![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Staatssecretaris
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
|
Trouwens, Descartes Jr en andere verlichte despoten, van een overheid die bio brandstoffen begon te belasten toen ze te populair dreigden te worden, heb ik geen lessen te leren.
|
|
|
#102 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Heb ik gedaan, maar niet gevonden hoe ze het on Duitsland doen. Gaat dat via GPS en gsm ? Ik durf het te betwijfelen. In London gebeurt het met camera's die de nummerplaten filmen. Dat is dus helemaal geïnstalleerd en beheerd door de overheid.
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Minister-President
|
http://en.wikipedia.org/wiki/LKW-MAUT (voor het Duitse voorbeeld voor vrachtwagens)
Men werkt er met een soort portieken waarmee de vrachtwagens worden gescand, en bij de vrachtwagens die Maut moeten betalen wordt gekeken of de nummerplaat overeenkomt met een betaling in het systeem, of er wordt een elektronisch signaal verstuurd vanuit de vrachtwagen. Wat mij betreft mag iedereen blijven wonen waar hij woont. Wat mij betreft woon je in Berlijn en kom je elke dag naar hier gependeld met het vliegtuig of de wagen, maar ik voel me niet verplicht voor jouw verplaatsingsgedrag te moeten betalen. Een km-heffing verbiedt ook niemand te wonen waar hij woont, en te werken waar hij werkt, dus zie ik het probleem niet. Invoeren dus, die handel.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Banneling
|
De klant betaalt gewoon de verplaatsingskosten. Die de aannemer maakt.
Je moet toch een beetje de discussie volgen. Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als je als kustbewoner ervoor kiest om elke dag naar Brussel te tuffen ipv de trein te nemen, dan vind ik het niet meer dan logisch dat je hierop ecologisch belast wordt. Niemand zegt dat je die verplaatsingen niet MAG maken maar het is volledig terecht dat de overheid dergelijke gewoonten wil demotiveren. Maximus Aurelius = sloganeske bruller. |
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
als ik jang was, lang geleden, vond ik de doppers ook maar leeghangers. er was volgens mij werk genoeg. maar wanneer ik door een faling bedrijf werkloos werd, ben ik ook zo een leeghanger geworden, bij gebrek aan werk in EIGEN streek. en ook een beetje het nieuwe loon dat ik zou betaald krijgen. way het minimumloon was in het metaal. |
|
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar dat je zelf de waarheid in pacht hebt, daar twijfelt hier inderdaad niemand aan. Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 16 november 2009 om 08:38. |
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het is echter ook zo dat je vandaag véél makkelijker een eigen zaak kan opstarten en hierbij gesteund worden. Het vraagt wel enige moed. En goodwill van de banken. En d�*�*r moet de overheid inspanningen leveren. |
|
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ja, er zijn inderdaad mensen die betaald worden enkel en alleen om rond te rijden met hun auto. Ik heb het over de mensen die niets anders doen dan pakjes van de ene naar de ander plaats te brengen. Ik heb het over de mensen die niets anders doen dan de wegbermen controleren op zwerfvuil en op te hoge begroeiing van planten. Ik heb het over mensen die niets anders doen dan naar plaatsen van ongelukken te gaan kijken en daar vaststellingen te gaan doen. Ik heb het over mensen die niets anders doen dan andere hun boodschappen. Ik heb het over mensen die niets anders doen dan andere van de ene naar de ander plaats brengen. DHL heeft zijn wereld verdeelcentrum reeds uit Zaventem weg gehaald wegens de te hoge kosten tegenover Leizig, als je hun kosten ook nog eens met rekeningrijden gaat verzwaren, zal ook de Europese hup uit Zaventem verdwijnen. Als je de transport wereld na de reeds zeer hoge kosten in de Benelux, ook nog eens gaat belasten met rekeningrijden, dan zullen zij sneller naar havens buiten de Benelux overstappen. De economie van de Benelux is namelijk gebouwd op transport, overslag, distributie en opslag. Want de productie-economie is hier reeds veel te duur tegenover de rest van Europa door de hoge loonlasten via de taksen daarop. De productie-economie is reeds verdwenen door de hoge kosten energiekosten tegenover de niet Europese landen door de hoge taksen daarop. De horeca is steeds meer aan het terugvallen door de hoge taksen en vele regelgevingen binnen deze economie. Rekeningrijden zou dus voor vele bedrijven weleens de spreekwoordelijke druppel kunnen wezen om de overstap naar andere regio's toch te doen en hier afdelingen te sluiten. Bedenk maar eens hoeveel rekeningrijden Opel-Antwerpen plots minder aantrekkelijk gaat maken tegenover de Duitse vestigingen. Bedenk maar eens hoeveel VW, plots gaat besparen door naar Rusland te verhuizen. Bedenk maar eens hoeveel melk uit Oost-Europa goedkoper gaat worden tegenover de Belgische melk. Dit geld trouwens voor alle landbouwproducten, die zelfs in België vele kilometers afleggen van landbouwer tot consument. Sommige producten leggen meer dan 1000km af tussen producent en consument, wat met een vrachtwagen moet gebeuren wegens de noodzaak aan een snel transport en de vele plaatsen waar trein en schip niet bruikbaar zijn, en dus plots een meer kostprijs krijgen van 60€ per 30 ton. Dit lijkt weinig, maar bereken het eens juist. Want er komt dan ook nog eens BTW bij en niet alle goederen worden met zware wagens vervoert en niet alle ladingen kunnen tot 30 ton gaan. Voor vee zit je namelijk al met de plaatsbeperkingen en kan je slechts 20 runderen in een vrachtwagen laden, wat komt op een meerprijs van 3€ per ton. Voor kippen zit je met een maximum gewicht van 10 ton, wat komt op 6€ per ton. Maar de rekening word nog leuker als je begint te werken met groenten en fruit, dat vaak met kleine voertuigen vervoerd word in kleine hoeveelheden. Vaak zelfs met ladingen van minder dan 100kg producten, waar je dus snel op een meerprijs van 60€ per 100kg of 0.6€ per kg. En het word nog leuker bij seizoenfruit, dat vaak met zeer kleine hoeveelheden worden verplaatst tussen landbouwer en veilig, tussen veilig en groothandel en tussen groothandel en kleinhandel en helemaal tussen kleinhandel en consument. Daar kom je dus al snel aan een meerprijs van 1 tot 6€ per 10kg. Kijken we even naar een ander voedselproduct, vis, waar de afgelegde afstanden over de weg, ook al vaak meer dan 1000km bedraagt. Maar de vervoerde gewichten vaak niet boven de 250kg gaat. Het effect van rekeningrijden gaat hierdoor totaal verloren gaan. Bedrijven gaan hun producten verzamelen buiten de Benelux en ze hier brengen met buitenlandse schepen. Daarna gaan ze die schepen direct gebruiken als verdeelcentra en van daaruit met grote vrachtwagen, zo groot mogelijke ladingen vervoeren. Goederen bij de buurtwinkels gaan nog duurder worden en die zullen dus nog meer verdwijnen. Steeds meer mensen gaan hun job verliezen en minder goederen kunnen kopen, waardoor er dus nog meer jobs verdwijnen in de Benelux. Op korte termijn gaat men de inkomsten zien stijgen.( hier spreken we over een termijn van maximum 3 jaar) Maar de waarheid ligt totaal anders op middellange en lange termijn ( we spreken over een periode van 3 tot 10 jaar.) Het hele zoeken naar meer inkomsten voor de staat gaat dus enkel de kosten voor de staat verhogen en heel de Benelux naar de middeleeuwen terug sturen. Op een nog langere termijn van meer dan 10 jaar spreken we zelfs over het terugsturen van de Benelux naar de tijd dat men hier leefden van wat men kon bekomen door jacht, visvangst, roof en onderling oorlog voeren. |
|
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Of dacht u dat ondernemers het rekeningsrijden zullen toejuichen? |
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dit is de uitgebreide versie. Dank u Jantje. |
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik heb dat gedaan toen ik jonger was. Speeltijd is gedaan. Maar als je een vrouw hebt, die ook werkt, kinderen die liefst niet te veel van school veranderen, een huis gebouwd hebt, is het welletjes geweest. Een interimaris zou in jouw systeem beter in een verhuiswagen wonen, dan hem keer op keer te huren. |
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Andere zijn dan weer niet te vermijden door de economische activiteit van het bedrijf. Leg mij maar eens uit hoe een ruitenwasser zijn kilometers kan verminderen? Leg mij maar eens uit hoe een kuisbedrijf zijn kilometers kan verminderen Leg mij maar eens uit hoe een marktkramer zijn kilometers kan verminderen? Leg mij maar eens uit hoe een scheepstechisch bedrijf zijn kilometers kan verminderen? Leg mij maar eens uit hoe een koerierbedrijf zijn kilometers kan verminderen? Leg mij maar eens uit hoe een student aan de Universiteit zijn kilometers kan verminderen, zonder een duur kot te moeten huren? Leg mij maar eens uit hoe een taxibedrijf zijn kilometers kan verminderen? Leg mij maar eens uit hoe een havenarbeider zijn kilometers kan verminderen? Leg mij maar eens uit hoe een huisarts of veearts zijn kilometers kan verminderen? Leg mij maar eens uit hoe een thuis-verpleegster haar kilometers kan verminderen? Leg mij maar eens uit hoe een traiteur zijn kilometers kan verminderen? Leg mij maar eens uit hoe een dj zijn kilometers kan verminderen? Leg mij maar eens uit eender welk bedrijf zijn kilometers kan verminderen, daar deze reeds mensen in dienst hebben, die als enige taak het drukken van transportkosten hebben? Leg mij maar eens uit hoe bedrijven met een activiteit waarvan er slechts enkel in de Benelux zijn, hun kilometers kunnen drukken? Ja, ik heb het over bedrijfsactiviteiten zoals; onderwaterwerken; riool-inspecties; fotolassen controleren; diepfundatie; hoogte werken; veiligheidstoezicht; kabel en leiding controle; enz... En dan heb je nog de bedrijven die technisch onderhoud en herstellingswerken doen bij hun klanten. Allemaal economische activiteiten die veel verplaatsingen eisen. Leg mij nu dus maar eens uit hoe die bedrijven hun kilometers moeten drukken? Veel van die bedrijven hebben mensen in dienst met een knelpunt beroep en kunnen dus niet anders dan met mensen te werken die op grotere afstand van het bedrijf wonen en klanten bedienen die zeer verspreid liggen in hun vestigingen. Alles gaat dus gewoon duurder worden, ja zelfs de reeds zeer dure energie in België gaat hierdoor nog eens stijgen in prijs. Want de technici van de kerncentrale mogen en kunnen zelfs niet op korte afstand van hun job gaan wonen, dat is namelijk bij wet verboden. Doel moet ontruimd worden. De mensen die voor de overheden werken, worden vaak van de ene naar de andere vestiging verplaatst en zouden volgens sommige hier dus wieltjes onder hun meubelen moeten plaatsen. Andere worden te werk gesteld op plaatsen waar men voor een woning meer aan huurprijs betaald dan het gemiddelde inkomen van de Belg. |
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus... |
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
[quote=Jantje;4445101]Vele verplaatsingen zijn gewoon niet te vermijden door de heersende wetgevingen.
Andere zijn dan weer niet te vermijden door de economische activiteit van het bedrijf. Leg mij maar eens uit hoe een ruitenwasser zijn kilometers kan verminderen? Leg mij maar eens uit hoe een kuisbedrijf zijn kilometers kan verminderen Leg mij maar eens uit hoe een marktkramer zijn kilometers kan verminderen? Leg mij maar eens uit hoe een scheepstechisch bedrijf zijn kilometers kan verminderen? Leg mij maar eens uit hoe een koerierbedrijf zijn kilometers kan verminderen? Leg mij maar eens uit hoe een student aan de Universiteit zijn kilometers kan verminderen, zonder een duur kot te moeten huren? Leg mij maar eens uit hoe een taxibedrijf zijn kilometers kan verminderen? Leg mij maar eens uit hoe een havenarbeider zijn kilometers kan verminderen? Leg mij maar eens uit hoe een huisarts of veearts zijn kilometers kan verminderen? Leg mij maar eens uit hoe een thuis-verpleegster haar kilometers kan verminderen? Leg mij maar eens uit hoe een traiteur zijn kilometers kan verminderen? Leg mij maar eens uit hoe een dj zijn kilometers kan verminderen? Leg mij maar eens uit eender welk bedrijf zijn kilometers kan verminderen, daar deze reeds mensen in dienst hebben, die als enige taak het drukken van transportkosten hebben? Leg mij maar eens uit hoe bedrijven met een activiteit waarvan er slechts enkel in de Benelux zijn, hun kilometers kunnen drukken? Jantje, In A'pen of Zeebrugge (gaan) wonen hé ! (Zie de post van Descartes over pipo's) |
|
|
|
|
|
#117 |
|
Gouverneur
|
en het kreemboerke dan!
|
|
|
#118 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als je van de overheid souplesse verwacht ben je best zelf ook soepel ! |
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Tip : koop een mobiel Belgisch frituur en rep je naar Nederland. Op 10 jaar tijd ben je binnen. |
|
|
|
|
|
|
#120 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Deze bedrijven hebben immers een service zoals de wegenwacht en depannage diensten voor auto. Maar tussen Oostende -Antwerpen-Luik-Brussel-Rotterdam-Luxemburg zitten er heel wat kilometers waterwegen. Kilometers waar de schepen in pan vallen en waar dus jou goederen komen vast te zitten als die bedrijven geen technici tot daar sturen. Scheepstechnici hebben namelijk werk een werkhuis, maar de vaartuigen waaraan ze werken hebben de rot gewoonte om op de meest afgelegen plaatsen, zo ver mogelijk als het kan van deze werkplaatsen in pan te vallen. En dan nog liefst op de plaatsen waar ze elk ander vaartuig de doorgang verhinderen, zodat er niet slecht een paar honderd ton goederen vast zitten, maar dat als de problemen niet binnen de kortst mogelijke tijd worden opgelost, er zelfs andere bedrijven hun deuren moeten sluiten, wegens gebrek aan goederen en grondstoffen, voor hun bedrijvigheid. En je kan onmogelijk om de 20kilometer op de waterwegen een herstelplaats neerpoten, want daarvoor is er te weinig trafiek dat in pan vallen en dat is trouwens niet te betalen en technisch niet haalbaar en economisch niet verantwoord. En daarvoor zijn er trouwens te weinig technici op de arbeidsmarkt. |
||
|
|
|