Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2009, 20:35   #21
Zoethout002
Schepen

Zoethout002's schermafbeelding

Standaard

Monoculturalisme word altijd goedgekeurd door de linkse wereld zolang je zelf maar een moslim of buitenlander bent.

Heerlijk die hypocrisie, ze schieten zichzelf in hun voeten.
Oud 16 augustus 2009, 21:15   #22
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoethout002 Bekijk bericht
Monoculturalisme word altijd goedgekeurd door de linkse wereld zolang je zelf maar een moslim of buitenlander bent.

Heerlijk die hypocrisie, ze schieten zichzelf in hun voeten.
Kan je enkele bronnen geven uit "de linkse wereld" waaruit blijkt dat dit inderdaad goedgekeurd wordt?

Ik meen me te herinneren dat het VB daar voorstander van was. Het VB pleitte in haar zeventigpuntenprogramma voor "Eigen scholen voor niet-Europese vreemdelingenkinderen" (punt 16)
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 21:58   #23
bloedluiskieken
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik meen me te herinneren dat het VB daar voorstander van was. Het VB pleitte in haar zeventigpuntenprogramma voor "Eigen scholen voor niet-Europese vreemdelingenkinderen" (punt 16)
Was toch een goed voorstel van het VB? Het zou op zijn minst de kwaliteit van ons onderwijs verbeteren... Moeten we ons niet meer gaan bezig houden met het wegwerken van hun taalachterstand. Manieren kan je ze ook niet bijbrengen want ze zijn zo arrogant als de pest
bloedluiskieken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 08:45   #24
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bloedluiskieken Bekijk bericht
Was toch een goed voorstel van het VB? Het zou op zijn minst de kwaliteit van ons onderwijs verbeteren... Moeten we ons niet meer gaan bezig houden met het wegwerken van hun taalachterstand. Manieren kan je ze ook niet bijbrengen want ze zijn zo arrogant als de pest
Bespeur ik hier in jouw tekst enige arrogantie?
Oud 17 augustus 2009, 11:19   #25
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik pleit al jaren voor een zo neutraal mogelijk onderwijs zonder enige inmenging van religie en ideologie. Religieuze scholen mogen wat mij betreft gisteren nog afgeschaft worden, zonder uitzonderingen.
1) die school moet dicht, geen twijfel aan.

2) neutraal bestaat niet.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 12:38   #26
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
kan je niet lezen soms?

Trouwens als ik een bericht aan u zou richten, zou ik je pm-en.
Maar reken daar maar niet te hard op.
Indien je op een forum post kan iedereen je antwoorden. Indien je daar niet tegen kunt ga dan msn-en met de vriendjes.
Ik wacht nog op je plannen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 17 augustus 2009 om 12:39.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 14:08   #27
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Naar aanleiding van de oproep van stadsdeelvoorzitter (en net als Tariq Ramadan een wolf in schaapskleren) Ahmed Marcouch om orthodoxe islamitische bewegingen te subsidiëren, klapte vandaag onderwijzeres Hennie Metsemakers, die een jaar gewerkt heeft bij de As Siddieqschool, uit de kast. Enkele dieptepunten uit haar relaas:

En aldus wordt er een nieuwe generatie jihadi's klaargestoomd die van kindsbeen af getraind zijn in apartheidsdenken en zich superieur voelen ten opzichte van anders- en nietgelovigen.
De hoogste tijd derhalve dat men in Europa eens komaf gaat maken met die extremistische islamitische adder die de politiek correctelingen reeds veel te lang aan hun borst hebben gekoesterd.
Wat een luxe, ongelovigen in het confessioneel onderwijs!
Probeer maar eens als ongelovige in het katholieke net te werken!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 11:49   #28
NOEKIE
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Indien je op een forum post kan iedereen je antwoorden. Indien je daar niet tegen kunt ga dan msn-en met de vriendjes.
Ik wacht nog op je plannen.
Ben jij een van deze 1000? http://www.gva.be/antwerpen/aparte-k...-atheneum.aspx
NOEKIE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 13:38   #29
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En aldus wordt er een nieuwe generatie jihadi's klaargestoomd die van kindsbeen af getraind zijn in apartheidsdenken en zich superieur voelen ten opzichte van anders- en nietgelovigen.
De hoogste tijd derhalve dat men in Europa eens komaf gaat maken met die extremistische islamitische adder die de politiek correctelingen reeds veel te lang aan hun borst hebben gekoesterd.
De invloed van religieuze of ideologische opvoeding op jonge kinderen (tot 12 jaar) wordt zwaar overschat. Het gaat erom dat ze goed taal en rekenen leren. Wat ze verder leren, is wat ouders graag willen laten overbrengen op kun kroost. Wanneer ouders daarvoor kiezen, is dat het recht van ouders. Dat daarmee een nieuwe generatie jihadi's wordt klaargestoomd, is een illusie.
Als op de school de wet wordt overtreden, wanneer er discriminatie plaatsvindt, moet dat worden aangetoond en daarop kunnen sancties volgen. Zo'n verhaaltje van een gefrusteerde onderwijzeres is natuurlijk geen reden.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 18:36   #30
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
De invloed van religieuze of ideologische opvoeding op jonge kinderen (tot 12 jaar) wordt zwaar overschat. Het gaat erom dat ze goed taal en rekenen leren. Wat ze verder leren, is wat ouders graag willen laten overbrengen op kun kroost. Wanneer ouders daarvoor kiezen, is dat het recht van ouders. Dat daarmee een nieuwe generatie jihadi's wordt klaargestoomd, is een illusie.
Als op de school de wet wordt overtreden, wanneer er discriminatie plaatsvindt, moet dat worden aangetoond en daarop kunnen sancties volgen. Zo'n verhaaltje van een gefrusteerde onderwijzeres is natuurlijk geen reden.
Uw reactie is geen weergave van realiteit. De meeste verenigingen en moskees hebben een koranschooltje, meestal een klaslokaal waar kinderen religieuze vorming krijgen. Daar zou niets mis mee zijn, maar ik stel me toch vragen bij jongeren die de hele koran, inclusief haatdragende passages tegenover anderen,van buiten leren opdreunen. Ik hoorde nooit iemand daarna die passages relativeren, integendeel,meestal kregen enkel sprekers die de islam verheerlijkten het woord.

Het is natuurlijk het recht van ouders kinderen op te voeden binnen een ideologie die enkel moslims als rechtschapenen ziet en ongelovigen als duivels en vijanden. Ik geloof ook niet dat de oudere generatie daarmee jongeren aanzet tot het voeren van een heilige oorlog. Maar wanneer dit het recht is van ouders, omdat dit nu eenmaal onderdeel is van hun geloof in de Koran, waar je als moslim geen vragen bij mag stellen, waarom is dit dan zonder religieuze omkadering ineens aanzetten tot discriminatie en racisme? Een Vlaams gezin wat hun kinderen boeken van buiten leert waarin moslims als "duivels" worden omschreven en waarbij ouders hen leren om moslims niet als gelijken te zien, omdat ze in Allah geloven,zouden onmiddellijk en zeer terecht, op de korrel genomen worden op basis van dit gedachtengoed!

Maar niemand stelt zich vragen bij de boodschap die overgedragen wordt op jonge moslims, waarbij de gelovige mijlenver verheven staat boven ongelovigen.

Ik zou die religieuze opvoeding ook weer niet onderschatten, en afdoen als "niet ter zake". Ik geloof best dat in de meeste moslimgezinnen, ouders niet opjutten om ongelijk te behandelen. Maar desondanks leerden hun kinderen dit wel via koranscholen, en krijgen applaus wanneer ze die teksten kunnen opdreunen, wat toch een vijandig wereldbeeld meegeeft en dit versterken ouders vaak wel zelf. Want wat mis gaat is hoe dan ook steeds de fout van de samenleving.

Die halfslachtige houding, ook in stand gehouden door imams die de taal niet spreken en geen enkele voeling hebben met deze samenleving of wereld van jongeren, en dus geen antwoord bieden op de uitdaging voor jongeren met andersdenkenden om te gaan en zich te richten naar een samenleving die islam niet als uitgangspunt heeft, is wel een bodem geworden voor jongeren die vanuit hun familiale en sociale situatie weinig identiteit hebben. Radicale islam reikt dit kant en klaar aan, en biedt ruimte tot conflict met de samenleving, vooral Marokkaanse jongeren vinden dit erg aantrekkelijk, meisjes ook trouwens...of ze goed kunnen rekenen en de taal leerden verandert daar weinig aan, evenmin als het ontkennen van de invloed van religie op hun bestaan.

Wanneer iemand op basis van ervaring wijst op die negatieve tendenzen, is dat niet noodzakelijkerwijs een gefrustreerde lerares. Daarmee maakt u die dame verdacht, om wat ze zegt, waarom moeten we dit in twijfel trekken?
Er zijn genoeg anderen, Hind Fraichi, Arthur van Amerongen, Fleur Jurgens, Peter Calluy die ook op die tendenzen wezen, allemaal omdat ze gefrustreerd zijn dan volgens u?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 18:43   #31
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wat een luxe, ongelovigen in het confessioneel onderwijs!
Probeer maar eens als ongelovige in het katholieke net te werken!
Ken er een paar, geen van hen heeft ooit problemen ondervonden.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 18 augustus 2009 om 18:43.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 18:55   #32
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik ben ook naar een katholieke school gegaan, en ook daar werd het katholicisme niet opgedrongen aan de leerkrachten.

Om mijn leraar Frans te citereren: "Godsdiensten zijn vergif! Vergif zeg ik u!"
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2009, 03:26   #33
Zoethout002
Schepen

Zoethout002's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Kan je enkele bronnen geven uit "de linkse wereld" waaruit blijkt dat dit inderdaad goedgekeurd wordt?

dit bericht is een goed voorbeeld, en het feit dat je ze nooit wat hoort zeggen over islamitische monoculturele landen, eigen volk eerst buitenlandse groepen, racistische buitenlanders, de hypocrisie zal de dood van links zijn.

Tjah het VB, gewoon een linkse partij, voor integratie en al dat soort onzin.

Laatst gewijzigd door Zoethout002 : 19 augustus 2009 om 03:28.
Zoethout002 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2009, 07:41   #34
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ken er een paar die wel problemen ondervonden hebben.
Oud 19 augustus 2009, 07:46   #35
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ze het in goede hypocriete traditie niet openbaar maken, geen probleem.

Probeer maar als leraar in het katholieke eens te scheiden, of u als holebi te outen, laat staan te trouwen.
Oud 19 augustus 2009, 07:48   #36
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Ik ben ook naar een katholieke school gegaan, en ook daar werd het katholicisme niet opgedrongen aan de leerkrachten.

Om mijn leraar Frans te citereren: "Godsdiensten zijn vergif! Vergif zeg ik u!"
Uw leraar Frans was wel niet te beroerd ondertussen voor de 'vergifzuil' te werken, ook serieus hypocriet, niet?
Oud 19 augustus 2009, 08:10   #37
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
''Wij mochten niet hetzelfde begroet worden als moslimonderwijzers, niet met het woord salem, vrede, want niet-moslims kunnen niet weten wat vrede is. Andersdenkenden worden bestempeld als ongelovig.''
Dat is waar ze hebben een zeer eigen interpretatie van 'vrede'. Er is pas vrede als de ganse mensheid zich onderwerp(islam), dan heerst er op aarde Dar al Islam of het huis van de vrede. Nu echter omdat er nog anders gelovige of erger ongelovige zijn heerst Dar el-Harb het huis van de oorlog. Dus is het de schuld van de anders denkende en ongelovige dat er oorlog is en geen vrede.
Logisch toch dat wij dat begrip vrede niet kennen of mis interpreteren.
PEACE
Maar toch ben ik door alle moslims begroet met "Al-Salamu `alaykum". Het lijkt me een vreemd verhaal, maar als het waar is, dan hebben ze een vreemde en enge houding t.o.v. religie (zowel hun eigen als dat van anderen).
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2009, 12:58   #38
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Uw leraar Frans was wel niet te beroerd ondertussen voor de 'vergifzuil' te werken, ook serieus hypocriet, niet?
Tja, ik was dan ook niet zijn grootste fan.

Persoonlijk ben ik als antiklerikale agnost gewoon naar een katholieke school geweest omdat ze overduidelijk het beste onderwijs geven. Misschien dat dit ook voor hem van toepassing was...
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2009, 13:37   #39
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Persoonlijk ben ik als antiklerikale agnost gewoon naar een katholieke school geweest omdat ze overduidelijk het beste onderwijs geven. Misschien dat dit ook voor hem van toepassing was...
Ah ja, van het moment dat je daar als leraar binnenstapt, overvallen bovennatuurlijke krachten je, zodat je beter les kan geven ...
Oud 19 augustus 2009, 13:38   #40
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik denk vooral dat mama en papa en dat voor u beslist hebben.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be