Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2010, 14:36   #21
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Het kan goed zijn dat er onbeschofte chauffeurs zijn, maar iemand een pak slaag geven omdat hij zucht, onvriendelijk is en een verveelde indruk geeft, vind ik er toch ver over.

Ok, het kan geen kwaad om vriendelijk en behulpzaam te zijn, maar als de chauffeur daar geen zin in heeft, dan is dat geen reden om erop te slaan.

Zo kunt ge alles beginnen goedpraten. Je slaat geen mens in mekaar omdat hij onvriendelijk is.
Je mening zeggen over een chauffeur (of zijn rijstijl) is ook goed voor een kruisje méér op zijn blaadje "agressie", rubriek "verbale agressie".

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 juli 2010 om 14:36.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2010, 15:08   #22
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je mening zeggen over een chauffeur (of zijn rijstijl) is ook goed voor een kruisje méér op zijn blaadje "agressie", rubriek "verbale agressie".
't Zal ervan afhangen hoe je je mening zegt, zeker?

Versie 1: "Dag chauffeur, u ziet er moe uit vandaag. Slecht geslapen? Geeft niet hoor, voor mij is de ene dag ook de andere niet."
Versie 2: "Hé, lul. Lachen of anders klop!"

Bij versie 2 zal hij een kruisje zetten, bij versie 1 vermoedelijk niet.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2010, 00:37   #23
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Op de trein hoef je ook niet te stoppen om te eten of te drinken. Je haalt gewoon je eten boven, en eet rustig je ontbijt terwijl je je krantje leest.
Yeah right. Tenzij de zaken heel erg verander zijn de laatste jaren. Ik mag vermoeden dat u ofwel een lokale lijn neemt ofwel een lijn buiten de spitsuren?

Toen ik nog geregeld de trein nam was dat naar Brussel of naar Amsterdam en dat betekende:

naar Brussel: zowel heen als terug zeker geen plaats om 'rustig te eten'. Je had al behoorlijk wat geluk nodig om een zitplaats te hebben.

naar A'dam: heen rustig tot Roosendaal (maar ja, ik vertrok dan ook om 6u 's ochtends). Terug: 100% zeker rechtstaan tot Roosendaal.

Ze zouden m.i. (en hetzelfde geldt voor bussen en trams) wat meer inzetten tijdens de spitsuren, maar veel veel minder buiten de spitsuren. Al die bussen / treins en trams met amper iemand aan boord zijn verschrikkelijk duur én vervuilend.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 23 juli 2010 om 00:38.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2010, 11:20   #24
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Yeah right. Tenzij de zaken heel erg verander zijn de laatste jaren. Ik mag vermoeden dat u ofwel een lokale lijn neemt ofwel een lijn buiten de spitsuren?

Toen ik nog geregeld de trein nam was dat naar Brussel of naar Amsterdam en dat betekende:

naar Brussel: zowel heen als terug zeker geen plaats om 'rustig te eten'. Je had al behoorlijk wat geluk nodig om een zitplaats te hebben.

naar A'dam: heen rustig tot Roosendaal (maar ja, ik vertrok dan ook om 6u 's ochtends). Terug: 100% zeker rechtstaan tot Roosendaal.

Ze zouden m.i. (en hetzelfde geldt voor bussen en trams) wat meer inzetten tijdens de spitsuren, maar veel veel minder buiten de spitsuren. Al die bussen / treins en trams met amper iemand aan boord zijn verschrikkelijk duur én vervuilend.
Lijn 50 zou ik toch geen "lokale lijn" noemen...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2010, 11:32   #25
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lijn 50 zou ik toch geen "lokale lijn" noemen...
en toch zit Rroot dichter bij de realiteit. Tijdens de spitsuren een trein opspringen zal zeer moeilijk lukken gezien de overbevolking.

met zijn 'oplossing' kunnen we natuurlijk niet akkoord gaan. Openbaar vervoer dient om eender welke inwoner van eender welk plekje in het land naar eender welk ander plekje te brengen en dat op eender welk moment en dat vlugger en goedkoper dan met privé vervoer. Als je daar niet naar toe wil streven ben je geen voorstander van het openbaar vervoer.

Laatst gewijzigd door the_dude : 23 juli 2010 om 11:34.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2010, 11:34   #26
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
en toch zit Rroot dichter bij de realiteit. Tijdens de spitsuren een trein opspringen zal zeer moeilijk lukken gezien de overbevolking.
Beetje langer uitslapen, hé!
Neem de trein van half 9 en je hebt een zee aan ruimte (toch op mijn lijn).
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 23 juli 2010, 11:39   #27
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

mijn shiften beginnen doorgaans om 07u of 11u dus ik zit op mijn gemak (moet ook wel met onverklaarbare vertragingen elke dag). Maar die dagen dat er om 09u begonnen moet worden is het echt nie plezant, 's ochtends nog ok (omdat ik opstap voor de grote centra) 's avonds heb je de indruk dat rolmops nog comfortabeler liggen in hun doosje.

Weet je wat we ook missen, onze internationale verbindingen. Er waren ooit treinen naar Moskou, Parijs, Milaan waar je zo kon opspringen en die u ook van oostende naar brussel brachten of van brussel naar antwerpen enz.. Maar ja dat mag niet meer van europa é. In europa is enkel plaats voor de chichi in hun 'hoge'snelheidstrein; weg treinen doorheen de nacht. Naast de incompetente leiding is het wegvallen van deze treinen een ander groot falen van het openbaar vervoer.
Oud 23 juli 2010, 11:54   #28
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet je wat we ook missen, onze internationale verbindingen. Er waren ooit treinen naar Moskou, Parijs, Milaan waar je zo kon opspringen en die u ook van oostende naar brussel brachten of van brussel naar antwerpen enz.. Maar ja dat mag niet meer van europa é. In europa is enkel plaats voor de chichi in hun 'hoge'snelheidstrein; weg treinen doorheen de nacht. Naast de incompetente leiding is het wegvallen van deze treinen een ander groot falen van het openbaar vervoer.
Ik geef u 100% gelijk.
Oud 23 juli 2010, 18:04   #29
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

met zijn 'oplossing' kunnen we natuurlijk niet akkoord gaan. Openbaar vervoer dient om eender welke inwoner van eender welk plekje in het land naar eender welk ander plekje te brengen en dat op eender welk moment en dat vlugger en goedkoper dan met privé vervoer. Als je daar niet naar toe wil streven ben je geen voorstander van het openbaar vervoer.
Openbaar vervoer is in veel gevallen helemaal niet goedkoper dan privé-vervoer.

- Per kop van de bevolking gaat er meer dan 500 eur belastinggeld naar de NMBS.
Zonder een meter met de trein te hebben afgelegd betaal je dus al 500 eur. Enkel degenen die heel veel met het openbaar vervoer reizen komen er relatief goedkoop vanaf. De overgrote meerderheid van de bevolking (9 op 10 verplaatsingen gebeuren NIET met het OV) betaalt heel erg veel voor die paar keer dat ze het OV gebruiken op jaarbasis. Alleen wordt dit gecamoefleerd door de subsidiestroom. (Terwijl het privé-vervoer dan weer extra duur gemaakt wordt door er allerhande lasten op te heffen).

- gelooft u nu werkelijk dat al die zo goed als lege bussen, treinen en trams buiten de spits goedkoper zijn dan het alternatief, i.e. laat die mensen een (desnoods gesubsidieerde) taxi bestellen. Volgens mij is het toch wel duidelijk dat voor lijnen/tijdstippen met heel lage bezetting het openbaar vervoer een verschrikkelijk dure én vervuilende oplossing is.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2010, 09:53   #30
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Het kan goed zijn dat er onbeschofte chauffeurs zijn, maar iemand een pak slaag geven omdat hij zucht, onvriendelijk is en een verveelde indruk geeft, vind ik er toch ver over.

Ok, het kan geen kwaad om vriendelijk en behulpzaam te zijn, maar als de chauffeur daar geen zin in heeft, dan is dat geen reden om erop te slaan.

Zo kunt ge alles beginnen goedpraten. Je slaat geen mens in mekaar omdat hij onvriendelijk is.
Wat mij reeds lang geleden opgevallen is, is dat het meestal onvriendelijke mensen zijn die anderen in elkaar slagen...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2010, 09:54   #31
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik reis elke dag met de trein en ik kom eerlijk gezegd weinig onvriendelijke treinbegeleiders tegen... Meestal zijn ze erg begripvol, printen graag een overzicht uit van je overstappen, bellen om te vragen of je je overstap nog haalt, sussen je begripvol als je je halte hebt gemist met een printje en een handgebaar naar hun collega in de andere richting in het volgende station edm.
De enige keer dat ik onvriendelijk bejegend ben, was toen ik vergeten was een kaartje te gaan halen en omdat ik de TBG niet had gezien zomaar was opgestapt. Toen ik dat zei toen hij langskwam en ik een ticket vroeg, antwoordde hij dat hij wel degelijk op het perron stond, mij (! drukke trein !) had zien opstappen drie minuten voor vertrek, en excuses niet voldeden. Administratieve meerkost van: 12,5 euro (op delijn: 75 als ik me niet vergis)... Tja, begrijpelijk wel.
Laat mij eens raden : je bent een aantrekkelijke vrouw ?
Oud 24 juli 2010, 10:00   #32
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Neen, hij werkt voor de lijn. (NMBS Hasbara)
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2010, 10:07   #33
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Onlangs trouwens met dat onweer stond in volle spits de trein Antwerpen-Charleroi vast in Brussel-Zuid. Hij kon niet verder rijden omdat de gehele verbinding naar Waals-Brabant en Henegouwen foutu was. Ik stond op het spoor ernaast te wachten. Drie (3!) treinbegeleiders zag ik een hevige strijd (!) leveren tegen honderden reizigers die in golven van enkele dozijnen uitstapten om hun gal te spuwen...

Het onweert. Bomen vallen. Vliegtuigen kunnen niet opstijgen. Treinen kunnen niet vliegen over bomen. Men wilt dat netjes met electrische tractie zien want zo gaat het vlotter, maar daar betaalt men bij extreme weersomstandigheden de prijs voor. Het was zes uur. Ontspan je dan toch even.

Chapeau voor die drie mensen die bijeen werden gedreven zonder enig zinnig antwoord en als pispaal dienden voor honderden kantoorsletjes die de hele dag bitter weinig uitgevoerd hadden.
Kantoorsletten ? Weinig respect voor hardwerkende vrouwen precies ? Hoe weet jij nu dat die weinig uitgevoerd hebben ?
Oud 24 juli 2010, 10:09   #34
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Wa komde gij nu weer zagen met hasbara's ? Wat is dat trouwens ?

Laatst gewijzigd door den dinges : 24 juli 2010 om 10:10.
Oud 24 juli 2010, 10:13   #35
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Trike.

(edit): Ben op dieet geweest. Avatar aangepast.
Zo een kont op een motor zien zitten is puur plezier.
Oud 24 juli 2010, 10:16   #36
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Iedereen neemt de trein niet wanneer hij er zin in heeft. De meeste mensen eigenlijk niet. Allemaal gebonden aan strikte uurroosters.
Oud 26 juli 2010, 15:15   #37
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Openbaar vervoer is in veel gevallen helemaal niet goedkoper dan privé-vervoer.

- Per kop van de bevolking gaat er meer dan 500 eur belastinggeld naar de NMBS.
Zonder een meter met de trein te hebben afgelegd betaal je dus al 500 eur. Enkel degenen die heel veel met het openbaar vervoer reizen komen er relatief goedkoop vanaf. De overgrote meerderheid van de bevolking (9 op 10 verplaatsingen gebeuren NIET met het OV) betaalt heel erg veel voor die paar keer dat ze het OV gebruiken op jaarbasis. Alleen wordt dit gecamoefleerd door de subsidiestroom. (Terwijl het privé-vervoer dan weer extra duur gemaakt wordt door er allerhande lasten op te heffen).

- gelooft u nu werkelijk dat al die zo goed als lege bussen, treinen en trams buiten de spits goedkoper zijn dan het alternatief, i.e. laat die mensen een (desnoods gesubsidieerde) taxi bestellen. Volgens mij is het toch wel duidelijk dat voor lijnen/tijdstippen met heel lage bezetting het openbaar vervoer een verschrikkelijk dure én vervuilende oplossing is.
geld is wel het verst van mijn gedachten.
Openbaar vervoer, als je dan toch in geldtermen wil denken, mag gerust belachelijk veel kosten als de financiën tenminste naar het onderhoud en ontwikkeling gaan (ipv van naar elfendertig beheerraadsleden, consultbureau's en ander ongedierte).
Misschien hebt u het niet goed door maar u maakt deel uit van een maatschappij en binnen die maatschappij moeten mensen zich kunnen verplaatsen, het is dan ook niet meer dan normaal dan elkeen bijdraagt (die met bedrijfswagen mogen natuurlijk meer bijdragen vanwege hun profiteren).
Oud 26 juli 2010, 15:32   #38
Coekie
Provinciaal Gedeputeerde

Coekie's schermafbeelding

Standaard

De meeste treinbegeleiders zijn vriendelijke mensen. Het probleem is dat de nmbs niet echt een beleid lijkt te hebben om de rotte appels op te sporen en bij te sturen, of ze er desnoods uit te halen.
In your neighbourhood.
Coekie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2010, 15:48   #39
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Kantoorsletten ? Weinig respect voor hardwerkende vrouwen precies ? Hoe weet jij nu dat die weinig uitgevoerd hebben ?
Van hot naar not in vijf minuten. Faut le faire...

Neen, ik ben geen aantrekkelijke vrouw. En met kantoorsletjes doel ik helemaal niet op hardwerkende vrouwen.
Oud 26 juli 2010, 15:50   #40
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Infrabel.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be