![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Bij nieuwe verkiezingen zou ik nu stemmen voor: | |||
| Groen |
|
7 | 3,06% |
| SP.A |
|
14 | 6,11% |
| CD&V |
|
5 | 2,18% |
| Open VLD |
|
12 | 5,24% |
| Lijst Dedecker |
|
12 | 5,24% |
| NVA |
|
94 | 41,05% |
| VL. Progressieven |
|
0 | 0% |
| Vlaams Belang |
|
49 | 21,40% |
| Ze zijn ongrondwettelijk, ik ga niet stemmen. |
|
21 | 9,17% |
| Andere |
|
15 | 6,55% |
| Aantal stemmers: 229. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Burger
|
Ik stem liberaal. Altijd al gedaan. Ga ik niet veranderen.
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
''Daardoor moeten we een coalitie maken met te veel partijen om een regering te kunnen vormen en dat bemoeilijkt de zaken.'' Hij stelde dat men het kiesstelsel zou moeten hervormen zodat we naar een gegarandeerd aantal vertegenwoordigers van beleidspartijen in het parlement zouden kunnen gaan. ''Democratie'' op zijn Belgisch! |
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ook hier NVA als grote overwinnaar.
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Burgemeester
|
Op dit moment is de realiteit dat N-VA wellicht groter is dan Vlaams Belang.
En ja, dat is/wordt wennen als VB'er, maar het is nu eenmaal de kiezer die daarover beslist en niemand anders. De realiteit negeren is het domste wat je kan doen. Werk aan de winkel dus voor de Vlaams Belang top en de kandidaten de komende weken.
Brugge Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 27 april 2010 om 13:09. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Banneling
|
mss omdat DS sinds kort verplichtte te registreren alvorens lezersreactie te kunnen plaatsen ... stemmen nadat je geregistreerd bent is zo goed als je stem in de krant zetten he (ttz aan de redactie bekendmaken en er maar op vertrouwen dat zij daar niks mee doen ...)
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Als duitstalige belg protesteer ik tegen het feit dat er geen duitstalige kandidaten zullen zijn
in de provinciale kiesomschrijving waar ik mijn stem moet uitbrengen. Indien de verkiezingen op 6 juni gehouden worden vertoef ik in het buitenland : kan ik dan een duitstalige landgenoot machtigen om mijn stem uit te brengen in één van de duitstalige kiesomschrijvingen ? Of zou ik zelf in een belgisch consulaat kunnen stemmen op eender welke kandidaazt ?
|
|
|
#112 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
waardoor ONDER ANDERE in principe in Boekenbergpark niet meer gezwommen zou mogen worden, denk ik dat onder andere in het district met procentueel de meeste VB kiezers zitten de partij harde klappen zal krijgen. Ze zouden die mandataris beter "onverwijld" aan de deur zetten, dat vergt alleen maar 5 minuten politieke moed...
|
|
|
|
#113 |
|
|
Ik verschiet hier allerminst van.
Alhoewel VB normalerweis sterker scoort hier dan verkiezingen nationaal. Dus misschien dubbel signaal. Maar nogmaals: som VB + NVA + LDD is altijd interessant.
Laatst gewijzigd door Steben : 27 april 2010 om 13:17. |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Ik wil vooral de realiteit onder ogen zien, omdat je nu eenmaal niet anders kan. We hebben vroeger zelf genoeg gezegd dat de kiezer beslist, dus moet daar nu niet over gebleit worden. De verkiezingen zijn niet vandaag, maar over enkele weken, dus campagnevoeren wordt de enige boodschap tot 6 of 13 juni. De realiteit is ook dat de islam wellicht weinig aan bod zal komen en N-VA nog meer dan VB een communautaire of BHV-partij is, qua perceptie dan. Ook wordt het in de eerste plaats een media-campagne, waar N-VA vorig jaar zijn voordeel mee gedaan heeft. Maar de handdoek in de ring gooien, dat ligt hoegenaamd niet in mijn aard en voor zover ik de partijtop ken : ook niet in hun aard.
|
|
|
|
#118 |
|
|
Ik denk echt dat dat de meest realistische zal zijn van al.
|
|
|
|
#119 | ||
|
|
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
|
|
|
|
|
#120 | |
|
|
Citaat:
Uiteraard dat VB nog steeds de migratieproblematiek-partij is.
Laatst gewijzigd door Steben : 27 april 2010 om 13:38. |
|
|
|
|