Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2009, 19:14   #421
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Allereerst is leedvermaak iets heel anders dan haat.

En daarenboven dragen veel lieden uit diezelfde middenklasse ook een verantwoordelijkheid. Zij stemmen massaal voor dit systeem. Zij zijn tevreden met twee vakanties per jaar, doodgaan op je 78e, oogkleppen, en loze politiek beloftes.
En dan straks zeggen dat ze geschokt en verrast zijn. Yeah right.
Deze gedweee slapende meute gun je toch gewoon geen pensioen?
Er zijn mensen die vele jaren lang betaald hebben voor hun pensioen, en daar dus maar al te zeer recht op hebben! Het is niet omdat die sommen door de regering worden gebruikt om de pensioenen van de vorige generatie te betalen, omdat ze "de eerste keer" zo dwaas of zo gemakzuchtig zijn geweest!
Wat wel tegen de borst stoot zijn diegenen die weinig of niets voor een pensioen hebben betaald en er toch een uitgekeerd krijgen, alsof dat vanzelfsprekend zou zijn! Bepaalde beroepsdoppers of mensen die hier binnengehaald worden als oudere familieleden en hier nooit hebben gewerkt of een euro betaald voor wat dan ook...(of je dat een uitkering of pensioen of iets anders noemt, maakt niet uit)

Laatst gewijzigd door andev : 27 oktober 2009 om 19:32.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 19:19   #422
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het antwoord dat onze maatschappij blijkbaar geeft is dat criminaliteit ok is. Want ofwel geseponeerd, ofwel niet opgespoord, ofwel nauwelijks bestraft.
Misschien omdat ze het zo ver hebben laten komen dat ze er nu in verzuipen!
Straks is de oplossing een nieuw soort Hitler, en wat zal men dan zeggen.
Juist... dan zal men zijn mond moeten houden, zoals in Saudi Arabië en zo...
Oud 27 oktober 2009, 19:23   #423
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
Waarom is het zo belangrijk voor jou op welke manier je je geld verdient en dus werkt?schuif het nou niet op opvoeding he..
Er zijn wel meer mensen voor wie het belangrijk is op welke manier iedereen zijn geld verdient hoor! Een "rijke drugsdealer" mogen ze gerust neerschieten.
Oud 27 oktober 2009, 19:27   #424
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met andere woorden de meeste Belgische kiezers zijn zo dom als het achtereind van een koe. En (mijn toevoeging) verdienen dus ook niet beter.
De meeste godsdienstfanaten zijn dan minstens even lomp en dom om al die stomme praatjes en regeltjes te geloven en kunnen zich rustig verder laten afmaken of ontploffen in hun eigen landen of whatever... Ook juist? En daar moeten we ook geen euro aan verspillen...laat staan ze opvangen!

Laatst gewijzigd door andev : 27 oktober 2009 om 19:29.
Oud 27 oktober 2009, 19:58   #425
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
De meeste godsdienstfanaten zijn dan minstens even lomp en dom om al die stomme praatjes en regeltjes te geloven en kunnen zich rustig verder laten afmaken of ontploffen in hun eigen landen of whatever... Ook juist? En daar moeten we ook geen euro aan verspillen...laat staan ze opvangen!
Hoeveel van deze godsdienstfanaten zijn er de laatste tien jaar eigenlijk ontploft in Belgie?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 20:00   #426
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn mensen die vele jaren lang betaald hebben voor hun pensioen, en daar dus maar al te zeer recht op hebben!
Deze mensen hebben gestemd, ze hebben gezien hoe het werkt, maar ze keken er naar en stonden erbij.
Dan verdien je dus niet beter!
Oud 27 oktober 2009, 20:14   #427
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Hoeveel van deze godsdienstfanaten zijn er de laatste tien jaar eigenlijk ontploft in Belgie?
Geen, omdat het hier voor hen een paradijs is. Ze gaan ontploffen in 't buitenland.
Oud 28 oktober 2009, 01:23   #428
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met andere woorden de meeste Belgische kiezers zijn zo dom als het achtereind van een koe. En (mijn toevoeging) verdienen dus ook niet beter.
Krijg ik nog antwoord op mijn vragen?? Kiezers zijn niet dom maar politiek is wel "poppenkast" waar niet het belang van de kiezer maar macht centraal staat.Maar eerst graag eens antwoord op al gestelde vragen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2009, 01:58   #429
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Krijg ik nog antwoord op mijn vragen?? Kiezers zijn niet dom maar politiek is wel "poppenkast" waar niet het belang van de kiezer maar macht centraal staat.Maar eerst graag eens antwoord op al gestelde vragen!
Ik heb al eerder gezegd dat ik Don Quichote niet ben. Wie ben ik om me uit te spreken tegen criminaliteit als de eigen overheid dit zelf vaak niet interessant genoeg vindt om consequent te vervolgen en serieus te bestraffen.

De regerende partijen hebben eeen zeer grote meerderheid in dit land. Oppositie is er niet. Blijkbaar vinden de meeste mensen in Belgie dat criminaliteit mag/moet lonen.
Oud 28 oktober 2009, 02:13   #430
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Ik heb al eerder gezegd dat ik Don Quichote niet ben. Wie ben ik om me uit te spreken tegen criminaliteit als de eigen overheid dit zelf vaak niet interessant genoeg vindt om consequent te vervolgen en serieus te bestraffen.

De regerende partijen hebben eeen zeer grote meerderheid in dit land. Oppositie is er niet. Blijkbaar vinden de meeste mensen in Belgie dat criminaliteit mag/moet lonen.
Het is gemakkelijk om de kiezers als dom te bestempelen. Hoe zou je iemand bestempelen die niet dom is maar niet voor zijn mening wil/durft uitkomen?
Oud 28 oktober 2009, 11:47   #431
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Het is gemakkelijk om de kiezers als dom te bestempelen.
Ik denk dat dat ook beargumenteerd wordt.
Oud 28 oktober 2009, 12:49   #432
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hieruit leid ik af dat u vindt dat wie de kans heeft dus maar crimineel gedrag mag en kan stellen omdat de overheid onvoldoende optreedt!
Kortom, dat er gepikt wordt ligt niet aan daders maar aan de overheid die onvoldoende straft, hierin verschillen wij dus, in een cultuur waar geweten centraal staat leer je dat stelen hoe dan ook fout is en jou verantwoordelijkheid wanneer je dit doet, in een eer en schaamtecultuur is dit niet zo, zolang niemand je betrapt op hederdaad mag je ontkennen en ligt de schuld bij de overheid, blijkbaar deelt u die opvatting, ik niet!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2009, 13:13   #433
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hieruit leid ik af dat u vindt dat wie de kans heeft dus maar crimineel gedrag mag en kan stellen omdat de overheid onvoldoende optreedt!
Ik zie een overheid die niet of nauwelijks geinteresseerd is in criminaliteit. Deze overheid krijgt elke zoveel jaar een overweldigend mandaat van de kiezers. Blijkbaar vindt de gemiddelde burger het wel prima zo.

De conclusie die veel mensen dus trekken is: Meestelen!
Oud 29 oktober 2009, 18:44   #434
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien omdat het voor hun soort hier een luilekkerland is waar ze vrienden en familie ongestoord aan het ocmw kunnen zetten? Waarom zouden ze de kip met de gouden eieren doen ontploffen? We zijn blijkbaar het gemakkelijkste "indringland" voor vreemdelingen uit de wijde omtrek, en waar er voor hen het meeste te rapen valt!
Oud 29 oktober 2009, 18:46   #435
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Deze mensen hebben gestemd, ze hebben gezien hoe het werkt, maar ze keken er naar en stonden erbij.
Dan verdien je dus niet beter!
Het is hier inderdaad niet perfekt, maar vergeleken met vele andere landen, oa moslimlanden valt het hier nog mee zeker? In die andere landen staan ze er niet bij, ze hangen erbij! Of ze missen een hand, een hoofd...
Als je meent op ons kritiek te moeten hebben, wat zeg je dan over die landen?

Laatst gewijzigd door andev : 29 oktober 2009 om 18:47.
Oud 29 oktober 2009, 19:01   #436
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je meent op ons kritiek te moeten hebben, wat zeg je dan over die landen?
Niets natuurlijk, wij zijn de onverdraagzamen.
Wist je dat nog niet?

Laatst gewijzigd door daiwa : 29 oktober 2009 om 19:01.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2009, 21:04   #437
carolus66
Schepen

carolus66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zover is het al gekomen....het feit dat geen enkele moslim zichzelf tot ontploffing heeft gebracht de laatste tien jaar...dat is nu de norm.....
worden we verondersteld blij te zijn?
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2009, 21:14   #438
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carolus66 Bekijk bericht
zover is het al gekomen....het feit dat geen enkele moslim zichzelf tot ontploffing heeft gebracht de laatste tien jaar...dat is nu de norm.....
gezien het sluipend en dreigend gevaar dat men probeert te propaganderen,absoluut!
Oud 29 oktober 2009, 21:28   #439
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carolus66 Bekijk bericht
Die norm werd in deze draad door Andev gesteld:

Citaat:
Waarna er droog kon worden geconstateerd dat we er in Belgie nog geen hebben zien ontploffen.
Oud 29 oktober 2009, 21:32   #440
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is hier inderdaad niet perfekt, maar vergeleken met vele andere landen, oa moslimlanden valt het hier nog mee zeker?
Ja hoor de witte kinderhand uit de verkaveling van Vlaamse hazen is weer gauw gevuld.

Het land wordt aan alle kanten onbestraft leeggestolen maar het klootjesvolk stelt tevreden vast dat er landen zijn waar nog meer gestolen wordt door nog minder mensen. "Het valt hier nog mee"

Ja als dat de maatstaf is...

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 29 oktober 2009 om 21:32.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be