![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#281 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 7 juli 2010 om 19:14. |
|
|
|
|
|
#282 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Het staat iedereen vrij een partij op te richten, als uw programmapunten mij kunnen bekoren dan zal ik u zeker steunen. Vooralsnog ben ik tevreden met hoe de N-va nu bezig is (ook de farce met Bourgeois kan ik smaken, als dit helpt om er toe te komen dat het vermeden zal worden in de toekomst)
Laatst gewijzigd door leuri : 7 juli 2010 om 19:23. |
|
|
|
|
#283 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Daar is de concurrentiepositie van België, ondanks een redelijk goed jaar voor Wallonië, niet beter geworden. De problemen voor de economie zijn in Vlaanderen anders dan in Wallonië (over Brussel spreek ik niet, want ik heb helemaal geen idee hoe we de problemen daar kunnen oplossen). Het redden van de opelfabriek en de manier hoe dat gebeurde (of uiteindelijk niet gebeurde), kan ik helemaal niet smaken (ook de N-va zat hier voor iets tussen), het doet mij soms denken aan artsen die er alles aan doen om mensen in leven te houden die dan nog enkele dagen aan een machine hangen om uiteindelijk zonder ooit weer bij bewustzijn te komen, te sterven. (het kost heel veel geld, geld dat voor andere doeleinden had kunnen worden gebruikt). In vlaanderen is het belangrijk dat de kosten op arbeid kunnen verlaagd worden, door de gemakkelijkere manier om te investeren in Wallonië (meer grond en minder regels) is dat daar minder belangrijk. Natuurlijk moet Vlaanderen iets doen aan de regelneverij en moeten ze stoppen met heiliger te willen zijn dan de paus. Maar als het Vlaamse gewest de bevoegdheden voor de sociale zekerheid en de arbeidsmarkt (niet een deel, maar alle) en alles wat te maken heeft met investeren, ondernemen en werken in handen krijgt, dan moeten ze wel beter gaan presteren want dan kunnen ze niet langer schuilen onder de Belgische paraplu (want nu schuiven ze de schuld altijd door). |
|
|
|
|
|
#284 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Maar wat te verwachten van nv-a? De overheid heeft geld tekort. nv-a liet er geen twijfel over bestaan dat ze de "rijken" of het nu bedrijven, personen of speculanten in geen geval zullen laten betalen. Ze gaan hen zelfs onvoorwaardelijk extra geld geven in de hoop dat het jobs oplevert. Het zal allicht wel wat jobs opleveren en zo een terugverdieneffect hebben maar uiteindelijk kost het geld. Kortom, extra uitgaven. Het geld moet echter wel gevonden worden en wat blijft er dan over? Juist ja, kleine zelfstandigen, werknemers, ambtenaren, werkelozen, zieken, invaliden,.... Voor de werknemer. Loonlastenverlaging voor de werkgever = minder inkomsten voor de staat. Die verlaging kan enkel gecompenseerd worden door verlaging van het nettoloon van de werknemer. Loonkost werknemer nu 110, staat 50 werknemer 60. Loonkost werknemer na verlaging 100, staat 50, werknemer 50. Maar de staat heeft méér geld nodig dis zal het eerder zijn; Loonkost 100, staat 60 en werknemer 40. Een volgend punt om te besparen waarover nv-a duidelijk was, was dat het verschil tussen werken en niet werken groter moet zijn. De nettolonen gaan dus al omlaag. Om het beoogde verschil te bekomen moeten dus ook de uitkeringen omlaag. Als de comsumptie dan daalt dan is het de schuld van de burger. Geen probleem echter. nv-a wil wel flink besparen dus op de eerste peiler van de sc maar er is immers ook de 2de en de 3de peiler. Wel slecht nieuws voor mensen die niet meer meekunnen door ziekte of te hoge druk op de werkvloer. bijvoorbeeld, 60j 40 jaar gewerkt en bijgedragen voor de eerste peiler. 20j bijgedragen aan de 2de peiler. Je wordt ontslagen en vermits de uitkeringen zo laag zijn kan je het contract bij de verzekeringsmaatschappij niet verder zetten, zelf al heb je geen ernstige aandoening. Geen 2de meiler dus. Over de derde peiler zwijgen we maar wat dat kan de doorsnee werknemer toch niet betalen. Het komt dus allemaal goed met nv-a aan het bestuur. Who cares, als bhv maar gesplitst word, er een staatshervorming komt.
Lamzakl ![]() Laatst gewijzigd door George : 7 juli 2010 om 20:23. |
|
|
|
|
|
#285 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#286 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Als ze dan nog geld tekort komen wil ik wel mee betalen maar niet alleen. Ook de "rijken" mogen dan mee betalen.
|
|
|
#287 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
- Het is noodzakelijk dat deze administratie - die 49 % van alle centrale ambtenaren telt - in kleinere daadkrachtiger entiteiten wordt opgedeeld die via beheerscontracten verregaand geresponsabiliseerd worden. - Een bindend stappenplan moet zorgen voor een gelijke kans op controle van elke onderneming of particulier. - De N-VA vraagt ook dat er wordt teruggekeerd naar objectieve bevorderingsprocedures; de hoogste ambtenaar moet de meest bekwame ambtenaar zijn. Een schaamteloze copy-paste uit het programma van de N-VA van mijnentwege, maar als ik het zo zie dan staan ze niet op alle vlakken zo immens ver van wat jij wil. Met wat geluk geraakt dit in het regeerakkoord en andere zaken niet. En dan denk ik dat we beiden een beetje gelukkiger kunnen zijn. Laatst gewijzigd door leuri : 7 juli 2010 om 20:57. |
|
|
|
|
|
#288 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
De actie van de NVA ministers was wel schaamteloos, de CD&V heeft inhoudelijk zeker een punt. Maar ik zie anderzijds ook een groot pot en ketel gehalte in die uitspraak (en die van de andere partijen)...
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 7 juli 2010 om 20:59. |
|
|
|
|
#289 |
|
Provinciaal Statenlid
|
100% juist, hadden ze in den tijd de voorstellen van bourgeois gestemd dan had het probleem niet meer bestaan, naar mijn gevoel geraken de voorstellen er de volgende keer wel door.
|
|
|
|
|
#290 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 7 juli 2010 om 21:18. |
|
|
|
|
|
#291 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 7 juli 2010 om 21:27. |
|
|
|
|
|
#292 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Het enige wat van belang is is de economie, niet de reële maar die van de speculanten. 1 negatief bericht van een zelfverklaard econoom in de financial times over België of Vlaanderen en we gaan Griekenland achterna. Hoger rentes op de schulden, grotere schuld dus nog meer besparingen en geen besparingen of inkomsten die de financiele sector treffen want anders nog een negatief artikel enz. Wat de administratie betreft hoor ik alleen maar dat de administratieve last voor burger en bedrijven, voor wat betreft de vlaamse bevoegdheden, enkel is toegenomen, MET nv-a op dat bestuursniveau.
|
|
|
#293 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
#294 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U staat op het zelfde niveau als leeghoofd Bart "want we sjijn al sjooo klein" Peeters.
|
|
|
|
#295 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Lamzakl ![]() Laatst gewijzigd door George : 7 juli 2010 om 23:25. |
|
|
|
|
|
#296 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je neemt je wensen voor werkelijkheid.
|
|
|
|
#297 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Om nog iets aan de discussie toe te voegen: Ik zou er zelfs nog aan toevoegen dat de noden en wensen ook verschillen tussen inwoners van dezelfde straat. Maar nogmaals: Ik volg je helemaal. Het individu is het kleinste bestuurlijke niveau. De welvaart is zeker niet het grootste wanneer het individu het enige bestuurlijke niveau is. Laatst gewijzigd door Robinus V : 8 juli 2010 om 00:18. |
|
|
|
|
|
#298 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Het heeft dus niets met Calimero te maken. Dat de Vlaamse politiekers onbekwaam zijn en/of waren om terechte Vlaamse vragen of eisen betreur ik evengoed maar om die reden splitsen? Wat gaan Vlaamse politici bereiken binnen Europa als ze niet eens essentiële dingen kunnen bereiken binnen België. De bescherming van de Gentse waterzooi als gerecht?
|
|
|
#299 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Men kan dus eenvoudig niet blijven splitsen. Maar de verschillen in noden tussen industrieel België en de rest zijn enorm en vragen inderdaad een verschillende aanpak. je kan de problemen van Antwerpen en Luik nu eenmaal niet op dezelfde manier oplossen als deze van Limburg en Luxemburg. |
|
|
|
|
|
#300 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Op dit vlak moet je zoeken naar de gulden middenweg, aangezien we op federaal niveau vooral een structuur hebben van pestgedrag (zie de relaties tussen milquet en Vandenbroucke) die er voor zorgt dat er nauwelijks iets gebeurt, en als er iets gebeurt is het altijd om de problemen van de eigen kieskring op te lossen. De politiekers denken helemaal niet meer federaal en dus is het logisch dat we het federale laten voor wat het is. Als beide landsdelen hun eigen gang kunnen gaan zonder door de andere gedwarsboomd te worden kunnen ze zich bezig houden met de problemen van de mensen.
|
|
|