![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Schepen
|
Monoculturalisme word altijd goedgekeurd door de linkse wereld zolang je zelf maar een moslim of buitenlander bent.
Heerlijk die hypocrisie, ze schieten zichzelf in hun voeten.
|
|
|
#22 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik meen me te herinneren dat het VB daar voorstander van was. Het VB pleitte in haar zeventigpuntenprogramma voor "Eigen scholen voor niet-Europese vreemdelingenkinderen" (punt 16) |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Banneling
|
Was toch een goed voorstel van het VB? Het zou op zijn minst de kwaliteit van ons onderwijs verbeteren... Moeten we ons niet meer gaan bezig houden met het wegwerken van hun taalachterstand. Manieren kan je ze ook niet bijbrengen want ze zijn zo arrogant als de pest
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
2) neutraal bestaat niet.
|
|
|
|
#26 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik wacht nog op je plannen. Laatst gewijzigd door filosoof : 17 augustus 2009 om 12:39. |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Probeer maar eens als ongelovige in het katholieke net te werken! |
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Schepen
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Als op de school de wet wordt overtreden, wanneer er discriminatie plaatsvindt, moet dat worden aangetoond en daarop kunnen sancties volgen. Zo'n verhaaltje van een gefrusteerde onderwijzeres is natuurlijk geen reden. |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is natuurlijk het recht van ouders kinderen op te voeden binnen een ideologie die enkel moslims als rechtschapenen ziet en ongelovigen als duivels en vijanden. Ik geloof ook niet dat de oudere generatie daarmee jongeren aanzet tot het voeren van een heilige oorlog. Maar wanneer dit het recht is van ouders, omdat dit nu eenmaal onderdeel is van hun geloof in de Koran, waar je als moslim geen vragen bij mag stellen, waarom is dit dan zonder religieuze omkadering ineens aanzetten tot discriminatie en racisme? Een Vlaams gezin wat hun kinderen boeken van buiten leert waarin moslims als "duivels" worden omschreven en waarbij ouders hen leren om moslims niet als gelijken te zien, omdat ze in Allah geloven,zouden onmiddellijk en zeer terecht, op de korrel genomen worden op basis van dit gedachtengoed! Maar niemand stelt zich vragen bij de boodschap die overgedragen wordt op jonge moslims, waarbij de gelovige mijlenver verheven staat boven ongelovigen. Ik zou die religieuze opvoeding ook weer niet onderschatten, en afdoen als "niet ter zake". Ik geloof best dat in de meeste moslimgezinnen, ouders niet opjutten om ongelijk te behandelen. Maar desondanks leerden hun kinderen dit wel via koranscholen, en krijgen applaus wanneer ze die teksten kunnen opdreunen, wat toch een vijandig wereldbeeld meegeeft en dit versterken ouders vaak wel zelf. Want wat mis gaat is hoe dan ook steeds de fout van de samenleving. Die halfslachtige houding, ook in stand gehouden door imams die de taal niet spreken en geen enkele voeling hebben met deze samenleving of wereld van jongeren, en dus geen antwoord bieden op de uitdaging voor jongeren met andersdenkenden om te gaan en zich te richten naar een samenleving die islam niet als uitgangspunt heeft, is wel een bodem geworden voor jongeren die vanuit hun familiale en sociale situatie weinig identiteit hebben. Radicale islam reikt dit kant en klaar aan, en biedt ruimte tot conflict met de samenleving, vooral Marokkaanse jongeren vinden dit erg aantrekkelijk, meisjes ook trouwens...of ze goed kunnen rekenen en de taal leerden verandert daar weinig aan, evenmin als het ontkennen van de invloed van religie op hun bestaan. Wanneer iemand op basis van ervaring wijst op die negatieve tendenzen, is dat niet noodzakelijkerwijs een gefrustreerde lerares. Daarmee maakt u die dame verdacht, om wat ze zegt, waarom moeten we dit in twijfel trekken? Er zijn genoeg anderen, Hind Fraichi, Arthur van Amerongen, Fleur Jurgens, Peter Calluy die ook op die tendenzen wezen, allemaal omdat ze gefrustreerd zijn dan volgens u? |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ken er een paar, geen van hen heeft ooit problemen ondervonden.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 18 augustus 2009 om 18:43. |
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Om mijn leraar Frans te citereren: "Godsdiensten zijn vergif! Vergif zeg ik u!" |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Tjah het VB, gewoon een linkse partij, voor integratie en al dat soort onzin.
*Verwijderd* Laatst gewijzigd door Zoethout002 : 19 augustus 2009 om 03:28. |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Banneling
|
Uw leraar Frans was wel niet te beroerd ondertussen voor de 'vergifzuil' te werken, ook serieus hypocriet, niet?
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Persoonlijk ben ik als antiklerikale agnost gewoon naar een katholieke school geweest omdat ze overduidelijk het beste onderwijs geven. Misschien dat dit ook voor hem van toepassing was... |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Banneling
|
Ah ja, van het moment dat je daar als leraar binnenstapt, overvallen bovennatuurlijke krachten je, zodat je beter les kan geven ...
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Banneling
|
Ik denk vooral dat mama en papa en dat voor u beslist hebben.
|
|
|
|