Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juli 2010, 09:52   #41
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.223
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Misschien hebt u het niet goed door maar u maakt deel uit van een maatschappij en binnen die maatschappij moeten mensen zich kunnen verplaatsen, het is dan ook niet meer dan normaal dan elkeen bijdraagt (die met bedrijfswagen mogen natuurlijk meer bijdragen vanwege hun profiteren).
Ik ben het niet eens met uw redenering.

1: mbt 'maatschappij'. het is de taak van de overheid om op zo efficient mogelijke wijze met het geld dat ze van haar burgers incasseert om te gaan. Ik heb niks tegen openbaar vervoer op zich, maar ik zou wel willen dat het beleid terzake op rationele gronden gevoerd wordt ipv ideologische/dogmatische zoals nu maar al te vaak het geval is. Er zijn goedkopere en minder vervuilende alternatieven voor de laag bezette lijnen, dus lijkt het mij niet meer dan normaal dat de overheid die onderzoekt.

2: mensen met een bedrijfswagen wérken en brengen dus belastinggeld op. In mijn ogen profiteren zij dus zeker niet. Het enige wat ze doen is een klein beetje minder van de vruchten van hun arbeid afstaan aan de overheid dan als het gewoon als salaris zou worden uitgekeerd. Profiteren betekent voor mij toch iets helemaal anders dan dat.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 14:42   #42
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik ben het niet eens met uw redenering.

1: mbt 'maatschappij'. het is de taak van de overheid om op zo efficient mogelijke wijze met het geld dat ze van haar burgers incasseert om te gaan. Ik heb niks tegen openbaar vervoer op zich, maar ik zou wel willen dat het beleid terzake op rationele gronden gevoerd wordt ipv ideologische/dogmatische zoals nu maar al te vaak het geval is. Er zijn goedkopere en minder vervuilende alternatieven voor de laag bezette lijnen, dus lijkt het mij niet meer dan normaal dat de overheid die onderzoekt.

2: mensen met een bedrijfswagen wérken en brengen dus belastinggeld op. In mijn ogen profiteren zij dus zeker niet. Het enige wat ze doen is een klein beetje minder van de vruchten van hun arbeid afstaan aan de overheid dan als het gewoon als salaris zou worden uitgekeerd. Profiteren betekent voor mij toch iets helemaal anders dan dat.
met punt 1 gaan we akkoord, zolang elke inwoner maar op elk moment van de dag naar eender waar elders in het land kan trotten.

Profiteren kunnen enkel de gepriviligeerden, vandaar.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 15:12   #43
pegasus6869
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 februari 2009
Locatie: HELL !!!!!
Berichten: 1.289
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Zijn brommertje heeft een motorkap.

Afin, on topic: hetzelfde geldt voor de NMBS, hé. Nu verwacht ik niet dat elke treinconducteur fluitend de coupé komt ingehuppeld, maar een beetje elementaire vriendelijkheid lijkt me toch het minimum.
Ach. Ik heb al lang geleden resoluut voor de moto gekozen.
Ook de motorkap, en brommertje wordt gezoend.

Laatst gewijzigd door pegasus6869 : 28 juli 2010 om 15:13.
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2010, 00:28   #44
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.223
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
met punt 1 gaan we akkoord, zolang elke inwoner maar op elk moment van de dag naar eender waar elders in het land kan trotten.
En waarom zou dat moeten? Wie op de buiten wil wonen moet daar de nadelen maar van bijnemen (Want er zijn ook heel veel voordelen aan).
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2010, 00:58   #45
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
En waarom zou dat moeten? Wie op de buiten wil wonen moet daar de nadelen maar van bijnemen (Want er zijn ook heel veel voordelen aan).
Omdat de grote Franstalige natie die Belgie is een openbaar vervoer heeft dat de hele wereld ons benijdt.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be