Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 februari 2010, 19:45   #101
Europahater
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 december 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Vorig jaar vertelde een ingenieur van Infrabel me nog dat er vroeg of laat een zwaar treinongeluk zou gebeuren. Het onderhoud, coördinatie wordt tot het minimum herleid, om privé-investeerders hun nodige winst te laten maken. Ook het verder opdelen in verschillende deelbedrijven is een probleem. Niemand neemt het nog au serieux met de veiligheid.


Tot deze vaststelling komt men niet alleen in België, maar ook in Engeland en Nederland die nog meer geprivatiseerd zijn stijgt het aantal ongevallen tengevolge van slecht onderhoud en coördinatie.
Onzin, het is juist de slechtwerkende Belgische staat die haar eigen vervoersmaatschappij verwaarloost. 1 van de treinen die botsten had bouwjaar 1958. Dat zegt voor mij toch voldoende. Het logge NMBS-SNCB apparaat vervangt haar rollend materieel slechts mondjesmaat omdat ze maar een bepekt budget hebben. Dat heb je niet bij een gedeeltelijke privatisering. Zoveel treinongelukken gebeuren er trouwens niet in Nederland. Dus hou nou ff die communistische onzin lekker bij je.

Laatst gewijzigd door Europahater : 15 februari 2010 om 19:50.
Europahater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 20:00   #102
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Vorig jaar vertelde een ingenieur van Infrabel me nog dat er vroeg of laat een zwaar treinongeluk zou gebeuren. Het onderhoud, coördinatie wordt tot het minimum herleid, om privé-investeerders hun nodige winst te laten maken. Ook het verder opdelen in verschillende deelbedrijven is een probleem. Niemand neemt het nog au serieux met de veiligheid.


Tot deze vaststelling komt men niet alleen in België, maar ook in Engeland en Nederland die nog meer geprivatiseerd zijn stijgt het aantal ongevallen tengevolge van slecht onderhoud en coördinatie.
Hier sla je volgens mij de bal volledig mis.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 20:03   #103
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Er werd dus inderdaad een rood sein genegeerd. Momenteel is men bezig om het hele Belgische net te voorzien van ETCS, waardoor de trein wel degelijk stilvalt bij het negeren van een sein. Helaas was deze lijn daar nog niet mee uitgerust. Ik hoop dat iedereen beseft dat zoiets niet op 1 week gedaan is. Hiervoor is een budget voorzien van om en bij de 1,3 miljard euro (er zal een concentratie gebeuren van de nu bestaande seinhuizen)



Infrabel is inderdaad nog steeds een staatsbedrijf.
De lijn was wel uitgerust, de locomotief echter niet.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 20:07   #104
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ik had al zo'n vermoeden.

Goedpraten tot je er bij neervalt.
Vertel mij eens, WAT valt er exact goed te praten? Zeg mij eens op welk vlak infrabel slecht bezig bent. En gelieve niet te vervallen in holle oneliners.
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 20:38   #105
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Vorig jaar vertelde een ingenieur van Infrabel me nog dat er vroeg of laat een zwaar treinongeluk zou gebeuren. Het onderhoud, coördinatie wordt tot het minimum herleid, om privé-investeerders hun nodige winst te laten maken. Ook het verder opdelen in verschillende deelbedrijven is een probleem. Niemand neemt het nog au serieux met de veiligheid.


Tot deze vaststelling komt men niet alleen in België, maar ook in Engeland en Nederland die nog meer geprivatiseerd zijn stijgt het aantal ongevallen tengevolge van slecht onderhoud en coördinatie.
Wat een onzin zeg, er zijn nog nooit zoveel veiligheidssystemen geweest als nu. Nog nooit zijn de voorwaarden voor een vergunning te krijgen als spoorwegoperator (goederenvervoerder) zo streng geweest. Dit is complete Bullshit.
Infrabel moet gewoon voor de veiligheid zorgen en kan/moet veiligheidsmaatregelen verplichten aan de spoorwegoperators.

Dat de NMBS holding nu probeert om de scheiding in vraag te stellen is ronduit walgelijk. Het zijn haar dochters die in de fout gaan niet de private maatschappijen die amper iets te zeggen hebben en constant met overheidssubsidies worden bekampt.
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 20:58   #106
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
bull shit in B werd er just niks geprivatiseerd.
Alleen het goederenvervoer per spoor is geprivatiseerd, passagiersvervoer wordt nog altijd alleen door de NMBS gedaan.

De splitsing tussen infrastructuurmanager en railway operator is bepaald door richtlijn 440/91, dit om een onafhankelijke infrastructuurmanager te bekomen die de eigen nationale maatschappij niet voortrekt.

In België is dat echter fictief opgelost en hebben ze gewoon een holding gecreëerd met daaronder de NMBS en Infrabel waar de overheid ook een groot stuk rechtstreeks in participeert.

Het strafste van al in de recente reacties vond ik de verwijten naar Europa. De EU zou plots de schuldige in het verhaal zijn door het ERTMS (een systeem voor interoperabilteit) te lang te laten liggen. Dit terwijl landen als Frankrijk, België, Griekenland... diegene zijn die altijd alles op de lange baan hebben geschoven en gedwarsboomd hebben. Je moet maar durven om zoiets dan te komen zeggen. Het is juist dankzij EU dat de spoorwegen veiliger zijn geworden en ze nog een reden van bestaan hebben.
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 21:08   #107
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Best wel onthutsend hoe negationistisch neoliberalen kunnen zijn. Blijkbaar is 1dergelijk ongeval nog niet genoeg. :/
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 21:10   #108
Niitakayama Nobore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 oktober 2009
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Europa verbiedt een gedegen staatsbedrijf, dus zullen er nog ongelukken volgen door deze neoliberale pest.
De lijken zitten nog niet in de grond, en daar heb je de rode lijkenpikkers al.
Niitakayama Nobore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 21:11   #109
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Privatisering van overheidsbedrijven leidt meestal tot verminderde dienstverlening en verhoogde tarieven. Waarom? De privé is immers alleen maar geïnteresseerd in de winstgevende brokjes en laat de overheid met de verlieslatende delen zitten. Waardoor deze laatste diensten natuurlijk tegen (groter) verlies moeten worden aangeboden.

Privatisering is dan ook geen garantie op kwaliteit. Privatisering van British rail in GB was dan ook een grote ramp. Deze privatisering (gekoppeld aan verminderde ervaring doordat het geprivatiseerde bedrijf duizenden liet afvloeien en beknibbelde op opleiding) werd ook als een van de oorzaken opgeworpen voor de treinrampen in Paddington (1999) en Hatfield (2000).

Bepaalde sectoren (post, trein,…) houdt men dan ook vaak best in overheidshanden maar Europa heeft dit spijtig genoeg niet door. Neen, ze hebben het eigenlijk wel door maar uit hun economisch-liberale logica zien ze liever dit verdwijnen. Spijtig genoeg betekent concurrentie niet altijd een verbetering voor de consument. Wel voor big business.
Sorry hoor maar de privatisering in de VK is wel degelijk een succes, zowel passagiersvervoer als goederenvervoer is daar fel toegenomen door een betere dienstverlening. Het klopt echter dat daar in het begin zware problemen zijn geweest ondere andere met de infrastructuurbeheerder railtrack.
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 21:12   #110
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niitakayama Nobore Bekijk bericht
De lijken zitten nog niet in de grond, en daar heb je de rode lijkenpikkers al.
Ik had net hetzelfde gevoel bij de vrijheid-blijheid pleiters. Bij een dergelijk ongeval toch nog blijven pleiten voor een mislukt model. :/
__________________

Laatst gewijzigd door Praetorian : 15 februari 2010 om 21:13.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 21:23   #111
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 30.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Vertel mij eens, WAT valt er exact goed te praten? Zeg mij eens op welk vlak infrabel slecht bezig bent. En gelieve niet te vervallen in holle oneliners.
Als u hier durft te beweren dat het tien jaar zou moeten duren voordat er bij een rood sein direct naast de machinist een bel héél hard gaat loeien, dan ben je dus zwaar aan het schmieren.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 21:24   #112
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Als u hier durft te beweren dat het tien jaar zou moeten duren voordat er bij een rood sein direct naast de machinist een bel héél hard gaat loeien, dan ben je dus zwaar aan het schmieren.
Onze kleine heeft hier wel een punt, Fox.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 22:02   #113
Wiley E Coyote
Minister
 
Wiley E Coyote's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Locatie: the highways of the Southwestern United States
Berichten: 3.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Sorry hoor maar de privatisering in de VK is wel degelijk een succes, zowel passagiersvervoer als goederenvervoer is daar fel toegenomen door een betere dienstverlening. Het klopt echter dat daar in het begin zware problemen zijn geweest ondere andere met de infrastructuurbeheerder railtrack.
Als je verder leest zul je zien dat dat voornamelijk is doordat de Labour overheid meer reguleerde en ook het budget dat ze er zelf insteekt verviervoudigde. Meer geld betekent immers meer en sneller investeringen in materieel.

Laatst gewijzigd door Wiley E Coyote : 15 februari 2010 om 22:03.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 22:10   #114
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Onze kleine heeft hier wel een punt, Fox.
Onze kleine vervalt zoals gevreesd gewoon in holle slogans. Onze kleine beseft gewoon niet dat het niet zo simpel is als hij denkt.

O ja, het was mogelijk om dit nu reeds in orde te hebben, maar dan wel aan amper de helft van de capaciteit nu. Dan mogen we met ons allen in de file naar Brussel gaan staan.

Dat onze kleine zich eerst eens terdege informeert en dat hij dan afkomt met goede argumenten in plaats van holle slogans.
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 22:13   #115
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ik had net hetzelfde gevoel bij de vrijheid-blijheid pleiters. Bij een dergelijk ongeval toch nog blijven pleiten voor een mislukt model. :/
1 ongeval op 10 jaar en een veiligheidssysteem dat er binnen 3 jaar zal voor zorgen dat er geen enkel ongeval meer zal zijn pleit net voor het model.

Trouwens,

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF02062006_003
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 22:22   #116
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niitakayama Nobore Bekijk bericht
De lijken zitten nog niet in de grond, en daar heb je de rode lijkenpikkers al.
En dat dan nog wel als een door en door staatsbedrijf het al weer eens laat afweten. Nu ja, ten tijde van Lenin of Stalin waren ze wel meer dodelijke ongelukjes gewoon ..
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 22:23   #117
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
En dat dan nog wel als een door en door staatsbedrijf het al weer eens laat afweten. Nu ja, ten tijde van Lenin of Stalin waren ze wel meer dodelijke ongelukjes gewoon ..
Mja, hopelijk komen we nooit in de situatie terecht van de massamoorden door Monsanto. Dat is misschien de doodsteek voor de mensheid. :/
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 22:33   #118
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
-Menselijke fouten of wandaden kan men nooit 100% voorzien/uitschakelen.
- Volgens mij valt het nogal mee aangaande ongelukken.
Druk net hier.

- Maar iemand die er werkt zal meer inzicht hebben dan ik.
O jawel mijn beste, in de ons omringende landen is dit systeem al jaren ingeburgerd.....

Een automatisch remsysteem dat in werking treedt als er een rood sein wordt genegeerd....

In den belziek is dat allemaal niet mogelijk wegens géén geld,aangezien er megagrote putten te dempen zijn op het vlak van staatsfinanciën...

De veiligheid van de reizigers is maar een "fait diverreke" aangezien de héren zich zelf verplaatsen in hun luxelimousines kompleet mét chauffeur...

Ze hebben hélemaal niets geleerd van de vorige treinramp in pécrot....

Nét zoals ze nu wéér helemaal niets zullen leren uit deze treinramp....

De schuld volledig afwentelen op de machinist zal het credo worden,nét zoals de vorige keer....

Maar écht investeren in de veiligheid van de burger,ho maar...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 22:36   #119
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Mja, hopelijk komen we nooit in de situatie terecht van de massamoorden door Monsanto. Dat is misschien de doodsteek voor de mensheid. :/
Er is nog g een 1 persoon afgemaakt door Monsanto.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 22:39   #120
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
1 ongeval op 10 jaar en een veiligheidssysteem dat er binnen 3 jaar zal voor zorgen dat er geen enkel ongeval meer zal zijn pleit net voor het model.

Trouwens,

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF02062006_003
Was al beloofd na Pécrot.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be