Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen een rookverbod in cafés?
Voor. 57 42,22%
Tegen. 78 57,78%
Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2008, 20:31   #1461
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Ik stel voor dat we dan ook plastieken bekertjes in cafe's verplichten. Het personeel zou zich wel eens kunnen snijden aan die vermaledijde glazen.
bullshit, mohican, en dat weet je ook.
aan glas zou je je kunnen snijden. Aan sigaretterook is er geen 'zou kunnen'. Het is gewoon schadelijk!
Oud 9 november 2008, 21:29   #1462
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat men zich al eens kan storen aan rook nog tot daar aan toe.
Dat men rokers continu blijft bestempelen als verspreiders van hun kanker, dat is er wel dik over.
Op die manier maken die anti rokers het samen uitgaan wel heel erg ongezellig. Tijd om te kappen met die mensen.
Beter hun niet meer van antwoord te zijn en hun nabijheid niet langer meer als wenselijk te zien en nog minder mensen die hier ganse dagen op hun vrienden hun kap, valselijk en achter hun rug natuurlijk, zo bezig zijn.
Oud 9 november 2008, 21:59   #1463
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Sedert die minister met zijn lelijk muilke het roken langs alle heeft verboden en overbodig duur ook nog eens heeft gemaakt, de kwakzalver…heeft hij al vele volgelingen gekregen.
Pff het zou wat dat je kleren stinken als ik rook, die kleren gaan vanzelf en zonder mijn rook ook wel stinken. Wie zegt er dat ik nu net niet rook om uw stank niet te moeten ruiken?
Het zou wat dat je ogen tranen bij mijn sigaretje, pak een zakdoekje en droog je tranen nu maar snel toe.
Het zal wel wezen dat je hoest van mijn rookpluimpje, vraag in het café u dan een glas hoestsiroop en bol het af want uw hoestspeeksel is besmettelijk van aard waarschijnlijk.
Tenslotte mensen die stinken, tranende ogen hebben en nog eens hoesten bovenop zouden beter in hun bed liggen in plaats van op café te gaan uithangen en gans de boel te besmetten.
Oud 9 november 2008, 22:10   #1464
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
De rest interesseert me niet zo.
Het werd dan ook tijd dat u eens eerlijk werd, patsy'tje.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 22:57   #1465
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Het werd dan ook tijd dat u eens eerlijk werd, patsy'tje.
Dat ben ik al de hele tijd, Stebentje.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 23:20   #1466
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Waar u het haalt dat het er bij rokers socialer aan toe gaat is me een raadsel. Sinds de cafetaria van de sportclub waar ik af en toe kom rookvrij is, komen er meer vrouwen en kinderen mee. Gevolg: véél socialer dan vroeger. Of kan het er volgens u alleen sociaal aan toe gaan als er een verslaving (drinken , roken,...) aan te pas komt? Er is allicht dan wel sprake van een gezamenlijk 'gedeelde smart is halve smart' -gevoel, maar daar bedank ik voor.
Dat zal U pas weten als U bij de rokers gaat zitten.
Oud 9 november 2008, 23:22   #1467
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
LOL, nu gaat ge discussies van x aantal tijd geleden gebruiken om uw gelijk te halen ofwat?

Trouwens, ik stelde enkel maar vast dat de security een oogje dicht kneep en dat er drugs werd gebruikt. Ik heb nergens beweerd dat ik drugs gebruikte. De enige 'drugs' die ik gebruikte was alcohol.. dus stop maar met lullen over wat voor junkie ik ben
Lees dan je eigen posten nog maar eens.
Tenandere alcoholverslaafden zijn veel erger dan rokers. Nicotine heeft een kalmerende uitwerking terwijl alcohol meestal een stimulerende werking heeft met als gevolg geweldaden. Om dan nog niet te spreken van de weekenddoden op de weg. Een roker kan 50 jaar roken zonder veel schadelijke gevolgen terwijl een drinker op een paar jaar de pijp uit gaat.

Laatst gewijzigd door rikbe : 9 november 2008 om 23:31.
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 23:29   #1468
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Dat zal U pas weten als U bij de rokers gaat zitten.
Net daarom is het me een raadsel: ik heb de laatste 20 jaar, net zoals alle niet-rokers, lijdzaam bij rokers moéten zitten als ik op café wou gaan en nooit is er me een verschil in gezelligheid en sociaal gevoel opgevallen. Integendeel, ik vond het meestal uitermate ongezellig dat een stinkende walm het hele gezelschap omgaf.

Nu er eindelijk wat schot in de wetgeving terzake komt, is mijn geduld dan ook aan het tanen. Ik denk dat het niet meer dan billijk is dat, na decennia rokershegemonie, er eindelijk eens aandacht aan de verwachtingen van niet-rokers wordt geschonken. De rabiate reacties, sommige op het hatelijke af, die hier worden gespuid door rokers, bevestigen mij in mijn vermoeden dat we véél te lang geduld hebben geoefend. Het feit dat er zoveel onverdraagzaamheid wordt geëtaleerd, is het beste bewijs dat er maar beter zonder pardon - en vooral zonder verder verwijl - komaf kan worden gemaakt met deze onbillijke toestand. De patiënt vertoont geen tekenen van beterschap, een operatie wordt onvermijdelijk.

Laatst gewijzigd door Jukes : 9 november 2008 om 23:36.
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 23:33   #1469
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In die mate dat door hun verslaving, zij bereid zijn om kriminele daden te verrichten, ... ja !!!

Ik heb niet het minste last van rookruimten. Ik heb enkel last van sommige mensen die erin zitten. Namelijk die mensen die erin zitten en die diskrimineren.

Ik betwijfel of het zoveel gebeurt dat het er gezelliger aan toe gaat in de rookruimtes.
En hoe minder mensen roken, hoe minder dat het er sosialer aan toe zal gaan.
De toekomst is aan de niet-roker !!!

Niet-rokers moeten niet naar onbewoonde eilanden, maar wel degelijk rokers.

Ik haat alleen mensen die de laatste 50 jaar een manifest gebrek aan hoffelijkheid vertoonden, en zonder mededogen vervuilde lucht in mijn longen bliezen.
Van mij moet je dus zeker niet stoppen met ademen, wel stoppen met roken.
Je zal er zelf beter bij varen.
(oh sorrie, dat laatste wil een verslaafde niet geweten hebben)
De pot verwijt de ketel ...
Oud 9 november 2008, 23:48   #1470
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wou even mijn kritiek op die beschrijving verder illustreren met een voorbeeld.

Neem vb. aan dat je 'gelukkig' gehuwd bent, mannetje rookt, vrouwtje niet, verder alles perfekt koek en ei.
Ze zitten samen iets te vieren in een uitstekend restaurant van een perfekte maaltijd, en dan komt de koffie en wat erbij hoort.

Hij trapt het af naar zijn rookkot en zit daar verder te keuvelen met de andere rokers, gelukzalig alleen maar omdat hij de nikotine door zijn aderen voelt vloeien. Tesamen met anderen die opgelucht zijn om ook eindelijk aan hun verslaving te kunnen toegeven.

Zij blijft dus noodgedwongen buiten het rookkot, met dezelfde koffie en kalvados, of okee 't is misschien een grand marnier.
Misschien is het zelfs helemaal alkoholvrij, als mevrouw zwanger zou zijn.

Denk jij nu dat het plezant is voor mevrouw?
Erger nog: denk je dat het plezant is voor meneer? Helemaal niet !! Okee, hij is gelukzalig omdat hij van de abstinentieverschijnselen van zijn verslaving af is, een pseudo-plezant gevoelen dus.
En omdat pseudo-plezant gevoelen te onderhouden, zonder te moeten toegeven dat hij een verslaving aan het onderhouden is, slaagt meneer er zelfs niet in om zijn eigen lichaam en geest te situeren in de werkelijke toestand.

Dat huwelijk heeft alle kansen om lang gestand houden ... mijn teelballen.
Waarom zou die mevrouw niet met haar man meegaan? De mijn rookte niet en had er geen last van tussen rokers te zitten. ALs ze er niet tegen kan had ze niet met hem moeten trouwen.
Oud 9 november 2008, 23:53   #1471
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Even nogmaals bevestigen:
sommige rokers, net als sommige alkoholiekers, zijn bereid tot kriminele daden (daden die tegen een demokratische wet ingaan).

De gegeven voorbeelden in deze draad zijn:
- voor de roker: deelnemen aan een illegaal kaffee (illegaal uitgebaat; illegaal wat betreft bescherming van de werknemer tegen tabaksrook enz. )
- voor de drinker: dronken rijden.

Voor de rest beken ik van ekstemist te zijn ivm anti roken.
Dat is zo gekomen omdat in de eerste 50 jaren van mijn leven, ik veel rook heb moeten verdragen, mijn vader-zwaar-rookverslaafde heb zien lijden en sterven in omstandigheden die ik niemand toewens ...

En ik kan het waarderen dat je me een ekstremist noemt, maar erbij zegt 'niet kwaad bedoeld hoor'.
Want dat is zeker wederzijds.
Ben jij tot je vijftigste bij je vader blijven wonen???
Oud 9 november 2008, 23:57   #1472
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Waarom van de staat? De werkgever creëert de schadelijke omgeving. Hij moet dan ook maar degene zijn die de werknemer daarvoor een 'gevarentoeslag' betaalt.
De werknemer is vrij van op een ander te gaan werken.
Oud 10 november 2008, 00:01   #1473
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Dat klinkt wat wreed, zeg: "astma-lijders afschaffen".
In de wereld van Schoofzak mogen alleen perfekte mensen leven.
Oud 10 november 2008, 00:09   #1474
Duvelke

Standaard

Citaat:
Lees dan je eigen posten nog maar eens.
Tenandere alcoholverslaafden zijn veel erger dan rokers. Nicotine heeft een kalmerende uitwerking terwijl alcohol meestal een stimulerende werking heeft met als gevolg geweldaden. Om dan nog niet te spreken van de weekenddoden op de weg. Een roker kan 50 jaar roken zonder veel schadelijke gevolgen terwijl een drinker op een paar jaar de pijp uit gaat.
hallo?!volgt u de discussie wel? het gaat hier niet over de roker zelf, maar om zijn medecafegangers. Zij willen niet roken, maar ademen wel mee de rook in. Dat jij je doodpaft, mij goed, maar doe het dan in je eigen kot, maar niet in bijzijn van onschuldige slachtoffers die gewoon rustig iets willen gaan drinken in een cafe, zonder vrees te hebben om vergast te worden van die smerige rook !
Oud 10 november 2008, 00:12   #1475
Duvelke

Standaard

Citaat:
Dus u pleit voor gevaarlijke en ongezonde werkomstandigheden?

Misschien moeten we dan ook maar ruitewassers van grote buildings zonder valbescherming naar boven laten klauteren?
Als dat hen niet aanstaat, tja, ga op een ander e?
Oud 10 november 2008, 00:12   #1476
Duvelke

Standaard

Citaat:
Ben jij tot je vijftigste bij je vader blijven wonen???
is dat relevant voor deze discussie? discussier eens inhoudelijk ipv op de man
Oud 10 november 2008, 00:14   #1477
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is een zeer belangrijk prinsipe ingeschreven in de arbeidswet, en dat is: het werk moet aangepast worden aan de mens; niet omgekeerd.

Dit betekent dat alle mogelijke maatregelen getroffen moeten worden om gevaarlijke toestanden op het werk te vermijden.
Uitgaande van dat prinsiep is er het rookverbod op de werkvloer gekomen.

Kunt ge u de hipokrisie voorstellen dat men de kelners niet op dezelfde manier beschermt als de man of vrouw die de koffie komt brengen in vb. het bureel van de premier, de roi de Laeken, de burgemeester ...

Of in een ander voorbeeld:
een onderwijzende heeft tien minuten pauze tussen twee lessen, hij/zij gaat een koffie slurpen met enkele kollega's in een (verplicht) rookvrij leraarslokaal;
een vertegenwoordiger op de baan neemt zich tien minuten pauze en wil een koffie slurpen in het eerste het beste kaffee dat hij/zij tegenkomt ..... ah neen, volgens sommigen hier moet hij zoeken tot hij een rookvrij kaffee zou vinden.

Ach wat een zure zure vertegenwoordiger !!!
Hij kan zijn koffie ook buiten drinken.
Oud 10 november 2008, 00:15   #1478
Duvelke

Standaard

Citaat:
Vindt u dan ook dat er mag gerookt worden in (privé)scholen?

want wat kan u het schelen dat de kinderen/studenten rook inademen? Dat ze maar naar een andere school gaan, of nee nog beter, laat ze gewoon thuis blijven e...
Kinderen/studenten of hun ouders die niet willen dat hun kinderen in de rook zitten, zijn immers toch onverdraagzaam e?

Zo durven kappen op die arme rokers..sjonge jonge
Oud 10 november 2008, 00:16   #1479
Duvelke

Standaard

Citaat:
Hij kan zijn koffie ook buiten drinken.
nee, u draait de rollen om. Het is de persoon die overlast bezorgt dat buiten moet gaan staan. De roker dus.
Oud 10 november 2008, 00:22   #1480
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Net daarom is het me een raadsel: ik heb de laatste 20 jaar, net zoals alle niet-rokers, lijdzaam bij rokers moéten zitten als ik op café wou gaan en nooit is er me een verschil in gezelligheid en sociaal gevoel opgevallen. Integendeel, ik vond het meestal uitermate ongezellig dat een stinkende walm het hele gezelschap omgaf.
Nu er eindelijk wat schot in de wetgeving terzake komt, is mijn geduld dan ook aan het tanen. Ik denk dat het niet meer dan billijk is dat, na decennia rokershegemonie, er eindelijk eens aandacht aan de verwachtingen van niet-rokers wordt geschonken. De rabiate reacties, sommige op het hatelijke af, die hier worden gespuid door rokers, bevestigen mij in mijn vermoeden dat we véél te lang geduld hebben geoefend. Het feit dat er zoveel onverdraagzaamheid wordt geëtaleerd, is het beste bewijs dat er maar beter zonder pardon - en vooral zonder verder verwijl - komaf kan worden gemaakt met deze onbillijke toestand. De patiënt vertoont geen tekenen van beterschap, een operatie wordt onvermijdelijk.
Als het zo ongezellig vond, waarom ging je dan op café?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be