![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
| Bekijk resultaten enquête: Stedenbouwkundige vergunning voor de Lange Wapper? | |||
| Ja |
|
26 | 38,81% |
| Neen |
|
41 | 61,19% |
| Aantal stemmers: 67. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Provinciaal Statenlid
Geregistreerd: 7 september 2009
Berichten: 784
|
Ik zou zeker ja stemmen!!
Grote projecten zijn naar mijn mening nodig voor de economie en het zelfvertrouwen! Een beetje zoals in tijden van oorlog, dan is er voor iedereen werk en is er wel geld voor! Dit is een andere vorm van 'oorlog'.. er is altijd geld maar de wilskracht om dit land terug wat te doen opleven dat missen wij hier!! Meeste belgen zijn gewoon gefrustreerde mensen die niets meer verdragen en er niet meer in geloven. De Lange Wapper ZAL voor Antwerpen echt een landmark worden!! |
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
|
Citaat:
Vlaams Gewest Jaar: Voertuig-km Wagenpark Autosnelweg Andere Spoorwegen 1980: 30,00 miljard 1.981.564 600 km 57.000 km 2.200 km 1990: 41,92 miljard 2.658.534 840 km 63.000 km 1.686 km 2000: 52,56 miljard 3.392.219 849 km 67.135 km 1.713 km 2010: 58,00 miljard 4.000.000 875 km 70.000 km 1.800 km Bijna verdubbeling van afgelegde km, meer dan verdubbeling van het aantal autos, minimale investeringen in nieuwe wegen, en nog minder in het spoor. Rara, hoe zou het komen dat er files zijn? |
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Europees Commissaris
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door alpina : 7 september 2009 om 22:46. |
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Provinciaal Statenlid
Geregistreerd: 7 september 2009
Berichten: 784
|
Ja, ben ook vrij ontgoocheld ivm met dat nieuw justitiepaleis.
Maar bon, we knn niet eeuwig de oude 'brol' repareren en putjes vullen in de weg. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Gouverneur
Geregistreerd: 30 januari 2009
Locatie: are
Berichten: 1.094
|
![]()
__________________
because the fish knows everything. Laatst gewijzigd door thefishdoesntthink : 8 september 2009 om 00:22. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
|
Dat zeg ik toch helemaal niet. Ik vind alleen 'prestige' een onvoldoende argument voor dergelijke dure werken die de leefkwaliteit van de omwonenden ernstig in het gedrang brengen (zeker als het er veel zijn). België staat nu al bekend voor de nutteloze of onbruikbare reuzenbouwwerken (bruggen die nergens heenleiden, de Antwerpse pre-metro, nutteloze scheepsliften ...). Ik ben er zelfs niet van overtuigd dat er voldoende geld is om die pokkedure brug te bouwen, het risico is m.i. niet onbestaand dat we uiteindelijk zullen moeten stoppen nadat er een paar gigantische torens gebouwd zijn.
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Europees Commissaris
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
|
Ik hou van Anne Provoost
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Vreemdeling
Geregistreerd: 10 juni 2009
Berichten: 11
|
Citaat:
Dus dit argument telt niet als het wordt toegepast op het BAM traject in haven- en industriegebied maar wel om een ring van 80km door de groene rand rond Antwerpen te trekken. Laatst gewijzigd door l_3 : 8 september 2009 om 18:43. |
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.117
|
Citaat:
Allez ja, het Noordoost stuk gaat idd door het groen*, laten we die uhmm *20 kmh dan vallen. OK. Dan is het nog maar ca. *35 km bijkomende snelweg... die er 30 jaar te laat zou kunnen komen... (* Ref Google maps) |
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
|
Citaat:
Nog even bijzeggen dat het noordelijke deel gebruikt maakt van een weinig bekende militaire spoorweg, die ligt er al 40 jaar ongebruikt bij. Laatst gewijzigd door fonne : 8 september 2009 om 21:44. |
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
|
Als je acroniemen wil gebruiken, zoek dan eerst eens op wat ze betekenen. Ik heb al eerder gezegd dat het hier niet om mijn achtertuin gaat: ik woon nl. op het Zuid. Ten tweede zou het moeten gaan om het aantal backyards en niet over of die backyards in het groen liggen. De hele notie van groen is trouwens vrij lachwekkend in de ruime omgeving van Antwerpen. Met andere woorden, als bij alternatief A 100.000 mensen last hebben, en bij alternatief B 30.000, dan lijkt het mij evident dat je dan alternatief B kiest. Dat er dan 25 schapen in Oelegem en een enkele landbouwer in haasdonk last van heeft, is in vergelijking een klein offer.
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#54 | ||
|
Vreemdeling
Geregistreerd: 10 juni 2009
Berichten: 11
|
Citaat:
Citaat:
Het is pertinent onwaar dat het BAM traject over woonwijken zal lopen en het is met afstand de minst dicht bebouwde / minst bewoonde regio van de stad. Er zullen altijd drukkingsgroepen zijn die volharden en de waarheid verdraaien maar gelukkig zijn er nog satellietfoto's zodat men zich objectief kan informeren. |
||
|
|
|
|
|
#55 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
|
Gevolgd door een economische ramp en enorme instabiliteut na de oorlog wanneer de economie helemaal op de oorlogsnoden is afgestemd, de staat failliet en het land verwoest...
__________________
![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
|
I_3
blijkbaar ben je niet bekend met de plannen ben je op de hoogte dat men knal aan den ten eeckhovelei een breekwerf wil oprichten om het gewapend beton vh huidige viaduct te verwerken. dat dit pal aan een kleutertuin ligt en die mannen een jaar of 2 niet buiten mogen is blijkbaar irrelevant. dat men, theoretisch gezien, het albertkanaal zou kunnen gebruiken om al dat beton te vervoeren vooraleer af te breken is blijkbaar te duur. vd ring tot de bisschoppenhoflaan woont nu al een paar duizend man en die zullen te maken krijgen met een hels lawaai en een hoop stof en vuil. alnaargelang de windinval is deze periferie uiteraard nog groter. aangezien die oosterweel alleen voor vrachtvervoer zou zijn en kennedy alleen voor personenwagens blijft de ring vastzitten en zal die overbelast blijven aangezien iedereen zal moeten blijven omrijden. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Parlementslid
Geregistreerd: 3 juli 2004
Berichten: 1.652
|
U bedoelt: steekpenningen?
__________________
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Partijlid
Geregistreerd: 10 april 2004
Locatie: Merksem
Berichten: 247
|
Ik heb niet de pretentie dat ik de lange wapper of het alternatieve tracé grondig bestudeerd heb. Het is volgens mij onmogelijk voor een niet deskundige om dat te doen. Ik woon in Merksem en ben dus (zedelijk) verplicht om te stemmen. Ik zal voor de lange Wapper stemmen.
Mijn reden: Ik ken geen enkele stad aan de stroom die geen brug heeft over deze stroom Ik heb een afkeer van drukkingsgroepen die altijd veel roepen maar nog NOOIT een werkbare oplossing hebben gegeven. De argumenten die mij bekend zijn oa fijn stof zijn te gek om te geloven. Dat Groen! tegen is is een groot argument om ja te stemmen. Deze partij heeft nog nooit iets opbouwend gedaan voor de mensen. |
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Parlementslid
Geregistreerd: 24 juli 2005
Berichten: 1.625
|
voor al wie informatie uit de eerste hand wenst
Citaat:
Paul
__________________
|
|
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 34.806
|
Citaat:
Arup/Sum-tracé:
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 12 september 2009 om 20:43. |
|
|
|
|