Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2010, 19:57   #1581
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Turkse vliegtuigen willen niet opstijgen in Israël omdat er 25 activisten ontbreken en er 3 zich in de gevangenis bevinden. Ik weet niet goed wat van dit nieuws te maken.
Je zou het kunnen controleren en het ons dmv link tonen?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 19:59   #1582
Arouet
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Romeo Bekijk bericht
Ze zijn elkaar meer dan waard. Avigdor Lieberman kan trouwens probleemloos wedijveren met eender welke Hamas-militant, als het gaat over extreem geweld en brutaliteit.
Inderdaad, daarom ben ik ook voorstander van een Internationale troepenmacht op deze manier komen ze er nooit uit.
Arouet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 20:07   #1583
Romeo
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arouet Bekijk bericht
Inderdaad, daarom ben ik ook voorstander van een Internationale troepenmacht op deze manier komen ze er nooit uit.
Volledig mee eens.
Romeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 20:07   #1584
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
60j geleden is er iets gebeurt ...
Wat 60 jaar geleden is gebeurd is absoluut géén rechtvaardiging voor wat nu op de West Bank, in Oost-Jeruzalem en in de Gaza-strook gebeurt.

2 wrongs don't make a right.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 20:07   #1585
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal mee eens.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 20:08   #1586
Romeo
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
60j geleden is er iets gebeurt ...
wat gebeurde er op 2 juni 1950 dan ??
Romeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 20:09   #1587
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Romeo Bekijk bericht
wat gebeurde er op 2 juni 1950 dan ??
Domme vragen stellen = geen antwoord krijgen
Oud 2 juni 2010, 20:13   #1588
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Hoezo "voor de kust"?

Wonen er trouwens joden in Gaza?
Niet meer, volgens deze bronnen:

http://www.franklinterhorst.nl/Joods...0verdreven.htm

http://www.mfa.gov.il/MFA/History/Mo...ugust+2005.htm
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 20:21   #1589
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
de joden LOL, kruip terug onder je steen, het gaat over DE ZIONISTEN !

Want er zijn joden die zich schamen voor de zionistische wandaden tegen het mensendom!

Met jullie antisemitische bull**** steeds weer!
Jullie liedje geraakt zo afgezaagd en uitgehold dat het niet meer geloofwaardig is!
Wat afgezaagd is die blabla over het zionisme. Misschien is het zionisme ook de schuld van het ozongat of klimaatverandering?

Laatst gewijzigd door Argusx43 : 2 juni 2010 om 20:23.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 20:35   #1590
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Zionisme is Joods nationalisme. Binnen elk volk heb je mensen die zich tegen het eigen nationalisme verzetten. Desalniettemin is zionisme aanvallen het Joodse volk aanvallen.
Zionisme is niets anders dan het streven naar een Joodse staat. Israel bestaat al 62 jaar, dus die staat is er al. Anti-zionisme is dus in feite het ontkennen van het bestaansrecht van Israel. Het overgrote deel van de Joden is natuurlijk niet tegen het opheffen van Israel. Anti-zionisme is dus alleen al in theorie een vorm van antisemitisme, namelijk het niet gunnen van een eigen land voor de Joden.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 20:36   #1591
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Desalniettemin is zionisme aanvallen het Joodse volk aanvallen.
Da's één van de beste van de hele reeks. Kritiek op een politiek systeem en praktijk is dus gelijk aan haat tegen een volk? Straf.

Ik ben Antwerpenaar en internationalist en vanuit die optiek tegen het virulente Vlaams Nationalisme. Ik ben volgens jouw logica dus tegen het Vlaamse volk?

Ben jij zo idioot of wordt je ervoor betaald?

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 20:38   #1592
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Da's één van de beste van de hele reeks. Kritiek op een politiek systeem en praktijk is dus gelijk aan haat tegen een volk? Straf.

Ik ben Antwerpenaar en internationalist en vanuit die optiek tegen het virulente Vlaams Nationalisme. Ik ben volgens jouw logica dus tegen het Vlaamse volk?

Het is nen Ollander
Oud 2 juni 2010, 20:39   #1593
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Zionisme is niets anders dan het streven naar een Joodse staat. Israel bestaat al 62 jaar, dus die staat is er al. Anti-zionisme is dus in feite het ontkennen van het bestaansrecht van Israel. Het overgrote deel van de Joden is natuurlijk niet tegen het opheffen van Israel. Anti-zionisme is dus alleen al in theorie een vorm van antisemitisme, namelijk het niet gunnen van een eigen land voor de Joden.
Wij ook niet ...
Oud 2 juni 2010, 20:41   #1594
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht

Jij misgunt de Joden een eigen staat, terwijl alle staten in het Midden Oosten minimaal even 'kunstmatig' zijn. Liberalist heeft dus zeker een punt.
Oud 2 juni 2010, 20:41   #1595
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Wij ook niet ...
Wie is 'wij'?
Oud 2 juni 2010, 20:51   #1596
Arouet
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken maar ik vraag niet om de ontbinding van Israël. Ik vind wel dat de oprichting ervan geen goede keuze was (of toch zeker de manier waarop) maar nu ze er toch zijn moeten we ons aanpassen aan deze situatie. Waar ik wel nog altijd kritiek op heb is het beleid dat Israël voert. (blokkade, kollonies...)
Arouet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 20:56   #1597
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken maar ik vraag niet om de ontbinding van Israël. Ik vind wel dat de oprichting ervan geen goede keuze was (of toch zeker de manier waarop) maar nu ze er toch zijn moeten we ons aanpassen aan deze situatie. Waar ik wel nog altijd kritiek op heb is het beleid dat Israël voert. (blokkade, kollonies...)
Het probleem is dat veel van je medestanders dat wel zijn. Als ik aan huidig Joods nationalisme denk zie ik de kolonisten van de Westelijke Jordaanoever voor me en ik keur de nederzettingenpolitiek nadrukkelijk af.
Oud 2 juni 2010, 20:58   #1598
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Uiteraard telt die niet. Die mogen ze met tien man tegelijk aanvallen met ijzeren staven en messen terwijl ze gewoon hun job doen. Als ze dan iets terugdoen vinden de antizionisten dat ze internationaal geboycot moeten worden.
Dus tegenwoordig is het tegenhouden van humanitaire hulpgoederen voor een verhongerend volk slechts een plicht.
Befehl ist Befehl?

Laatst gewijzigd door Bolsjewiek : 2 juni 2010 om 20:59.
Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 21:00   #1599
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij misgunt de Joden een eigen staat, terwijl alle staten in het Midden Oosten minimaal even 'kunstmatig' zijn. Liberalist heeft dus zeker een punt.
Wat ik iemand gun of misgun, is compleet irrelevant. Ik ben doorgaans niet rancuneus en daar dus niet zo mee bezig. Het is eigenlijk zelfs helemaal naast de kwestie.

Ik heb een visie op de emancipatie van de mens, hoe zich dat ontwikkelt, welke de relatie van een individu met de staat kan zijn en hoe de staat (voor zover nodig) zich moet verhouden tot de inwoners.

Op dat vlak heb ik bedenkingen over en kritiek op België, Vlaanderen, de VS, Cuba, Rusland, Frankrijk, China, Thailand, Timboektoe, Zwevezele, Leuven, Brussel, Zuid-Afrika, Iran, Zimbabwe, Marokko, Honduras en inderdaad ook Israël.

Als de economische elite in Honduras een staatsgreep pleegt, als diezelfde elite in Thailand hardhandig een protest neerslaat, als Iran homo's executeert, als in Cuba mensen zonder proces worden opgesloten, als China een recordaantal mensen ter dood veroordeelt, als men in Brussel een beleid voert dat straffeloosheid genereert en bevordert, dan zal ik dat bekritiseren.

Ik 'misgun' daarbij de Brusselaar zijn stad niet, de Cubanen hun eiland, de Chinezen hun Middenrijk, de Iraniërs hun Perzië of Tobback zijn Leuven niet.

En op dezelfde manier ontzeg ik de Joden hun land niet. Maar dan met de nadruk op hun land. En daar hoort Palestina niet bij, noch de Gazastrook, noch Oost-Jeruzalem, de Shebaa farms, de Golan hoogvlakte of de Westelijke Jordaanoever. Israël is wat in 1967 werd vastgelegd. Aan die grenzen hebben ze zich te houden en binnen die grenzen moet de staat een beleid voeren dat bepaald wordt door de inwoners die allemaal over dezelfde rechten moeten kunnen beschikken en zich allemaal even vrij en onbelemmerd moeten kunnen ontplooien.

Racisme, discriminatie, religieuze voorkeur, censuur, militarisme, willekeur, geweld, seksisme, de onderdrukking en uitbuiting van de ene mens door de andere zijn voor mij onaanvaardbaar. Het maakt me niet uit waar zich dat voordoet, wie er zich aan bezondigt, met welke reden of uitleg.

Verder stel ik vast dat de gelijkstelling tussen Joden, Israël en zionisme niet opgaat. Ik ken heel wat Joden die geen Israëli zijn aangezien het Belgen zijn. Ik ken er heel wat (maar minder persoonlijk) die wel Israëli zijn maar absoluut geen zionist.
Met mensen van de Union Progressiste Juifs de Belgique kan ik het bijvoorbeeld bijzonder goed vinden. Ik zit met sommigen onder hen in dezelfde politieke partij en we maken dezelfde politieke analyses en hebben deels dezelfde praktijk. Ik lees nogal wat boeken waarvan ik dan vaststel dat de auteur Joods is en dat hij een grote bijdrage levert aan mijn politieke inzichten. Juist omdat hij mijn humanisme onderlijnt en mijn antizionisme van feiten en argumenten voorziet die ik nog niet kende.

Het zijn allemaal mensen die het zionisme aanvallen maar die op geen enkel moment of ogenblik het Joodse volk aanvallen aangezien ze daar zelf deel van uitmaken.

Ik zal nog verder gaan: ik mag hopen (en ik doe dat ook) dat zij de morele, intellectuele en humanitaire kern van het Joodse volk uitmaken. En als dat zo is, dan ben ik een uitermate grote fan van het Joodse volk.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 2 juni 2010 om 21:04.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 21:02   #1600
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
²

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be