Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Bekijk resultaten enquête: Stedenbouwkundige vergunning voor de Lange Wapper?
Ja 26 38,81%
Neen 41 61,19%
Aantal stemmers: 67. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2009, 22:29   #41
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

De Prodigy's schermafbeelding

Standaard

Ik zou zeker ja stemmen!!
Grote projecten zijn naar mijn mening nodig voor de economie en het zelfvertrouwen!
Een beetje zoals in tijden van oorlog, dan is er voor iedereen werk en is er wel geld voor! Dit is een andere vorm van 'oorlog'.. er is altijd geld maar de wilskracht om dit land terug wat te doen opleven dat missen wij hier!! Meeste belgen zijn gewoon gefrustreerde mensen die niets meer verdragen en er niet meer in geloven.
De Lange Wapper ZAL voor Antwerpen echt een landmark worden!!
De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 22:34   #42
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ziet er goed uit.

Herinnerd me aan de plannen voor de oliecrisis, men wou toen tot 2400 km snelweg aanleggen.
http://wegen-routes.be/hist/prog1976n.gif

(kijk ook waar de E314 aansluit en noordelijk van Brussel loopt)

Anno 2009 hebben we .... 1763 km autosnelweg... wat een ...ruitgang
Leuke cijfertjes, vooral als je ze naast de groei van het verkeer zet:

Vlaams Gewest

Jaar: Voertuig-km Wagenpark Autosnelweg Andere Spoorwegen
1980: 30,00 miljard 1.981.564 600 km 57.000 km 2.200 km
1990: 41,92 miljard 2.658.534 840 km 63.000 km 1.686 km
2000: 52,56 miljard 3.392.219 849 km 67.135 km 1.713 km
2010: 58,00 miljard 4.000.000 875 km 70.000 km 1.800 km

Bijna verdubbeling van afgelegde km, meer dan verdubbeling van het aantal autos, minimale investeringen in nieuwe wegen, en nog minder in het spoor. Rara, hoe zou het komen dat er files zijn?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 22:46   #43
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Bijlage 54946

De enige goede oplossing. Actiegroep starten?
Dat is echt een geniale oplossing. Een autosnelweg aanleggen die 30 X zo lang is als de lange wapper brug en dus waarschijnlijk ook 10 X zo veel belanghebbenden schaadt. Uw plan gaat ongetwijfeld zonder de minste tegenkanting op groot gejuich onthaald worden. Laat ons even realistisch blijven he!

Laatst gewijzigd door alpina : 7 september 2009 om 22:46.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 23:46   #44
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Dat is echt een geniale oplossing. Een autosnelweg aanleggen die 30 X zo lang is als de lange wapper brug en dus waarschijnlijk ook 10 X zo veel belanghebbenden schaadt. Uw plan gaat ongetwijfeld zonder de minste tegenkanting op groot gejuich onthaald worden. Laat ons even realistisch blijven he!
Nonsens: het hele noordelijk deel van dit traject is amper bevolkt, ook het zuidelijke deel is veel dunner bevolkt dan de Antwerpse stedelijke agglomeratie. Het is wel zo dat de inwoners van die dunbevolkte gebieden veel meer geld hebben dan de opeengepakte inwoners van Deurne en Merksem. Of denk je dat het toeval is dat net de burgemeester van Kapellen per se het BAM-traject wil?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 23:47   #45
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prodigy Bekijk bericht
De Lange Wapper ZAL voor Antwerpen echt een landmark worden!!
Een beetje zoals dat veel te dure, onpraktische en lekkende justitiepaleis, bedoel je?
Oud 8 september 2009, 00:16   #46
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

De Prodigy's schermafbeelding

Standaard

Ja, ben ook vrij ontgoocheld ivm met dat nieuw justitiepaleis.
Maar bon, we knn niet eeuwig de oude 'brol' repareren en putjes vullen in de weg.
De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 00:22   #47
thefishdoesntthink
Gouverneur

thefishdoesntthink's schermafbeelding

Standaard

Laatst gewijzigd door thefishdoesntthink : 8 september 2009 om 00:22.
thefishdoesntthink is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 00:23   #48
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ja, ben ook vrij ontgoocheld ivm met dat nieuw justitiepaleis.
Maar bon, we knn niet eeuwig de oude 'brol' repareren en putjes vullen in de weg.
Dat zeg ik toch helemaal niet. Ik vind alleen 'prestige' een onvoldoende argument voor dergelijke dure werken die de leefkwaliteit van de omwonenden ernstig in het gedrang brengen (zeker als het er veel zijn). België staat nu al bekend voor de nutteloze of onbruikbare reuzenbouwwerken (bruggen die nergens heenleiden, de Antwerpse pre-metro, nutteloze scheepsliften ...). Ik ben er zelfs niet van overtuigd dat er voldoende geld is om die pokkedure brug te bouwen, het risico is m.i. niet onbestaand dat we uiteindelijk zullen moeten stoppen nadat er een paar gigantische torens gebouwd zijn.
Oud 8 september 2009, 14:05   #49
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Ik hou van Anne Provoost

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 18:43   #50
l_3
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Nonsens: het hele noordelijk deel van dit traject is amper bevolkt, ook het zuidelijke deel is veel dunner bevolkt dan de Antwerpse stedelijke agglomeratie.
How much more NIMBY can you get?

Dus dit argument telt niet als het wordt toegepast op het BAM traject in haven- en industriegebied maar wel om een ring van 80km door de groene rand rond Antwerpen te trekken.

Laatst gewijzigd door l_3 : 8 september 2009 om 18:43.
l_3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 19:35   #51
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door l_3 Bekijk bericht

Dus dit argument telt niet als het wordt toegepast op het BAM traject in haven- en industriegebied maar wel om een ring van 80km door de groene rand rond Antwerpen te trekken.
groene rand -rond- ?
Allez ja, het Noordoost stuk gaat idd door het groen*, laten we die uhmm *20 kmh dan vallen. OK.

Dan is het nog maar ca. *35 km bijkomende snelweg... die er 30 jaar te laat zou kunnen komen...
(* Ref Google maps)
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 21:44   #52
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nonsens: het hele noordelijk deel van dit traject is amper bevolkt, ook het zuidelijke deel is veel dunner bevolkt dan de Antwerpse stedelijke agglomeratie. Het is wel zo dat de inwoners van die dunbevolkte gebieden veel meer geld hebben dan de opeengepakte inwoners van Deurne en Merksem. Of denk je dat het toeval is dat net de burgemeester van Kapellen per se het BAM-traject wil?

Nog even bijzeggen dat het noordelijke deel gebruikt maakt van een weinig bekende militaire spoorweg, die ligt er al 40 jaar ongebruikt bij.

Laatst gewijzigd door fonne : 8 september 2009 om 21:44.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 23:42   #53
Steve_M

Standaard

Citaat:
Als je acroniemen wil gebruiken, zoek dan eerst eens op wat ze betekenen. Ik heb al eerder gezegd dat het hier niet om mijn achtertuin gaat: ik woon nl. op het Zuid. Ten tweede zou het moeten gaan om het aantal backyards en niet over of die backyards in het groen liggen. De hele notie van groen is trouwens vrij lachwekkend in de ruime omgeving van Antwerpen. Met andere woorden, als bij alternatief A 100.000 mensen last hebben, en bij alternatief B 30.000, dan lijkt het mij evident dat je dan alternatief B kiest. Dat er dan 25 schapen in Oelegem en een enkele landbouwer in haasdonk last van heeft, is in vergelijking een klein offer.

Citaat:
Het gaat mij dan ook niet om dat deel van het BAM-traject (hoewel, als je Antwerpen een beetje zou kennen, dan zou je weten dat dit nog steeds vlakbij de stad loopt), het gaat me om het deel van het tracé dat over enkele van de dichtstbevolkte wijken van België loopt.
Oud 10 september 2009, 22:24   #54
l_3
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Als je acroniemen wil gebruiken, zoek dan eerst eens op wat ze betekenen. Ik heb al eerder gezegd dat het hier niet om mijn achtertuin gaat: ik woon nl. op het Zuid.
Twee pagina's terug zei je "Ik ben zelf opgegroeid in de buurt van het sportpaleis.". Hence, nimby. Doch, inderdaad, je woont nu ergens anders dus dat was te kort door de bocht.

Citaat:
Het gaat mij dan ook niet om dat deel van het BAM-traject (hoewel, als je Antwerpen een beetje zou kennen, dan zou je weten dat dit nog steeds vlakbij de stad loopt), het gaat me om het deel van het tracé dat over enkele van de dichtstbevolkte wijken van België loopt.
We komen er blijkbaar niet uit. Het is je misschien ontgaan dat ik ook in Antwerpen (stad) woon omdat je blijft volhouden dat ik de stad niet ken. Ik werk trouwens al jaren aan de Londenstraat en in de haven, dus weet ook héél goed waar de poten van die brug zullen komen.

Het is pertinent onwaar dat het BAM traject over woonwijken zal lopen en het is met afstand de minst dicht bebouwde / minst bewoonde regio van de stad. Er zullen altijd drukkingsgroepen zijn die volharden en de waarheid verdraaien maar gelukkig zijn er nog satellietfoto's zodat men zich objectief kan informeren.
l_3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 23:26   #55
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Een beetje zoals in tijden van oorlog, dan is er voor iedereen werk en is er wel geld voor! Dit is een andere vorm van 'oorlog'
Gevolgd door een economische ramp en enorme instabiliteut na de oorlog wanneer de economie helemaal op de oorlogsnoden is afgestemd, de staat failliet en het land verwoest...

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 16:01   #56
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

I_3
blijkbaar ben je niet bekend met de plannen

ben je op de hoogte dat men knal aan den ten eeckhovelei een breekwerf wil oprichten om het gewapend beton vh huidige viaduct te verwerken.
dat dit pal aan een kleutertuin ligt en die mannen een jaar of 2 niet buiten mogen is blijkbaar irrelevant. dat men, theoretisch gezien, het albertkanaal zou kunnen gebruiken om al dat beton te vervoeren vooraleer af te breken is blijkbaar te duur.
vd ring tot de bisschoppenhoflaan woont nu al een paar duizend man en die zullen te maken krijgen met een hels lawaai en een hoop stof en vuil. alnaargelang de windinval is deze periferie uiteraard nog groter.

aangezien die oosterweel alleen voor vrachtvervoer zou zijn en kennedy alleen voor personenwagens blijft de ring vastzitten en zal die overbelast blijven aangezien iedereen zal moeten blijven omrijden.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2009, 08:39   #57
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop op een beetje positief lobbywerk van de pro-wapperaars tegen 't referendum zodat het debat iets genuanceerd wordt.
U bedoelt: steekpenningen?
Oud 12 september 2009, 10:57   #58
vesivius
Partijlid

Standaard

Ik heb niet de pretentie dat ik de lange wapper of het alternatieve tracé grondig bestudeerd heb. Het is volgens mij onmogelijk voor een niet deskundige om dat te doen. Ik woon in Merksem en ben dus (zedelijk) verplicht om te stemmen. Ik zal voor de lange Wapper stemmen.
Mijn reden:
Ik ken geen enkele stad aan de stroom die geen brug heeft over deze stroom
Ik heb een afkeer van drukkingsgroepen die altijd veel roepen maar nog NOOIT een werkbare oplossing hebben gegeven. De argumenten die mij bekend zijn oa fijn stof zijn te gek om te geloven.
Dat Groen! tegen is is een groot argument om ja te stemmen. Deze partij heeft nog nooit iets opbouwend gedaan voor de mensen.
vesivius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2009, 18:02   #59
Paul Nollen
Parlementslid

Standaard

voor al wie informatie uit de eerste hand wenst

Citaat:

Ademloos en Straten Generaal hebben zich weer in het parlement "gevochten", aanstaande dinsdag , 15/9 om 14 uur.
Met een inleidend ïnterview in Humo die op die dag uitkomt.

Maar dit wordt tevens de basis voor een presentatie aan alle nieuwsgierige Antwerpenaren die eindelijk wel eens uit eerste
hand willen horen wat Ademloos ( Dr. Guido Verbeke en Wim van Hees) en Straten Generaal (Manu Claeys en Peter Verheaeghe)
te zeggen hebben exact op één maand van de volksraadpleging.

In De Singel te Antwerpen

Om 14 uur geven we een eerste info-sessie, toegesneden op de schooljeugd, jongeren en hun jonge grootouders, waarbij ook het "podiumbeest" Vitalski voor zijn geheel eigen accenten zal zorgen en Stef Camiel Carlens zijn grote kwaliteiten als troubadour zal etaleren.
Alle gelegenheid tot vragen uit de zaal.

Om 20 uur volgt een nieuwe info-sessie voor een breder publiek. Hierbij zullen Prof. Benoit Nemery (KUL) en Prof. Dirk Avonts speciaal de medische aspecten naar voren brengen, naast de presentatie van Manu en Peter over de ARUP studie en de pijnpunten van het BAM tracé.
Wim van Hees legt uit waarom er absoluut maar één vraag gesteld mocht worden aan de Antwerpenaar, op "dictaat" van Brussel.
Artistieke omlijsting: Pieter Embrechts: muziek en film, Anne Provoost en Kristien Hemmerechts: het woord in al zijn kracht.
Alle vragen mogen opnieuw gesteld worden natuurlijk.

14 uur http://www.desingel.be/productionDet...orb?pr_id=8899
20 uur http://www.desingel.be/productionDet...orb?pr_id=8975
N.B. die zaal moet weer vol. Breng mensen mee, opdat iedereen over de juiste informatie beschikt.
www.opstand.net

Paul
Oud 12 september 2009, 20:41   #60
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vesivius Bekijk bericht
Ik heb niet de pretentie dat ik de lange wapper of het alternatieve tracé grondig bestudeerd heb. Het is volgens mij onmogelijk voor een niet deskundige om dat te doen. Ik woon in Merksem en ben dus (zedelijk) verplicht om te stemmen. Ik zal voor de lange Wapper stemmen.
Mijn reden:
Ik ken geen enkele stad aan de stroom die geen brug heeft over deze stroom
Ik heb een afkeer van drukkingsgroepen die altijd veel roepen maar nog NOOIT een werkbare oplossing hebben gegeven. De argumenten die mij bekend zijn oa fijn stof zijn te gek om te geloven.
Dat Groen! tegen is is een groot argument om ja te stemmen. Deze partij heeft nog nooit iets opbouwend gedaan voor de mensen.
Drukkingsgroepen zijn democratischer dan corrupte achterkamertjes. Noriant gaat de volgende weken nog voor één miljoen euro aan publiciteit uitgeven. Waarom is dat nodig? Eerst al de vraagstelling beïnvloeden via de politiek, en er nog een pak middelen om de Antwerpenaar te desinformeren.

Arup/Sum-tracé:
Bijgevoegde afbeelding(e)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 12 september 2009 om 20:43.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be