Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2008, 02:03   #21
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
1/ En ik vind de tuin een betere plaats, desnoods de kelder, of de zolder in eigen huis. Die schietstanden, dat zit vol politie, en extreem rechtsen, wist je dat niet ?
2/ Dus jij wil dat de politie zomaar , op gelijk welk moment, bij iemand thuis mag komen, en onderwerpen aan een alcohol-of drugtest ? Hallo Dritte Reich !!! En als die persoon positief is, (bvb op zeijn verjaardag, of met Nieuwjaar ), dan mag men z'n wapens in beslag nemen ? ! Beetje belachelijk allemaal, nee ? Wees eens eerlijk ?!
3/ En tot slot, de familie en de buren er bij betrekken ??!! Daar zul je ook altijd wel iemand vinden waar je niet al te goed mee overeenkomt, en die je zwart maakt. Niet dus.
Jij bent het schoolvoorbeeld van iemand aan wie ik nooit een wapenvergunning zou afleveren, wegens onverantwoord en groot gevaar voor de samenleving. De onzin, die je hierboven neertikte zijn daar het sprekend bewijs van. Zelfs nog geen loodjesgeweer indien er een vergunning voor nodig was.

Laatst gewijzigd door Pietje : 31 oktober 2008 om 02:23.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2008, 02:07   #22
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als we niet meer weten wat zeggen worden we lekker onaangenaam en onbeleefd , hé ! Goed bezig, jongens. Of gaat het hier over 1 en dezelfde persoon ? met 2 accounts ?
Wie zou het nu in zijn/haar hoofd halen om aangenaam te zijn jegens jou, carlgustaaf ?? Btw, dat piratenvlagske, is dat kindsheid die teruggekomen is ??
Oud 31 oktober 2008, 07:01   #23
LastMohican
Banneling

Standaard

Jullie begrijpen het niet. De politiek zal niet rusten voor enkel de criminelen nog wapens hebben.

Kwestie van zeker te zijn dat deze lieverdjes zich niet bezeren bij het uitoefenen van hun beroep.

Heb vergunningen voor al mijn wapens, en ben een geoefend parcoursschutter.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2008, 07:13   #24
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Heb nooit écht goed begrepen waarom iemand kan kicken op wapens.
Oud 31 oktober 2008, 08:01   #25
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Heb nooit écht goed begrepen waarom iemand kan kicken op wapens.
Techniek. Vernuft. Precisie. Mooi.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2008, 10:20   #26
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Heb vergunningen voor al mijn wapens, en ben een geoefend parcoursschutter.
Zo hoort het ook.
Oud 31 oktober 2008, 10:25   #27
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Alle wapens moeten toegelaten zijn tot het regime is ten val gebracht. Nadien moeten de wapens terug worden ingeleverd.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2008, 11:32   #28
Jukes
Parlementslid

Standaard

het feit dat duizenden argeloze sukkels in dit apenland hun wapens hebben moeten inleveren, is beschamend.

Zeker nu de politiek heeft ingezien dat de nieuwe wapenwet een onding van formaat is, en er een tussenoplossing uit de bus is gekomen waarbij men zijn wapens kan behouden, maar dan zonder munitie, is het een schande dat al die brave luitjes hun wapens zijn gaan afgeven aan nonkel agent. Die in sommige gevallen - als het een mooie Lüger of iets anders met enige historische waarde was- zeker de nieuwe eigenaar (mét vergunning) van het wapen is geworden.

Er was echter een elegantere oplossing: een paar van mijn vrienden-schutters, die het niet zagen zitten om zich blauw te betalen aan de nieuwe vergunningen en tegen al de rompslomp opzagen, zijn zo schattig geweest hun spuiten niet in te leveren, maar ze aan mij cadeau te doen. Ik heb er zonder enig probleem de nodige extra-vergunningen voor gekregen, en nu blijkt dat er een vast forfait dient te worden betaald, los van het aantal vergunningen dat je hebt, ben ik de blije nieuwe eigenaar van een Colt snubnose en een oud FN-pistool.
Oud 31 oktober 2008, 11:55   #29
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
het feit dat duizenden argeloze sukkels in dit apenland hun wapens hebben moeten inleveren, is beschamend.
Dat komt omdat - en hier komt men favoriete slagzin weer even , de gemiddelde Vlaming een onnozelaar is.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2008, 12:59   #30
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Wie zou het nu in zijn/haar hoofd halen om aangenaam te zijn jegens jou ?? Btw, dat piratenvlagske, is dat kindsheid die teruggekomen is ??
Moet ik dat nu als een persoonlijke aanval beschouwen ? Dit leunt toch dicht aan bij beledigende praatjes vind ik Waarom zou men tegen mij NIET aangenaam moeten zijn ? Leg me dat eens in detail uit Wie weet, mischien leer ik nog wel iets van...En in onverbloemde taal, hé, laat je maar eens gaan.
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2008, 12:59   #31
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie zou het nu in zijn/haar hoofd halen om aangenaam te zijn jegens jou ?? Btw, dat piratenvlagske, is dat kindsheid die teruggekomen is ??
Moet ik dat nu als een persoonlijke aanval beschouwen ? Dit leunt toch dicht aan bij beledigende praatjes vind ik Waarom zou men tegen mij NIET aangenaam moeten zijn ? Leg me dat eens in detail uit Wie weet, mischien leer ik nog wel iets van...En in onverbloemde taal, hé, laat je maar eens gaan.
Oud 31 oktober 2008, 13:28   #32
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij bent het schoolvoorbeeld van iemand aan wie ik nooit een wapenvergunning zou afleveren, wegens onverantwoord en groot gevaar voor de samenleving. De onzin, die je hierboven neertikte zijn daar het sprekend bewijs van. Zelfs nog geen loodjesgeweer indien er een vergunning voor nodig was.
Net alsof ik JOUW vergunning nodig heb. Gelukkig heb jij niks te vertellen. En zélfs moest je wat in de pap te brokkelen hebben, dat zou mij er nog niet van weerhouden enige geweren te bezitten. Gekregen van overleden familieleden voor het merendeel. Een pronkstuk is de Mauser karabiner 98k, een grendelgeweer met 5 patronen 7.92 x 57. Niet modern, maar betrouwbaar Met zo een ding trek je niet naar de schietstand natuurlijk. Vermits het vanzelfsprekend onklaar gemaakt is, zoals de wet voorschrijft En vermits ik iemand ben die zeer eerbiedig is tegenover de belgische wetgeving...
Oud 31 oktober 2008, 13:30   #33
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door •Ø• Bekijk bericht
Mogen alleen zelfstandigen zich dan op zulke een manier verdedigen?
Die hebben m.i. een voor de hand liggende reden. Ik zie niet in waarom ik een wapen in huis moet hebben. Jou kennende zie ik ook niet in waarom jij een wapen nodig zou hebben.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2008, 13:32   #34
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Die hebben m.i. een voor de hand liggende reden. Ik zie niet in waarom ik een wapen in huis moet hebben. Jou kennende zie ik ook niet in waarom jij een wapen nodig zou hebben.
Wat is er meer waard , een zelfstandige zijn bezittingen, of jouw of mijn leven ?
Oud 31 oktober 2008, 15:13   #35
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Btw, dat piratenvlagske, is dat kindsheid die teruggekomen is ??
mmmm kindsheid mmmmm vandaar uw naam "pietje"?????
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2008, 16:37   #36
FDM
Banneling

Standaard

hoe zit dat met metalen speelgoedwapens ?
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2008, 17:04   #37
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Wie had het hier over inleveren

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 31 oktober 2008 om 17:10.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2008, 18:20   #38
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
hoe zit dat met metalen speelgoedwapens ?
En omgebouwde alarmpistolen, waar je cal. 22 kogels mee kan afschieten ? Moet je die ook afgeven ? Een alarmpistool, een boormachien...al die jonge gastjes kennen dat, t'is doodgemakkellijk, en daarna kan je rustig met échte kogels schieten
Het is maar voor te zeggen, hé, zulke wetten, die lossen niks op. Een Browining kopen ? 500 euros, binnen het uur. Met munitie erbij.
Het gaan weer alleen de arme eerlijke mensen zijn die er ongewapend voorstaan. Tussen de polies en de bandieten, tussen de hamer en het aambeeld.
Oud 31 oktober 2008, 18:42   #39
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In bepaalde buurten hoef je helemaal niet regelmatig te gaan oefenen, of op jacht te gaan, om toch regelmatig de kans te hebben te schieten, om zich te verdedigen. En in feite vind ik dat dat helemaal niet zo veel gebeurt, in tegenstelling tot wat jij beweert. Wat wel bewijst, dat de doorsnee belg zijn vuurwapen alleen gebruikt als hij echt niet anders meer kan. Dus waarom zou hij het moeten afgeven ? En kom nu niet af met HVT, hé ! Dat is dus 1 kans op 10 miljoen dat zoiets gebeurt .
tja, 1 kans op 10 miljoen...zeg dat maar eens tegen de slachtoffers !!

Laatst gewijzigd door Duvelke : 31 oktober 2008 om 18:42.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2008, 19:02   #40
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
tja, 1 kans op 10 miljoen...zeg dat maar eens tegen de slachtoffers !!
Mja als hij geen geweer had gekocht had hij waarschijnlijk een bom gemaakt (even bezoekje aan de brico en een tankstation) of een mes gebruikt. Veel verschil zou het niet gemaakt hebben.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 31 oktober 2008 om 19:03.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be