Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2010, 01:38   #61
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht

Nochthans het afranselen van vrouwen en de oplegging van zware starffen tot die van de doodstraf komt veelvuldiger voor dan u voor lief wilt nemen.
Ik neem dat niet voor lief, ik tracht bij te dragen aan het verzet daar tegen.

Citaat:
Het is een rfage in het M-O deze gebeurtenissen met mobieltjes op te nemen en vervolgens het gebeuren op internet te zetten.
Ik neem aan dat u dit ook weet.
idd

Citaat:
Een erg mensverheffend gebeuren is het althans niet.
idd

Citaat:
Overigens blijft het een feit dat men in het algemeen de Islam beu begint te worden,en niet alleen in Vlaanderen of NL, ook elders in Europa wordt de onvrede groter en zo ook het verzet.
Ja. Ik heb daar een paar vragen over:

1) Hoe win je een strijd tegen een geloof ?(als dat de bedoeling is)
2) Is dat vijandbeeld met betrekking tot de islam terecht of geïnduceerd of allebei?
3) In welke mate is ons beeld van moslims vergelijkbaar met het beeld dat men hier tijdens de jaren '30 over de joden had en is dat toeval?
4) In 2001 vielen de VS Afghanistan binnen nadat ze decennia lang de situatie in Palestina getolereerd hadden. In 2005 was het de beurt aan Irak. Onder het mom van een kruistocht (letterlijk) tegen terreur, massavernietiginswapens en voor een herschikking van het Midden Oosten via regimechange. We staan vandaag niet ver van hetzelfde scenario met betrekking tot Iran. Past het vijandsbeeld ten opzichte van de islam in dat kader?
5) Hoeveel problematische situaties hebben we persoonlijk met moslims al meegemaakt omdat ze moslim zijn? Hoe groot is de kans dat één van ons direct het slachtoffer wordt van een moslimaanval of terreurdaad? Staat onze dagelijkse bekommernis en het klimaat van angst in relatie tot die kans?

Soit, zo heb ik nog wel wat vragen. Als ik het antwoord weet, zal ik het hier misschien publiceren.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 10 februari 2010 om 01:40.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 07:21   #62
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
1) Hoe win je een strijd tegen een geloof ?(als dat de bedoeling is)
2) Is dat vijandbeeld met betrekking tot de islam terecht of geïnduceerd of allebei?
3) In welke mate is ons beeld van moslims vergelijkbaar met het beeld dat men hier tijdens de jaren '30 over de joden had en is dat toeval?
Zelfde "problemen", zelfde "oplossingen".
Oud 10 februari 2010, 13:49   #63
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

@ MvA

1) Wij hoeven de strijd niet te winnen voor wat betreft de Islam zolang wij zorgen dat het geen strijd wordt of moet worden. Vrijheid van godsdienst, ook voor hen. Maar dan daar waar ze anderen niet lastig vallen.
2) Ik kan me niet voorstellen dat het westen een vijandbeeld had voor wat betreft de Joden. Het was een politiek spel dat Hitler nodig had, aangevuld met zijn eigen overtuiging. Het ging destijds niet uitsluitend om Joden maar ook om zigeuners, invaliden en geestelijk gestoorden.
Islam en onverdraagzaamheid en alles dat tegen het evenbedoelde geloof ingaat, na een lange tijd in Marokko verbleven te hebben weet ik daar wel iets van ......
3) De motieven van de VS worden veelal door de Joodse lobby bepaald - de meeste beslissingnemers bionnen het gouvernement zijn nl Joden.
4) Problematisch situaties met islamitische immigranten/allochtomnen nemen hand over hand toe. Marseillaanse situaties nu binnen Brussel. Molenbeek en Anderlecht kunnen zelfs niet door de politie betreden worden.
Dat zijn toch belachelijke situaties? In NL gaat het ook hard die kant uit.

Nee, als de dam breekt, dan breekt 'ie goed.....
Oud 10 februari 2010, 13:57   #64
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De situatie is omgekeerd. Jodenhaat in de jaren '30 richtte zich voornamelijk op geïntegreerde rijke Joden. Ook was het aantal Joden in Duitsland en Nederland verwaarloosbaar tot slechts 100000 tot 200000. En in tegenstelling nu, waar men zich boosmaakt over de torenhoge criminaliteit van moslims in statistieken, was in de jaren '30 ''de Joodse samenzwering'' slechts een gerucht waarvoor geen enkel bewijs was.

Er zijn ook paralellen, zoals bijvoorbeeld het ritueel slachten en het aparte onderwijs. Maar in het Joodse geval was dit geen probleem omdat die gemeenschap daar zelf voor opdraaide (en nog steeds doet).

Ik pleit overigens niet voor een verbieden van de Islam of een uitzet van moslims. Wel moeten maatregelen genomen worden om de groei van de godsdienst te stoppen. Ze tast het seculiere karakter van de staat aan.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 13:59   #65
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Wel moeten maatregelen genomen worden om de groei van de godsdienst te stoppen.
Welke maatregelen?

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 22:53   #66
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Vandaag in de krant een geval van een Vlaming die een oudere vrouw verkrachte, paar blz later een serieverkrachter, ook een Vlaming.

Kom niet af dat miserie typisch iets is dat van moslims komt
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2010, 02:14   #67
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Het gaat hier niet om individuele gevallen. Het gaat om de grote lijnen, om de grote veranderingen die een mensonvriendelijke - gericht tegen niet islamieten -, lees dat goed! ,- religie teweeg brengt binnen een maatschappelijke omgeving die dat bepaalt niet wil. Ik denk verder niet dat specifiek Turkse immigranten de hoofdoorzaak zijn. Een Turk is geen arabier en daar schuilt nog wel een behoorlijk verschil in. Een Turkse landsman heeft een goed begrip van westerse normen en waarden naast zijn eigen cultuurlijke patronen.
Het gaat meer om de signatuur van Afrikaanse moslims die dat laatste absoluut niet hebben. Nogmaals Tamam, de individu staat hier buiten, het gaat om de grote lijnen.
Oud 14 februari 2010, 02:46   #68
Bompa Punk
Burger

Bompa Punk's schermafbeelding

Standaard

Erg dat een jong meisje in de fleur van haar leven zo aan haar einde moet komen.
Ik haat al die primitieve rotreligies.
Bompa Punk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2010, 12:43   #69
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Punk Bekijk bericht
Erg dat een jong meisje in de fleur van haar leven zo aan haar einde moet komen.
Ik haat al die primitieve rotreligies.
Gelukkig hebben mensen met diezelfde mening als de uwe weinig te vertellen in deze wereld en krijgen ze snel tegenwind als ze wat te luid worden

Laat fora ons niet misleiden, hier komen enkel de meest gefrustreerden en ik durf toegeven dat veel van zulks gedoe me erg frustreert

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 14 februari 2010 om 12:44.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2010, 13:29   #70
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Nee, in Vlaanderen gebeurt zoiets niet.
+ wraak nemen na een relatie
check maar effe op hln.be

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Uiteraard een verschrikkelijke zaak. Ik stel echter vast dat de politie blijkbaar optreedt. Waarom zouden we Turkije dan isoleren? Als we alle landen gaan isoleren waar verschrikkelijke zaken gebeuren dan zullen we op den duur vooral onszelf isoleren.
²
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2010, 13:50   #71
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Vandaag in de krant een geval van een Vlaming die een oudere vrouw verkrachte, paar blz later een serieverkrachter, ook een Vlaming.

Dit is nu een mooi voorbeeld van cherrypicking sé.

We praten hier niet over individuen het Tamam, we praten hier over een volledige gemeenschap die een andere probeert te domineren en zelfs op termijn over te nemen.

Precies of in "hun" landen gebeurt zoiets niet! Of wat bedoel je?

De waslijst aan zedendelikten (om van de andere nog niet te spreken) zal héél wat langer zijn dan uw hln-lijstje uit Vlaanderen hoor.

Bezint voor ge begint...te typen.
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2010, 13:50   #72
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
+ wraak nemen na een relatie
check maar effe op hln.be

²
Zelfde antwoord voor u.
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 16:23   #73
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard ! ! !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Zelfs de Flinstones deden zo iets niet in het stenen tijdperk.
Maar wel Geert Wilders voor de rechter brengen omdat hij dergelijke zaken aankaart. Stelletje huichelaars.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=132236

Turkije bij de EU? Never, jamais, nooit, over mijn lijk.!!!!!!!!
100 % akkoord !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 17:07   #74
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke maatregelen?
Bijvoorbeeld het beperken van de kinderbijslag tot de eerste twee kinderen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 11:53   #75
Bompa Punk
Burger

Bompa Punk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Gelukkig hebben mensen met diezelfde mening als de uwe weinig te vertellen in deze wereld en krijgen ze snel tegenwind als ze wat te luid worden

Laat fora ons niet misleiden, hier komen enkel de meest gefrustreerden en ik durf toegeven dat veel van zulks gedoe me erg frustreert
Denk je nu dat ik schrik heb van wat tegenwind?
Naast het Christendom is de Islam één van de godsdiensten die door de eeuwen heen voor het meeste ellende in de wereld heeft gezorgd.
Vervolging, marteling, onderdrukking, etc.
Achterlijke levensbeschouwingen die het levenslicht zagen ergens in een dorre woestijn in het Midden Oosten, en die het beste gedijen in achtergebleve rurale gebieden. En wat mij betreft mogen ze daar blijven.

Dom Helder Camera

http://planethilarius.blogspot.be/
Bompa Punk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2010, 23:32   #76
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Punk Bekijk bericht
Denk je nu dat ik schrik heb van wat tegenwind?
Naast het Christendom is de Islam één van de godsdiensten die door de eeuwen heen voor het meeste ellende in de wereld heeft gezorgd.
Vervolging, marteling, onderdrukking, etc.
Achterlijke levensbeschouwingen die het levenslicht zagen ergens in een dorre woestijn in het Midden Oosten, en die het beste gedijen in achtergebleve rurale gebieden. En wat mij betreft mogen ze daar blijven.
Jij schrik? Waarom zou jij schrik moeten hebben...van living-politiek is niemand gestorven hoor. Jij noch ik gaan hier enige last van hebben. Moslims daarentegen wel. Jij draagt bij tot hun radicalisering en polarisatie van nieuwe belgen.

En je kennis over de Islamitische geschiedenis is onbestaande, daarom raad ik u aan hierover eerst wat te leren. En niet uit het vb-krantje aub...
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 16:14   #77
serko
Vreemdeling

Standaard

In de pre-islamitische (jahiliyya) Arabië was het de gewoonte om pasgeboren meisjes levend te begraven. De Islam heeft dit juist verboden, dus het heeft eerder iets te maken met onwetenheid. Enkele verzen uit de Koran hierover:

[81:8] The girl who was buried alive is asked:
[81:9] For what crime was she killed?

[43:17] When one of them is given news (of a daughter) as they claimed for the Most Gracious, his face is darkened with misery and anger!
[43:18] (They say,) "What is good about an offspring that is brought up to be beautiful, and cannot help in war?"

[6:137] Thus were the idol worshipers duped by their idols, to the extent of killing their own children. In fact, their idols inflict great pain upon them, and confuse their religion for them.
serko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 18:06   #78
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door serko Bekijk bericht
In de pre-islamitische (jahiliyya) Arabië was het de gewoonte om pasgeboren meisjes levend te begraven. De Islam heeft dit juist verboden, dus het heeft eerder iets te maken met onwetenheid. Enkele verzen uit de Koran hierover:

[81:8] The girl who was buried alive is asked:
[81:9] For what crime was she killed?

[43:17] When one of them is given news (of a daughter) as they claimed for the Most Gracious, his face is darkened with misery and anger!
[43:18] (They say,) "What is good about an offspring that is brought up to be beautiful, and cannot help in war?"

[6:137] Thus were the idol worshipers duped by their idols, to the extent of killing their own children. In fact, their idols inflict great pain upon them, and confuse their religion for them.
Ah ok, dan is alles in orde.

Ik dacht even dat het godsdienstwaanzinnigen waren.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 18:24   #79
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
²

Politie in Turkije zal optreden als er getuigen aanwezig zijn. Anders is het voor hen een 'faits divers'.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 18:26   #80
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht

Je begrijpt het niet.
Hier is een verkrachting een misdaad.
In Turkije is het levend begraven van meisjes een soort volksvermaak.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be