Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2008, 16:20   #101
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Als je wil weten waarom:
http://www.youtube.com/watch?v=08EYqwyns-k

Ayaan Hirshi ali gebruikt geen nuance in haar betoog en gaat ervan uit dat 'alle' moslims 'alles' opvolgen wat in de koran staat.

Om het simpel uit te drukken
-Ayaan Hirshi Ali rekent mensen (moslims) af op het simpele feit dat ze moslim zijn.
-Etienne Vermeersch rekent individuele mensen af op de daden die zij stellen in naam van hun geloof.

Er is dus een duidelijk verschil.
Het een is racistisch
Het andere niet.
Taalvervalsing dus; moslims zijn geen "ras".
Oud 24 november 2008, 16:49   #102
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat zijjn nogal uitspraken over Ayaan; dat de regisseur van Submission werd omgebracht door een op hol geslagen moslim is waar en dat was een moord bedoeld als waarschuwing tegenover oa Ayaan.
Dit zie ik als een vorm van onderdrukking en bedreiging; de uitspraken vanAyaan echter niet; ze klaagt het geweld tegen vrouwen aan en zeer terecht, ze klaagt het gebrek aan opvoeidng aan en de invloed van islam binnen deze samenleving; nog even en we lezen hier dat Ayaan het allemaal aan zichzelf te danken heeft?
Blijkbaar zijn vrouwen voor velen hier toch wel een bedreiging?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 17:16   #103
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Taalvervalsing dus; moslims zijn geen "ras".
Verkeerd getypt
Verbeterde versie:

"Het één is discriminatie
Het andere niet"

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 24 november 2008 om 17:17.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 17:46   #104
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Verkeerd getypt
Verbeterde versie:

"Het één is discriminatie
Het andere niet"
Mooi, eindelijk valt het muntje.

Ik wil mogen discrimineren tussen legale en illegale discriminatie.

Zo ben ik bijvoorbeeld met slechts 1 vrouw getrouwd, discrimineer er aldus miljoenen, maar wèl "legaal".

Ook is het mijn goed recht om mij niet anders dan hooguit (nood)zakelijk-onontkoombaar, te bemoeien met mensen die mij om welke reden dan ook niet bevallen.

Verder ook heeft Dit Forum een comfortabel discriminatie-instrument: de "negeertoets".

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 24 november 2008 om 17:52.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 18:02   #105
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ayaan Hirshi ali gebruikt geen nuance in haar betoog en gaat ervan uit dat 'alle' moslims 'alles' opvolgen wat in de koran staat.
.
Staat het er of staat het er niet ?
Beweren moslims de koran letterlijk te volgen of niet ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 18:13   #106
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mooi, eindelijk valt het muntje.

Ik wil mogen discrimineren tussen legale en illegale discriminatie.

Zo ben ik bijvoorbeeld met slechts 1 vrouw getrouwd, discrimineer er aldus miljoenen, maar wèl "legaal".

Ook is het mijn goed recht om mij niet anders dan hooguit (nood)zakelijk-onontkoombaar, te bemoeien met mensen die mij om welke reden dan ook niet bevallen.

Verder ook heeft Dit Forum een comfortabel discriminatie-instrument: de "negeertoets".

En hetgeen zij doet, discriminatie waar een waardeoordeel aan gekoppeld is, is dus verwerpelijk en "illegaal" zoals u het zo mooi noemt.
Hetgeen hier in België strafrechterlijk vervolgbaar is.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Discriminatie

Citaat:
Onder discriminatie verstaat men het benadelen van mensen of groepen (meestal minderheden) op basis van uiteenlopende kenmerken zoals afkomst, ras, geboorteland, geloof, politieke of religieuze overtuigingen, sociale gewoonten, sekse, seksuele geaardheid, taal, handicap, leeftijd, enzovoort. Discriminatie staat het grondbeginsel dat zegt dat alle mensen gelijk zijn, in de weg. Discriminatie veronderstelt echter niet alleen een afzonderlijke behandeling, maar ook het ontbreken van rechtvaardiging voor deze aparte behandeling.

Discriminatie kan men zien als een uiting van onverdraagzaamheid en als het in daden omzetten van vooroordelen. Dit kan als persoonlijke of als geïnstitutionaliseerde discriminatie voorkomen.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 24 november 2008 om 18:17.
Oud 24 november 2008, 18:27   #107
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
En hetgeen zij doet, discriminatie waar een waardeoordeel aan gekoppeld is, is dus verwerpelijk en "illegaal" zoals u het zo mooi noemt.
Hetgeen hier in België strafrechterlijk vervolgbaar is.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Discriminatie
Nee; Mw Ayaan, hoe weinig ik haar ook vertrouw, "discrimineert" niet maar veroordeelt een fatale en wereldwijd schadelijke doctrine, wat je reeds zou hebben begrepen als je slechts de moeite had genomen om de koran te lezen plus het wereldnieuws te volgen.
Oud 24 november 2008, 18:31   #108
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee; Mw Ayaan, hoe weinig ik haar ook vertrouw, "discrimineert" niet maar veroordeelt een fatale en wereldwijd schadelijke doctrine, wat je reeds zou hebben begrepen als je slechts de moeite had genomen om de koran te lezen plus het wereldnieuws te volgen.
Zij discrimineert wel aangezien zij zich richt tegen 'alle' moslims ongeacht hun daden. Zij maakt geen enkel onderscheid of nuance en scheert elke moslim over dezelfde kam.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 24 november 2008 om 18:33.
Oud 24 november 2008, 18:36   #109
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Zij discrimineert wel aangezien zij zich richt tegen 'alle' moslims ongeacht hun daden. Zij maakt geen enkel onderscheid of nuance en scheert elke moslim over dezelfde kam.
Ik denk dat jij dat er zelf maar bij verzint; heb zoiets nergens in haar teksten ontdekt.
Oud 24 november 2008, 18:36   #110
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Trouwens:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Racisme

Citaat:
Volgens de Conventies van de Verenigde Naties betekent raciale discriminatie " elk onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur gebaseerd op ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong die het doel of effect heeft van opheffing of aantasting van erkenning, genieting of uitoefening, op basis van gelijkwaardigheid, van mensenrechten, en fundamentele vrijheden in het politieke, economische, sociale, culturele of enig ander veld van het openbare leven".
Haar uitspraken kunnen dus wel degelijk als racistisch bestempeld worden.

Oud 24 november 2008, 18:37   #111
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik denk dat jij dat er zelf maar bij verzint; heb zoiets nergens in haar teksten ontdekt.
Je hoeft enkel maar het filmpje te bekijken dat ik gaf. Zij spreekt daar over alle moslims.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 24 november 2008 om 18:37.
Oud 24 november 2008, 19:00   #112
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Je hoeft enkel maar het filmpje te bekijken dat ik gaf. Zij spreekt daar over alle moslims.
Ik heb dat filmpje bekeken en zij zegt daarin niets verkeerds en zéker niets dat gericht zou zijn tegen Mensen; de waarheid en niets dan de waarheid.

Ik krijg de indruk dat jij maar wat liegt en bluft, in de hoop dat anderen onvoldoende Engels verstaan, òf dat jij zelf het Engels niet machtig bent en zonder eigen inzicht anderen napraat.

Om andere redenen dan kennelijk de jouwe ben ik geen fan van die tante, maar recht is recht en krom is krom.
Oud 24 november 2008, 19:06   #113
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
zij discrimineert niet ze vertelt de waarheid over de islam en de koran... dat is geen discriminatie of is het veroordelen van het nazisme ook discriminatie??? Wij hebben gevochten om dieren met verdoving te slachten en wij hebben gevochten voor vrouwenrechten, wij willen onze normen en warden behouden, de islam staat daar lijnrecht tegenover.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 19:09   #114
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
neen niet waar gebruik eeen woordenboek ze vertelt uitsluitend over haar ervaringen van de werkelijkheid - die staat lijn recht tov de poco werkelijkheid maar wel de de waarheid niets anders dan de waarheid dit past uiteraard niet in de poco politiek waar vrouwen en dieren weinig tot geen rechten mogen hebben als het tegen hun kiesvee de volgelingen van mo de pedo krijgsheer is...de pocos zullen proberen te verbieden dat men de waarheid over de islam zegt net zoals de nazis dat deden maar gelukkig is het nog niet zo ver oefkes !
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 19:57   #115
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
neen niet waar gebruik eeen woordenboek ze vertelt uitsluitend over haar ervaringen van de werkelijkheid - die staat lijn recht tov de poco werkelijkheid maar wel de de waarheid niets anders dan de waarheid dit past uiteraard niet in de poco politiek waar vrouwen en dieren weinig tot geen rechten mogen hebben als het tegen hun kiesvee de volgelingen van mo de pedo krijgsheer is...de pocos zullen proberen te verbieden dat men de waarheid over de islam zegt net zoals de nazis dat deden maar gelukkig is het nog niet zo ver oefkes !

Het beste bewijs is namelijk wanneer de interviewer vraagt naar islamophobia.
Zij beweert immers dat zoiets niet bestaat.
En wanneer geconfronteerd met de vraag over antisemitisme zegt ze: "that's a different thing".

Zegt genoeg voor mij

Oud 24 november 2008, 20:01   #116
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb dat filmpje bekeken en zij zegt daarin niets verkeerds en zéker niets dat gericht zou zijn tegen Mensen; de waarheid en niets dan de waarheid.

Ik krijg de indruk dat jij maar wat liegt en bluft, in de hoop dat anderen onvoldoende Engels verstaan, òf dat jij zelf het Engels niet machtig bent en zonder eigen inzicht anderen napraat.

Om andere redenen dan kennelijk de jouwe ben ik geen fan van die tante, maar recht is recht en krom is krom.
Ik zal het dan even verduidelijken.
In het filmpje spreekt zij een waardeoordeel uit over de islam en moslims aan de hand van een incident (het ging over homofobie) dat gebeurd is in Iran.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 24 november 2008 om 20:02.
Oud 24 november 2008, 20:11   #117
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dus met het leven van homo's in Iran is niets aan de hand? En die opgehangen tieners dan? U ben niet erg eerlijk aangezien de islam zelf onderscheid maakt en nog geen beetje ook.
En ja; antisemitisme is niet gelijk aan wat u ziet als islamfobie.
Oud 24 november 2008, 20:14   #118
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus met het leven van homo's in Iran is niets aan de hand? En die opgehangen tieners dan? U ben niet erg eerlijk aangezien de islam zelf onderscheid maakt en nog geen beetje ook.
En ja; antisemitisme is niet gelijk aan wat u ziet als islamfobie.
Tuurlijk is daar een probleem mee. Maar je gaat aan de hand daarvan geen andere moslims beoordelen.
Hetzelfde zou zijn om da hand van de daden van Israël de joden in Antwerpen te beoordelen.

Oud 24 november 2008, 20:21   #119
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Neen dat is een fout in uw redenering; heeft u weet van synagogen waar dit conflict als Goddelijke waarheid wordt voorgehouden aan gelovige Joden?
De meeste Joden merkt u niet eens op; ze onderscheiden zich niet in kleding of wat ook; slechts een orthodoxse minderheid doet dit.
Daat tegneover staat dat bijzonder veel Antwerpse moslims wel overtuigd zijn van de boodschap in dek oran en menen dat Allah boven de mensheid staat;waarmee ik geenzins het lot van Palestijnen wil minimaliseren; en al evenmin van de Joodse bevolking die slachtoffer zijn van aanslagen.
Islam is als leer veel agressiever dan het huidige Joden of Christendom; daarnaast kijken helpt u en anderen niet vooruit.
Oud 24 november 2008, 20:23   #120
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Ik zal het dan even verduidelijken.
In het filmpje spreekt zij een waardeoordeel uit over de islam en moslims aan de hand van een incident (het ging over homofobie) dat gebeurd is in Iran.
Nee, dat was alleen een klein voorbeeld in de loop van het gesprek. Dat de shar�*a (iran) moorden propageert en gedoogt moet gezegd mogen worden en hoeft voor niemand beledigend te zijn.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 24 november 2008 om 20:24.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be