![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#142 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Pas op, misschien studeerde hij wel "cum laude" af.
|
|
|
#143 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#144 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#145 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#146 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
CU+++
Laatst gewijzigd door Pietje : 25 september 2009 om 15:15. |
|
|
|
|
|
|
#147 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ben het met jou eens hoor. En excuseer me dat ik wat hard van stapel liep. Eigenlijk heb ik respect voor de inhoud van jouw tweede zin. Het lijkt me een verstandige keuze. En het spreekt me ook aan. Aangenamer arbeidsvoorwaarden staan zo goed als gelijk aan een beter leven. |
|
|
|
|
|
|
#148 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#149 |
|
Burgemeester
|
Touché! Maar mij maak je niet wijs dat een cum laude nooit een zaak zal winnen in 20 jaar. Ik denk net het omgekeerde. Men moet niet meer mondig zijn bij justitie. Enkel als men voor en jury pleit en dat is bijna niets.
|
|
|
|
|
|
#150 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Voor de meeste zaken geldt het principe: of daar nu een advokaat aanwezig is of niet. De strafmaat ligt al op voorhand vast. Ge moet u daar geen illusies over maken.
|
|
|
|
|
|
#151 |
|
Burgemeester
|
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Soit. Het is ne rechtse rakker en gene enkele linkse rakker komt in zijn buurt.
Laatst gewijzigd door Pericles : 25 september 2009 om 15:30. |
|
|
|
|
|
#153 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
http://www.politics.be/persmededelingen/23178/
Persbericht van een Vlaams Parlementslid van Open VLD Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En waaraan zouden we dat moeten merken ??
|
|
|
#155 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De drogredenering ligt hem in het feit dat 'zij die de oorzaak niet zijn, er niet voor moeten opdraaien'. Dat is als zeggen dat, na een aardbeving, de slachtoffers niet moeten boeten, omdat ze het niet hebben 'veroorzaakt'. De waarheid is dat, ook al zijn heel veel mensen niet de oorzaak (dat waren de centrale banken); toch zal iedereen daar de gevolgen van moéten dragen, door de aard van de crisis. Voor de rest begrijp ik het punt wel: er valt te besparen in de ambtenarij zonder dat je het onderwijs moet aanraken.
|
|
|
|
|
#156 |
|
Banneling
|
Ik zie de zaak als volgt : vermits het lerarenkorps volledig terecht niet meer uren voor de klas wil staan zullen ze een beetje moeten inleveren om meer leraren aan te kunnen werven vermits al een aantal jaren het leerlingenaantal terug stijgt. Ik denk niet dat het echt de bedoeling is te besparen, enkel maar van niet meer uit te geven. Als dat mogelijk is door 1% van het brutoloon in te leveren wat nu toch niet zo veel is kan ik daar wel in volgen. Misschien is het zelfs mogelijk om op de een of andere manier in natura dat verlies te compenseren. Gratis treintickets, gratis zwemmen, ... iets dat de staat niet langs de andere kant op kosten jaagt natuurlijk, faciliteiten van de overheid die reeds bestaande zijn maar betalend, gratis ter beschikking stellen.
|
|
|
|
|
|
#157 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Voor alle duidelijkheid: als leerkrachten 1500 netto verdienen, betekent dit dat ze 15 euro minder verdienen per maand.
De horror! :o
|
|
|
|
|
#158 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Hij "zou".. misschien "zou"hij wel de wereldrevolutie opstarten en een radenregering installeren.... Hij krijgt merkwaardig veel voorbarige kritiek uit die politieke hoe die "de staat willen ontvetten" door "minder ambtenaren" en "lagere ambtenarenwedde's" Zouden we niet "de rijken de krisis doen betalen ?" Armen krijgen in India naar het schijnt ratsoeneringsbonnen waarmee ze éénmaal per maand "gratis" voedsel kunnen afhalen : een mooi systeem ook voor "onze" armen en daklozen ? Is India beschaafder dan België ?
|
|
|
|
#159 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom beginnen die politiekers nooit met 1% van hun loon. |
|
|
|
|
|
|
#160 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Feitelijk ontbreekt in onze maatschappij de opvoeding hoe je regels maakt voor elkaar door te redeneren over de grote krijtlijnen. Bvb zo goedkoop mogelijk is een krijtlijn, maar ook ethiek, privacy, respect van vrijheid van individu etc. Ik ben zeker dat de meeste administraties de geest van de wet zo nauwkeurig mogelijk toepassen, maar in de ontwikkeling van de richtlijnen van boven af alle creativiteit of platgelobby ontbreken om te zorgen dat dingen ook efficient , goedkoop, sneller, beter gebeuren... En daar zit het grootste gebrek aan dynamiek van ons overheidsapparaat. Alles zit vastgeregelmenteerd. Vanuit die krijtlijnen redeneren kan dikwijls regels geven zonder dat je ze moet schrijven. En daar gaat de wet dikwijls tever. Zij maakt regels waar er geen nodig zijn. Of zij maakt contradictorische regels die gelobbyd worden. Vb je hebt de licentie op iets te verkopen in belgie, maar mag wel geen producten van een andere euroland importeren om ze hier te verdelen... Dat is dan typisch een probleem waar de wet zich in de doeken laten doen heeft door de lobby van de producenten die op die manier de markt monopoliseren.. Maar netzogoed worden offertes zodanig specifiek uitgeschreven dat er bvb maar één firma kan voldoen ? Of aanbestedingen worden zogenaamd in een bepaalde faze wel naar meerdere partijen gestuurd, maar in verderer fazes wordt er bewust lax aanbesteed. Waarom kan de overheid bvb niet als regel definieren bij het aan kopen van alle goederen en bestellingen groter dat 1000euro dat bvb alle aanbieders de kans moeten krijgen en dit organiseren via een 'tender website ?' |
|
|
|
|