![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Als die transferts van de rijke Walen naar hier komen, hoe komt het dan toch dat het batig saldo op - zoveel miljard ligt? Waarom heeft men ten zuiden van de door hen zelf getrokken taalgrens, zo een schril dat het geld niet meer van hier naar daar zou stromen? Mistzaaierij die geen aarde aan de dijk brengt. MAW : dikke leugens.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
|
|
|
|
#122 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Is een zogenaamd "linkje" hier teveel gevraagd? Citaat:
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 4 juni 2010 om 21:52. |
||
|
|
|
|
#123 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Interessant artikel. |
|
|
|
|
|
#124 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Eigen dorp eerst? Terloops, weet je dat een in Brussel wonend en werkend Vlaamse leraar minder verdient dan de door hetzelfde Vlaamse ministerie betaalde leraar die in Vlaanderen woont? Ik weet niet of dat in alle andere administraties ook geldt maar ik ken toch nog één (kleine) andere . Laatst gewijzigd door filosoof : 4 juni 2010 om 22:12. |
|
|
|
|
|
#125 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat voor een schijtvakbond is dat. |
|
|
|
|
|
#126 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De strijd is niet hard genoeg gevoerd. Maar volgens jou moeten ze maar gewoon buigen en slikken, en dan kunnen ze wél iets veranderen zeker
Ik hou het wel bij de ABVV, want uw 'vlaamse' vakbond is maar een slappe boel hoor. |
|
|
|
|
#127 | |
|
|
Citaat:
Onze schuldenberg is er NIET gekomen door de Vlaamse kiezer. Onze eerste prioriteit moet evenwel het oplossen van dat probleem zijn, en dat gaat niet als je de Franstaligen zich laat bedienen zoals ze al decenia (eeuwen?) doen. Dringende controle op de transferts moet er zijn. Als onze huidige vakbonden dat probleem niet WILLEN zien, dan is dat een zware veronachtzaming van hun leden.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
|
|
|
|
#128 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 4 juni 2010 om 22:02. |
|
|
|
|
|
#129 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
-er minder Walen dan Vlamingen zijn. -er minder rijke Walen dan rijke Vlamingen zijn. PS, de notionele intrest is ook een vorm van transfer. Laatst gewijzigd door filosoof : 4 juni 2010 om 22:10. |
|||
|
|
|
|
#130 | |
|
|
Citaat:
Héddem?
|
|
|
|
|
#131 |
|
Minister
|
Het VB is niet voor vakbonden, maar komt er eentje, dan stap ik onmiddellijk over, ik wil zelfs meewerken aan het introduceren binnen bedrijven.
|
|
|
|
|
#132 | |
|
|
Citaat:
Ik heb NIKS tegen sociale hulp, maar ze moet gecontroleerd worden. Net zoals men niet zomaar het geld voor ontwikkelingssamenwerking naar de rijke heersers laat stromen. Als de Walen wat minder politici (regeringen) zouden hebben, was dat al een serieuze besparing op zich, maar nee, zelfs een ministad als Brussel moet 19 baronieën én een eigen regering hebben? How crazy can you get? En die zorgen NIET voor de gewone mens, maar voor zichzelf. En gaan we het eens hebben over de verdoken transferts, zoals het aantal ambtenaren dat zoveel meer langs Waalse kant sit dan aan Vlaamse? En dan spreek ik van NATIONALE ambtenaren he. Onterrechte enoemingen, etc? Als ze zelf verantwoordelijk moeten zijn voor hun beleid, zullen ze wel anders piepen.
|
|
|
|
|
#133 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wel?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
#135 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Misschien eens goegelen op Rudy De Leeuw.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#136 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat er eentje zou moeten komen.
|
|
|
|
#137 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Een vriend van mij kreeg geen vergunning om zijn bedrijf uit te breiden omdat hij geen kapvergunning had aangevraagd. Wel op dat perceel stond geen enkele boom. Toen de bevoegde ambtenaar daarvan op de hoogte werd gesteld met foto's als bewijs, zei deze lakoniek, ik geloof je best maar volgens mijn plannen staan daar bomen, dus eis ik een kapvergunning. En zei hij, me verplaatsen om me van de werkelijke toestand te vergewissen doe ik niet. Dit is de toestand in ondernemend Vlaanderen. |
|
|
|
|
|
#138 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Een vriend van mij kreeg geen vergunning om zijn bedrijf uit te breiden omdat hij geen kapvergunning had aangevraagd. Wel op dat perceel stond geen enkele boom. Toen de bevoegde ambtenaar daarvan op de hoogte werd gesteld met foto's als bewijs, zei deze lakoniek, ik geloof je best maar volgens mijn plannen staan daar bomen, dus eis ik een kapvergunning. En zei hij, me verplaatsen om me van de werkelijke toestand te vergewissen doe ik niet. Dit is de toestand in ondernemend Vlaanderen. |
|
|
|
|
|
#139 |
|
|
Hey seg Pelgrim, ik zeg niet dat IK of MORGEN die vakbond uit de grond wil stampen he. Ik vind dat er een Vlaamse vakbond moet komen. Ik wil daar best aan meewerken, maar plots wordt ik hier langs alle kanten "aangevallen" alsof hij onmogelijk is, of alsof hij al bestaat... Tot nader order ben ik in een vakbond zoals velen.
|
|
|
|
#140 | |
|
|
Citaat:
BTW, DAT is nu net een van die ambtenaren die ze onmiddellijk aan de deur moeten zetten. DAT is het soort ambtenaar dat de ambtenarij een slechte naam geeft. WIJ betalen zijn loon, hij staat ter ONZER dienste. Vele ambtenaren hebben dat nog steeds niet begrepen. Velen moeten leren te HELPEN, en hun KLANTEN te verzorgen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. Laatst gewijzigd door EddyBal : 5 juni 2010 om 08:49. |
|
|
|