Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 4 juni 2010, 21:35   #121
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Prof André Decoster over solidariteit ( De Morgen 28/05): " De regionale bril is absoluut ongeschikt om de transferpolitiek te bekijken. De transfers tussen hoog- en laaggeschoolden zijn vijf keer hoger dan die tussen de regio's.

Kortom: rijke en/of hooggeschoolde Waalse en Brusselse gezinnen subsidiëren even goed de arme, laaggeschoolde Vlamingen als omgekeerd. De interregionale transfers zijn een onbelangrijk bijproduct van een bewust bedoeld herverdelingssysteem tussen mensen."
Tja, nen uitleg lijk nen andere he. Alleen pakt hij geen verf.

Als die transferts van de rijke Walen naar hier komen, hoe komt het dan toch dat het batig saldo op - zoveel miljard ligt?
Waarom heeft men ten zuiden van de door hen zelf getrokken taalgrens, zo een schril dat het geld niet meer van hier naar daar zou stromen?

Mistzaaierij die geen aarde aan de dijk brengt. MAW : dikke leugens.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 4 juni 2010, 21:45   #122
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ik beweer nergens dat de pensioenen van de Franstaligen hoger zijn, hoewel daar wel fors aan gesleuteld word, door zovele Franstaligen een ambtenarenstatuut te bezorgen.

Lees en antwoord op de rest mijner schijfselen, gij onverlaat, die hele delen graag misleidend interpreteert en verwarring der geesten wil bewerkstelligen
Het zal niet pakken
Begot Eddy, je hebt gelijk. Het is nog fantaisistischer dan ik ook maar bevroeden durfde. Je schrijft dat de pensioen van de vlamingen verminderen zullen en dat het verlies in pensioenen aan de Walen zal gegeven worden in een poging hun stemmen te ronselen.
Is een zogenaamd "linkje" hier teveel gevraagd?

Citaat:
Nog een grapjas.

Sorry, maar de zogezegde Vlaamse vakbond komt op voor solidariteit met de Franstaligen. Nochtans zie ik ze niet opkomen voor DEZELFDE solidariteit met andere landen. Oh ja, ze organiseren zich wel internationaal, maar ik zie ze onze "solidarietit" nog niet verdelen over de armen elders.

Waarom? Wij kunnen niet de wereld voeden, maar in dezelfde adem beweer ik dat wij ook niet Wallonië onbeperkt kunnen voeden. Er moet solidartiet blijven bestaan, maar waarom zou een Vlaming minder pensioen moeten krijgen en krabben om toe te komen, omdat zijn centen aan de ons hatende Franstaligen wordt uitgedeeld om hun stemmen te ronselen?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 4 juni 2010 om 21:52.
4x10E6 is offline  
Oud 4 juni 2010, 21:46   #123
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Prof André Decoster over solidariteit ( De Morgen 28/05): " De regionale bril is absoluut ongeschikt om de transferpolitiek te bekijken. De transfers tussen hoog- en laaggeschoolden zijn vijf keer hoger dan die tussen de regio's.

Kortom: rijke en/of hooggeschoolde Waalse en Brusselse gezinnen subsidiëren even goed de arme, laaggeschoolde Vlamingen als omgekeerd. De interregionale transfers zijn een onbelangrijk bijproduct van een bewust bedoeld herverdelingssysteem tussen mensen."
http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/De...ere-niet.dhtml

Interessant artikel.
filosoof is offline  
Oud 4 juni 2010, 21:50   #124
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog een grapjas.

Sorry, maar de zogezegde Vlaamse vakbond komt op voor solidariteit met de Franstaligen. Nochtans zie ik ze niet opkomen voor DEZELFDE solidariteit met andere landen. Oh ja, ze organiseren zich wel internationaal, maar ik zie ze onze "solidarietit" nog niet verdelen over de armen elders.

Waarom? Wij kunnen niet de wereld voeden, maar in dezelfde adem beweer ik dat wij ook niet Wallonië onbeperkt kunnen voeden. Er moet solidartiet blijven bestaan, maar waarom zou een Vlaming minder pensioen moeten krijgen en krabben om toe te komen, omdat zijn centen aan de ons hatende Franstaligen wordt uitgedeeld om hun stemmen te ronselen?
Waarom zou een Antwerpenaar minder pensioen moeten krijgen en krabben ... en vul dan maar in met Westvlaming of Limburger....
Eigen dorp eerst?

Terloops, weet je dat een in Brussel wonend en werkend Vlaamse leraar minder verdient dan de door hetzelfde Vlaamse ministerie betaalde leraar die in Vlaanderen woont?

Ik weet niet of dat in alle andere administraties ook geldt maar ik ken toch nog één (kleine) andere .

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 juni 2010 om 22:12.
filosoof is offline  
Oud 4 juni 2010, 21:52   #125
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat je dat toch niet kan waarmaken. Alleen door de europese regels te laten aanpassen, en daar heerste tot hiertoe een liberale geest (hoewel die stilaan door nationalisme begint vervangen te worden)
Dus als Euroreich morgen beslist de sociale zekerheid af te schaffen, dan mag de vakbond daar niets tegen doen.

Wat voor een schijtvakbond is dat.
Pelgrim is offline  
Oud 4 juni 2010, 21:54   #126
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En het resultaat? NUL NOEGABOLLEN!
De strijd is niet hard genoeg gevoerd. Maar volgens jou moeten ze maar gewoon buigen en slikken, en dan kunnen ze wél iets veranderen zeker

Ik hou het wel bij de ABVV, want uw 'vlaamse' vakbond is maar een slappe boel hoor.
Pelgrim is offline  
Oud 4 juni 2010, 21:54   #127
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Waarom zou een Antwerpenaar minder pensioen moeten krijgen en krabben ... en vul dan maar in met Westvlaming of Limburger....
Eigen dorp eerst?
Waarom deel je de gelden niet uit in Afrika? Of korterbij: Griekenland? Daar gaan ze dat zeker kunnen gebruiken!

Onze schuldenberg is er NIET gekomen door de Vlaamse kiezer. Onze eerste prioriteit moet evenwel het oplossen van dat probleem zijn, en dat gaat niet als je de Franstaligen zich laat bedienen zoals ze al decenia (eeuwen?) doen. Dringende controle op de transferts moet er zijn. Als onze huidige vakbonden dat probleem niet WILLEN zien, dan is dat een zware veronachtzaming van hun leden.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 4 juni 2010, 22:01   #128
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom deel je de gelden niet uit in Afrika? Of korterbij: Griekenland? Daar gaan ze dat zeker kunnen gebruiken!

Onze schuldenberg is er NIET gekomen door de Vlaamse kiezer. Onze eerste prioriteit moet evenwel het oplossen van dat probleem zijn, en dat gaat niet als je de Franstaligen zich laat bedienen zoals ze al decenia (eeuwen?) doen. Dringende controle op de transferts moet er zijn. Als onze huidige vakbonden dat probleem niet WILLEN zien, dan is dat een zware veronachtzaming van hun leden.
Ik vermoed dat de schuldenberg ook niet door de Waalse kiezer veroorzaakt werd maar door de koude oorlog en de bijhorende bewapeningswedloop (gevolgd door de olie-holdup sinds de jaren '70)

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 juni 2010 om 22:02.
filosoof is offline  
Oud 4 juni 2010, 22:08   #129
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Dus als Euroreich morgen beslist de sociale zekerheid af te schaffen, dan mag de vakbond daar niets tegen doen.

Wat voor een schijtvakbond is dat.
Citaat:
Tja, nen uitleg lijk nen andere he. Alleen pakt hij geen verf.

Als die transferts van de rijke Walen naar hier komen, hoe komt het dan toch dat het batig saldo op - zoveel miljard ligt?
Waarom heeft men ten zuiden van de door hen zelf getrokken taalgrens, zo een schril dat het geld niet meer van hier naar daar zou stromen?

Mistzaaierij die geen aarde aan de dijk brengt. MAW : dikke leugens.
Citaat:
Misschien wel omdat
-er minder Walen dan Vlamingen zijn.
-er minder rijke Walen dan rijke Vlamingen zijn.

PS, de notionele intrest is ook een vorm van transfer.

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 juni 2010 om 22:10.
filosoof is offline  
Oud 5 juni 2010, 00:43   #130
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Begot Eddy, je hebt gelijk. Het is nog fantaisistischer dan ik ook maar bevroeden durfde. Je schrijft dat de pensioen van de vlamingen verminderen zullen en dat het verlies in pensioenen aan de Walen zal gegeven worden in een poging hun stemmen te ronselen.
Is een zogenaamd "linkje" hier teveel gevraagd?
Ahhh, ik zie alreeds uwer vergissen mijner bewoordingen. Ik geef hier geenszins aan dat het basispensioen van een Vlaeminck minder zou zijn dan dat ener Walenbroeder. Zeer zeker niet. Maar omdat onze Vlaeminck centen ziet verhuizen naar het warmere (edoch soms koudere) zuiden des landes, is dat in mindering gebracht bij hem, daar die zonder die dure "aflaten" een DIKKERE geldbuidel zou hebben.

Héddem?
EddyBal is offline  
Oud 5 juni 2010, 00:47   #131
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Het VB is niet voor vakbonden, maar komt er eentje, dan stap ik onmiddellijk over, ik wil zelfs meewerken aan het introduceren binnen bedrijven.
plakker is offline  
Oud 5 juni 2010, 00:56   #132
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Misschien wel omdat
-er minder Walen dan Vlamingen zijn.
-er minder rijke Walen dan rijke Vlamingen zijn.

PS, de notionele intrest is ook een vorm van transfer.
Allee filosoof, ze stoefen toch altijd dat de rijkste mensen daar wonen? Dat Waals Brabant de rijkste provincie is?

Ik heb NIKS tegen sociale hulp, maar ze moet gecontroleerd worden. Net zoals men niet zomaar het geld voor ontwikkelingssamenwerking naar de rijke heersers laat stromen.
Als de Walen wat minder politici (regeringen) zouden hebben, was dat al een serieuze besparing op zich, maar nee, zelfs een ministad als Brussel moet 19 baronieën én een eigen regering hebben? How crazy can you get?

En die zorgen NIET voor de gewone mens, maar voor zichzelf.

En gaan we het eens hebben over de verdoken transferts, zoals het aantal ambtenaren dat zoveel meer langs Waalse kant sit dan aan Vlaamse? En dan spreek ik van NATIONALE ambtenaren he. Onterrechte enoemingen, etc?

Als ze zelf verantwoordelijk moeten zijn voor hun beleid, zullen ze wel anders piepen.
EddyBal is offline  
Oud 5 juni 2010, 01:04   #133
neutron
Banneling

neutron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Het VB is niet voor vakbonden, maar komt er eentje, dan stap ik onmiddellijk over, ik wil zelfs meewerken aan het introduceren binnen bedrijven.
beste,

wat denkt u over een onafhankelijke vakbond?
neutron is offline  
Oud 5 juni 2010, 07:03   #134
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Citaat:
Een sportclub wel? Of de overkoepelende organisatie? Toch moeten splitsen he...
"Moeten" splitsen? Ingevolge welke wet?
Wel?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 5 juni 2010, 07:04   #135
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Citaat:
Ja en neen. Elk gewest heeft zijn eigen onafhankelijke voorzitter. Het zijn aparte delen, die zich één verklaren, maar het in feite niet zijn.
Een club met 3 voorzitters is niet één maar 3 clubs.
En daarboven staat één voorzitter. Had je dat ook door?
Hallo?

Misschien eens goegelen op Rudy De Leeuw.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Raf is offline  
Oud 5 juni 2010, 07:05   #136
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutron Bekijk bericht
beste,

wat denkt u over een onafhankelijke vakbond?
Dat er eentje zou moeten komen.

Citaat:
Raf is offline  
Oud 5 juni 2010, 08:01   #137
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Omdat ze voor een confederatie zijn, en zien dat ondernemen in Vlaanderen makkelijker zou zijn als we zeggenschap krijgen over meer wetgeving dienaangaande.
Ondernemen in Vlaanderen, en ik spreek van ondervinding, zou heel wat makkelijker en efficienter kunnen zijn indien Vlaander zijn reglementeringsdiaree eens wat zou temperten. En hiervoor is geen confederatie voor nodig. Met deze overreglementering en ellelange procedures dood Vlaanderen op termijn elk ondernemingsinitiatief. Maar blijkbaar preferen ze het etaleren van politieke macht boven het welzijn van de burger. En dan maar poneren "wat we zelf doen doen we beter".Kan het nog belachelijker?
Een vriend van mij kreeg geen vergunning om zijn bedrijf uit te breiden omdat hij geen kapvergunning had aangevraagd. Wel op dat perceel stond geen enkele boom. Toen de bevoegde ambtenaar daarvan op de hoogte werd gesteld met foto's als bewijs, zei deze lakoniek, ik geloof je best maar volgens mijn plannen staan daar bomen, dus eis ik een kapvergunning. En zei hij, me verplaatsen om me van de werkelijke toestand te vergewissen doe ik niet.
Dit is de toestand in ondernemend Vlaanderen.
speurneus is offline  
Oud 5 juni 2010, 08:02   #138
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Omdat ze voor een confederatie zijn, en zien dat ondernemen in Vlaanderen makkelijker zou zijn als we zeggenschap krijgen over meer wetgeving dienaangaande.
Ondernemen in Vlaanderen, en ik spreek van ondervinding, zou heel wat makkelijker en efficienter kunnen zijn indien Vlaander zijn reglementeringsdiaree eens wat zou temperten. En hiervoor is geen confederatie voor nodig. Met deze overreglementering en ellelange procedures dood Vlaanderen op termijn elk ondernemingsinitiatief. Maar blijkbaar preferen ze het etaleren van politieke macht boven het welzijn van de burger. En dan maar poneren "wat we zelf doen doen we beter".Kan het nog belachelijker?
Een vriend van mij kreeg geen vergunning om zijn bedrijf uit te breiden omdat hij geen kapvergunning had aangevraagd. Wel op dat perceel stond geen enkele boom. Toen de bevoegde ambtenaar daarvan op de hoogte werd gesteld met foto's als bewijs, zei deze lakoniek, ik geloof je best maar volgens mijn plannen staan daar bomen, dus eis ik een kapvergunning. En zei hij, me verplaatsen om me van de werkelijke toestand te vergewissen doe ik niet.
speurneus is offline  
Oud 5 juni 2010, 08:44   #139
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
De strijd is niet hard genoeg gevoerd. Maar volgens jou moeten ze maar gewoon buigen en slikken, en dan kunnen ze wél iets veranderen zeker

Ik hou het wel bij de ABVV, want uw 'vlaamse' vakbond is maar een slappe boel hoor.
Hey seg Pelgrim, ik zeg niet dat IK of MORGEN die vakbond uit de grond wil stampen he. Ik vind dat er een Vlaamse vakbond moet komen. Ik wil daar best aan meewerken, maar plots wordt ik hier langs alle kanten "aangevallen" alsof hij onmogelijk is, of alsof hij al bestaat... Tot nader order ben ik in een vakbond zoals velen.
EddyBal is offline  
Oud 5 juni 2010, 08:46   #140
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
I know, en men is bezig de regelneverij van vorige legislaturen onder de loep te nemen. Alleen is niet alles in 1 2 3 gefixt

BTW, DAT is nu net een van die ambtenaren die ze onmiddellijk aan de deur moeten zetten. DAT is het soort ambtenaar dat de ambtenarij een slechte naam geeft. WIJ betalen zijn loon, hij staat ter ONZER dienste. Vele ambtenaren hebben dat nog steeds niet begrepen. Velen moeten leren te HELPEN, en hun KLANTEN te verzorgen.

Laatst gewijzigd door EddyBal : 5 juni 2010 om 08:49.
EddyBal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be