![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Welkom op P.be!
|
|
|
#42 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#43 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar op dit ogenblik hebben zij dat geld nodig, ja, dus moeten zij wel rekening houden met de Vlaamse eisen... "Tijd winnen" noemt men dat (en er ondertussen voor zorgen dat Brussel verder versterkt wordt uiteraard, om het later te kunnen behouden). Citaat:
|
|
|
#44 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een franstalige solidariteit met Vlaanderen bestaat niet. Eens Vlaanderen niet meer nodig is mag het 'leeggezogen' onafhankelijk worden. In die zin lijken schreeuwerige Vlaams nationalisten me soms nuttige idioten voor op langere termijn denkende en effectief handelende 'opportunisten' uit het zuiden. Echte feiten zijn bijvoorbeeld Fortis...nu Frans. Zeg eens wat vlaanderen zo al aan 'echte' wapenfeiten kan voorleggen? (Van de kat uit de boom kijkende noorderburen is ook niet veel te verwachten voor vlamingen) Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 13 augustus 2010 om 19:09. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, ik heb het niet op u. Het is een indruk die ik op dit forum opdoe dat die Belgische vlaggen staan voor een neerkijken op vlamingen. Jij of System hebben geen Belgische vlag als logo.
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
BHV? ah neen... De Maddens-doctrine? ah ook nie... euuuuh... de Lange Wapper? djû! de verdieping van de Schelde! Ik heb het gevonden!
|
|
|
#47 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
(allé eerlijk is eerlijk, het zijn politieke oenen, zeker sinds de "vijf minuten politieke moed" waarmee Leterme 800.000 stemmen heeft kunnen halen, maar bon, Walen hebben ook massal op Daerden gestemd, zodus...
|
|
|
#49 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik denk ook dat dat de bedoeling is: tijd rekken om Wal economisch weer op de sporen te zetten en intussen ook Brussel als gewest verder versterken. Klein-VL zal de onafhankelijkheid kunnen verwerven op het ogenblik dat het niet meer interessant is; maar aangezien ze er al decennia om vragen; zullen ze wel verplicht zijn om akkoord te gaan. |
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Of je mijn mening vraagt, zou ik antwoorden dat ik niets verwacht van Vlaanderen of Vlamingen. Volgens mij zou Vlaanderen niets precies moeten voorstellen om de Brusselaars te overtuigen. Ik ben niet bang van een mogelijke onafhankelijkheid van Vlaanderen. Ik denk zelfs dat het zal gebeuren en heb er geen probleem mee. Bovendien ben ik geen "Belgikaans" zoals een paar Franstaligen in Brussel. Degenen die Belgische vlaggen zetten voor hun vensters, bijvoorbeeld. De logica zou zijn dat elk gewest dezelfde bevoegdheden neemt in de komende hervorming van de Staat. Maar waarschijnlijk kunnen de twee behandelend Vlaamse partijen deze echte laatste punt niet aannemen. |
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
u verwart met Brussel die het Nederlands nauwelijks erkend of met Wallonië waar het Nederlands nauwelijks wordt onderwezen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Minister
|
Citaat:
Welkom Yamael. Hier op dit vlaams forum vinden wij de bijdrage van franstaligen (in 't nederlands) een meerwaarde en schelden de nieuwkomers niet uit voor facho, nazilon of racist zoals in de Soir, La derniére heure of de Libre. Wij proberen ze te overtuigen. Vooral uw laatste woorden 'laat ons democratisch zijn' raken mij. Laten wij in dit land 'democratisch', één man één stem, beslissen wat we met Brussel en dit landje doen. Ook de kalkoen mag mee stemmen over het menu met Kerstmis.
|
|
|
#54 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Veel Nederlands zullen ze tegen dan niet geleerd hebben, maar 'boontje komt om z'n loontje' zullen ze tegen dan wel kennen --> ze horen dit ondertussen zelf al gedurende 40 jaar |
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Welkom en blij dat je je als franstalige Brusselaar wil laten horen. Persoonlijk denk ik ook dat de tijd rijp is voor Brussel om de gemeenschapsbevoegdheden uit te oefenen. Je vreest niet de middelen te verliezen, maar vergeet niet dat de opbrengsten van de patronale bijdragen en belastingsheffingen op arbeid (gesteld dat beide inningen gebeuren op basis van de plaats van tewerkstelling), niet zullen volstaan om een volwaardig gewest (lees: alle bevoegdheden van een natie aankunnende: onderwijs, cultuur, welzijn, gezondheidszorg, veiligheid, ... -en dit telkens rekening houdend met de humanistisch democratische realiteit van +/- 10% nederlandstalige inwoners) te vormen. M.a.w., bijkomende financiering zal zich opdringen. Spijtig genoeg kan de hoofdstadfunctie niet meer aanroepen worden, gezien de keuze gemaakt is om volwaardige deelstaat te worden en bijgevolg Brussel noch door Wallonië (Namen), noch door Vlaanderen (tbc) als hoofdstad erkend zal worden. Dan zal duidelijk worden dat Brussel zijn natuurlijke -economische- hinterland zal moeten aanspreken, en dat daar nogal wat germaanse talen gebezigd worden (NL-ENG-DUI), waardoor de Taalstrijd automatisch zal komen te vervallen (of ben ik hier te optimistisch?). |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Minister
|
Citaat:
Als franstalige lijkt ,mij jouw mening de moeite waard over de strategie die franstaligen tegenwoordig volgen. Ik las vandaag het editoriaal van Béatrice in de Soir. Bruxelles n'est pas �* vendre ! Een dreiging aan het adres van Elio. Alle FDF-ers in een massahysterie. In de tientallen reacties worden de franstalige politiekers voor rot gescholden om hun gebrek aan strategie tegen de perfiede complotten van de vlamingen. Dit is nieuw voor mij. Ik dacht dat die 'boertjes' te achterlijk waren om te helpen donderen. Het openen van de doos van Pandora, n.l. Bye, Bye Belgium, behoort dit tot de blunders of is dit een magistrale zet ?
|
|
|
#59 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Burgerlijke ongehoorzaamheid? Wellicht, maar dit kan uitstekend verkocht worden als "de Belgische staat werkt niet meer, vitale functies worden niet meer uitgeoefend, wij zijn de enige die orde in de chaos kunnen brengen". Werk op de plank voor Vlaamse spindoctors!
|
|
|
#60 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|