktober 2008 om 19:03. |
|
|
|