Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2010, 19:23   #1561
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Weer zo'n snuggeren die uit z'n winterslaap ontwaakt.

+50MIJL uit de kust, GEEN jurisdictie, ...
Als ik jou vraag je kot te controleren, s'nachts, gemaskerd fully armed, mag dat ?
die vergelijking gaat niet op, even serieus blijven hé

Eerder kan je stellen dat als ik binnenwil in het koningshuis en ze zeggen mij 'non', moet ik dan gaan janken als er gemaskerde manne, fully armed en niet eens Nederlands kunnen, mij van het hek trekken zoals een terrorist en meesleuren naar kweeniewaar.... nochtans is dat hek bijlangge niet in de buurt van het paleis...
Oud 2 juni 2010, 19:24   #1562
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Iemand met ietwat verstand zal het in elk geval niet in zijn hoofd halen met zijn/haar zwabber naar u te kloppen....en u laten begaan.
ik geloof niet dat iemand met 85 berichten per dag dat soort van risico's loopt
ShoshannaKimberley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 19:25   #1563
Arouet
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht

Eerder kan je stellen dat als ik binnenwil in het koningshuis en ze zeggen mij 'non', moet ik dan gaan janken als er gemaskerde manne, fully armed en niet eens Nederlands kunnen, mij van het hek trekken zoals een terrorist en meesleuren naar kweeniewaar.... nochtans is dat hek bijlangge niet in de buurt van het paleis...
En ook in die vergelijking zit weer een fout. Je wil naar een vriend gaan maar zijn buurman houd jou ineens 2 straten op voorhand tegen zou een veel betere vergelijking zijn.
Arouet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 19:31   #1564
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arouet Bekijk bericht
En ook in die vergelijking zit weer een fout. Je wil naar een vriend gaan maar zijn buurman houd jou ineens 2 straten op voorhand tegen zou een veel betere vergelijking zijn.
Wacht even,
Je moet er dan wel aan toevoegen dat die buurman u stopt verder te gaan omdat hij er u van verdenkt dat je uw vriend van de middelen wil voorzien om hem naar het leven te staan. Dan klopt uw vergelijking al een ietje beter.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 19:32   #1565
Arouet
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Wacht even,
Je moet er dan wel aan toevoegen dat die buurman u stopt verder te gaan omdat hij er u van verdenkt dat je uw vriend van de middelen wil voorzien om hem naar het leven te staan. Dan klopt uw vergelijking al een ietje beter.
Oeps ik ben inderdaad vergeten te zeggen dat hij jou ineens aanviel zonder eerst geweldloze methodes die ook mogelijk zijn te gebruiken.
Oud 2 juni 2010, 19:36   #1566
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oeps ik ben inderdaad vergeten te zeggen dat hij jou ineens aanviel zonder eerst geweldloze methodes die ook mogelijk zijn te gebruiken.
Kregen die palestijnen dat maar eens door hé...... Wat baten kaars en bril. Maar je moet toch al volslagen idioot zijn om er naar te vragen om telkens weer op uw smoel te krijgen.
Oud 2 juni 2010, 19:37   #1567
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hamas? Geweldloze methodes? Bedoel je datzelfde Hamas dat gezworen heeft Israel nooit te erkennen, en hen de zee in te drijven? Datzelfde Hamas dat eigenhandig alle pogingen tot vrede van de PLO aan flarden heeft geschoten met Qassam raketten?

Datzelfde Hamas, dat in al haar machtlus, zelfs een oorlog begon tegen de PLO, nadat Israel nochtans was teruggetrokken uit de Gaza met als bedoeling (de eerder vernoemde) vrede te krijgen?
Oud 2 juni 2010, 19:37   #1568
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jammer voor u, maar dat zijn nu eenmaal de regels van het internationaal recht. Naïef natuurlijk om activisten af te doen als terroristen. Dat is voor iedereen duidelijk die ook maar iets op de hoogte is. Maar u blaat liever na, dat is duidelijk.
Oud 2 juni 2010, 19:38   #1569
Arouet
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Hamas? Geweldloze methodes? Bedoel je datzelfde Hamas dat gezworen heeft Israel nooit te erkennen, en hen de zee in te drijven? Datzelfde Hamas dat eigenhandig alle pogingen tot vrede van de PLO aan flarden heeft geschoten met Qassam raketten?

Datzelfde Hamas, dat in al haar machtlus, zelfs een oorlog begon tegen de PLO, nadat Israel nochtans was teruggetrokken uit de Gaza met als bedoeling (de eerder vernoemde) vrede te krijgen?
En ik maar denken dat het een konvooi was met vele nationaliteiten dat niet was georganiseerd door hamas.
Oud 2 juni 2010, 19:40   #1570
Cdude
Banneling

Standaard

Luister hier naar de officier IDF hoe hij :
- Continu zijn verhaal aanpast
- Het gebruik van stun en gas verzwijgt
- Steeds de nadruk legt op de ijzeren staven

Niemand zijn euro gevallen dat militairen een helm dragen? Riot control iemand?

http://news.bbc.co.uk/2/hi/world/mid...t/10203054.stm
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 19:40   #1571
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kregen die palestijnen dat maar eens door hé...... Wat baten kaars en bril. Maar je moet toch al volslagen idioot zijn om er naar te vragen om telkens weer op uw smoel te krijgen.
1. De actie was een geweldloze.
2. Deze actie was niet het werk van 'de Palestijnen'.
3. De Palestijnen hebben het recht om zich gewapend en gewelddadig te verzetten tegen een Israëlische bezetter, tenminste zolang de bezetting en de onderdrukking aansleept. Ik heb hier al eens gezegd dat u uw collaborateursmentaliteit niet tot norm mag verheffen voor mensen die niet telkens opnieuw de weg van de minste weerstand kiezen. Of hun strijd vruchten afwerpt of niet is vanuit die optiek zelfs irrelevant.
Oud 2 juni 2010, 19:41   #1572
Arouet
Burgemeester

Standaard

Citaat:

Trouwens ik veroordeel Hamas net zo hard als ik Israël veroordeel. Ik protesteer tegen burgers die het slachtoffer worden van dit conflict, bij Hamas heb ik bijvoorbeeld kritiek op hun onderdrukking van hun eigen volk en hun geweld. Bij Israël is dit dan weer o.a. het geweld en de kolonisatie. Als ik toch een Hamas lover zou zijn dan vraag ik je om een post te geven van mij waar ik geweldadige acties van Hamas in goedkeur.
Oud 2 juni 2010, 19:41   #1573
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:

Kruip terug in je grot.

40 nationaliteiten waaronder politiekers != Hamas
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 19:45   #1574
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens ik veroordeel Hamas net zo hard als ik Israël veroordeel. Ik protesteer tegen burgers die het slachtoffer worden van dit conflict, bij Hamas heb ik bijvoorbeeld kritiek op hun onderdrukking van hun eigen volk en hun geweld. Bij Israël is dit dan weer o.a. het geweld en de kolonisatie. Als ik toch een Hamas lover zou zijn dan vraag ik je om een post te geven van mij waar ik geweldadige acties van Hamas in goedkeur.
Hoe? En daarnet zei je nog hoe onschuldig ze waren, hoe ze (ocharme) door dat wrede Israel tegen de muur zijn gedrukt en bijna verplicht waren om dat steentje op te rapen en te werpen naar die nucleair aangedreven pantsers van israel?

En nu opeens onderdrukken ze hun eigen volk?

Om u te volgen zou een windhaan zelfs tierelure worden.
Oud 2 juni 2010, 19:46   #1575
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
1. De actie was een geweldloze.
2. Deze actie was niet het werk van 'de Palestijnen'.
3. De Palestijnen hebben het recht om zich gewapend en gewelddadig te verzetten tegen een Israëlische bezetter, tenminste zolang de bezetting en de onderdrukking aansleept. Ik heb hier al eens gezegd dat u uw collaborateursmentaliteit niet tot norm mag verheffen voor mensen die niet telkens opnieuw de weg van de minste weerstand kiezen. Of hun strijd vruchten afwerpt of niet is vanuit die optiek zelfs irrelevant.
1 Denk je? Er is veel plaats op een schip om wapens te verbergen.
2 De actie was ten gunste van de palestijnen
3 Voor mij mogen die palestijnen zich gewapend en gewelddadig blijven verzetten, tot de laatste man of vrouw, daar heb ik geen enkel probleem mee. Maar kom niet bleiten als je aan het kortste eindje trekt, meer, als je het bij voorbaat WEET dat het kortste UW eindje is.
Oud 2 juni 2010, 19:48   #1576
Arouet
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Hoe? En daarnet zei je nog hoe onschuldig ze waren, hoe ze (ocharme) door dat wrede Israel tegen de muur zijn gedrukt en bijna verplicht waren om dat steentje op te rapen en te werpen naar die nucleair aangedreven pantsers van israel?

En nu opeens onderdrukken ze hun eigen volk?

Om u te volgen zou een windhaan zelfs tierelure worden.
IK heb altijd gezegd dat Israël met een totale blokkade alleen geweld uitlokt, ik heb nooit dat uitgelokte geweld goedgekeurd.
Oud 2 juni 2010, 19:49   #1577
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar voer het schip niet alleen onder Turkse maar ook onder Griekse en Ierse vlag. Israël enterde dus eveneens een Europees schip in internationale wateren.

(Ik ken wel niet genoeg van het scheepsrecht om die drie vlaggen te verklaren)
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 19:53   #1578
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
op welke 'legitimiteit' kan een staat die zélf alle internationale rechtsregels met de voeten treedt zich eigenlijk nog beroepen?
60j geleden is er iets gebeurt ...
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 19:55   #1579
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Turkse vliegtuigen willen niet opstijgen in Israël omdat er 25 activisten ontbreken en er 3 zich in de gevangenis bevinden. Ik weet niet goed wat van dit nieuws te maken.

Volgens sommigen zouden er ook activisten overboord geworpen zijn. Vandaar de vermisten?

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 juni 2010 om 20:01.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 19:55   #1580
Romeo
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ze zijn elkaar meer dan waard. Avigdor Lieberman kan trouwens probleemloos wedijveren met eender welke Hamas-militant, als het gaat over extreem geweld en brutaliteit.
Romeo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be