Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2010, 11:41   #441
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Aan de topictitel te zien, was het weeral teveel gevraagd om een onderscheid te maken tussen moslims en moslimextremisten.
Foute stelling. De moslims (lees 'gematigde' moslims) kwamen niet tussen, ze verhinderden deze barbaarse afslachting niet. Nochtans zijn ze in meerderheid volgens de linkse kerk.

Als ze kunnen protesteren omwille van enkele leuke cartoons, kunnen ze ook protesteren tegen zo'n barbabarij. Maar ze doen het niet.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 11:58   #442
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Foute stelling. De moslims (lees 'gematigde' moslims) kwamen niet tussen, ze verhinderden deze barbaarse afslachting niet. Nochtans zijn ze in meerderheid volgens de linkse kerk.

Als ze kunnen protesteren omwille van enkele leuke cartoons, kunnen ze ook protesteren tegen zo'n barbabarij. Maar ze doen het niet.
Ah ja, gij, stoere Afghaanse boer, zal zeker en vast met uw hooivork aan die Taliban gaan vertellen "hélaba! Damagniehé! Jullie mogen dat koppel niet stenigen en ik ga mij daartegen verzetten! "

Stoer doen en de revolutionair uithangen achter een toetsenbord, dat kan iedereen hoor.
Oud 18 augustus 2010, 11:58   #443
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Breng ze aub niet op ideeën ,wil je ! Weet gij wel hoeveel zo'n bushokjes en winkelruiten kosten de dag van vandaag? Om over de benzine voor hun "autootje-stook" nog maar te zwijgen.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 12:03   #444
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ah ja, gij, stoere Afghaanse boer, zal zeker en vast met uw hooivork aan die Taliban gaan vertellen "hélaba! Damagniehé! Jullie mogen dat koppel niet stenigen en ik ga mij daartegen verzetten! "

Stoer doen en de revolutionair uithangen achter een toetsenbord, dat kan iedereen hoor.
Als men in Brussel op straat kan komen en half den boel afbreken voor politieke zaken die zich in het buitenland afspelen en totaal niks te maken hebben met het land waarin ze wonen.......waarom kunnen ze dat dan niet om te protesteren tegen die steniging? Voelen ze zich dan niet verbonden met hun "broeders" ? Moeten ze dan niet opkomen voor een "menselijk" bestaan?

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 12:04   #445
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:

Waarom niet? Volgens de linkse kerk vormen de 'gematigden' de OVERGROTE meerderheid. Dat krijgen we nu al een halve eeuw te horen.
Waar hebben ze die gematigden dan schrik van?
Oud 18 augustus 2010, 12:06   #446
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom niet? Volgens de linkse kerk vormen de 'gematigden' de OVERGROTE meerderheid. Dat krijgen we nu al een halve eeuw te horen.
De Belgische moslimexecutive zou al een mailtje/fax/postduif kunnen uitsturen naar hun Afghaanse moslimbroeders. Op wat wachten ze?
Oud 18 augustus 2010, 12:09   #447
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Dank je, ik hoop dat je ook goed hebt geslapen?

Dat je niets met dat soort moslims te maken wilt hebben was al duidelijk hoor, vandaar dat je jezelf wat mij betreft niet steeds hoeft te verantwoorden.

Waar het mij om ging - en volgens mij zit Nynorsk met hetzelfde - is dat je zegt dat extremisme niets met de islam te maken heeft. Dat is natuurlijk niet waar. Dat jij je ervan distantieert neemt niet weg dat het óók een onderdeel is van de islam. De mensen noemen zichzelf moslim, zeggen uit naam van de islam te handelen en worden ook door andere moslims gezien als echte moslims, hoewel van een soort waarmee ze niet geassocieerd willen worden.
Ergens kan ik Sugar wel begrijpen hoor (hoewel ik zeker niet akkoord ben met haar eerste tussenkomsten).
Op den duur moet dat voor een "normale Moslim" vermoeiend zijn om systematisch geconfronteerd te worden met die veralgemening dat alles wat fout loopt in Moslimlanden met de Islam te maken heeft, en alles wat hier fout loopt met Moslims met de Islam te maken heeft.

Een beetje zoals de Vlaams-nationalisten het waarschijnlijk beu zijn om systematisch door "de Franstaligen" (weer een veralgemening ) als racisten en aanhangers van Nazi-Duitsland bestempeld te worden omdat er tussen hen zo'n zotten rondlopen.

Dit gezegd zijnde, het klopt dat de Islam ook zijn Taliban kent, evenals het Christendom zijn fundi's kent, en het Jodendom zijn ultra-orthodoxe nationalistische kolonisten. Maar zou men niet zo systematisch veralgemenen (zoals men dat ook niet doet voor Christenen of Joden, tenminste bij ons niet), het zou toch al een grote stap vooruit zijn. IJdele hoop waarschijnlijk.
Oud 18 augustus 2010, 12:10   #448
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Precies.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 12:18   #449
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarop wacht je eigenlijk? Zijt gij dan voor de steniging? Als je niet protesteert en betoogt, zijt ge er toch voor, nietwaar?

En als het u zo aan het hart ligt (en dat is zeer menselijk, ik ben ook diepgeschokt dat zo'n barbaarse daden in de 21ste eeuw kunnen plaatsvinden), dan kun je toch enkel en alleen naar Afghanistan reizen om daar aan de oren te trekken van de Taliban, toch?
Oud 18 augustus 2010, 12:35   #450
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

@ Bad Attila

Geestelijk en emotioneel verkeren de Afghanen (en niet de Afghanen alleen) nog in de oude tijden van omstreeks de jaartelling. Het mentale evolutieproces heeft daar niet plaatsgevonden en de Islam heeft weten te voorkomen dat zoiets ooit zou gebeuren.
Oud 18 augustus 2010, 13:50   #451
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarop wacht je eigenlijk? Zijt gij dan voor de steniging? Als je niet protesteert en betoogt, zijt ge er toch voor, nietwaar?

En als het u zo aan het hart ligt (en dat is zeer menselijk, ik ben ook diepgeschokt dat zo'n barbaarse daden in de 21ste eeuw kunnen plaatsvinden), dan kun je toch enkel en alleen naar Afghanistan reizen om daar aan de oren te trekken van de Taliban, toch?
Zelfs op een anoniem internetforum spreken zogenaamde 'gematigde' moslims zich niet echt overtuigend uit tegen steniging eh. Integendeel, VB'er zijn, of Geert Wilders heten, d�*t is veeeeel erger dan steniging. Lijkt me moeilijk te geloven dat onze huismoslima hier bedreigd wordt door de afghaanse taliban?!

Overigens kunnen de moslims hier ook gerust beginnen met te protesteren tegen moslimextremisme hier. Door bijv. hun afkeuring te laten blijken voor de uitspraken van Nordine Taouil. Maar dat gebeurt natuurlijk niet want er is bijzonder weinig afkeuring.
Oud 18 augustus 2010, 14:45   #452
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik protesteer hier en ook via mijn stem in het kieshokje.
In Afghanistan kan ik niet protesteren want die religieuse gekken maken mij onmiddellijk af en geen gematigde moslim die een kuchje zal laten horen. Trouwens het is zoals met besnijdenissen : naar Westerse organisaties die die praktijk proberen af te schaffen, wordt er niet geluisterd. Moslims aanvaarden enkel van moslims. Dus t'is aan die gematigden waarvan er zo veel rond lopen, maar die je nooit ziet en hoort, om actie te ondernemen.
Oud 18 augustus 2010, 15:20   #453
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Zelfs op een anoniem internetforum spreken zogenaamde 'gematigde' moslims zich niet echt overtuigend uit tegen steniging eh. Integendeel, VB'er zijn, of Geert Wilders heten, d�*t is veeeeel erger dan steniging. Lijkt me moeilijk te geloven dat onze huismoslima hier bedreigd wordt door de afghaanse taliban?!
Ik dacht dat Sugar zeer duidelijk haar afkeur heeft laten blijken t.o.v stenigingen, niet?
De rest van haar tussenkomsten in deze laat ik voor haar rekening, steun van mij moet zij niet verwachten ...

Citaat:
Overigens kunnen de moslims hier ook gerust beginnen met te protesteren tegen moslimextremisme hier. Door bijv. hun afkeuring te laten blijken voor de uitspraken van Nordine Taouil. Maar dat gebeurt natuurlijk niet want er is bijzonder weinig afkeuring.
Waarom moeten ZIJ hun afkeuring tonen elke keer er iets "in naam van Allah" gebeurt of iemand iets "in naam van Allah" zegt? Er is precies een terugkeer naar de Middeleeuwen aan de gang waar niet het individu doch enkel de groep bestaat. Wanneer iemand van die groep dan iets verkeerd doet of zegt, dan is de ganse groep betrokken en moet de ganse groep "gestraft" worden.
Dus, waarom moeten Moslims in België hun afkeur tonen voor iets dat in Afghanistan gebeurd is? Is er dan een verschil tussen "hen" en "wij", dat wij dat niet moeten doen?

Pas op hoor, ik ga niet beweren dat de Moslimgemeenschap daar geen deel van de verantwoordelijkheid voor draagt; soms (vaak) zouden een aantal Moslims ook hun selectieve verontwaardiging moeten laten vallen. Maar weer eens, hoeveel Moslims zouden in België procentueel deelgenomen hebben aan de betogingen inzake de prenten?

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 18 augustus 2010 om 15:43.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 15:27   #454
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik protesteer hier en ook via mijn stem in het kieshokje.
Wat uw stem in het kieshokje gaat veranderen in Afghanistan moet je mij uitleggen, hoor...

Citaat:
In Afghanistan kan ik niet protesteren want die religieuse gekken maken mij onmiddellijk af en geen gematigde moslim die een kuchje zal laten horen.
En dus stuur jij de gematigde Moslim in uw plaats. Moedig manneke.
(hoe denk jij de Taliban gaan reageren t.o.v. een Moslim die zich zou verzetten tegen de steniging, denk je? Hem thee en een bos bloemen schenken?)
Oud 18 augustus 2010, 15:34   #455
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De Westerse wereld heeft aan de oren van de Taliban getrokken. Dat werd hen echter niet in dank afgenomen door de "gematigden"

Laatst gewijzigd door fox : 18 augustus 2010 om 15:35.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 15:48   #456
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat Sugar zeer duidelijk haar afkeur heeft laten blijken t.o.v stenigingen, niet?
De rest van haar tussenkomsten laar ik voor haar rekening, steun van mij moet zij niet verwachten ...
Duidelijk laten blijken?
Da's zo'n beetje alsof ik zou zeggen: "Iedere dag twee flessen whiskey drinken? Ja ik keur dat af, dat is niet goed. 't is natuurlijk niet zo erg als het eten van meer dan 2 eieren per week."

Citaat:
Waarom moeten ZIJ hun afkeuring tonen elke keer er iets "in naam van Allah" gebeurt of iemand iets "in naam van Allah" zegt? Er is precies een terugkeer naar de Middeleeuwen aan de gang waar niet het individu doch enkel de groep bestaat. Wanneer iemand van die groep dan iets verkeerd doet of zegt, dan is de ganse groep betrokken en moet de ganse groep "gestraft" worden.
Dus, waarom moeten Moslims in België hun afkeur tonen voor iets dat in Afghanistan gebeurd is? Is er dan een verschil tussen "hen" en "wij", dat wij dat niet moeten doen?
Pas op hoor, ik ga niet beweren dat de Moslimgemeenschap daar geen deel van de verantwoordelijkheid voor draagt; soms (vaak) zouden een aantal Moslims ook hun selectieve verontwaardiging moeten laten vallen. Maar weer eens, hoeveel Moslims zouden in België procentueel deelgenomen hebben aan de betogingen inzake de prenten?
Omdat het over HUN religie gaat?
Omdat de gematigden misschien best eens laten blijken aan de extremisten dat ze hun manieren en opvattingen niet moeten?
Hoe ga je iets verdrijven als je je mond niet open doet?

Hoe is er gereageerd geweest op alle schandalen in de RKK? Toch niet met een "goh, dat is erg, kindjes verkrachten, maar VB'er zijn, dat is VEEL erger!".

Serieus. Hoe langer ik er over nadenk hoe walgelijker ik het vind.
Ik hoop dat sugarloe niet representatief is voor zij die zich "gematigd" en "geintegreerd" noemen. Het probleem is een beetje dat ik dat ondertussen bij zowat iedere moslim die ik tegen gekomen ben, gedacht heb.
En dan heb ik het niet over "de groep", maar over de individuen. We moeten het toch niet van een minuscuul aantal uitzonderingen hebben, hoop ik?
Wel, waar zijn ze dan, de gematigden? Of zitten ze allemaal bij de "ex-moslims"?
Oud 18 augustus 2010, 15:54   #457
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ook volgens suikerdoos zijn het Moslims hoor. Hoe ze dat echter rijmt met "niets te maken met de Islam" blijft natuurlijk een groot misterie. Ze maken trouwens geen marginaal, maar significant deel uit van de Islam.
Heb je daar toevallig cijfers en bronnen voor?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 16:02   #458
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Heb je daar toevallig cijfers en bronnen voor?

Neen, hebt u cijfers en bronnen om aan te tonen dat er slechts een minderheid extremist is? Hebt u cijfers en bronnen om aan te tonen dat er een meerderheid gematigd is?
Oud 18 augustus 2010, 16:03   #459
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De Westerse wereld heeft aan de oren van de Taliban getrokken. Dat werd hen echter niet in dank afgenomen door de "gematigden"
Er gebeurde wel iets meer. Lees dit eens:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Washington Post
In the twilight of the Cold War, the United States spent millions of dollars to supply Afghan schoolchildren with textbooks filled with violent images and militant Islamic teachings, part of covert attempts to spur resistance to the Soviet occupation.

The primers, which were filled with talk of jihad and featured drawings of guns, bullets, soldiers and mines, have served since then as the Afghan school system's core curriculum. Even the Taliban used the American-produced books, though the radical movement scratched out human faces in keeping with its strict fundamentalist code. As Afghan schools reopen today, the United States is back in the business of providing schoolbooks. But now it is wrestling with the unintended consequences of its successful strategy of stirring Islamic fervor to fight communism.
Lees het volledig artikel hier

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 augustus 2010 om 16:09.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 16:05   #460
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Lees dit eens:

Newsflash, ondertussen is de koude oorlog voorbij, zijn er een aantal aanslagen gepleegd en zijn de Amerikanen de taliban aan de oren gaan trekken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be